Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Konstal 105Na» Konstal 105Na #445+446+405

Konstal 105Na #445+446+405

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105Na #445+446+405
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #827+828+838»

Konstal 105Na #445+446+405

Data zrobienia zdjęcia: 23 czerwca 2014 roku (poniedziałek)
Opis: Zajezdnia Podgórze. Stopiątka w nowym schemacie malowania.
Słowa kluczowe: Konstal 105Na #445+446+405 MPK_Kraków Kraków zajezdnia_Podgórze
Data dodania zdjęcia: 23.06.2014 11:07, Wyświetleń: 5993, Pobrań: 18, Wielkość pliku: 453.8 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: Tomasz Bielecki
Object name: Konstal 105Na
Date created: 23.06.2014
Keywords: Konstal, 105Na, tramwaj, MPK, Kraków, Krakow
Copyright Notice: © Tomasz Bielecki, 2014, Wszelkie Prawa Zastrzezone
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 70D
Czas ekspozycji: 1/500 sec(s)
Wartość przysłony: F/5
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 23.06.2014 10:15:21
Długość ogniskowej: 18mm

Ostatnie komentarze

Motortram
Użytkownik

Komentarzy: 263
23.06.2014 11:11
Ile jeszcze tych malowań będzie?
Offline Motortram
mziuuu
Użytkownik

Komentarzy: 299
23.06.2014 11:12
Coś im z piktogramami/naklejkami chyba nie wyszło...
Offline mziuuuhttp://english.virtualbus.info/
gurken
Użytkownik

Komentarzy: 36
23.06.2014 11:12
Dramat...
Offline gurken
qmell
Użytkownik

Komentarzy: 41
23.06.2014 11:24
Chciałbym tylko wiedzieć dlaczego ktoś się uparł malować na biało granatowo a nie w krakowskie barwy (przyp. Biało Niebieskie!)

A w ogóle to stare malowanie "pokazywało" gdzie jest niska podłoga dla inwalidów, coś na tej 105-ce jakby na odwrót...
Offline qmelljwisnicki at o2.pl
Sędzia Czesław
Administrator

Komentarzy: 989
23.06.2014 12:58
Projektanci tego malowania zrobili ponoć sondę wśród mieszkańców z próbkami kolorów pytając, który odcień im się najbardziej podoba. Ten wygrał. 🙄
Offline Sędzia Czesławsedziaczeslaw at interia.plhttps://fototramwaj.wordpress.com/
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
23.06.2014 14:08
Jak na autobusach to wygląda znośnie (uskok niebieskiego spowodowany kołami pojazdu) tak na tramwaju a tym bardziej na 105tce nie wygląda za dobrze. Szkoda, że nie zastosowano się do końca do Księgi i nie wykonano go do końca wg nowego schematu.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
23.06.2014 15:20
Jak zawszę mówię - malowanie to sprawy trzeciorzędne (albo i dalsze) - ale nie przeszkadza mi to powiedzieć, że takie sobie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
23.06.2014 15:55
I co wymalowali tylko jeden wagon trójskładu? To chyba w zupełności żeby ośmieszyć tę ideę zmiany barw na jedynie słusznie.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
23.06.2014 16:32
Motortram napisał(a):
Ile jeszcze tych malowań będzie?

No w zamyśle to ma być ostatnim do którego wszyscy mają się dostosować, w praktyce zobaczymy jak to wyjdzie. Nie zastosowali go w pełni, numer taborowy z przodu powinien zniknąć 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.06.2014 16:50
W praktyce poczekajmy na ocenę szanownej małżonki pana prezydenta miasta Krakowa, po której podejmie on ostateczną decyzję - jak to dotychczas bywało w kwestiach dotyczących komunikacji w mieście Krakowie 😈
Offline Wypalacz Rafał
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
23.06.2014 16:54
Zestaw piktogramów ma być inny, czyli ta naklejka informująca o automacie będzie zmieniona. Font użyty do numeracji też został w tych wytycznych określony. Poprzednie malowanie rzeczywiście bardziej nawiązywało do flagi miasta. Można było wtedy mówić, że krakowskie tramwaje są niebieskie. Teraz dominuje kolor biały, szczególnie patrząc od przodu. Myślę, że tak bardzo przyzwyczailiśmy się do dotychczasowego wyglądu tych wagonów, że w każdym innym malowaniu będą one wyglądać dziwnie.
Offline tophie
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.06.2014 16:59
tophie napisał(a):
Myślę, że tak bardzo przyzwyczailiśmy się do dotychczasowego wyglądu tych wagonów, że w każdym innym malowaniu będą one wyglądać dziwnie.


I to też prawda - jakby nie patrzeć ostatnia zmiana schematu malowania stopiątek w Krakowie miała miejsce ponad 30 lat temu, gdy zrezygnowano z malowania dolnej części na kremowo. Później była tylko zmiana kremowego na biały i jasnoniebieskiego na ciemnoniebieski - schemat jako taki pozostał bez zmian.
Offline Wypalacz Rafał
Tomasz Flaga
Użytkownik

Komentarzy: 216
23.06.2014 17:44
Wypalacz Rafał napisał(a):
W praktyce poczekajmy na ocenę szanownej małżonki pana prezydenta miasta Krakowa, po której podejmie on ostateczną decyzję - jak to dotychczas bywało w kwestiach dotyczących komunikacji w mieście Krakowie 😈


😁 Dobre! Gorzej jak małżonka prezydenta stwierdzi, że np. "lepszy byłby liliowy".
Offline Tomasz Flaga
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
23.06.2014 19:02
AndrzejK napisał(a):
Jak zawszę mówię - malowanie to sprawy trzeciorzędne (albo i dalsze)
Podobnie myślało wasze MPK i dlatego teraz ich flota pojazdów wygląda jak wygląda - niespójnie.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
23.06.2014 19:24
Właściwie to muszę coś dodać do mojego komentarza: trzeciorzedna ale nie nieistotna. Wygląd taboru miejskiego to ważny element miejskiego krajobrazu. Więc lepiej zeby był estetyczny i jednolity. Aczkolwiek walka z chaosem estetycznym to nie jest jakieś kluczowe zagadnienie transportowe w tym mieście.

Edit: no i biały kolor należy ograniczać, bo jest niepraktyczny, brudzi się. Więc biały przód to kiepski pomysł.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
23.06.2014 20:14
Jestem zdecydowanie na nie, obrzydliwe malowanie.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
23.06.2014 20:33
Także jestem na nie. Dla mnie jedynie słuszne malowanie to kolor niebieski, taki odcień jak na NGT8 na całym pojeździe.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
23.06.2014 21:29
Generalnie jak zwykle MPK na siłę próbuje udowodnić, że malowanie jest złe bo wymyślił je ZIKiT... A to na zdjęciu niestety z księgą zgodne nie jest.
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
Coffee
Gość

23.06.2014 21:40
pavlack napisał(a):
Generalnie jak zwykle MPK na siłę próbuje udowodnić, że malowanie jest złe bo wymyślił je ZIKiT... A to na zdjęciu niestety z księgą zgodne nie jest.

Co gorsza, malując zgodnie z księgą wyglądało by nadal fatalnie 😈

BTW: Przyganiał kocioł garnkowi: Ani AMZ, ani Conecta nie spełniają warunkom księgi, ani wymogów przetargu, a jakoś się nikt do tego nie przygumia...
 
mokum
Użytkownik

Komentarzy: 99
23.06.2014 21:48
pavlack napisał(a):
Generalnie jak zwykle MPK na siłę próbuje udowodnić, że malowanie jest złe bo wymyślił je ZIKiT... A to na zdjęciu niestety z księgą zgodne nie jest.
Chodzi Ci o kąty od "ekierki" zamiast lekkich łuków?
Offline mokummokum at pestka.info
Pietrek
Użytkownik

Komentarzy: 177
23.06.2014 21:56
Szkoda kasy na ta farbę , bo nie długo to "innowacyjne" malowanie będziemy oglądac na ul. Blokowej.
Offline Pietrekfaur at gazeta.pl
solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 367
23.06.2014 22:24
Mi się to malowanie podoba... Jakoś ten tramwaj nowocześniej w tym wygląda; za to NGT8 bardzo straciły na tym nudnym niebieskim, według mnie.
Offline solarisbus
Wiedeńczyk
Użytkownik

Komentarzy: 399
23.06.2014 22:30
solarisbus napisał(a):
Mi się to malowanie podoba... Jakoś ten tramwaj nowocześniej w tym wygląda; za to NGT8 bardzo straciły na tym nudnym niebieskim, według mnie.

