Kto to u was kombinuje tak z tym malowaniem? I na autobusach (solarisy) i na tramwajach (N8S) jakieś dziwne kombinacje. Przydałby się powrót do normalności :)
dodał: Jacek Pudło, 07.04.2010 22:10
Świetna pod kątem jakości zdjęć i opisów seria z Białej, oby tak dalej!
dodał: Jacek Pudło, 13.06.2009 17:00
MDM nie był pierwszy. Wcześniej była wielka powojenna odbudowa i Trasa W-Z (1949 r.).
dodał: Jacek Pudło, 18.03.2009 17:29
Teza postawiona w opisie jest zupełnie nieprawdziwa. Różnice konstrukcyjne są kolosalne, co widać już po rzucie okiem na dane techniczne - inna szerokość, inna długość, inny rozstaw osi, do tego ikarus nie posiada niskiej podłogi, a w kwestii napędu są to zupełnie inne pojazdy (inny, silnik, inna skrzynia biegów, inny most napędowy). Trzeba mieć bardzo powierzchowną wiedzę o tych dwóch konstrukcjach, aby uważać je w ogóle za podobne...
dodał: Jacek Pudło, 21.02.2009 11:32
pytałem bo jakość przednia :)
dodał: Jacek Pudło, 23.01.2009 00:02
Jakim aparatem kolega fotografuje?
dodał: Jacek Pudło, 13.10.2008 18:51
jak na takie ujęcie to kadr w sam raz :)
dodał: Jacek Pudło, 20.09.2008 14:30
ile alb miało już remonty?
dodał: Jacek Pudło, 14.09.2008 22:19
Wojtasowi83 się pomyliło. To Irizar, hiszpański producent nadwozi autokarów turystycznych, karosuje podwozia Scanii, Volvo, MANa o Irisbusa, a nie zachodni producenci wykorzystują hiszpańskie nadwozia.
Jest to Irizar InterCentury, modele tego producenta rozróżnia się po wysokości podłogi.
dodał: Jacek Pudło, 11.09.2008 10:00
to już wiemy co miał na myśli Kaczyński mówiąc o 3 mln nowych mieszkań :D
dodał: Jacek Pudło, 06.09.2008 10:59
No to jest to układ równoległy.
Dla leniwych napiszę w skrócie: napęd hybrydowy to napęd z dwoma lub więcej rodzajami silników. Solaris Hybryd 18 posiada silnik spalinowy i 2 silniki elektryczne. W skład napędu wchodzą również: bateria akumulatorów, przetworniki, sprzęgła synchroniczne. Idea jest taka, by silnik spalinowy pracował tylko w optymalnym paśmie prędkości obrotowych, przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Silniki elektryczne wykorzystuje się przy ruszaniu, a także do odzysku energii hamowania, magazynowanej w akumulatorach i możliwej do ponownego wykorzystania.
Zalety: mniejsze zużycie paliwa, mniejsza emisja zanieczyszczeń
Wady: duża masa autobusu, wysoka komplikacja układu napędowego, wysoka cena zakupu, wysoka masa układu napędowego, większa ilość elementów do serwisowania, ograniczona żywotność akumulatorów.
dodał: Jacek Pudło, 05.09.2008 19:23
po co oni złączyli ich aż tyle w TŚ?
dodał: Jacek Pudło, 05.09.2008 19:21
w komunikacji miejskiej jesteśmy gdzieś między wschodem a zachodem.
dodał: Jacek Pudło, 05.09.2008 19:19
jaki układ funkcjonowania napędu jest w tym egzemplarzu - szeregowy czy równoległy?
dodał: Jacek Pudło, 30.08.2008 17:41
gratuluję zakupu, u nas tydzień temu na 10 kapen sprawna była jedna - i to raczej norma niż przypadek :)
dodał: Jacek Pudło, 20.08.2008 23:11
no jak to, kremowo-czerwony jest na wypasie :)
dodał: Jacek Pudło, 03.08.2008 23:10
Spieszę do wyjaśnień. Wiedeńczycy kładą duży nacisk na to, by część prac przy produkcji autobusów była wykonywana w ich kraju. Stąd też autobusy Neomana znane gdzie indziej jako MAN Lion's City, zamawiane przez Wiener Linien, są montowane w zakładach Graf & Stift w Wiedniu, otrzymując zarazem oznaczenie tejże firmy. MAN, jako twórca modelu, przekazuje swoje logo do naklejenia na pojazd, analogicznie jak w wypadku sprzedaży podwozia celem zmontowania w fabryce produkującej karoserie, jak na przykład Castrosua.
dodał: Jacek Pudło, 08.09.2007 11:46
to jest ulica ku farze i tego sie powinno trzymać.
dodał: JP, 10.07.2007 23:22
o ile mi wiadomo autosany A1012T, A1112T, H10-12 rowniez maja 12 metrow, wiec w opisie przed 12-metrowy wypadaloby dodac 'miejski' lub 'niskopodlogowy'.