Budowa łącznicy D29-624 2016-03-19
«Poprzednie zdjęcie: Budowa łącznicy D29-624 2016-03-19
Następne zdjęcie: Budowa łącznicy D29-624 2016-03-06»

Budowa łącznicy D29-624 2016-03-19
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 19.03.2016 18:49 |
Na a gdzie dodatkowa para torów przez przystanek Zabłocie?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 19.03.2016 19:45 |
To jest inna inwestycja, nie ma nic wspólnego z budową łącznicy. Choć właściwie nie - jedno zostanie zrobione w ramach budowy łącznicy, nasyp między przystankiem Kraków Zabłocie a wiaduktem nad ulicą Dekerta/Romanowicza będzie już w ostatecznej szerokości - pod dwie pary torów i rozjazdy włączeń obu estakad.
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 19.03.2016 20:29 |
Wiem, że osobna, osobny przetarg itd. Ale jakoś te 2 dodatkowe tory muszą przez Zabłocie przejść. Szczerze mówiąc, cały czas myślałem, że tory "dalekobieżne" będą szły jako 2 wewnętrzne między "miejskimi".
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 19.03.2016 23:19 |
Jeśli myśleliście, że na kolei w Polsce myśli się logicznie, przyszłościowo oraz zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym to jesteście bardzo naiwni. Oczywiście, że kształt przystanku Zabłocie powinien być już docelowy.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 20.03.2016 07:10 |
Tylko co by dało dobudowanie po bokach peronów na Zabłociu tej dodatkowej pary, skoro te tory musiałby być ślepo zakończone od strony Wisły?
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 20.03.2016 11:09 |
To czy w takim razie może mi ktoś przybliżyć jaka jest koncepcja "4 torów przez centrum Krakowa"?. Jak będzie np. wyglądał przystanek przy Hali, jeśli tory dalekobieżne nie będą puszczone środkiem? Za wiele miejsca to tam nie ma.
A przez Zabłocie? Dalekobieżne pójdą po wschodniej czy zachodniej stronie przystanku, jak to się pomieści? Czy tory na "nowym" Zabłociu będą w śladzie obecnych? Ja rozumiem, że w Polsce się planuje tak sobie, ale tak niskich standardów by to było w ogóle nie zaplanowane, to nie mamy. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 20.03.2016 12:05 |
@Wypalacz, a co szkodziłoby przy robieniu łącznicy zrobić przystanek docelowy, docelowe włączenia łącznicy w układ czterotorowy, nawet jeśli trzeba byłoby zaślepić te tory. Tymczasowe zrobienie zwrotnic przy samej Wiśle nie stanowiłoby problemu. A może się okazać, że przy modernizacji odcinka Kraków Główny-Kraków Płaszów będą rozbierać prawie nowy przystanek Zabłocie - taka polska niegospodarność.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 20.03.2016 12:51 |
Ale gdzie od strony Wisły byś chciał zmieścić te tymczasowe rozjazdy? Przecież w ramach budowy tej łącznicy cały przystanek jest przesuwany jeszcze bardziej w kierunku rzeki.
EDIT: AndrzejK napisał(a): To czy w takim razie może mi ktoś przybliżyć jaka jest koncepcja "4 torów przez centrum Krakowa"?. Jak będzie np. wyglądał przystanek przy Hali, jeśli tory dalekobieżne nie będą puszczone środkiem? Za wiele miejsca to tam nie ma. A przez Zabłocie? Dalekobieżne pójdą po wschodniej czy zachodniej stronie przystanku, jak to się pomieści? Czy tory na "nowym" Zabłociu będą w śladzie obecnych? Ja rozumiem, że w Polsce się planuje tak sobie, ale tak niskich standardów by to było w ogóle nie zaplanowane, to nie mamy. Nie no, dalekobieżne będą środkiem, lokalne po bokach. |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 20.03.2016 13:42 |
A na tej wizualizacji 3D przez przystanek Zabłocie idą tylko 2 lokalne.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 20.03.2016 14:13 |
Na wizualizacji 3D masz po prostu oba tory linii 91. Po których odbywa się ruch tak lokalny jak i dalekobieżny. A skoro dobudowa drugiej pary torów, które zostaną ulokowane po obu stronach linii istniejącej, nie należy do zakresu prac w ramach tej inwestycji - to chyba logiczne że nie zostały przedstawione.
