Strona główna» Szukaj» MAN N8S-NF #3006 - drzwi

MAN N8S-NF #3006 - drzwi

Następne zdjęcie: 181 065»

MAN N8S-NF #3006 - drzwi

Data zrobienia zdjęcia: 13 listopada 2009 roku (piątek)
Opis: Nowością jest pokrywa nieużywanych schodów.
Słowa kluczowe: MAN N8S-NF #3006 MPK_Kraków Kraków wnętrze
Data dodania zdjęcia: 13.11.2009 15:32, Wyświetleń: 6265, Pobrań: 13, Wielkość pliku: 170.0 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.11.2009 16:04
Z jednej strony dobrze że nie będą na siłę używać ich jako dwukierunkowych (inna sprawa że w Podgórzu, o ile mnie pamięć nie zawodzi, nie ma ślepych torów postojowych), z drugiej strony obawiam się trochę o wyposażenie nieużywanej kabiny motorniczego.
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
13.11.2009 16:09
To nie są blokady stałe, takie jak dawano w ostatnich drzwiach GT6, to jest szansa, że MPK nie będzie używało tylnej kabiny jako dawcy części, w końcu w jakimś celu sprowadza się dwu-kierunkowe wagony.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.11.2009 16:16
Że to nie są blokady stałe to doskonale wiem, co do używania tylnej kabiny jako dawcy części też jestem raczej spokojny - na szczęście MPK w Krakowie reprezentuje znacznie wyższy poziom niż jego Gdański odpowiednik. Bardziej się obawiam demolowania kabiny prze chuliganerię - i ewentualną opieszałość przy usuwaniu skutków.
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
13.11.2009 16:21
Cóż, ja byłbym spokojny dopóty go nie dadzą na jakąś linię do Nowej Huty...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Coffee
Gość

13.11.2009 17:25
Mnie martwi co innego... Wagony te, używane jako jednokierunkowe, mają codziennie zmieniane czoło. Tu jest to wykluczone. Efekt będzie tego taki, jak w 111N...
 
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
13.11.2009 17:27
Czyli?
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Voith
Gość

13.11.2009 17:29
masz coś do Nowej Huty? jesteś chociaż pełnoletni żeby brać odpowiedzialność za swoje słowa?
 
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
13.11.2009 17:39
Nie mam nic do Nowej Huty jako osiedla, tylko niektórzy ludzie potrafią zdemotywować...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Coffee
Gość

13.11.2009 17:56
A jak wyglądała podłoga w 111N w okolicach wejść przed remontem?
 
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
13.11.2009 18:05
Coffee napisał(a):
A jak wyglądała podłoga w 111N w okolicach wejść przed remontem?


Ojojoj, nie przypominaj...
I co to ciekawego wniosło do dyskusji? / sz
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Voith
Gość

13.11.2009 18:11
A wiesz co to jest osiedle w ogóle? Nie wiem co trzynastolatek może wiedzieć o Nowej Hucie, ale właśnie przez takie dzieci na forach i stronach internetowych potem rodzi się demonizowanie tej czy innej części miasta. W morde można dostać wszędzie, a ostatnio nawet w centrum prędzej niż na obrzeżach... Tabor też niszczą wszędzie, nie tylko w Hucie.
 
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
13.11.2009 18:12
Coffee napisał(a):
A jak wyglądała podłoga w 111N w okolicach wejść przed remontem?

A kto eksploatował 111N przed remontem? 😛
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
13.11.2009 18:44
Co do demolowania kabin to moim zdaniem sprawę załatwiłby monitoring + dość głośny alarm na drzwiach drugiej kabiny, reagujący na niepożądane otwarcie....
Offline Warwas z Rugii
Voith
Gość

13.11.2009 19:08
taaa i drzwi pod prądem po otwarciu...
 
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
13.11.2009 19:21
Coffee napisał(a):
Mnie martwi co innego... Wagony te, używane jako jednokierunkowe, mają codziennie zmieniane czoło. Tu jest to wykluczone. Efekt będzie tego taki, jak w 111N...
Druga kabina też będzie używana, jest wyposażona w sterownik i radiotelefon. Tylko IBIS-a brak.
Offline Sudi
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
13.11.2009 19:39
Sudi, ale kto będzie codziennie przekładał blokadę drzwi...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
13.11.2009 19:41
Co do przestępczości w Nowej Hucie i gdzie indziej. Polecam artykuł NAUKOWY na ten temat, o tym jak różne stereotypy roznoszone są przez prasę i jak to się ma do rzeczywistości.

http://www.geo.uj.edu.pl/publikacje.php?id=000047&page=prgeogr&menu=3&nr=00004709

Na dole samym strony jest artykuł dr Roberta Guzika do pobrania w pdf w całości. Jak się komuś nie chce całego czytać, to proszę spojrzeć na rycinę 3 w rozdziale 6 i przeczytać rozdział 8 - wnioski.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
13.11.2009 20:00
Mam nadzieję, że zakończycie tą dyskusję nt Huty, bo nie ma ona za wiele wspólnego z blokadą drzwi na tym zdjęciu.
Offline thomas_
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
13.11.2009 20:04
No co, ja tylko dałem linka 😛 . Jak kogoś interesuje to sobie poczyta i indywidualnie rozważy 😉 A drzwi są zachwycające.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
13.11.2009 20:21
czatowiec napisał(a):
Sudi, ale kto będzie codziennie przekładał blokadę drzwi...

Rotfl, a czy ja powiedziałem, że codziennie? Jeżeli soś się zepsuje, np. radiotelefon, to zawsze można drugą stroną wyjechać. A jak będzie potrzebna zmiana czoła na końcówce, to te blokady na pewni znikną.
Offline Sudi
PE 099
Użytkownik

Komentarzy: 559
13.11.2009 22:18
mnie się jednak wydaje, że jak wagon jeździ sobie nawet robiąc za jednokiedunowy na przemian czołem, to mu służy o tyle, że się równomiernie zużywa.. a tu nie..
Offline PE 099
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
13.11.2009 22:34
Jakoś Bombardiery są jedno kierunkowe, a pulpit manewrowy służy do manewrów. W tym przypadku wydaję mi się, że druga kabina służy za manewrową, a nie do jazdy panie Coffe.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Coffee
Gość

13.11.2009 23:29
To po kiego mu drugi sterownik i radio w tej kabinie? 🙄
 
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
14.11.2009 00:31
Voith napisał(a):
taaa i drzwi pod prądem po otwarciu...


Niestety, tego nie wolno zrobić 😈

Niemniej jednak "odstraszacz" powinien przynajmniej część wandali zniechęcić do zabawy z kabiną - nawet sama duża naklejka "otwarcie powoduje włączenie alarmu" może zadziałać (są takie na drzwiach ewakuacyjnych w niektórych marketach).
Offline Warwas z Rugii
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
14.11.2009 01:01
Huckie N8 są używane raz członem A, raz członem B do przodu. Tutaj też jest to możliwe. Wystarczy przełożyć zaślepki schodów przy aktualnie nieużywanych drzwiach 😁
Offline YogYyogy at onet.eu
PE 099
Użytkownik

Komentarzy: 559
14.11.2009 01:53
a ile z tym roboty jest? tylko, żeby do łba nie wpadło komuś pomylić się i dać na używaną stronę 😁
Offline PE 099
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 06:34
czatowiec napisał(a):
w końcu w jakimś celu sprowadza się dwu-kierunkowe wagony.


Np dwukierunkowe E6.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 06:35
thomas_ napisał(a):
Mam nadzieję, że zakończycie tą dyskusję nt Huty, bo nie ma ona za wiele wspólnego z blokadą drzwi na tym zdjęciu.


Mam wrażenie, że ta dyskusja była znacznie ciekawsza niż spuszczanie się na kupę złomu.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
14.11.2009 11:08
Rozumiem, że każde komentowanie zdjęcia z "parchami", "szrotem", "niemieckim złomem" = spuszczanie się? O cholera, to chyba jestem aseksualny 😈

OIDP przy okazji przyjazdu któregoś z wcześniejszych wozów ktoś z Użytkowników napisał, że do nich również przywieziono pokrywy, ale nie zostały zamontowane - ciekawe, czy teraz zostaną założone.
Offline Warwas z Rugii
Voith
Gość

14.11.2009 11:11
nie aseksualny tylko szrotoseksualny 😉
 
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
14.11.2009 11:25
Racja, nie zwróciłem uwagi nawet na to, co piszę, ze względu na podniecenie, jakie wywołały we mnie obfite kształty tych drzwi, ta smukła linia poręczy i łąbędzie linie pseudodrewnianych ścianek 🤣 🤣
Offline Warwas z Rugii
Voith
Gość

14.11.2009 11:28
to już zalatuje szrotofilią ]:->

A już najzupełniej poważnie - jest część dla osób z ograniczonymi ruchami? jest, jest czysto? (przynajmniej teraz) jest, jeździ? jeździ. jest cichszy w środku od stopiątki? jest. Więc dla mnie może być.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.11.2009 11:42
No widzisz, dla ciebie może być, dla mnie może być, dla przeciętnego pasażera może być. ALe dla miłośnika widzącego jedynie metryczkę z datą produkcji wagonu to już zbrodnia dokonana na pasażerach...
Offline Wypalacz Rafał
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
14.11.2009 12:15
kuba203 napisał(a):
thomas_ napisał(a):
Mam nadzieję, że zakończycie tą dyskusję nt Huty, bo nie ma ona za wiele wspólnego z blokadą drzwi na tym zdjęciu.


