Za duże napełnienie pasażerów w '16'. Pomysł OK, ale na szczytówce, a nie na brygadzie, która jeździ do 23:30. Często widziałem '16' po 22:00 na przystanku Mikołajczyka w kierunku Walcowni i w tramwaju zapełnienie zerowe.
Porównaj przestrzeń pasażerską w GT8S, a w 105. Jest diametralnie inna.
Dlatego, że 105Na były projektowane do przewozu ogromnej ilości pasażerów w każdych warunkach (czyt. bydło w pojeździe), a wozy które wymieniłem do normalnych warunków? 😈 Wozy nie mogą mieć 90% miejsc stojących, to trzeba zmienić warunki by pasażerowie mogli się godnie wozić.
Wiroos - dostali trzy składy, ale też trzy brygady ma 73, więc wszystko wychodzi 'na czysto'. A zdjęcie ma wymiary 900x658, więc jest OK.
Szubak - święte słowa. O ile GT6 czy E1 są czasami za małe na '16', a stopiątki za duże, to EU8N czy N8S byłyby optymalne. I co najważniejsze Nowa Huta miałaby niskowejśćiowy tramwaj tylko dla siebie, bo 22 obsługuje tylko kilka większych osiedli Starej Huty, a przecież najwięcej ludzi mieszka w rejonie Bieńczyc, Mistrzejowic, Piastów czy na byłbym osiedlu Dwudziestolecia.
Czatowiec - tak jasne, tyle samo. Tyle tylko, że jeden wagon stopiątki pomieści 135 pasażerów, a taki EU8N 180. Długość taka sama i co z tego?
No, prawda, stopiątka tyle nie pomieści. Czatowiec- są 105 z podwójnymi rzędami siedzeń, a i tak skład takowych pomieści więcej niż EU8N. 😉
EU8N pomieści 190 osób (48 na miejscach siedzących i 132 na stojaka), a skład stopiątek po NG, czyli z podwójnymi rzedami siedzeń około 160 (80 na jeden wagon). @Sudi - pojemność 105Na deklarowana przez Konstal to 105 osób, a i tak jest naciągana. To pomyśl teraz o naszych stopiątkach po NG z podwojnymi rzędami siedzeń... 😈
Nie wiem skąd macie te dane, ale z rzeczywistością to chyba za dużo wspólnego nie ma. Pomijając oczywiście coś tak podstawowego jak fakt, że aby porównać pojemności muszą one być liczone przy zachowaniu identycznego przelicznika ilość os/m2...
Co do 105Na, to było już wiele informacji na temat ich teoretycznej pojemności dla różnych wartości os/m2, ale 80 os. to chyba jeszcze nie pojawiło się nigdzie 😛
Nasze 105Na po NG mieszczą w praktyce 90 - 100 os, przy sporym ścisku wewnątrz, przynajmniej tak wynika z pomiarów frekwencji.
Jeśli chcecie porównać pojemność tych wagonów w miarę rzetelnie, to chyba najprostszą metoda byłoby dokopanie się do jakiś ich schematów i policzenie na ich podstawie powierzchni wewnątrz wagonów, z wyjątkiem miejsc takich jak schody etc.
Już widzę jak MPK da swoje nowe dziecko, dumę na taką "peryferyjną" nowohucką trase jak 16. Ale zgadzam sie z wami ze ta linia jest akurat na ten tramwaj, no ale nie ma na to obecnie szans.
Jeśli chcecie porównać pojemność tych wagonów w miarę rzetelnie, to chyba najprostszą metoda byłoby dokopanie się do jakiś ich schematów i policzenie na ich podstawie powierzchni wewnątrz wagonów, z wyjątkiem miejsc takich jak schody etc.
A może zrobić imprezę polegającą na zebraniu tłumu i wsadzeniu najpierw do składu 105-tek, a poźniej do EU8N.
Dobry pomysł, kiedyś tak testowano silnikową N-kę. Weszło 150 osób, mogę dać skana jak ktoś chce 😛
Możesz również nie robić piętrowych cytatów i będziemy wszyscy wdzięczni😉 /sz