Niech lepiej MPK przestanie eksperymentować i zacznie się stosować do zaleceń organizatora transportu a nie udaje wariata.
"- O, panie kierowniku niech pan zobaczy. Urbino też jest w tej księdze. Co robić?
+ Słuchaj Mietek. Zrobimy zkitowi numer - dla zmyłki zamówimy Metrostyle.
- A co ja z nimi zrobię, jak który dostanie strzała na czołówkę?
+ Mietek, nie denerwuj się. Weźmiemy spraja i będziemy malować. A jak coś to weźmiemy części ze starego wozu i damy tobie."
To jak minigolf, elektryki i najnowsze automaty biletowe (stacjonarne) - efektowne, ale zbędne w takiej formie. Trudno oprzec sie wrazeniu, ze patrzenie przez pryzmat bajer i gadzetow przesłania realne potrzeby.
Po co ten hejt? Ja się ciesze, że są kolejne nowe, niskopodłogowe autobusy. Po co szukacie dziury w całym i hejtujecie po to tylko żeby hejtować? Chcecie zaistnieć to idźcie do Faktu albo TVN24.
Swoją drogą to jeszcze jakieś miasto zdecydowało się na tą wersję Solarisów? Bo to raczej oferta dla miast bez sieci tramwajowej, które bardzo chciały by mieć Tramino.
Hejty? A mamy chwalic wybor pojazdu, ktory pogarsza warunki dla pasazera w imie taniego efekciarstwa? Ponadto pewnie wcale nie taniego. Jak ktos potrafi wskazac uzasadnienie, to prosze bardzo.
Cóż, napisałem w shoutboxie, napiszę raz jeszcze - jako pasażer komunikacji miejskiej wolałby zamiast efekciarskiego designu wydłużenie autobusu o te 0,75 metra. I dodanie piątych drzwi. Byłoby lepiej dla pasażerów a i MPK miałoby czym się pochwalić...
Cóż, napisałem w shoutboxie, napiszę raz jeszcze - jako pasażer komunikacji miejskiej wolałby zamiast efekciarskiego designu wydłużenie autobusu o te 0,75 metra. I dodanie piątych drzwi. Byłoby lepiej dla pasażerów a i MPK miałoby czym się pochwalić...
Niestety, dla MPK jest to zbyt mało medialne... Z resztą zupełnie nie pasujące do polityki transportowej Krakowa (wystarczy choćby popatrzeć na polityczny dobór linii dla tych wozów - choćby się waliło i paliło, mają jeździć koło Centrum kongresowego).
A szkoda, bo na upartego mogli by kupić SU18.75 w wersji MetroStyle i przynajmniej pasażerowie by na tym nie stracili.
Dominiak napisał(a):
To, że Tobie i kilku osobom się nie podoba nie znaczy, że wszystkim ma się nie podobać.
A kto powiedział, że się nie podobają? Mi się podobają! Tylko co z tego, jak są zupełnie nie praktyczne i do tego droższe, niż zwykły przegubowiec.
Tak hejtujecie, a nie szukacie powodu dla którego MetroStyle zostały zamowione. MPK testuje taką mordę chociażby z powodu chęci lepszej ochrony pasażerów i kierowcy (ta kabina jest masywniejsza od zwykłej) oraz poprawy widoczności. Mogą się nie sprawdzić i będziemy mieć egzotyki, albo się sprawdzą i będzie ich kiedyś więcej. A pod księgę się nie łapią tak czy siak, bo to do dodatek do zamówienia z 2011 roku przecież. Autobusów 18,75 może się i kiedyś też przecież doczekamy, kto by rok temu myślał, że będziemy testować na poważnie elektryki 😉
Hejty? A mamy chwalic wybor pojazdu, ktory pogarsza warunki dla pasazera w imie taniego efekciarstwa? Ponadto pewnie wcale nie taniego. Jak ktos potrafi wskazac uzasadnienie, to prosze bardzo.
Yyy, ale jak pogarsza? Poważnie pytam, bo z powyższych postów wywnioskować nie mogę 😉
Poza mniejszym wyświetlaczem, który faktycznie jest taki sobie, to nie bardzo rozumiem to przeżywanie. Ot, morda inna niż zazwyczaj, kwestia przyzwyczajenia. Za to stanowisko kierowcy sprawia wrażenie nieco udoskonalonego, choć to wyjdzie w praniu.
Yyy, ale jak pogarsza? Poważnie pytam, bo z powyższych postów wywnioskować nie mogę 😉
Poza mniejszym wyświetlaczem, który faktycznie jest taki sobie, to nie bardzo rozumiem to przeżywanie. Ot, morda inna niż zazwyczaj, kwestia przyzwyczajenia. Za to stanowisko kierowcy sprawia wrażenie nieco udoskonalonego, choć to wyjdzie w praniu.
Zapewne chodzi o to, że w porównaniu do zwykłych U18 zabrano pierwsze siedzenia z lewej i prawej strony wozu za kabiną kierowcy, bo się nie zmieściły.
Nie znalazłem jeszcze konkretnych danych, ale wydaje się ze przez zastosowanie szyby przedniej pod kątem, pojemność wnętrza autobusu, względem jego zewnętrznych wymiarów jest mniejsza w porównaniu do standardowego (typowego) autobusu. Mniejsza pojemność wnętrza (mniej miejsca wewnątrz) to gorsze warunki wewnątrz dla klientów.
Inne już mniej bezpośrednie argumenty przeciw to koszty.