Mam wrażenie, że ta dyskusja była znacznie ciekawsza niż spuszczanie się na kupę złomu.

Na pewno była o wiele ciekawsza niż twoje mędzenie o szrocie.
Mimo wszystko jednak skupmy się na rozmowach nt transportu.
Offline thomas_
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
14.11.2009 12:40
Ta aluzja do Gdanska to czego dotycz? ,bo nie rozumiem....no chyba ze chcesz/ do Wypalacza / zyskac tani poklask,a Twoje "merytoryczne"wypowiedzi ograniczaja sie do sloganow i hasel.Czlowieku ,pomyliles epoki!
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
14.11.2009 13:06
Aluzja tyczy się m.in. tego, że w niektórych gdańskich N8kach poznikały m.in. wycieraczki szyb" tylnych" (źródło informacji - phototrans.eu).
Offline Warwas z Rugii
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
14.11.2009 13:32
nawiazujac do dyskusji jak powyzej.....gdanskie N8C po roznych dzielnicach miasta jezdza.Zagladaja tez np.do Nowego Portu...Ile trzeba wysilku zeby stanac na sprzegu i wyciagnac wycieraczke?I to ma byc polityka ZKM-u.Natomiast polityka ZKM-u jest to,ze 5 "zmodernizowanych"dotychczas N8C-NF ma rowniez w pelni zmodernizowana kabine B / nie posiada ona jedynie klimatyzacji tak jak kabina A /
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
14.11.2009 13:50
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 15:43
Wypalacz Rafał napisał(a):
No widzisz, dla ciebie może być, dla mnie może być, dla przeciętnego pasażera może być. ALe dla miłośnika widzącego jedynie metryczkę z datą produkcji wagonu to już zbrodnia dokonana na pasażerach...


Ok, skoro wolicie to od bombardiera, Wasza sprawa.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.11.2009 16:41
kuba203 napisał(a):
Ok, skoro wolicie to od bombardiera, Wasza sprawa.


Nie bardzo rozumiem o co ci tym razem chodzi...
O ile mi wiadomo wagony N8S (i inne używane) są sprowadzane raczej do zastąpienia 105-ek oraz starszych używańców, które już trzeba definitywnie wycofać z ruchu, a nie do zastąpienia NGT6...
Offline Wypalacz Rafał
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.11.2009 17:18
UIC60 napisał(a):
Ta aluzja do Gdanska to czego dotycz? ,bo nie rozumiem....no chyba ze chcesz/ do Wypalacza / zyskac tani poklask,a Twoje "merytoryczne"wypowiedzi ograniczaja sie do sloganow i hasel.Czlowieku ,pomyliles epoki!


Moja aluzja do Gdańska dotyczyła informacji przeczytanej na SSC o tym że w niektórych waszych N8C zaczęto demontować niektóre elementy wypasażenia nieużywanych kabin np. prędkościomierze i inne wskaźniki.
Że w Nowym Porcie (i nie tylko niestety tam) dochodzi do dewastacji taboru to wiem i nie do tego robię aluzję.
O otwierających się samoczynnie podczas jazdy drzwiach w stopiątkach nie wspomnę (jak i nie działających hamulcach podczas postoju).
Podobnie jak o perypetiach z załadunkiem NGd99 na lawetę.
Mało merytorycznie?
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 18:33
Wypalacz Rafał napisał(a):

Nie bardzo rozumiem o co ci tym razem chodzi...
O ile mi wiadomo wagony N8S (i inne używane) są sprowadzane raczej do zastąpienia 105-ek oraz starszych używańców, które już trzeba definitywnie wycofać z ruchu, a nie do zastąpienia NGT6...


Jak na razie z linii 51 ściąga się NGT6 i zastępuje je "cudami" widocznymi na zdjęciu.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.11.2009 19:32
kuba203 napisał(a):
Jak na razie z linii 51 ściąga się NGT6 i zastępuje je "cudami" widocznymi na zdjęciu.


