Solaris Urbino 18 Hybrid #PZ 0961M
«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 12 #1608
Następne zdjęcie: Ikarus 260.04 #1936»

Solaris Urbino 18 Hybrid #PZ 0961M
Data zrobienia zdjęcia: | 5 września 2008 roku (piątek) |
Opis: | Poznań, os. Orła Białego, przystanek końcowy linii 74. Hybryda drugi i ostatni dzień na testach w Poznaniu. Odejście ma dość słabe, gorzej niż 25letni Ikarus napakowany po brzegi. Straszny muł, ale ładnie wygląda 😁 |
Słowa kluczowe: | Poznań os_Orła_Białego MPK_Poznań Solaris Urbino_18 Hybrid #PZ_0961M |
Data dodania zdjęcia: 05.09.2008 18:33, Wyświetleń: 1625, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 158.4 KB | |
Dodał: | Dawid Lehmann |
Ostatnie komentarze
Jacek Pudło Użytkownik Komentarzy: 26 05.09.2008 19:19 |
jaki układ funkcjonowania napędu jest w tym egzemplarzu - szeregowy czy równoległy?
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
mamrotek Gość 05.09.2008 19:54 |
To malowanie wygląda jak opakowanie chusteczek higienicznych 😈
|
|
Dawid Lehmann Użytkownik Komentarzy: 311 05.09.2008 20:27 |
@Jacek Pudło: Nie mam zielonego pojęcia. Napęd hybrydowy to dla mnie nowość i również byłbym wdzięczny gdyby ktoś kto się na tym zna żeby wyjaśnił co jak gdzie i poco. 😛
|
|
![]() ![]() |
||
Johnny Gość 05.09.2008 22:28 |
No fakt - ciekawie sie prezentuje 🙂
|
|
mzk804 Użytkownik Komentarzy: 519 06.09.2008 00:08 |
Tyle znalazłem, ale nie czytałem.
http://www.solarisbus.pl//busmania,ciekawostki,0,331.html |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jacek Pudło Użytkownik Komentarzy: 26 06.09.2008 10:59 |
No to jest to układ równoległy.
Dla leniwych napiszę w skrócie: napęd hybrydowy to napęd z dwoma lub więcej rodzajami silników. Solaris Hybryd 18 posiada silnik spalinowy i 2 silniki elektryczne. W skład napędu wchodzą również: bateria akumulatorów, przetworniki, sprzęgła synchroniczne. Idea jest taka, by silnik spalinowy pracował tylko w optymalnym paśmie prędkości obrotowych, przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Silniki elektryczne wykorzystuje się przy ruszaniu, a także do odzysku energii hamowania, magazynowanej w akumulatorach i możliwej do ponownego wykorzystania. Zalety: mniejsze zużycie paliwa, mniejsza emisja zanieczyszczeń Wady: duża masa autobusu, wysoka komplikacja układu napędowego, wysoka cena zakupu, wysoka masa układu napędowego, większa ilość elementów do serwisowania, ograniczona żywotność akumulatorów. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |