Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Jelcz M083C / Autosan M09LE» Jelcz M083C #DA104

Jelcz M083C #DA104

«Poprzednie zdjęcie: Jelcz M083C #DA102
Następne zdjęcie: Jelcz M083C #DA105»

Jelcz M083C #DA104

Data zrobienia zdjęcia: 26 grudnia 2008 roku (piątek)
Opis: Zdjęcie z cyklu znajdź różnicę... Po prawej Ikarus 405 #6454 ex. MZA Warszawa wówczas w posiadaniu Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy (data wyk. zdjęcia 16.01.2004), po lewej Jelcz M083C Libero #DA104.
Słowa kluczowe: Jelcz M083C #DA104 Ikarus 405 #6454 MPK_Kraków MZA_Warszawa Kraków Borek_Fałęcki Towarzystwo_Miłośników_Miasta_Bydgoszczy Bydgoszcz baza_TMMB
Data dodania zdjęcia: 26.12.2008 18:47, Wyświetleń: 3243, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 116.9 KB
Dodał: kmk

Ostatnie komentarze

I.G.I
Użytkownik

Komentarzy: 190
26.12.2008 19:37
jak dla mnie jest doś spora różnica. 😛
Offline I.G.Ihttp://phototrans.eu/16,1306,0.html
elblązanin
Gość

26.12.2008 20:56
A może znajdź podobieństwo 😉
 
Dawid Lehmann
Użytkownik

Komentarzy: 311
26.12.2008 21:09
Na pewno jest wuchta podobieństw, może nie w wyglądzie, ale konstrukcja zapewne prawie ta sama. Jelcz nie byłby Jelczem gdyby nie kopiował.
Offline Dawid Lehmann
elblązanin
Gość

26.12.2008 21:13
Ooo to już stuknęła pięćdziesiątka w komentarzach! 😁
 
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
26.12.2008 21:24
Bak chyba jelczuś ma gdzie indziej.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Maciej12991
Gość

27.12.2008 10:46
Ikarus 405
Pamiętam go jak śmigał na linii AirportCity. Kiedy ją zawiesili nie bardzo wiedzieli co z tymi autobusami zrobić. Pojawiały się głównie na 308, ale to było straszne 😁 Więcej stały jak jeździły. Poza tym jednym dalsze losy ich nie są mi znane, ale mile wspominam 405-tki z uwagi na bardzo dobre odejście. Wiele samochodów zostawało w tyle, jeśli kierowca busa miał "ciężką" nogę. 🙂
 
marcao
Gość

27.12.2008 19:45
Generalnie nie widzę podobieństw, tylko same różnice, ale może ktoś mnie i tych, którzy mają podobne odczucia uświadomi, co te pojazdy mają ze sobą wspólnego 🙂
 
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
28.12.2008 14:42
Chodziło o ukazanie wielkiego "polskiego" produktu jakim szczycił się najpierw Autosan a następnie Jelcz i znów Autosan. Ten wybitny polski projekt to zbliżony projekt właśnie do Ikarusa 405. W obu pojazdach wykorzystane zostały liczne elementy a w szczególności podwozie węgierskiej firmy Csepel. Po licznych tuningach Autosana i Jelcza wygląd zewnętrzny różni oba pojazdy zaś konstrukcja jest bardzo podobna.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
marcao
Gość

28.12.2008 15:48
Rozumiem Twoje zastrzeżenia ale nie wiem po pierwsze co jest wielkiego w tym malutkim autobusie 😉 Po drugie gdybyś zestawił dowolne dwa autobusy albo dowolne dwie inne rzeczy to zawsze znajdziesz liczne elementy, które mogą świadczyć o podobieństwie. Dla przykładu konstrukcja wszystkich komputerów PC jest podobna, bo składają się z najczęściej z tych samych elementów a tak naprawdę różnice między nimi mogą być zasadnicze. Jakieś podobieństwo można wykazać praktycznie zawsze. Być może podwozia tej węgierskiej firmy mają dobrą opinię. Wiele autobusów wyposażonych jest w pulpity VDO Siemens i czy to oznacza, że są do siebie podobne? Nie można popadać w przesadę 🙂
 
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
28.12.2008 22:14
a czy to jest fotogaleria PC-tów? 😛 zestawiłem dla zabawy te autobusy by pokazać jak niewiele się różnią nic poza tym 🙂 a pulpity vdo znajdziesz prawie w każdym pojeździe, podobnie silniki produkowane nie są już tylko i wyłącznie do konkretnego pojazdu.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
marcao
Gość

28.12.2008 22:39
Mam wrażenie, że nie do końca się rozumiemy, ale ok. Rozumiem, że Twoim zdaniem przykładem z PC-tami można się posługiwać tylko na fotogaleriach PC-tów 😉 Zabawa odniosłaby lepszy skutek gdybyś wobec wskazanego przez Ciebie podobieństwa podwozi wkleił zdjęcia podwozi, wówczas być może róznice byłyby niewielkie. Niestety tym zestawieniem zdjęc, które wkleiłeś Twoja teza nie jest w stanie się obronić.
 
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
29.12.2008 14:38
Jak uważasz to Twoje zdanie🙂
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
29.12.2008 15:06
To zestawienie jest całkiem słuszne. Jelcz to taki współczesny Ikarus. Prosty, tani, kiepsko wykończony. Musi istnieć taki segment rynku 🙂
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
06.01.2009 19:56
Wracając jeszcze do tematu. Podobnie np. można zestawić Jelcza M11 i Ikarusa 260. Różnic z zewnątrz zobaczyć można mnóstwo a konstrukcyjnie to także zbliżone wozy.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
Jacek Pudło
Użytkownik

Komentarzy: 26
18.03.2009 17:29
Teza postawiona w opisie jest zupełnie nieprawdziwa. Różnice konstrukcyjne są kolosalne, co widać już po rzucie okiem na dane techniczne - inna szerokość, inna długość, inny rozstaw osi, do tego ikarus nie posiada niskiej podłogi, a w kwestii napędu są to zupełnie inne pojazdy (inny, silnik, inna skrzynia biegów, inny most napędowy). Trzeba mieć bardzo powierzchowną wiedzę o tych dwóch konstrukcjach, aby uważać je w ogóle za podobne...
Offline Jacek Pudłojp555 at poczta.onet.plhttp://www.lubus.vot.pl
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
18.01.2012 03:03
Wspólne podwozie to co najwyżej mogą mieć Ikarus 405 i Autosan A613MN. A0808MN i jego późniejsze wersje rozwojowe licząc do Sancity 9LE i A0808T Gemini są oparte na podwoziu własnym Autosanu.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/