Kuba, zlituj się... Cały JEDEN dzień trwała ta zamiana, a ty dramatyzujesz jakby to było co najmniej pięć lat.
Offline Wypalacz Rafał
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
14.11.2009 19:54
Gumek panikuje, bo mu dramatycznie spada liczba linii na Bieżanowie, którymi mógłby jeździć. Niedługo zostanie mu tylko trzynastka, bo na niej będą kursować stozłomy. Na 3 pójdą GT8S, na 9 EU8N, na 23 już są GT6, a na 51 pojawi się pewnie reszta N8S 😁 😁 😁 😁 😁
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 20:24
Wypalacz Rafał napisał(a):

Kuba, zlituj się... Cały JEDEN dzień trwała ta zamiana, a ty dramatyzujesz jakby to było co najmniej pięć lat.


Przecież to jest najprawdopodobniej na stałe zmienione...
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
14.11.2009 20:30
Kuba, uciekłeś od odpowiedzi jakie dolegliwości u Ciebie to spowoduje 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 20:37
Proponuję Ci zadać to pytanie np mojej 90-letniej sąsiadce. Tak na bezczelnego, idź i ją spytaj, jakie to dolegliwości u niej spowoduje. I nie wmawiaj mi, że te kilka metrów niskiej podłogi z 5 czy 6 miejscami siedzącymi to to samo co w NGT6.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.11.2009 20:38
kuba203 napisał(a):
Wypalacz Rafał napisał(a):

Kuba, zlituj się... Cały JEDEN dzień trwała ta zamiana, a ty dramatyzujesz jakby to było co najmniej pięć lat.


Przecież to jest najprawdopodobniej na stałe zmienione...


Akurat odnośnie linii "51" trudno mówić o jakiejkolwiek stałości zważywszy czas jej kursowania i to że już został dla niej zmieniony rozkład jazdy (częstotliwość zmniejszona o połowę ). Więc równie dobrze może się okazać że np. po feriach zimowych tej linii już nie będzie...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 20:42
Przecież większość linii tramwajowych ma zmieniany rozkład kilka razy do roku, więc jedna zmiana od lutego to żaden szczególny wynik. Poza tym częstotliwość dostosowano do potrzeb i tyle. To jest linia, która ma wypełniać luki w rozkładzie powstałe po pocięciu 9 i to zadanie spełnia w sposób zadowalający.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
14.11.2009 20:47
Bardzo pięknie. Pierwszy argument. Niska podłoga jest przyjazna dla starszych ludzi. Niestety tramwaje z niską podłogą są towarem deficytowym. Jedyne co można zrobić to dokonać mądrzejszego rozdziału taboru niskopodłogowego.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2009 20:55
AndrzejK napisał(a):
Jedyne co można zrobić to dokonać mądrzejszego rozdziału taboru niskopodłogowego.


No to ja przecież o nic innego nie toczę piany teraz 🙄 Zabiera się niskopodłogowce tym razem z Bieżanowa, ale przypomnę, że wcześniej podobnie potraktowano pasażerów linii 2 i 5. Potem się okazuje, że te zniknięte skunksy trafiają, a jakże, do obsługi Kurdwanowa, którego mieszkańcy najwyraźniej są tak ważni, że nawet na jednej szczytowej linii nie mogą mieć stopiątek.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.11.2009 20:59
kuba203 napisał(a):
No to ja przecież o nic innego nie toczę piany teraz 🙄 Zabiera się niskopodłogowce tym razem z Bieżanowa, ale przypomnę, że wcześniej podobnie potraktowano pasażerów linii 2 i 5. Potem się okazuje, że te zniknięte skunksy trafiają, a jakże, do obsługi Kurdwanowa, którego mieszkańcy najwyraźniej są tak ważni, że nawet na jednej szczytowej linii nie mogą mieć stopiątek.


No to napisz do GW, przytocz przykłady - może wcześniej napisz do MPK i ZIKiT-u i jak będziesz pisał do GW załącz odpowiedzi (jeśli będą w stylu "niedasie" ) - może to coś da.
Offline Wypalacz Rafał
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
14.11.2009 21:51
Wypalacz Rafal....teraz juz bardziej merytorycznie.No coz,jest taka praktyka,nie tylko "na tramwajach",ze jak cos idzie do remontu,modernizacji itd. to wymontowuje sie to i owo...a co do tych hamulcow...to zaistne zenada! i czesty przypadek,jak rowniez liczba awaryjnych zjazdow 105-tek w pierwszych porannych kursach.A swoja droga takie zabezpieczenie drzwi w czesci niskopodlogowej,"zmodernizowanej"przez Modertrans bardzo by sie przydalo....
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
15.11.2009 01:47
Fakt że jeżeli tylko jedne drzwi prowadzą do części niskopodłogowej to powinny się jakoś wyróżniać. Na przykład jaskrawym malowaniem. Tak żeby osoby starsze czy mające problemy z poruszaniem z daleka widziały gdzie się kierować. Na pewno szkodziło by to estetyce ale pewnie zwiększyło trochę użyteczność.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 09:10
Rafał, chciałem Cię spytać o dwie kwestie:
1) kiedy ostatnio, jak często i na jak długo bywasz w Gdańsku? ja bywam i śmiem twierdzić, że jakość taboru poprawia się, nie jest jeszcze na pewno idealnie, ale niesprawnych postojowych już nie widuję. Czepiam się nieco, bo pachnie mi to mitami, że tylko MPK Kraków jest bez wad a inni przewoźnicy do pięt mu nie dorastają.

2) czy jeździsz regularnie linią 51? Bo ja jeżdżę często na jej trasie między Prokocimiem a Rondem Mog. i niezależnie czy jadę tramwajem czy obserwuję go z auta widzę, że ta linia przyjęła się, dobrze uzupełnia się z pocięta 9tką. Sugerowanie że można ją wyciąć bez straty jest niefair, doprowadzi znowu do tego że pasażerowie będą sie tratować rano w 9tce.

O szrocie powtarzać się nie będę, zwłaszcza że nie chcę Kolegom psuć zabawy jaką jak widzę stało się pastwienie się nad Kubą tylko z tej okazji, że logicznie podchodzi do kwestii zastępowanie starego taboru dwakroć starszym.
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.11.2009 09:33
MisiekK napisał(a):
Rafał, chciałem Cię spytać o dwie kwestie:
1) kiedy ostatnio, jak często i na jak długo bywasz w Gdańsku? ja bywam i śmiem twierdzić, że jakość taboru poprawia się, nie jest jeszcze na pewno idealnie, ale niesprawnych postojowych już nie widuję. Czepiam się nieco, bo pachnie mi to mitami, że tylko MPK Kraków jest bez wad a inni przewoźnicy do pięt mu nie dorastają


Byłem w zeszłym roku, podczas urlopu, przez trzy dni. Widywałem (słyszałem) wagony z niesprawnymi postojowymi...
Michał, a skoro już wspomniałeś o mitach... Też nie lubię mitów - np. tych o niegospodarnym MPK bo nie okleja wszystkiego jak leci reklamami, bo nie patrzy tylko i wyłącznie na tabliczkę fabryczną pojazdów itp, itd.

MisiekK napisał(a):
2) czy jeździsz regularnie linią 51? Bo ja jeżdżę często na jej trasie między Prokocimiem a Rondem Mog. i niezależnie czy jadę tramwajem czy obserwuję go z auta widzę, że ta linia przyjęła się, dobrze uzupełnia się z pocięta 9tką. Sugerowanie że można ją wyciąć bez straty jest niefair, doprowadzi znowu do tego że pasażerowie będą sie tratować rano w 9tce.


Jak się domyślasz, nie korzystam z "51" - mieszkam i pracuję zupełnie w innej części miasta (miast). Poza tym naprawdę sądzisz że nasze komentarze pod zdjęciami na fotozajezdni czy na róznych forach dyskusyjnych mają aż taką moc sprawczą? 😲

MisiekK napisał(a):
O szrocie powtarzać się nie będę, zwłaszcza że nie chcę Kolegom psuć zabawy jaką jak widzę stało się pastwienie się nad Kubą tylko z tej okazji, że logicznie podchodzi do kwestii zastępowanie starego taboru dwakroć starszym.


No i znowu chcesz zacząć dyskusję o metryczkach, pomijając zupełnie inne aspekty tych pojazdów...

UIC60 napisał(a):
(...).a co do tych hamulcow...to zaistne zenada! i czesty przypadek,jak rowniez liczba awaryjnych zjazdow 105-tek w pierwszych porannych kursach.


No i to niestety miałem na myśli - stan techniczny (ale też i czystość ), ogólne utrzymanie taboru, niestety w Gdańsku jest ciągle gorzej pod tym względem. I żeby nie było wątpliwości: nie mam z tego tytułu żadnej radości, satysfakcji czy dumy.

UIC60 napisał(a):
A swoja droga takie zabezpieczenie drzwi w czesci niskopodlogowej,"zmodernizowanej"przez Modertrans bardzo by sie przydalo....


A w Dortmundzie takiego zabezpieczenia nie używali?
Offline Wypalacz Rafał
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 09:49
Wypalacz Rafał napisał(a):

Byłem w zeszłym roku, podczas urlopu, przez trzy dni. Widywałem (słyszałem) wagony z niesprawnymi postojowymi...

Ok, widocznie miałeś to "szczęście", ja już tego zjawiska w ostatnich dwóch latach podczas którym koło miesiąca łącznie spędziłem w Trójmieście i okolicy nie spotkałem stąd mówię, że stan taboru w mojej ocenie się poprawia.
Cytat:

Michał, a skoro już wspomniałeś o mitach... Też nie lubię mitów - np. tych o niegospodarnym MPK bo nie okleja wszystkiego jak leci reklamami, bo nie patrzy tylko i wyłącznie na tabliczkę fabryczną pojazdów itp, itd.

A czy gospodarnym jest rezygnować w dobie kryzysu z dodatkowych zysków, które można osiągnąć nie robiąc nikomu szkody?
Bo skoro niewygoda w wiedeńczyku to taka fanaberia i wydumany problem, to chyba ból żołądka od folii również? 😁
Nie chcę zaczynać po raz kolejny tej samej dyskusji, Ty masz swoje zdanie oparte o swoje przemyślenia, ja obstaję przy swoim. Po prostu nie patrzę na temat jednostronnie. MPK ma i zalety i wady. Miałem przykład obserwacji kieleckiego MPK przez trzy lata pracy w tamtejszym sądzie. I tak na przykład w stanie technicznym autobusów nasze MPK jest lepsze, ale już z punktualnością, częstotliwością na głównych liniach to jednak zostajemy w tyle.
Po prostu nie uznaję dogmatu o tym, że MPK jest ideałem. Nie jest, tak jak żadne inne przedsiębiorstwo i mówię o tym głośno bo nie widzę w tym nic złego.

Cytat:
Poza tym naprawdę sądzisz że nasze komentarze pod zdjęciami na fotozajezdni czy na róznych forach dyskusyjnych mają aż taką moc sprawczą? 😲

Znasz to powiedzenie: jak się chce psa uderzyć to kij się zawsze znajdzie? W razie czego mógłby to być jakiś pretekst, a że mało sensowny - komu by to przeszkadzało.

Cytat:

No i znowu chcesz zacząć dyskusję o metryczkach, pomijając zupełnie inne aspekty tych pojazdów...

Nie chcę zaczynać. Mówiłem o tym kilka lat, już mi się mówić nie chce. Napomknę tylko, że żadnych aspektów nikt nigdy mi nie przedstawił. Po prostu miałem to przyjąć i nie zadawać pytań. A ja niestety mam dociekliwą naturę 🙂
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.11.2009 10:17
MisiekK napisał(a):
A czy gospodarnym jest rezygnować w dobie kryzysu z dodatkowych zysków, które można osiągnąć nie robiąc nikomu szkody?


Skoro wspomiałeś o kryzysie - nie zastanowiło cię dlaczego z autobusów Mobilisu zniknęły reklamy z folią V1? I że w ogóle jest znacznie mniej reklam na mieście?
Kryzys - firmy tną koszty, nie tylko zwalniając pracowników (na szczęście, choć wynika to też z otwarcia granic UE), ale też zmniejszając wydatki na mało efektywne środki promocji i reklamy - więc firmy komunikacyjne w kryzysie nie zarobią zbyt wiele...
A szkody...
Jak myślisz dlaczego warszawski ZTM zabronił już przewoźnikom oklejać tabor reklamami w całości?
Moze nie chodzi już o interes przewoźnika ("każdy sobie rzepkę skrobie" ) tylko o interes całego miasta?
Może władze Warszawy zrozumiały że wizerunek miasta jest również jak najbardziej przeliczalny na pieniądze? Większe niż dochody ze szpecących reklam, klejonych gdzie popadnie, jak popadnie, bez ładu, składu i umiaru...

MisiekK napisał(a):
Znasz to powiedzenie: jak się chce psa uderzyć to kij się zawsze znajdzie? W razie czego mógłby to być jakiś pretekst, a że mało sensowny - komu by to przeszkadzało.


No, tylko że idąc tym torem myślenia nie należałoby nic pisać, mówić, myśleć - bo wszystko to może zostać wykorzystane niezgodnie z naszymi oczekiwaniami, intencjami
😕
Offline Wypalacz Rafał
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
15.11.2009 11:03
Jakim cudem tekst o "spuszczaniu się na widok szrotu" jest logicznym argumentem?

Poza tym, te N8S pochodzą z połowy lat 70tych, czyli są równolatkami wozów 105, ciężko więc robić z nich "dwakroć starsze"...
Offline Warwas z Rugii
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.11.2009 11:21
Warwas z Rugii napisał(a):

Poza tym, te N8S pochodzą z połowy lat 70tych, czyli są równolatkami wozów 105, ciężko więc robić z nich "dwakroć starsze"...


