Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Autobusy / Jelcz M083C / Autosan M09LE / Autosan M09LE #DA107

Autosan M09LE #DA107

«Poprzednie zdjęcie: Jelcz M083C #DA105
Następne zdjęcie: Autosan M09LE #DA111»

Autosan M09LE #DA107

Data zrobienia zdjęcia: 9 czerwca 2013 roku (niedziela)
Opis: Kraków, ulica Mochnaniec.

Jedna z dwóch brygad linii specjalnej uruchomionej z okazji Mistrzostw Europy w Kajakarstwie Slalomowym dojeżdża do Czerwonych Maków.
Słowa kluczowe: Autosan Sancity M09LE #DA107 linia_703 MPK_Kraków Kraków Mochnaniec
Data dodania zdjęcia: 09.06.2013 14:28, Wyświetleń: 1842, Pobrań: 1, Wielkość pliku: 296.3 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/320 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 09.06.2013 08:30:53
Długość ogniskowej: 113mm

Ostatnie komentarze

kuba141
Użytkownik

Komentarzy: 38
09.06.2013 17:52
Jak było z zapełnieniem linii?
Offline kuba141kuba.141 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4889
09.06.2013 17:54
Na pierwszych kursach przynajmniej w rejonie pętli Czerwone Maki było pusto - jedna, dwie osoby w autobusie. Później - nie wiem.
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
10.06.2013 15:48
MPK powinno mieć flotę takich 9 osobowych (8+1) busów na takie okazje. Nie trzeba na nie dodatkowych uprawnień, nie trzeba dodatkowych opłat no i palą znacznie mniej.
No ale cóż, bogata firma, stać ją.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
10.06.2013 19:44
Chyba bogate miasto, bo sobie zamówiło w MPK takie kursy, takimi autobusami, a nie inne. Przecież to nie są najmniejsze we flocie MPK :P
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
10.06.2013 22:33
Na wyrzucanie pieniędzy w błoto jednostki państwowe/komunalne zawsze środki znajdą. A potem zawsze można przyznać se jakieś premie.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2423
12.06.2013 09:32
Unrealgod napisał(a):
MPK powinno mieć flotę takich 9 osobowych (8+1) busów na takie okazje. Nie trzeba na nie dodatkowych uprawnień, nie trzeba dodatkowych opłat no i palą znacznie mniej.

Może i są tańsze i łatwiejsze w eksploatacji, ale przede wszystkim nie wolno nimi prowadzić przewozów na regularnych liniach.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
12.06.2013 10:45
Kolejny bzdurny przepis. Ale na pewno da się jakieś wyjątki od niego zastosować.

No ale Kraków bogaty. Stać nas żeby same duże autobusy jeździły. Przecież BUSy to wstyd.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
12.06.2013 13:17
Unrealgod napisał(a):
MPK powinno mieć flotę takich 9 osobowych (8+1) busów na takie okazje. Nie trzeba na nie dodatkowych uprawnień, nie trzeba dodatkowych opłat


Brak opłat... w tym coś jest. Czytałeś może definicję autobusu (patrz prawko kat. D) ? Dodatkowe uprawnienia to konieczność.
Jedziesz z kat. B i dostajesz od "miśków" bilecik na 500zł (prowadzenie bez uprawnień).
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
12.06.2013 15:35
@volferssj: Ciekawe co piszesz ale chyba nie masz sam prawka?

Ja mam kat. B bez żadnych dodatkowych uprawnień, woziłem już nie raz po ośmiu pasażerów, kontrolowała mnie policja i co? I nic. Wszystko 100% legalnie.

Kategoria B uprawnia bowiem do prowadzenia pojazdów do 9 miejsc i do 3,5t d.m.c. Pojazdy takie nie muszą być wyposażone w tachograf.
Pojazdy takie nie muszą płacić na drogach objętych systemem ViaTool.
Ja na takim busie miałem spalanie na poziomie 7 - 7,5l/100km. Wątpię żeby którykolwiek z tych większych busów (o autobusach nie wspominając) potrafił się takimi osiągami poszczycić.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
12.06.2013 15:42
Unrealgod napisał(a):
@volferssj: Ciekawe co piszesz ale chyba nie masz sam prawka?

Ja mam kat. B bez żadnych dodatkowych uprawnień, woziłem już nie raz po ośmiu pasażerów, kontrolowała mnie policja i co? I nic. Wszystko 100% legalnie.

Kategoria B uprawnia bowiem do prowadzenia pojazdów do 9 miejsc i do 3,5t d.m.c. Pojazdy takie nie muszą być wyposażone w tachograf.
Pojazdy takie nie muszą płacić na drogach objętych systemem ViaTool.
Ja na takim busie miałem spalanie na poziomie 7 - 7,5l/100km. Wątpię żeby którykolwiek z tych większych busów (o autobusach nie wspominając) potrafił się takimi osiągami poszczycić.


Ale potrzebujesz chyba uprawnień na przewóz osób żeby przewozić osoby na regularnej linii wg. rozkładu jazdy, a to z tego co piszą inni nie łączy się z prawem kategorii B tylko D. Jak ktoś idzie pracować w MPK to z tego co słyszałem więcej właśnie wydaje na te uprawnienia niż na samo prawko, bo ze samym prawkiem mógłby co najwyżej jeździć sobie na przejazdach technicznych. To samo dotyczy nie tylko kierowców ale motorowych, bez uprawnień na przewóz osób nie możesz zabrać ze sobą zasadniczo nikogo na pokład poza osobami które są wymagane (np. NR albo mechanicy z jakiegoś powodu z Tobą jadą). Prawo kategorii B ma inaczej i działa na innej zasadzie, więc dlatego chyba możesz zabierać kogo Ci się podoba, ale nie możesz tym robić regularnej komunikacji... Do tego co w sytuacji jak potok okazuje się większy niż samochód, a nie ma miejsc stojących?
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
12.06.2013 16:55
Masakrycznie ta ulica wygląda.
Offline szubak
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
12.06.2013 17:21
vear napisał(a):
Może i są tańsze i łatwiejsze w eksploatacji, ale przede wszystkim nie wolno nimi prowadzić przewozów na regularnych liniach.


A to ciekawe, bo w GOPie jechałem 8-miejscowym Fordem Transitem na linii 742. Na 152 i 737 też się trafiają takie pojazdy.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4503
12.06.2013 17:58
Lubię hejtować, ale żeby hejtować taką drobnicę?

Niechby się grupa trafiła i nie zmieściła do mniejszego pojazdu. To by był dopiero hejt. To jest zabezpieczenie imprezy, dobrze, że było. Linia nastawiona raczej na powrót z imprezy, bo przez Ruczaj w tamtą stronę nikt raczej nie pojechał.

Już lepiej to co szubak - to jest dojście z całych północnych Skotnik do hipermultimodalnego węzła przesiadkowego. Dojście bez chodnika. Dobrze, że do autos... , przepraszam, P&R się da dojechać.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
12.06.2013 18:11
W zasadzie mogliby mieć pojazd jak w Mobilisie - Iveco Turbo Daily.
Offline Wolf673
vear
Administrator

Komentarzy: 2423
13.06.2013 00:43
kuba203 napisał(a):
A to ciekawe, bo w GOPie jechałem 8-miejscowym Fordem Transitem na linii 742. Na 152 i 737 też się trafiają takie pojazdy.

Powiedz to przewoźnikowi :P Art. 18b ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dn. 6.09.2001 o transporcie drogowym mówi jasno:

Cytat:
2. Podczas wykonywania przewozów regularnych zabrania się:
1) używania do przewozu:
a) innych pojazdów niż autobusy

Autobus oczywiście definiuje Prawo o Ruchu Drogowym.

czatowiec napisał(a):
Ale potrzebujesz chyba uprawnień na przewóz osób żeby przewozić osoby na regularnej linii wg. rozkładu jazdy, a to z tego co piszą inni nie łączy się z prawem kategorii B tylko D. (...)

Mylisz pojęcia. Przede wszystkim kurs na przewóz osób sam w sobie jest przeszłością, takich szkoleń już się praktycznie nie organizuje. Zamiast tego kierowcy chcący wykonywać przewozy drogowe (uogólniając: jeżdżąc z pasażerami) odbywają kwalifikację wstępną. Można ją odbyć w dwóch blokach, dla kat. C, C1, C1+E, C+E oraz D, D1, D1+E, D+E (oczywiście w pierwszym przypadku dotyczy to przewozu towarów). Nie ma obowiązku, ani nawet możliwości odbycia KW dla kat. A, B, T ani pozwolenia na kierowanie tramwajem. Tym samym, jeśli przewóz nie odbywa się pojazdem, dla którego wymagane jest prawo jazdy kat. C, C1, C1+E, C+E, D, D1, D1+E, D+E, kierowca nie potrzebuje żadnych dodatkowych uprawnień. Notabene możliwe jest wykonywanie przewozów drogowych pojazdami mieszczącymi 8 lub 9 osób (łącznie z kierowcą), a więc podchodzącymi pod kat. B - tyle, że mogą być to jedynie przewozy okazjonalne. Do niedawna nie było obostrzenia co do minimalnej liczby osób, zostało jednak wprowadzone w ramach walki z iCarami i im podobnymi.

Jeśli chodzi o tramwaje, niegdyś istniał wymóg przejścia dodatkowego szkolenia przez motorniczych (wydawano wówczas drugi dokument pn. świadectwo kwalifikacji), ale już dłuższą chwilę temu się z tego wycofano i jedynym dokumentem wymaganym do prowadzenia tramwaju z pasażerami jest pozwolenie.

Inaczej natomiast przewoźnik - aby prowadzić działalność transportową wymagana jest licencja na przewozy (a żeby ją w ogóle uzyskać, przedsiębiorca musi m.in. posiadać, lub zatrudniać osobę posiadającą certyfikat kompetencji zawodowych), zaś w przypadku prowadzenia przewozów na regularnych liniach dodatkowo zezwolenie na wykonywanie przewozów regularnych.

A odnośnie kwalifikacji wstępnej, to jest ona już na szczęście tańsza od samego kursu na prawo jazdy (kwalifikację wstępną przyspieszoną w Krakowie większość ośrodków przeprowadza za 2500 zł), niemniej i tak jej ukończenie wymaga zmarnowania sporej ilości czasu na bzdurną naukę teorii.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
13.06.2013 12:48
AndrzejK napisał(a):
Niechby się grupa trafiła i nie zmieściła do mniejszego pojazdu.

Upchanie do pojazdu większej ilości pasażerów niż wynosi dopuszczalna ilość miejsc jest takim samym wykroczeniem w przypadku 9 osobowego "busika" co 18-metrowego przegubowca.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4503
13.06.2013 13:28
Nie widzę związku. Chodziło mi, że do większego pojazdu (takiego jak jeździł) wszyscy by się zmieścili gdyby zaistniała potrzeba i nie złamano by przepisu. Dobrze więc, że jeździł duży, bo w przypadku imprez tego rodzaju nigdy nie wiadomo ilu będzie chętnych.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
13.06.2013 13:54
Tylko 18m autobus ma tak abstrakcyjną liczbę miejsc stojących, że ciężko tyle naładować. :P
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
13.06.2013 16:19
AndrzejK napisał(a):
Chodziło mi, że do większego pojazdu (takiego jak jeździł) wszyscy by się zmieścili gdyby zaistniała potrzeba i nie złamano by przepisu.

Wszyscy przy założeniu że Ci wszyscy <= 60 osób (za Wikipedią, autobus ma 60+1 miejsc).

@vear: Jeżeli można zarejestrować Fiata 600/Seicento jako ciężarowy (taki fiacik może być nawet TIRem!), to równie dobrze można zarejestrować Fiata Ducato jako autobus. Więc jak najbardziej nadaje się do prowadzenia przewozów regularnych. Więc z przepisami jest spokój. Tyle że taki pojazd ciężarowy do 3,5t DMC albo autobus do 8+1 miejsc i do 3,5t DMC można prowadzić na kat. B, nie trzeba mieć uprawnień na przewóz osób ani tachografu.

Jak się chce to można. I można później pieniądze oszczędzać a w razie pojawienia się większej ilości pasażerów powiadomić dyżurnego i podstawić większy autobus, nawet przegubowy bo i takie Sancity może się okazać za małe.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 725
13.06.2013 22:13
A nie lepiej wziąć Soliny lub Vero, jak to obowiązuje na strefówkach o mniejszych napełnieniach; we Wrocławiu?
Offline Przemekhttp://transportnews.eu/
vear
Administrator

Komentarzy: 2423
14.06.2013 00:33
Unrealgod napisał(a):
@vear: Jeżeli można zarejestrować Fiata 600/Seicento jako ciężarowy (taki fiacik może być nawet TIRem!), to równie dobrze można zarejestrować Fiata Ducato jako autobus.

No nie za bardzo. Samochód ciężarowy to wg definicji z PoRD:
Cytat:
pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężaro-wo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą

...co z założenia i intencji ustawodawcy daje spore pole do manewru. W przypadku autobusu natomiast definicja jest nieubłagana:
Cytat:
pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info