Popieram, mi też się stopiątka jakoś bardziej podoba w tym malowaniu, ale NGT8 za dobrze by w nim nie wyglądały.
Offline Wiedeńczyk
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
24.06.2014 14:08
I tak brakuje kilku elementów jeszcze. Na czole, nad numerem taborowym powinien być herb miasta.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
24.06.2014 17:34
Nie, herb powinien być zamiast numeru taborowego, a taborowy powinien wylądować na prawej ścianie między czołem wagonu a drzwiami do kabiny motorniczego.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
24.06.2014 20:14
Coffee napisał(a):
Co gorsza, malując zgodnie z księgą wyglądało by nadal fatalnie 😈

BTW: Przyganiał kocioł garnkowi: Ani AMZ, ani Conecta nie spełniają warunkom księgi, ani wymogów przetargu, a jakoś się nikt do tego nie przygumia...


Nie spełniają z powodu?
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
24.06.2014 20:14
mokum napisał(a):
Chodzi Ci o kąty od "ekierki" zamiast lekkich łuków?


Tak, dokładnie o to.
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
24.06.2014 20:26
Na stopiątce nic poza poziomymi pasami się nie sprawdzi 😉 Bez skosów byłoby znośniej.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
krzycho
Użytkownik

Komentarzy: 45
24.06.2014 21:26
Coffee napisał(a):
Co gorsza, malując zgodnie z księgą wyglądało by nadal fatalnie 😈

BTW: Przyganiał kocioł garnkowi: Ani AMZ, ani Conecta nie spełniają warunkom księgi, ani wymogów przetargu, a jakoś się nikt do tego nie przygumia...


No proszę, ani AMZety, ani Conecta jeszcze nie wyjechały, ani tym bardziej jeszcze nie zaczął obowiązywać nowy kontrakt, ale już wiadomo, że czegoś nie spełniają. Proszę oświeć nas w czym nie spełniają, bo przypuszczam, że większość z nas tej magicznej wiedzy nie posiada, a też jesteśmy ciekawi...
Offline krzychokrzysztof.francuz at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
25.06.2014 07:40
Jak AMZety nie wyjechały, skoro sam kilka razy widziałem na mieście, a na galerii są już zdjęcia?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
25.06.2014 13:51
Teraz jeżdżą jeszcze na starym kontrakcie
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Coffee
Gość

25.06.2014 20:49
pavlack napisał(a):
Nie spełniają z powodu?

Choćby kolorystycznie - brak szarego koloru na dachu/osłonie klimatyzatorów (Conecto do tego jest jeszcze w jaśniejszym odcieniu barw), to AMZ-ty mają znów czarne pasy na szybach, które nie są częścią konstrukcyjną pojazdu, a zasłaniają widok pasażerom.
 
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
25.06.2014 23:11
Coffee napisał(a):
Choćby kolorystycznie - brak szarego koloru na dachu/osłonie klimatyzatorów (Conecto do tego jest jeszcze w jaśniejszym odcieniu barw), to AMZ-ty mają znów czarne pasy na szybach, które nie są częścią konstrukcyjną pojazdu, a zasłaniają widok pasażerom.


Rozumiem, że wiesz dokładnie jakie kolory Mercedes zastosował, bo nie sądzę że taki ekspert opierałby się na jakichś szpiegowskich fotkach z internetu?
Co do AMZ i czarnych pasów na szybach - jest to uwzględnione w księdze identyfikacji wizualnej, jakbyś nie zauważył. A elementy na dachu - kto powiedział że auta które były na testach to jest ostateczna wersja?
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
Coffee
Gość

08.07.2014 14:23
pavlack napisał(a):
A elementy na dachu - kto powiedział że auta które były na testach to jest ostateczna wersja?

Jak mniemam jestem daltonistą i nadal nie widzę tu szarego na dachu?
http://phototrans.pl/14,700036,0,_.html