Obecnie kasowane stopiątki są z roczników 1988-89 😕
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.11.2009 11:26
Wypalacz Rafał napisał(a):

No, tylko że idąc tym torem myślenia nie należałoby nic pisać, mówić, myśleć - bo wszystko to może zostać wykorzystane niezgodnie z naszymi oczekiwaniami, intencjami
😕


Tylko ja tu znów czegoś nie rozumiem - jakie są Twoje intencje? Rozumując logicznie, jeśli twierdzisz, że linia 51 jest niepotrzebna, to chyba nie zamartwiłaby Cię jej likwidacja? I nie ma tu nic do rzeczy moc sprawcza naszych słów, po prostu usiłujemy Ci z Miśkiem wytłumaczyć, dlaczego nie masz racji 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 11:28
A czy przypadkiem nie nawet z 1992 ? Jaki jest ostateczny los wagonu 455 ?

Ad Rafał:
Tak, masz rację, że ilość reklam spadła drastycznie i że jest to normalne zjawisko w kryzysie. Tym bardziej nie mogę zrozumieć dlaczego zamyka się to i tak skromne źródełko zakazami o przesłankach pozamerytorycznych.
Piszesz o wizerunku miasta. Co jest dla niego bardziej niebezpieczne: brak bezpieczeństwa, powolna, droga, zatłoczona komunikacja, fatalnie prowadzone inwestycje czy pstrokata reklama? Śmiem twierdzić, że ta reklama to najmniej kogokolwiek przejmie. Poza tym pamiętam (Ty tym bardziej powinieneś ) szarość ulic przed 1990 rokiem. Mimo wszystko wolę to co jest teraz.

Co do niepisania - nie posuwajmy się do absurdu, ale uważam, że należy sobie zdawać sprawę ze skutków swoich słów.
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.11.2009 11:30
Wypalacz Rafał napisał(a):


No to napisz do GW, przytocz przykłady - może wcześniej napisz do MPK i ZIKiT-u i jak będziesz pisał do GW załącz odpowiedzi (jeśli będą w stylu "niedasie" ) - może to coś da.


Pierwszy raz pisałem do instytucji miejskich na ten temat jakieś 5-6 lat temu. Inni też wielokrotnie pisali, GW też poruszała ten temat kilka razy w ciągu tych kilku lat i jak widać bez rezultatu. Rejtana przed szrotem robić też nie mam ochoty 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.11.2009 11:32
MisiekK napisał(a):
A czy przypadkiem nie nawet z 1992 ? Jaki jest ostateczny los wagonu 455 ?


Chyba nie ma jeszcze decyzji co do jego losu.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
15.11.2009 11:33
Hmm, a czym różni się stopiątka z końca lat osiemdziesiątych od tej z końca siedemdziesiątych? Najczęściej tym, że ta pierwsza już miała NG, a ta druga nie i sypie się coraz bardziej.

Wiek jest tu akurat najmniejszym problemem, bo N8 są lepszym stanie technicznym, przeszły modernizację w latach 1990-1992 (więc w około 1/4 długości są w wieku najmłodszych 105Na 😉 ), stąd też ten argument jest wątpliwy - idąc tym tropem, Moderusy Alfa i podobne konstrukcje są lepsze od Bombardierów pierwszej serii.
Offline Warwas z Rugii
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
15.11.2009 11:35
R.W.-w Dortmundzie nie uzywali,bo wszystkie N8C tam eksploatowane,pozbawione byly czesci niskopodlogowej...Byl jednak przypadek,ze w pierwszym zmodernizowanym N8C-NF # 1113/ nie widzialem tego osobiscie / samoistnie zaczely otwierac sie drzwi w czesci niskopodlogowej,stad takie zabezpieczenie jak na Waszych zdjeciach bylo by przydatne.Co do stanu technicznego i czystosci podzielam Twoj poglad,a z uslug ZKM korzystam ....codziennie.
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 11:41
Warwas z Rugii napisał(a):
Hmm, a czym różni się stopiątka z końca lat osiemdziesiątych od tej z końca siedemdziesiątych?


