Strona główna / Kolej / Kolej na Świecie / Hiszpania / 730-XXX

730-XXX

«Poprzednie zdjęcie: 130-005
Następne zdjęcie: 465-252M»

730-XXX

Data zrobienia zdjęcia: 31 grudnia 2018 roku (poniedziałek)
Opis: Alvia relacji Madryt Chamartín - Lugo, opuszcza stację Ourense kierując się w kierunku Santiago de Compostela.
Słowa kluczowe: S_730 730-XXX Alvia Renfe Adif Hybryda Hibrida Pato Ourense Galicia Hiszpania zima_2018
Data dodania zdjęcia: 02.01.2019 00:48, Wyświetleń: 676, Pobrań: 2, Wielkość pliku: 928.6 KB
Dodał: Kuba Cieszynski
IPTC Info
Byline: Jakub Michal Cieszynski
Date created: 31.12.2018
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 500D
Czas ekspozycji: 1/500 sec(s)
Wartość przysłony: F/5
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 31.12.2018 14:45:54
Długość ogniskowej: 100mm

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
02.01.2019 18:52
Czy dobrze widzę?
Cztery człony lokomotywy na dziewięć wagonów osobowych (o ile pamiętam wagony w tym systemie są raczej krótkie)?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4878
02.01.2019 23:44
Cytat:
The RENFE Class 730 or S-730m is a high-speed dual-gauge, dual-voltage and hybrid (electric and diesel) trainset


https://en.wikipedia.org/wiki/RENFE_Class_730

Czyli innymi słowy jednorazowo pracują dwa z tych czterech członów napędowych.
Offline Wypalacz Rafał
Kuba Cieszynski
Użytkownik

Komentarzy: 33
03.01.2019 11:19
Wagon, który znajduje sié za lokomotywa, to jest generador prądu, umożliwiający poruszanie się po liniach niezelektryfikowanych.
Gdyby nie ten generador, prawdopodobnie nie doszloby do wypadku w Santiago de Compostela.
Offline Kuba Cieszynski
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
03.01.2019 22:40
Ciekawe, a u nas gigantyczną innowacją ma być dołączany agregat spalinowy do EZT ;) Ale i tak, 2 pracujące człony na 10 wagonów pasażerskich to jest sporo, nie licząc szczególnych przypadków takich jak linia w terenie bardzo górzystym (np. trasa do Zakopanego). No chyba, że bardziej należy to rozpatrywać jako konstrukcję EZT taką jak Impuls czy Pendolino, to rzeczywiście rozłożenie napędu na (przynajmniej) 2 człony nie jest niczym dziwnym.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl