Skocz do menu Strona główna» Komentarze wysłane przez czatowiec

Panel kontrolny

« Pierwsza strona  «  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »
Solaris Urbino 8,9LE electric #KMI 01G5 dodał: czatowiec, 30.11.2020 13:25
Domas napisał(a):
Widoczny autobus przyjechał jako "1" i tak samo odjechał, więc jednak chyba wracają jako ta sama linia.

To możliwe, nie było mnie w Miechowie kupę czasu i posiłkowałem się tym co pisał PSMKMS w dniu "premiery" autobusów w Miechowie :)
Solaris Urbino 8,9LE electric #KMI 01G5 dodał: czatowiec, 30.11.2020 00:09
Jasiek1993krk napisał(a):
No źle wcześniej napisałem... Chodziło mi o to, że nie ma nazwy końcówki a jest cała trasa. Skąd oni wzięli taki idiotyczny pomysł? Czy jest gdzieś druga końcówka, czy po prostu linia PKP- PKP poprowadzona jakąś trasą?


To de facto linia okólna Zajezdnia - PKP - Zajezdnia, z czego w obydwie strony ma różne numery. Więc obydwa autobusy co kurs się przebierają między 1 a 2. One ruszają w bardzo bliskiej odległości od siebie z pętli i jadą do tej samej pętli dwiema różnymi trasami, a potem wracają trasą drugiego autobusu równolegle znowu na zajezdnię/PKP.
Bombardier NGT6 #RP626 dodał: czatowiec, 10.11.2020 01:13
"Tramwaj wolności" ;)
EU8N #HL401 dodał: czatowiec, 08.11.2020 02:14
Wypalacz Rafał napisał(a):
Do kiedy tramwaje będą jeździć to nie wiem, ale na ten rok wykonawca planuje tylko wycinkę drzew, wyburzenia, budowe dróg technologicznych. I przerwę w robotach od 15 grudnia.

Co do zmian w przebiegu torów, to te będą naprawdę spore:

http://mobilnykrakow.pl/wp-content/uploads/2019/09/PB_D_RY_001-02-0021_DI_REW-01-audyt-rowerowy-21_841x2010.pdf


Dobrze interpretuję ten plan, że obecne wiadukty ex-kocmyrzówkowe idą zupełnie na gruz, a linia tramwajowa do swojej obecnej geometrii dopiero wróci gdzieś dopiero przy przystanku "Jarzębiny"? Bo gdzieś czytałem hasło, że wiadukty po kocmyrzówce miały zostać na potrzeby ruchu rowerowego, to by była ciekawa pamiątka.
Autosan Sancity 9LE #DA127 dodał: czatowiec, 28.10.2020 18:09
Przemek napisał(a):
Aha, czyli limity są po to, żeby je łamać, tak? Tym kursem pojechało jakieś 20 osób. A limit póki co, wynosi 1/3 pojemności ogółem.

Wiadomo, że trzeba starać się ich przestrzegać, ale nie oszukujmy się - te limity są z czapy. Niemcy czy Brytyjczycy jasno badali, że to bez sensu i stawiają tylko na "ordung" sanitarny w pojazdach, a np. w Warszawie wyliczono, że z marszu trzeba by kupić jakieś 500 autobusów, 200 pociągów tramwajowych i 50 składów metra by wyrobić te limity.
SW1 #29 dodał: czatowiec, 07.07.2020 17:31
O, bardzo fajnie Ci wyszło to połączenie - oglądając te zdjęcia osobno nie miałem świadomości, że to tak dobrze się składa w ładny widok. Znana jest jeszcze panorama ze zdjęć z NAC która przedstawia z okna z jednego budynków widok na linie A-B i C-D Rynku, można ją oglądać np. wchodząc do Carrefoura w Galerii Krakowskiej.
Solaris Urbino 12 #BU891 dodał: czatowiec, 03.07.2020 19:24
Jasiek1993krk napisał(a):
Domas, to oczywiste. Ale kto tu mówi o zmianie warunków przetargu? Zgadza się, że stare #BU jeżdżą po mieście cały czas, z wyjątkiem kilku sztuk #BU859- #BU869, gdyż są to wozy wyłączone z eksploatacji. Poza tym trzeba mieć na uwadze politykę maksymalizacji pojemnościowej taboru, co wiąże się z mniejszym zapotrzebowaniem na tabor 12- nastometrowy.

Sugerujesz w takim razie, że część 18-metrowych elektryków nie będzie służyło wymianie spalinowych 18-stek oraz zwiększeniu ilości taboru na mieście, a zastąpi spalinowe 12-metrowce (na zasadzie, że SU18IV-E zastąpi spalinowego brata na takim 144, a ten w zamian za to pójdzie np. na 182 czy 511 za solówkę)?
Konstal N+ND+4ND #20+511+573 dodał: czatowiec, 03.07.2020 19:21
Ten kadr oraz bliźniaczy super by się nadały na zmontowanie z przesuwalnym suwakiem - szczególnie, że Lajkonik wielkościowo niemalże idealnie odpowiada trójskładowi eNek :)
Solaris Urbino 12 #BU891 dodał: czatowiec, 01.07.2020 21:35
Jasiek1993krk napisał(a):
Nie. Obsługa będzie bez zmian. Elektryki nie będą tylko 18- metrowe.

Przecież teraz nie było żadnego przetargu na dużą ilość krótkich elektryków, a za to będzie aż 50 nowych SU18IV Electric.
Mercedes Conecto G #DC733 dodał: czatowiec, 04.04.2020 16:52
Wypalacz Rafał napisał(a):
A najlepsze że nocne tramwaje nadal jeżdżą - pytanie czy ZTP je przegapił czy w MPK nie ma tyle kierowców?