A tu masz przekrój docelowego układu przystanku Kraków Zabłocie: http://i.imgur.com/pjIUkIX.jpg Z wątku [Kraków] Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki na forum Skyscrapercity |
|
![]() ![]() |
||
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 20.03.2016 15:03 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Nie no, dalekobieżne będą środkiem, lokalne po bokach. Ale dalekobieżne z Zakopanego będą w ten sposób zmuszone do jazdy torami lokalnymi do Głównego, patrząc na docelowy układ włączenia estakady w 4-torową linię 91. Wyszukałem sobie projekt i teraz widzę, że nie zrozumieliśmy się co do wcześniejszej wypowiedzi. Ja w ogóle nie dopuszczałem możliwości, że dobudowa dwóch torów linii 91 będzie po zewnętrznych stronach przystanku Zabłocie, bo wydawało mi się to mało logiczne, ale jednak taką wizję mają. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 20.03.2016 18:06 |
Chętnie bym zobaczył "docelowy układ włączenia estakady w 4-torową linię 91". Właściwie to rozwiąże prawie wszystkie moje wątpliwości. Gdzie są te rzeczy o których wyżej piszesz? W tym watku na sky?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 20.03.2016 21:53 |
@AndrzejK: Tak. Nie wiem na ile aktualne, ale są tam plany.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 22.03.2016 00:10 |
@hurricane
A jak inaczej (niż po bokach) wyobrażałeś sobie dobudowanie pary torów bez wychodzenia poza istniejący nasyp? Co do Zabłocia: ma zostać poszerzony. Obecnie budowany pozostanie, perony będą te same (choć nie wiem, czy nieco nie poszerzone). Co do włączenia estakady w 4 torową 91: środkowe tory będą jedynie przelotowe. Obecnie budowane włączenia będą przebudowane tak, aby włączać się w tory zewnętrzne. |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 22.03.2016 08:57 |
Nasyp jest tak samo szeroki, niezaleznie od tego, czy tory lokalne to dwa zewnętrzne czy wewnętrzne 😉
A puszczenie lokalnych zewnętrznie wydaje mi sie jakies bardziej sensowne, biorąc pod uwagę lokalizację peronów i wypuszczenie estakad na Krzemionki. Poza tym bez pokazywania rysunków (najlepiej aktualnych) ta dyskusja jest bez sensu. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 22.03.2016 13:26 |
@gs: wyobrażałem sobie, że przystanek Zabłocie zostanie w docelowej czterotorowej wersji wybudowany już przy okazji estakady, że będą 4 tory (dalekobieżne w środku, lokalne po bokach) i perony na zewnątrz układu torowego. A teraz wygląda na to, że perony będą pomiędzy torami dalekobieżnymi i lokalnymi i to mi się nie podoba.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 22.03.2016 16:16 |
Tak właśnie sobie też to wyobrażałem. Zresztą każde inne rozwiązanie robi kolizję ruchu dalekobieżnego z lokalnym z estakad.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 22.03.2016 16:17 |
hurricane napisał(a): A teraz wygląda na to, że perony będą pomiędzy torami dalekobieżnymi i lokalnymi i to mi się nie podoba. Ale to nie jest takie głupie - zwiększy elastyczność prowadzenia ruchu w sytuacjach awaryjnych bez konieczności rezygnacji z obsługi przystanku. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 22.03.2016 16:21 |
Może będzie płotek (albo inny pomysł) i perony będą miały tylko jedną krawędź czynną.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 22.03.2016 18:25 |
A to nie będzie tak, że środkowe tory będą dla kierunku do Płaszowa a zewnętrze dla kierunku do Skawiny?
