Strona główna / Komunikacja na Świecie / Portugalia / Lizbona / Remodelado #581

Remodelado #581 Zdjęcie tygodnia

Następne zdjęcie: Remodelado #548»

Remodelado #581

Data zrobienia zdjęcia: 24 września 2018 roku (poniedziałek)
Opis: Jeden z charakterystycznych punktów sieci tramwajowej w Lizbonie.
Słowa kluczowe: Remodelado #581 Carris_de_Ferro_de_Lisboa Tv_São_Tomé Lizbona Carris Portugalia linia_28
Data dodania zdjęcia: 10.10.2018 19:41, Wyświetleń: 904, Pobrań: 3, Wielkość pliku: 1.1 MB
Dodał: Gajowy110
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D5100
Czas ekspozycji: 1/200 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 24.09.2018 18:10:37
Długość ogniskowej: 35mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4476
10.10.2018 20:14
Seria jest świetna, a podejrzewam, że niełatwo im robić zdjęcia.

To najlepsze, genialny motyw.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6536
10.10.2018 22:29
Z całej serii to to zdjęcie mi się najbardziej podoba :)
Offline thomas_
Jacekk
Użytkownik

Komentarzy: 11
10.10.2018 23:11
Fajne. Trudno w tym miejscu zrobić fotkę z uwagi na ilość turystów i paskudne Tuk Tuki.
Offline Jacekkjkolodziej at gmail.com
Matthias
Użytkownik

Komentarzy: 55
11.10.2018 12:01
Świetna seria! A to zdjęcie podoba mi się najbardziej. Aż chciałoby się tam pojechać :D
Offline Matthiasmurban18 at wp.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1526
11.10.2018 21:45
Czy ktoś może się orientuje, skąd wynika zróżnicowanie systemów zasilania wagonów w Lizbonie? To, że odbierak rolkowy nie może jeździć po sieci trakcyjnej dostosowanej pod pantografy/liry to sprawa jasna. Ale w drugą stronę, po odcinkach dostosowanych pod rolki widzę, że wagony czasem jeżdżą na pantografach, a czasem na pałąkach. Ma to jakieś uzasadnienie, że utrzymują dwa osobne systemy, zamiast przejść na jeden tam gdzie to jest tylko możliwe? ;)
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
kasztan
Użytkownik

Komentarzy: 59
12.10.2018 17:37
czatowiec napisał(a):
Czy ktoś może się orientuje, skąd wynika zróżnicowanie systemów zasilania wagonów w Lizbonie? To, że odbierak rolkowy nie może jeździć po sieci trakcyjnej dostosowanej pod pantografy/liry to sprawa jasna. Ale w drugą stronę, po odcinkach dostosowanych pod rolki widzę, że wagony czasem jeżdżą na pantografach, a czasem na pałąkach. Ma to jakieś uzasadnienie, że utrzymują dwa osobne systemy, zamiast przejść na jeden tam gdzie to jest tylko możliwe? ;)


Z tego co wiem, niektóre odcinki na Starym Mieście są tak wąskie, że zwykły pantograf połówkowy by się nie mieścił i uderzyłby w balkony kamienic znajdujących się przy trasie.
Offline kasztan
Gajowy110
Użytkownik

Komentarzy: 125
15.10.2018 21:51
Dziękuję za głosy oraz wyrazy uznania ;) Co prawda nie jest ciężko znaleźć w Lizbonie fajny motyw ale faktem jest, że robienie zdjęć tramwajom na starym mieście do najłatwiejszych nie należy. Co do pantografów to zwykłe pantografy używane są głównie na trasie Belem - Zajezdnia - Praça da Figueira, a w dalszych częściach centrum jest to tylko odbierak rolkowy z uwagi na duże nachylenia po których poruszają się tramwaje oraz ciasne uliczki gdzie zwykły pantograf mógłby zahaczyć o pranie czy też właśnie balkony oraz inne elementy budynków. Na trasie na której można poruszać się z klasycznym pantografem widuje się też wagony na odbierakach rolkowych (np. zielony niezmodernizowany zabytkowy wagon jeżdżący jako "Belem Tram Tour";). Zostało mi jeszcze kilka bardziej pospolitych motywów z Lizbony i w przyszłości chętnie się nimi podzielę :)
Offline Gajowy110