Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Tramwaje / Pesa 2014N / Pesa 2014N #RG901

Pesa 2014N #RG901

«Poprzednie zdjęcie: Pesa 2014N #RG901
Następne zdjęcie: Pesa 2014N #RG901»

Pesa 2014N #RG901

Data zrobienia zdjęcia: 30 sierpnia 2015 roku (niedziela)
Opis: Kraków, pętla Mały Płaszów.

Objazd pętli przed ostatnim kursem na Kurdwanów.

A jak wrażenia z przejazdu? Po pierwsze - fatalna praca klimatyzacji - i miejmy nadzieję że był to tylko wynik ustawień a nie wady projektowe.
Co do innych rzeczy trudno się wypowiedzieć - trochę za dużo ludzi było by dało się spokojnie rozejrzeć. A zresztą - na to będzie dużo czasu...
Słowa kluczowe: Pesa 2014N #RG901 MPK_Kraków Kraków Mały_Płaszów lato
Data dodania zdjęcia: 30.08.2015 17:57, Wyświetleń: 2366, Pobrań: 7, Wielkość pliku: 301.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/1250 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.2
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 30.08.2015 13:35:19
Długość ogniskowej: 17mm

Ostatnie komentarze

M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4156
30.08.2015 21:39
Z|robili coś z tymi durnymi stojakami na rowery?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4889
30.08.2015 21:41
Owszem. Zostawili :(
Offline Wypalacz Rafał
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
30.08.2015 22:56
Klima początkowo działała ok, mimo sporej ilości ludzi. Potem jakby zdechła :/

Ale spokojnie, za chwilę dowiemy się, że "się nie da", bo "za dużo ludzi i przystanki", a poza tym "jest klimatyzacja, więc dbamy o komfort pasażerów". Mimo, że np. w Warszawie, mimo równie sporej ilości pasażerów i przystanków, klima działa, aż miło (czasem jest nawet za zimno ;) ). Więc chyba jednak "da się".

Ale w Krakowie ma ładnie wyglądać, a tam ma sprawnie funkcjonować :)
Offline szubak
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4889
30.08.2015 23:11
Czyli podsumowując - działała gdy na pokładzie byli oficjele :twisted:
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3750
30.08.2015 23:37
szubak napisał(a):
Klima początkowo działała ok, mimo sporej ilości ludzi. Potem jakby zdechła :/

Ale spokojnie, za chwilę dowiemy się, że "się nie da", bo "za dużo ludzi i przystanki", a poza tym "jest klimatyzacja, więc dbamy o komfort pasażerów". Mimo, że np. w Warszawie, mimo równie sporej ilości pasażerów i przystanków, klima działa, aż miło (czasem jest nawet za zimno ;) ). Więc chyba jednak "da się".

Ale w Krakowie ma ładnie wyglądać, a tam ma sprawnie funkcjonować :)

Myślę, że słowo "propaganda sprawdzonego" tutaj brzmi najlepiej :D
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
31.08.2015 20:36
Z tego co pisali na InfoTramie, to ponoć sufit w Krakowiaku ogólnie jest niedorobiony, klima także. Rzecznik MPK stwierdził, że PESA będzie to naprawiać za własną kasę w ramach gwarancji. Wspieram i lubię polski przemysł, ale z Bombardierami nie było takich jajec jak z Krakowiakami... :P
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Omar Sharif
Użytkownik

Komentarzy: 353
31.08.2015 20:48
A ja próbuje dowiedzieć się od ZIKITu dlaczego czcionka z numerem jest niewłaściwa skoro malowanie jest już nowe. Powinno chyba być tak jak na A Mobilisu. Misz masz totalny.
Offline Omar Sharif
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
31.08.2015 21:34
Ja dziś się wybrałem wracając z pracy na Krowodrzę na 18:15 (kurs Krakowiaka). Byłem chwilkę wcześniej, o 18:10 pojechał Bombardier, no ale zaraz powinien być więc poczekam. 18:15 - nie ma, 18:20 - nie ma żadnej pięćdziesiątki. Zacząłem się już zastanawiać, czy nie wracać inaczej - ale w końcu przyjechał. Opóźnienie odjazdu - drobne 11 minut.
Wrażenia? Na dzień dobry dwa automaty do biletów - oba niesprawne.
Szarpie przy hamowaniu i rzuca w zakrętach - szczególnie wyraźnie było to odczuwalne na łuku od Politechniki do Dworzec Główny Tunel (Bombardier przejeżdża ten zakręt łagodnie).
Co do klimy o której najwięcej osób się wypowiadało negatywnie - działała bardzo wydajnie. Do czasu aż wybiło zasilanie na estakadzie i stanęliśmy bez prądu w pełnym słońcu z zablokowanymi oknami :]
Offline gs
ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 545
31.08.2015 21:51
holmes napisał(a):
A ja próbuje dowiedzieć się od ZIKITu dlaczego czcionka z numerem jest niewłaściwa skoro malowanie jest już nowe. Powinno chyba być tak jak na A Mobilisu. Misz masz totalny.

Zapominacie, że tego wagonu nie ma w Księdze ;)
Offline ALBertalbertf at interia.pl
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 391
31.08.2015 23:15
Nie ma, bo MPK ciężko było przekazać ZIKITowi schemat wagonu... A wiem że prośby były kilkukrotne, no ale wiadomo kto u nas rządzi komunikacją ;)
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6555
31.08.2015 23:20
holmes napisał(a):
A ja próbuje dowiedzieć się od ZIKITu dlaczego czcionka z numerem jest niewłaściwa skoro malowanie jest już nowe. Powinno chyba być tak jak na A Mobilisu. Misz masz totalny.

Chciałbym mieć takie problemy i nimi zawracać dupę urzędnikom.
Offline thomas_
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
31.08.2015 23:24
pavlack napisał(a):
Nie ma, bo MPK ciężko było przekazać ZIKITowi schemat wagonu... A wiem że prośby były kilkukrotne, no ale wiadomo kto u nas rządzi komunikacją ;)

Akurat jak MPK rządziło komunikacją w sposób oficjalny, to nie było problemów natury wojenek podjazdowych czy nierealnych pomysłów :P

thomas_ napisał(a):
Chciałbym mieć takie problemy i nimi zawracać dupę urzędnikom.

Masz rację, ale z drugiej strony ludzie są zmęczeni tym, że księga jest fikcją na chwilę obecną. Bo wg. ZIKiT na bierząco wszystko miało być wprowadzane, a pojazdy malowane po remontach czy zdejmowaniu reklam. I znopwu wychodzi temat tych wojenek podjazdowych - jak ZIKiT coś zarządza, to powinni dogadać się z MPK, na ile jest to możliwe i czy jest ok. A na chwilę obecną, ZIKiT próbuje rządzić twardą ręką, a MPK niejednokrotnie by chciało Im pokazać, by się puknęli w czoło :P
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4889
31.08.2015 23:45
czatowiec napisał(a):
Masz rację, ale z drugiej strony ludzie są zmęczeni tym, że księga jest fikcją na chwilę obecną.


Nie obraź się, ale jakoś ciężko mi tych ludzi znaleźć - zwłaszcza po zaprezentowaniu na żywo tego schematu malowania na stopiątce i składzie wiedeńców.

Bo na autobusach czy niskopodłogowym Krakowiaku to jeszcze jakoś znośnie wygląda...
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
31.08.2015 23:55
Wypalacz Rafał napisał(a):
Nie obraź się, ale jakoś ciężko mi tych ludzi znaleźć - zwłaszcza po zaprezentowaniu na żywo tego schematu malowania na stopiątce i składzie wiedeńców.

Bo na autobusach czy niskopodłogowym Krakowiaku to jeszcze jakoś znośnie wygląda...


Wiesz co, tu nie chodzi o sam schemat malowania - mi też nie do końca pasuje. Bardziej tu chodzi o zasady, że okej - jest jakiś dziwny schemat malowania, ale wszystko będzie ujednolicone. A na razie dalej się generuje wariacje na temat, a nie jednoilitość i kompatybilność ;)
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
01.09.2015 08:19
czatowiec napisał(a):
ludzie są zmęczeni tym, że księga jest fikcją na chwilę obecną.

Ci "ludzie" to chyba tylko niektórzy Miłośnicy Komunikacji Miejskiej. Bo "ludziom" w sensie przeciętnych pasażerów to wisi i powiewa, czy numer taborowy będzie miał 10, 15 czy może 20 cm wysokości i czy literki przed nim będą mniejsze, większe czy takie same. I czy będzie to krój Ariala, Times New Romana czy Couriera.
To samo dotyczy schematu malowania.
Dla przeciętnych "ludzi" mogą być nawet malowane na fioletowo w żółte ciapki - ważniejsze jest aby były wygodne, czyste i zapewniały optymalne połączenia. Optymalne, czyli takie, na jakich i jakimi pasażerowie chcą jeździć, a nie jakie wychodzą z teoretycznych wyliczeń.
Offline gs
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6555
01.09.2015 13:20
czatowiec napisał(a):

Masz rację, ale z drugiej strony ludzie są zmęczeni tym, że księga jest fikcją na chwilę obecną. Bo wg. ZIKiT na bierząco wszystko miało być wprowadzane, a pojazdy malowane po remontach czy zdejmowaniu reklam. I znopwu wychodzi temat tych wojenek podjazdowych - jak ZIKiT coś zarządza, to powinni dogadać się z MPK, na ile jest to możliwe i czy jest ok. A na chwilę obecną, ZIKiT próbuje rządzić twardą ręką, a MPK niejednokrotnie by chciało Im pokazać, by się puknęli w czoło :P

Jakby był Tajster to ZIKiT byłby rządzony twardą ręką :P
[MKM mode on]
Skoro był nowy przetarg to dlaczego nie można było dostosować malowania pojazdów Mobilisu do obecnego malowania MPK stosowanego na Mercedesach i Solarisach Euro6?
Przecież to chyba byłoby łatwiejsze dostosować 67 autobusów Mobilisu do bodajże 121 autobusów MPK.
A tak to mamy miszmasz i wieloletnie oczekiwanie aż wszystkie autobusy i tramwaje będą zgodne z księgą. W międzyczasie ktoś wpadnie na kolejne unowocześnienie księgi i tym samym nigdy nie będziemy mieć jednolitego malowania :P
Ba. Nawet sam ZIKIT odbierając księgę nie zauważył faktu, że wagony E1 i c3 nie mają tego samego schematu malowania.
[MKM mode off]
Mnie jako pasażera interesuje:
- dostępność komunikacji miejskiej
- czystość
- przejrzystość informacji pasażerskiej.
Co mi po czcionce zgodnej z księgą, jeśli ten tramwaj podjedzie na przystanek po półgodzinnym oczekiwaniu na przystanku w sobotę wieczór lub się do niego w ogóle nie zmieszczę?
Mając pieniądze to najpierw trzeba zapewnić dobrą częstotliwość kursowania KM, małą awaryjność, czystość, a dopiero później można się bawić w to, żeby numerek był napisany czcionką Museo Sans ;)

I przez takie bzdety wysyłane do ZIKITu, prawdziwe problemy i wnioski mieszkańców utykają w gąszczu bzdurnej korespondencji, na którą ktoś musi odpisać.
Offline thomas_
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4889
01.09.2015 23:48
czatowiec napisał(a):
Wiesz co, tu nie chodzi o sam schemat malowania - mi też nie do końca pasuje. Bardziej tu chodzi o zasady, że okej - jest jakiś dziwny schemat malowania, ale wszystko będzie ujednolicone. A na razie dalej się generuje wariacje na temat, a nie jednoilitość i kompatybilność ;)


Ale o jakim ujednoliceniu piszesz? Popatrz sobie na zdjęcia choćby tu na galerii - są jeszcze w eksploatacji stopiątki w malowaniu kremowo-niebieskim, w któy tramwajów nie maluje się od około dziesięciu lat. Pierwsze NGT6 nadal jeżdżą z oryginalną powłoką lakierniczą, itp, itd...
Offline Wypalacz Rafał