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 22.03.2016 23:18 |
kuba203 napisał(a): Ale to nie jest takie głupie - zwiększy elastyczność prowadzenia ruchu w sytuacjach awaryjnych bez konieczności rezygnacji z obsługi przystanku. Niby tak, ale w przypadku przystanku pod Halą Targową już to nie będzie miało zastosowania, więc przy tej elastyczności któryś przystanek trzeba będzie pominąć. 🙂 Michał Wojtaszek napisał(a): A to nie będzie tak, że środkowe tory będą dla kierunku do Płaszowa a zewnętrze dla kierunku do Skawiny? Początkowo tak, po otwarciu estakady, ale docelowo nie. Świeżo wybudowane włączenie linii 624 w 91 będzie przebudowane przy rozbudowie odcinka Kraków Główny - Płaszów do czterech torów, dlatego mówię o marnowaniu, bo akurat to włączenie można było zrobić już docelowo, gdyby zgrali projekty ze sobą na etapie projektowania. Przypominam, że 4 tory miałyby być do Bieżanowa. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 23.03.2016 00:42 |
Tak czy inaczej gdzieś coś musiałoby zostać przebudowane. Jak nie obecnie budowane włączenie, to tymczasowe które i tak teraz musiałoby zostać zbudowane. A z tym drugim - ze względu na przesunięcie przystanku o czym już ktoś wspominał - przed Wisłą byłby problem, a w zasadzie byłoby to niemożliwe.
Czyli przy okazji budowy estakady budujemy docelowy przystanek Zabłocie i most przez Wisłę aby nie "marnować"? Co do peronów: wydaje mi się, że zewnętrzne będą obsługiwały ruch aglomeracyjny, czyli lokalny. Wewnętrzne - dalekobieżny, ale niekoniecznie tylko ekspresowy. A np. pociągi regio do Rzeszowa czy Krynicy zatrzymywały się też na Zabłociu. |
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 23.03.2016 07:32 |
hurricane napisał(a): Przypominam, że 4 tory miałyby być do Bieżanowa. A nie tylko do Płaszowa a dalej, do Bieżanowa już trzy? (A jeszcze dalej, do Rudzic, bez zmian - dwa) |
|
![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 23.03.2016 19:30 |
gs napisał(a): Tak czy inaczej gdzieś coś musiałoby zostać przebudowane. Jak nie obecnie budowane włączenie, to tymczasowe które i tak teraz musiałoby zostać zbudowane. A z tym drugim - ze względu na przesunięcie przystanku o czym już ktoś wspominał - przed Wisłą byłby problem, a w zasadzie byłoby to niemożliwe. Czyli przy okazji budowy estakady budujemy docelowy przystanek Zabłocie i most przez Wisłę aby nie "marnować"? Co do peronów: wydaje mi się, że zewnętrzne będą obsługiwały ruch aglomeracyjny, czyli lokalny. Wewnętrzne - dalekobieżny, ale niekoniecznie tylko ekspresowy. A np. pociągi regio do Rzeszowa czy Krynicy zatrzymywały się też na Zabłociu. Coś na zasadzie jak obecnie Kraków Łobzów - czyli zewnętrzne perony obsługują stricte SKA w postaci KMŁ, a "stary" peron obsługuje w dalszym ciągu PR-y? Tak może poza tematem, ale jak już poruszam temat Łobzowa to się podpytam - docelowo, jak będą tam dwa perony i cztery krawędzie, to jak to będzie - zewnętrzne krawędzie dla KMŁ, środkowe dla PR, czyli tak jak by jeden peron w stronę Głównego, a drugi w stronę Mydlnik, czy będzie jeden peron dla PR w obydwie strony, a drugi dla SKA? |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |