Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Solaris Urbino 18» Solaris Urbino 18 #BR736

Solaris Urbino 18 #BR736

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 18 #BR732
Następne zdjęcie: Solaris Urbino 18 #BR723»

Solaris Urbino 18 #BR736

Data zrobienia zdjęcia: 5 lipca 2011 roku (wtorek)
Opis: Królewska. Dziś miałem niezły ubaw jadąc tą linią.
Słowa kluczowe: Solaris Urbino_18 #BR736 MPK_Kraków Kraków Królewska linia_704 linie_zastępcze
Data dodania zdjęcia: 05.07.2011 20:34, Wyświetleń: 2606, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 347.2 KB
Dodał: Dominiak
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D3000
Czas ekspozycji: 1/160 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 05.07.2011 16:04:54
Długość ogniskowej: 110mm

Ostatnie komentarze

Max998
Użytkownik

Komentarzy: 778
05.07.2011 22:12
A co było takiego zabawnego? 🙂
Offline Max998
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
05.07.2011 22:26
Eee. i tak nic nie przebije bab w 522 widzący maskotę - papugę. Jedna mówi, że to sowa, a druga, że nietoperz.
Offline Sudi
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
06.07.2011 13:43
Max998 napisał(a):
A co było takiego zabawnego? 🙂

Narzekali że za mały autobus, że za rzadko jeździ (takt 4,5,6min) i dowiedziałem się że 22 jeździ do Bronowic 😛 Ale fakt faktem, że jest niezły sajgon na tej linii. Jeżdżą po 3 na sobie a potem przez 10-20min nic.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
06.07.2011 14:14
O Boże, dobrze, że wiesz gdzie 22 jeździ.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
06.07.2011 14:22
Wiem bo jeździ koło mnie i korzystam z tej linii, dlatego mówię że się uśmiałem.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
06.07.2011 14:27
Nie ma się z czego śmiać. Po pierwsze dlatego, że ludzie nie są miłośnikami i mają mgliste pojęcie o czymkolwiek. Nie oznacza to, że są idiotami, tylko ich to nie interesuje. Pod drugie daję sobie rękę uciąć, że zatramwaje są zorganizowane do d**y, jak zawsze.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
06.07.2011 15:04
Nie broń ludzi, bo niektórzy to naprawdę idioci. Pisze jak byk na wyświetlaczu w NGT6 na 8 - DWORZEC TOWAROWY, a ludzie lamentują, że nie skręca do Bronowic, że gdzie on jedzie. Na Basztowej zagwozdka, czy skręcimy w lewo, a pod Dworcem ludzie myślą, że skręci do Borku w prawo. Ręce opadają. Niektórzy ludzie są ślepi do kwadratu, bo mówią: 'Co to mają znaczyć z remonty (sic!) i dlaczego nikt wcześniej o tym nie informował'. Tak kurde, przyjedzie list do domu z zaproszeniem na korzystanie z linii 704 i z przeprosinami za utrudnienia. I jeszcze jako rekompensata kupka biletów.
Offline Sudi
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
06.07.2011 15:28
W NGT6 powinna być wożona tabliczka "zmiana trasy".
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
06.07.2011 16:00
Jeżdżono tak zanim wgrano do sterowników możliwość ustawienia negatywu na wyświetlaczu.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
06.07.2011 16:05
Tak. Szkoda tylko, że mało kto zwraca uwagę na to, że linia jest wypisana w negatywie albo po prostu nie wie co to znaczy. Bo niby skąd miałby?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
06.07.2011 16:17
Żółte rozkłady oczywiście też nie sugerują, że nastąpiła zmiana trasy tramwaju... Ale no tak... Skoro ludzie nie potrafią nawet zauważyć w gablotce wielkiej (też żółtej) tablicy z napisem "Przystanek nieczynny", to czego można od nich wymagać. Myślenie nie boli...
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
06.07.2011 16:37
AndrzejK napisał(a):
Tak. Szkoda tylko, że mało kto zwraca uwagę na to, że linia jest wypisana w negatywie albo po prostu nie wie co to znaczy. Bo niby skąd miałby?

Przestań bronić ludzi bo masz nie trafne argumenty. Jeździć KM na pałę każdy umie, ale żeby choć trochę ruszyć głową i d**e to nie.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
06.07.2011 16:38
Ja się wypowiadałem tylko o negatywach. Ostatnio zorientowałem się, że pasażerowie nie zdają sobie sprawy, że oznacza to zmianę trasy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
06.07.2011 16:40
A żółty rozkład na przystanku to co jest Komunikaty wiszą tydzień przed planowanym zamknięciem/remontem. Wystarczy popatrzeć.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
06.07.2011 16:53
Tak szczerze mówiąc, to żółty rozkład też nie jest jednoznacznym sygnałem, nawet dla dorosłych i będących w normie intelektualnej ludzi 😉 Nie kojarzą po prostu, nawet jeśli widzą.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
06.07.2011 17:01
AndrzejK napisał(a):
Tak szczerze mówiąc, to żółty rozkład też nie jest jednoznacznym sygnałem, nawet dla dorosłych i będących w normie intelektualnej ludzi 😉 Nie kojarzą po prostu, nawet jeśli widzą.

Na tej zasadzie ludzie mogą nie kojarzyć, że linia na czarnym tle wypisana białymi cyframi to nocna, a linia z samolocikiem w tle to linia na lotnisko. Jak na razie oznaczenia w krakowskiej KM nawet dla nie-miłośnika są dosyć czytelne 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
06.07.2011 17:23
Samo przeczytanie komunikatu Ci powinno już dać do zrozumienia
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
06.07.2011 19:37
A moim zdaniem AndrzejK ma rację. Nigdzie i nigdy nie było informacji podanej do publicznej wiadomości, że negatyw oznacza zmianę trasy. MPK zaczęło jego stosowanie rok czy 2 lata temu, praktycznie nikogo o tym nie informując. O ile żółte rozkłady czy tablice o zmianie trasy opatrzyły się już wśród mieszkańców, o tyle negatywy w Krakowie są niejako nowinką. Podejrzewam, że ok. 10% normalnych pasażerów (czyli nie miłośników czy pracowników związanych KM) domyśla się co one oznaczają. Wczujcie się czasem w zwykłego użytkownika autobusu czy tramwaju, a nie zgrywajcie wszechwiedzących.

Przykładowo, stojąc na przystanku kolejowym gdzieś za granicą i widząc podjeżdżający szynobus z kierunkiem docelowym z obwódką na wyświetlaczu, nie znając realiów tamtejszej kolei, mogę jedynie zgadywać, że oznacza to brak automatu biletowego na pokładzie czy nieczynny kibel dla niepełnosprawnych... A równie dobrze może to być tylko element wizualny, żeby treść wyświetlacza była lepiej dostrzegalna.

MPK surowo kara prowadzących pojazdy za brak negatywu (a o tym łatwo choć raz zapomnieć, jeśli się ma do zrobienia np. 26 kursów na jednej linii), a tymczasem mało który pasażer zdaje sobie sprawę, że to dla jego dobra toczy się taka walka. Nieraz już słyszałem (poniekąd słuszne) komentarze typu "czemu to się tak wyświetla, że się nie da numeru odczytać?". Póki co najskuteczniejszym sposobem trafienia w najszersze grono pasażerów jest zaciągnięcie ręcznego i wyjście z kolędą do ludu. Tyle, że wtedy zaczyna się wysyp pytań i to jest przegięcie w drugą stronę.
Offline Wiroos
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
06.07.2011 20:11
Wyjaśnijmy sobie jedno raz na zawsze:
Może i jestem nie do zniesienia ale nie bawię się we wszechwiedzącego, zanim nie przemyślę tego. Ludzka natura jest jaka jest, a głupota to skutek uboczny. Nadal zostaje przy swoim, że komunikat można na przystanku w gablocie przeczytać.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
06.07.2011 20:27
Widzicie, a w Poznaniu narzekają że do tej pory ich MPK nie wpadło na stosowanie negatywów tak jak to ma miejsce u nas 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
06.07.2011 20:34
Generalnie to nie wiem, czy z punktu widzenia pasażerów lepsza nie byłaby zwykła żółta tablica za przednią szybą z napisem "zamian trasy". Wygląda jak wygląda, ale się rzuca w oczy i każdy wie, o co chodzi.
Offline szubak
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
06.07.2011 20:38
Najlepiej to pewnie by było przy komunikatach o zmianach tras dawać informację, że numer linii w negatywnie oznacza zmianę trasy. Wtedy wszystko by było jasne.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
06.07.2011 21:16
Wiroos napisał(a):

MPK surowo kara prowadzących pojazdy za brak negatywu (a o tym łatwo choć raz zapomnieć, jeśli się ma do zrobienia np. 26 kursów na jednej linii), a tymczasem mało który pasażer zdaje sobie sprawę, że to dla jego dobra toczy się taka walka. Nieraz już słyszałem (poniekąd słuszne) komentarze typu "czemu to się tak wyświetla, że się nie da numeru odczytać?". Póki co najskuteczniejszym sposobem trafienia w najszersze grono pasażerów jest zaciągnięcie ręcznego i wyjście z kolędą do ludu. Tyle, że wtedy zaczyna się wysyp pytań i to jest przegięcie w drugą stronę.


Faktycznie firma wyciaga takie surowe konsekwencje za brak negatywu?


Aha - w pierwszych dniach kursowania 719 była zapewniona informacja dla pasażerów na ciągu bez tramwajów ("kolęda" na każdym przystanku). Dla linii 704 odpowiednie słuzby stały na węźle Teatr Bagatela z informacją.
Offline ABSOLWE_NT
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
06.07.2011 21:31
Przy Bagateli ich nie widziałem, ale za to stali na Batorego.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
06.07.2011 22:58
ABSOLWE_NT napisał(a):

Faktycznie firma wyciaga takie surowe konsekwencje za brak negatywu?

Jako inspektor powinieneś to wiedzieć 😉
Offline thomas_
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
07.07.2011 00:39
Swego czasu ponoć raporty się sypały...

Darku, akurat masz 501 komentarzy na koncie 🙂
Offline Wiroos
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
07.07.2011 00:48
Sypały, kolega zarobił za brak negatywu w 1 na objazdach.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
07.07.2011 01:12
Prawda jest taka, że każdy z was ma trochę racji .... 🙂
Offline Kasztann44
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
07.07.2011 08:58
A ja uważam, że AndrzejK nie ma racji. Ja wiem, że nie każdy to miłośnik, ale przykład z poniedziałku: Wsiada gość do '4', kwadraty żółte, choinki żółte, rozkłady żółte. Pod Bagatelą przychodzi motorowy powiedzieć o zmianie, wszyscy chętni wysiadają, a gość nic nie słyszał bo miał słuchawki na uszach i się nerwowo zaczął wypytywać pasażerów. Jak się dowiedział, że mamy jechać na CK to sypnął tylko 'pogięło ich'. Po prostu ludzie nie zwracają uwagi na oznaczenia, komunikaty, bo po co, jedzie to musi jechać tam gdzie zawsze. Na przystanku Wesele widziałem też babkę czekającą na tramwaj i krzyczącą do siebie 'bezczelne MPK, 10 minut już nic nie jedzie. Obcokrajowcowi bym się jeszcze nie dziwił, ale żeby kurde rdzenni mieszkańcy Krakowa takie jaja robili? Ale to są skutki jak się myśli tylko o swoich sprawach, myśli się 'ja jestem najważniejszy i wszystko inne mam w d**ie'.
Kolejny przykład debilizmu to, że przez 10 minut nie podjechał 704 pod Bagatelę. Zdążył uzbierać się spory tłumek, a gdy autobus podjeżdżał jakiś dziadek machał przed przednią szybą kierowcy parasolką w związku z spóźnieniem. I wtedy się tłumek ruszył i gość wylądował na ulicy przed autobusem. Miał szczęście, że nie jechał żaden tramwaj, bo kierowca nie miałby gdzie odbić.
Offline Sudi
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.07.2011 09:10
Co do negatywów mam 100% racji - mało kto rozumie ten motyw. Co do reszty Wy generalnie macie rację - odrobina dobrej woli i pomyślunku wystarczy by się nie zagubić w objazdach.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
07.07.2011 15:07
sudi -> nie ma czegoś takiego jak żółte choinki, bo mpk z niewiadomych powodów na żółtych blachach drukuje tylko pobieżny opis trasy 😛
Offline szubak
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
07.07.2011 15:20
Ano. Nawet zwracałem uwage motorowemu na 8, że ma założone złe tablice. Na przedniej pisało, że jedziemy z Bronowic, przez Dworzec, Starowiślną, Dietla, Krakowską i dalej do Borku, a na drugiej że z Bronowic do Dworca, na Mogilskie, Grzegórzeckie, Dietla, Krakowską. Może nawet foto tego cuda wrzucę 😁 .
Offline Sudi
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
07.07.2011 15:31
thomas_ napisał(a):
ABSOLWE_NT napisał(a):

Faktycznie firma wyciaga takie surowe konsekwencje za brak negatywu?

Jako inspektor powinieneś to wiedzieć 😉



Ja tylko wiem że po intensywnych kontrolach negatywy zaczęto załączać (czasami aż przesadnie, bo i na 228 i na 226 i 218 też były). A jakie konsekwencje firma wyciągała to mi już nie wiadomo a bym się chętnie dowiedział.
Offline ABSOLWE_NT