Po pierwsze jak czytamy, autobus ten nie był tańszy od porównywalnego standardowego Standardowy pojazd naprawia się szybciej (są już przeszkoleni pracownicy). Wielkie szyby przednie również będą droższe zarówno w zakupie, jak i w transporcie czy montażu (do tej pory, jeśli istnieje taka możliwość, MPK kupuje autobusy z szybami dzielonymi, tak przynajmniej wynika z moich obserwacji).
Wyższe koszty eksploatacji to również wada dla klienta, prędzej czy później zostaną przerzucone na niego.
Tak hejtujecie, a nie szukacie powodu dla którego MetroStyle zostały zamowione. MPK testuje taką mordę chociażby z powodu chęci lepszej ochrony pasażerów i kierowcy (ta kabina jest masywniejsza od zwykłej) oraz poprawy widoczności.
Większej durnoty nie słyszałem: Pomijając sprzeczny fakt podnoszenia bezpieczeństwa (kilka rzeczy w tych wozach totalnie temu zaprzeczają), to Citaro C2 bez wystającego ryja również posiadają taką klatkę, a przy tym są bardziej pojemne i nie kosztuje tyle, co Hybryda.
Unrealgod napisał(a):
Nie znalazłem jeszcze konkretnych danych, ale wydaje się ze przez zastosowanie szyby przedniej pod kątem, pojemność wnętrza autobusu, względem jego zewnętrznych wymiarów jest mniejsza w porównaniu do standardowego (typowego) autobusu.
Akurat miałem dziś (nie)przyjemność jechać zwykłym U18 i MetroStylem:
124 stojące i 36 siedzące (w tym 1,5 liczone jako pojedyncze) kontra 99 stojących i 36 siedzących
@Coffee: Ale ilość miejsc na korzyść wersji standardowej czy MS?
Rozumiem że te dane są wyliczane na takiej samej podstawie (ilość osób na m2 powierzchni podłogi lub m3 przestrzeni) więc autobus o mniejszej ilości miejsc stojących ma sporo mniej miejsca (przeszło 1/5 mniej).
One (MetroStyle) w Krakowskim wydaniu są hybrydowe? Bo wszędzie czytam że tył i napęd taki jak w zwykłych U18 Euro6.
Wszyscy wiemy, jaka jest praktyka w Krakowie. Autobusy nigdy nie są na tyle zatłoczone, żeby nie dało się a to zmniejszyć tabor, a to zlikwidować kilka kursów. Ważne, że z zewnątrz wygląda to wszystko nowocześnie, a że korzystać się nie da, no to co 😈
Podpisuję się pod Kubą i dosłownie i w przenośni 😉 zamówiono 8 z uwagi na potrzeby techniczne, a nie żeby np. obsłużyły konkretną linię. Rozrzucono na 164, 179, 503, dziś już nie jeżdżą na 164 tylko 501. Może to takie testy mniejszej pojemności albo ludzkiej odporności? Dobrym przykładem takiej "polityki" transportowej MPK i ZIKiT jest linia 130. Udało się upchać ludzi do 12-metrowców i jeżdżą, co jakiś czas pokrzyczą to usłyszą, że nie ma skąd wziąć przegubowców. Teraz 18-metrowców jest sporo w zapasie, ale zapewne będą inne powody, chociażby to, że część pasażerów 130 uciekła do aut. Jak na PKP - nie chcieli jeździć, to nie damy. Kolejna linia to 112, jak remont, braki to zabieramy z niej przeguba i upychamy lud do krótkiego. MetroStyle swoim designem pasują do takiej fasadowej polityki, ale to nie ma nic wspólnego z dbaniem o komfort pasażera. Niestety.
Czy są gdzieś zaprezentowane konkretne (wiarygodne/autentyczne) dane ile kosztuje zwykły U18 Euro 6 i ile ma miejsca, w zestawieniu z analogicznymi danymi MS'a?
Chyba nie ma czegoś takiego jak cennik w tym wypadku. To są przetargi, spółka podaje cenę żeby wygrać, w zależności od aktualnych mocy, wielkości zamówienia, planu sprzedaży itp.
Czy są gdzieś zaprezentowane konkretne (wiarygodne/autentyczne) dane ile kosztuje zwykły U18 Euro 6 i ile ma miejsca, w zestawieniu z analogicznymi danymi MS'a?
Napisz do przedstawiciela handlowego Solarisa opierając się o prawo zamówień publicznych. Muszą udzielić odpowiedzi.
Przecież te krakowskie metrostyle mają przede wszystkim mocniejszy silnik i to on wpływa na cenę, a nie inna morda. Notabene tę większą moc rzeczywiście można odczuć.
Napisz do przedstawiciela handlowego Solarisa opierając się o prawo zamówień publicznych. Muszą udzielić odpowiedzi.
Który konkretnie artykuł wspomnianej ustawy o tym mówi? Co więcej, gdzie w ogóle jest napisane, że ustawę stosuje się do zamówień udzielanych przez osoby fizyczne?
Ale informacja za ile MPK kupiło jest jawna i gdzieś powinna być nawet umieszczona. Tylko tak jak mówię, porównanie cen jednostkowych z jakimś przetargiem na zwykłe SU18 jest tu bez sensu.
A ponoć miały na 292 jeździć. Gdyby tam jeździły to przynajmniej byłoby widoczne, że to na lotnisko jedzie bo morda podobna do lotniskowców. Póki co testują je jak Dominiak napisał, na liniach pokazowych a skończy się to pewnie tak, że będą jeździć na takim 112 czy 292.
Który konkretnie artykuł wspomnianej ustawy o tym mówi? Co więcej, gdzie w ogóle jest napisane, że ustawę stosuje się do zamówień udzielanych przez osoby fizyczne?