Strona główna» Komunikacja w Polsce» Poznań» Poznań - Autobusy» Solaris Urbino 18 Hybrid #PZ 0961M

Solaris Urbino 18 Hybrid #PZ 0961M

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 12 #1608
Następne zdjęcie: Ikarus 260.04 #1936»

Solaris Urbino 18 Hybrid #PZ 0961M

Data zrobienia zdjęcia: 5 września 2008 roku (piątek)
Opis: Poznań, os. Orła Białego, przystanek końcowy linii 74. Hybryda drugi i ostatni dzień na testach w Poznaniu. Odejście ma dość słabe, gorzej niż 25letni Ikarus napakowany po brzegi. Straszny muł, ale ładnie wygląda 😁
Słowa kluczowe: Poznań os_Orła_Białego MPK_Poznań Solaris Urbino_18 Hybrid #PZ_0961M
Data dodania zdjęcia: 05.09.2008 18:33, Wyświetleń: 1625, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 158.4 KB
Dodał: Dawid Lehmann

Ostatnie komentarze

Jacek Pudło
Użytkownik

Komentarzy: 26
05.09.2008 19:19
jaki układ funkcjonowania napędu jest w tym egzemplarzu - szeregowy czy równoległy?
Offline Jacek Pudłojp555 at poczta.onet.plhttp://www.lubus.vot.pl
mamrotek
Gość

05.09.2008 19:54
To malowanie wygląda jak opakowanie chusteczek higienicznych 😈
 
Dawid Lehmann
Użytkownik

Komentarzy: 311
05.09.2008 20:27
@Jacek Pudło: Nie mam zielonego pojęcia. Napęd hybrydowy to dla mnie nowość i również byłbym wdzięczny gdyby ktoś kto się na tym zna żeby wyjaśnił co jak gdzie i poco. 😛
Offline Dawid Lehmann
Johnny
Gość

05.09.2008 22:28
No fakt - ciekawie sie prezentuje 🙂
 
mzk804
Użytkownik

Komentarzy: 519
06.09.2008 00:08
Offline mzk804peczek804 at gmail.comhttp://phototrans.pl/autobusy.php?s=5014&autor_id=232&send_data=S
Jacek Pudło
Użytkownik

Komentarzy: 26
06.09.2008 10:59
No to jest to układ równoległy.

Dla leniwych napiszę w skrócie: napęd hybrydowy to napęd z dwoma lub więcej rodzajami silników. Solaris Hybryd 18 posiada silnik spalinowy i 2 silniki elektryczne. W skład napędu wchodzą również: bateria akumulatorów, przetworniki, sprzęgła synchroniczne. Idea jest taka, by silnik spalinowy pracował tylko w optymalnym paśmie prędkości obrotowych, przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Silniki elektryczne wykorzystuje się przy ruszaniu, a także do odzysku energii hamowania, magazynowanej w akumulatorach i możliwej do ponownego wykorzystania.

Zalety: mniejsze zużycie paliwa, mniejsza emisja zanieczyszczeń
Wady: duża masa autobusu, wysoka komplikacja układu napędowego, wysoka cena zakupu, wysoka masa układu napędowego, większa ilość elementów do serwisowania, ograniczona żywotność akumulatorów.
Offline Jacek Pudłojp555 at poczta.onet.plhttp://www.lubus.vot.pl