Patrząc na roszady kadrowe, kierowca kat. D jest teraz bardziej deficytowym towarem od motorniczego, o ironio. Wielu motorniczych przekwalifikowano na autobusy z braku kadr, a za to motorniczowie jeździli na delegacjach w Poznaniu czy GOP.
N+ND #2024+536 dodał: czatowiec, 14.02.2020 22:31
Nie mam pewności czy tytuł i kluczowe są w 100% fortunne, biorąc pod uwagę iż żaden wagon na zdjęciu nie pochodzi z Konstalu, tylko mamy Stocznię Północną oraz Sanok (Sanowag) ;)
Konstal N#2021 + 102Na#32 dodał: czatowiec, 10.01.2020 19:20
t1974 napisał(a):
Zdefektowana.... i z pantografem na sieci.... :?:

Patrząc po zdjęciach z Poznania, nie mieli tam zawsze zwyczaju opuszczania pantografu w zdefektowanych wozach. Nie mogli wykonać na nim rozruchu, ale zostawali pod drutem na czas holowania ;)
Iveco Trakker AD 410 T TEVOR HDRV #PN06 dodał: czatowiec, 20.12.2019 20:25
Ciekawe co to za wynalazek i jaka jest jego historia. Ani to Jelcz P01, ani Karosa B40 raczej nie jest patrząc po kształcie karoserii i umiejscowieniu otworu drzwiowego.
EU07-324 dodał: czatowiec, 05.09.2019 11:52
vear napisał(a):
Mam niedoparte wrażenie że gdyby analogicznie wyglądały prace na torowisku tramwajowym nieopodal - czyli najpierw budowa toru obok, a dopiero później przerzucenie ruchu - ominęlibyśmy serię wykolejeń, skoszenie słupa i rozbicie na nim Bombardiera...

Chodzi Ci o budowę z założenia tymczasowego torowiska, zrobienie wszystkich prac i jego likwidację? Z jednej strony sensowne, ale z drugiej normalnie na czas remontów czy to u nas, czy w GOP i w wielu innych miejscach robiono prace po jednym torze (na PKP to też standard, patrz D29-133) i wszystko sensownie działa. Tutaj po prostu tak jak pisze Wypalacz, trochę chyba zaniedbano odpowiednie zabezpieczenie toru...
Konstal 4N1 #202+253 dodał: czatowiec, 13.03.2019 22:19
To jest o tyle ciekawa wersja, że wagony są jednokierunkowe, ale dalej są z drzwiami manualnymi. Nie wiem, czy mamy jeszcze jakiś skład zabytkowy w takiej konfiguracji. Szczególnie, że doczepa to nie 4ND, tylko zmodernizowana ND - więc i tak wymagała znaczącej modernizacji pudła, większej od wozu silnikowego.
730-XXX dodał: czatowiec, 03.01.2019 22:40
Ciekawe, a u nas gigantyczną innowacją ma być dołączany agregat spalinowy do EZT ;) Ale i tak, 2 pracujące człony na 10 wagonów pasażerskich to jest sporo, nie licząc szczególnych przypadków takich jak linia w terenie bardzo górzystym (np. trasa do Zakopanego). No chyba, że bardziej należy to rozpatrywać jako konstrukcję EZT taką jak Impuls czy Pendolino, to rzeczywiście rozłożenie napędu na (przynajmniej) 2 człony nie jest niczym dziwnym.
Jelcz 120M #BF254 dodał: czatowiec, 21.12.2018 16:13
Oczywiście, to w pełni normalne ;) To tak jak my się jaramy Scaniami na przykład, a dla starszego pokolenia nawet teraz ALB to auto jak auto, za to ogórek rulez ;) A dla jeszcze starszych taki ogórek to to pospolity rzęch PRL, ale za to już Durancik to jest coś ;) Więc wczuwając się w mimo wszystko w skórę innych, to jak najbardziej za 10 lat (być może) będzie "Kurde, te elektryczne Solarisy V generacji z ogniwami wodorowymi to takie zwykłe są, a #BU820 to był sprzęt!" :P
Remodelado #581 dodał: czatowiec, 11.10.2018 21:45
Czy ktoś może się orientuje, skąd wynika zróżnicowanie systemów zasilania wagonów w Lizbonie? To, że odbierak rolkowy nie może jeździć po sieci trakcyjnej dostosowanej pod pantografy/liry to sprawa jasna. Ale w drugą stronę, po odcinkach dostosowanych pod rolki widzę, że wagony czasem jeżdżą na pantografach, a czasem na pałąkach. Ma to jakieś uzasadnienie, że utrzymują dwa osobne systemy, zamiast przejść na jeden tam gdzie to jest tylko możliwe? ;)
Škoda 26Tr #3731 dodał: czatowiec, 04.09.2018 22:07
A Melexy? :P Poza tym, trolejbusy jednak są dosyć mało liczną grupą taboru, eksploatowaną przez bardzo konkretnych przewoźników, więc ewidencję takich pojazdów można spokojnie prowadzić na podstawie ich numerów taborowych ;)
Škoda 26Tr #3731 dodał: czatowiec, 01.09.2018 17:27
Orientuje się ktoś, czy w przypadku naszych elektryków istnieje możliwość ładowania ich w trakcie wymiany pasażerskiej na pętli, czy muszą być wyłączone? Bo w porównaniu do klasycznych autobusów wydawałoby się, że idealne byłoby ładowanie ich na standardowym przystanku początkowym, z utrzymaniem działania ogrzewania/klimatyzacji, które w normalnym autobusie muszą być z wiadomych względów wyłączone :)
« Pierwsza strona  «  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »