TEM2-136 #90
«Poprzednie zdjęcie: TEM2-139 #92
Następne zdjęcie: TEM2-258»

TEM2-136 #90
Data zrobienia zdjęcia: | 13 grudnia 2010 roku (poniedziałek) |
Opis: | Sławków. Terminal LHS T2. Teren Huty Katowice. Cztery Tamary manewrują ze składem pustych węglarek. W zestawie były 4 ale rzeczywiście pracuje tylko jedna. |
Słowa kluczowe: | TEM2 TEM2-060 #87 TEM2-137 #95 TEM2-136 #90 #89 Kolprem LHS Sławków terminal Terminal_Sławków Zakład_Przygotowania_Rud D29-65 Huta_Katowice taśmociąg manewry zespół_terminali_przeładunkowych_LHS_T2 T2 LHS_T2 Baza_Przeładunku_Rud_Mittal_Steel_Poland śnieg zima |
Data dodania zdjęcia: 14.12.2010 05:10, Wyświetleń: 2926, Pobrań: 33, Wielkość pliku: 304.7 KB | |
Dodał: | Unrealgod |
Ostatnie komentarze
Silkeborg Użytkownik Komentarzy: 557 14.12.2010 18:53 |
Składzik prawie jak w USA 😉
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 14.12.2010 19:01 |
No w końcu stamtąd się te lokomotywy oryginalnie wywodzą.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 14.12.2010 20:11 |
A nie z Rosji przypadkiem?...
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3739 14.12.2010 20:18 |
czatowiec napisał(a): A nie z Rosji przypadkiem?... 🤣 Toś palnął. Z Rosji są Gagary (ST44 w PKP) (M62 oryginalnie) |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 14.12.2010 20:38 |
O Gagarach to ja wiem, ale wg. Wikipedii SM48 (TEM2) są też rosyjskie... http://pl.wikipedia.org/wiki/SM48
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Marcin_FTŚ Gość 14.12.2010 20:44 |
Nie rosyjskie tylko radzieckie, produkowali je w Ługańsku który dziś leży na Ukrainie.
|
|
Silkeborg Użytkownik Komentarzy: 557 14.12.2010 21:33 |
Unrealgod napisał(a): No w końcu stamtąd się te lokomotywy oryginalnie wywodzą. W tym jest ziarno prawdy. TEM1 były rozwinięciem amerykańskiej RSD-1 - jak głosi Wikipedia. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 14.12.2010 23:01 |
To nie jest ziarno. Ruscy to sami projektowali przełomową broń. wszystko to co nie miało służyć bezpośrednio do walki w wielkiej wojnie z zachodem było mniej lub bardziej wierną kopią istniejącego już (przynajmniej na papierze) produktu zachodniego. Samochody, samoloty cywilne, radia i telewizory... Lokomotywy też. RSD-1 to akurat oficjalnie od USA dostali.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 15.12.2010 07:41 |
Najlepsze jest to że ich silniki nadal wydają dźwięk charakterystyczny dla lokomotyw produkcji ALCO.
|
|
![]() ![]() |
||
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 15.12.2010 16:37 |
No nie przesadzajmy już z teoriami "wszystko było kopią", bo czasami to aż się wydaje, że samochód jest kopią innego, jak ma kierownicę, ******y i koła...
|
|
![]() ![]() |
||
Silkeborg Użytkownik Komentarzy: 557 16.12.2010 19:44 |
@Unrealgod: Również regularne wzorowanie się techników CCCP na obiektywach Zeissa 😉
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 16.12.2010 23:24 |
@Warwas: To nie jest przesada. Odpal Wikipedię, zobacz dowolny radziecki samolot pasażerski to znajdziesz informację na jakiej zachodniej konstrukcji był "wzorowany". Rosjanie owszem, byli pionierami wielu dziedzin, nie można im odmówić inwencji, twórczości czy nawet geniuszu. Niemniej, dotyczy się to przede wszystkim technologi zbrojeniowych. Na przykład Сергей Павлович Королёв, radziecki program kosmiczny był praktycznie jego programem autorskim, Gdyby nie umarł w 1966roku to prawdopodobnie księżyc byłby czerwony. Oczywiście eksploracja kosmosu nie była by możliwa bez wielkich armii i ich wyścigu po lepsze nośniki broni jądrowej. (odpowiednikiem Korolowa po drugiej stronie żelaznej kurtyny był Wernher von Braun, wraz z częścią swoich asystentów z czasów nazistowskich, kiedy to tworzył rakiety V1 i V2).
Wracając do głównego wątku radziecki wahadłowiec kosmiczny Buran zewnętrznie jest praktycznie kopią wahadłowców amerykańskich. Dlaczego? Bo Rosjanom szkoda było czasu na opracowywanie sylwetki i aerodynamiki. Udoskonalili za to wnętrze. Buran nie miał własnych silników, dzięki temu miał mniejsza masę własną, mógł wynosić znacznie większe ładunki i takowe sprowadzać z powrotem na ziemię. Miał też autopilota. Amerykanie nie maja go do dziś i w razie wątpliwości nie mogą przeprowadzić przez atmosferę wahadłowca bez załogi. Buran był w kosmosie raz. Prototypy przerobiono na restauracje (w Moskwie i jeszcze gdzieś), niedokończone kolejne egzemplarze przetopiono a na oryginalnego Burana kilka lat temu zawalił się dach hangaru w którym był przechowywany, niszcząc go. @Silkeborg: Z tego co wiem, a interesuję się mocno tym tematem, to ZSRR nie wzorowało się na jego obiektywach a produkowali oryginalne obiektywy Carl Zeiss, na oryginalnych maszynach z tych zakładów. Jena trafiła do rosyjskiej stresy okupacyjnej (NRD) więc linia produkcyjna Carl Zeiss szybko wyjechała do Rosji. |
|
![]() ![]() ![]() |