Hmmm, a czym Ty się różnisz od swojego dziadka?
Ja rozumiem, że szczęśliwi czasu nie liczą, ale bez przesady 😁
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
15.11.2009 11:47
poza tym przy NG 105 zostaje ze starego wagonu zostaje... niewiele. Dlatego też wiek nie odgrywa kluczowej roli. Aczkolwiek ktoś, ustalając klucz wg którego remontuje sie 105, chyba nie przewidział takiego stanu rzeczy, że MPK przyjdzie kasować wagony młodsze... Ale wtedy nikomu się nie śniło chyba o tym, że 105 będą wycofywane z eksplowatacji. Przecież to wieczny tramwaj - wiecznie szarpie i sie psuje 😛

Co do reklam w mieście - nie decydują o tym względy ekonomiczne, tylko raczej estetyczne. Nie popadajmy w skrajności i nie traktujmy wszystkiego i wszystkich w wymiarze czysto ekonomicznym. A już zwłaszcza osoby odpoiadające za organizowanie nam przestrzeni życiowej nie powinny tak myśleć.
Offline YogYyogy at onet.eu
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
15.11.2009 11:47
Hmm, chciałbym rzecz "mój dziadek nie ma piasecznic", "mój dziadek nie ma bezpiecznych drzwi", "mój dziadek nie ma energooszczędnego rozruchu", "mój dziadek nie ma wyposażenia elektrycznego nowocześniejszego, niż z lat 30tych", "mój dziadek nie posiada pełnej ostoi", a następnie wykazać, że ja mam te wszystkie cechy. Niestety, gdyby mój dziadek był stopiątką, to mógłbym co najwyżej powiedzieć "mój dziadek nie ma młotków awaryjnych, a ja mam!", no chyba, że byłbym 204WrAs, albo 123N, ale to są nieślubne dzieci 😛, kosztujące coś koło 1 mln złotych...
Offline Warwas z Rugii
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.11.2009 11:51
kuba203 napisał(a):
Tylko ja tu znów czegoś nie rozumiem - jakie są Twoje intencje? Rozumując logicznie, jeśli twierdzisz, że linia 51 jest niepotrzebna, to chyba nie zamartwiłaby Cię jej likwidacja? I nie ma tu nic do rzeczy moc sprawcza naszych słów, po prostu usiłujemy Ci z Miśkiem wytłumaczyć, dlaczego nie masz racji 😉


A gdzie ja do licha napisałem że jest niepotrzebna? 😈
Po prostu stwierdziłem fakt, że w czasie jej krótkiego funkcjonowania doszło już do zmniejszenia (o połowę😉 częstotliwości jej kursowania...
I na tym oparłem przypuszczenie że równie dobrze wkrótce może zostać zlikwidowana.
Może, nie MUSI.

MisiekK napisał(a):
Tak, masz rację, że ilość reklam spadła drastycznie i że jest to normalne zjawisko w kryzysie. Tym bardziej nie mogę zrozumieć dlaczego zamyka się to i tak skromne źródełko zakazami o przesłankach pozamerytorycznych.


Ujmę to tak: kiedy zapłacisz mniej za produkt/usługę, gdy TY chcesz kupić, czy gdy SPRZEDAWCA chce ci sprzedać?

Firmy nie umieszczają reklam żeby było ładnie, kolorowo i sympatycznie tylko żeby przyciągnęć klientów. I choćby z tego powodu reklama musi się wyróżniać.
I tu przechodzimy do kwestii jak ma się wyróżniać w tłumie innych reklam...
A może zmniejszyć ten tłum?

MisiekK napisał(a):
Piszesz o wizerunku miasta. Co jest dla niego bardziej niebezpieczne: brak bezpieczeństwa, powolna, droga, zatłoczona komunikacja, fatalnie prowadzone inwestycje czy pstrokata reklama? Śmiem twierdzić, że ta reklama to najmniej kogokolwiek przejmie. Poza tym pamiętam (Ty tym bardziej powinieneś ) szarość ulic przed 1990 rokiem. Mimo wszystko wolę to co jest teraz.


W porównaniu do lat 80-tych i wczesnych 90-tych, na pewno lepiej jest niż było (no, pod niektórymi względami...).
Niemniej jednak uważam że jeśli chodzi o reklamy (nie tylko na pojazdach KM) to warto jednak podjąć starania o ich ograniczenie - w myśl zasady że "co za dużo to niezdrowo" - a zwłaszcza gdy patrzę na budynek na rogu Zakopiańskiej i Zbrojarzy (po prawej stronie) - rzuć okiem przy okazji...
MisiekK napisał(a):
Co do niepisania - nie posuwajmy się do absurdu, ale uważam, że należy sobie zdawać sprawę ze skutków swoich słów.


Fakt, tyle że pisząc nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkich skutków...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.11.2009 11:53
ja nie chcę zaczynać od nowa, ale tu jest pytanie czy bez ratowania się szrotem mielibyśmy czym jeździć do czasu zakupu 250 bombardierów. ja nie znam odpowiedzi na to pytanie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
15.11.2009 12:03
@ YogY: Tak Yogy, tak. A wiesz co mnie wkurza w szrocie?, Na przykład sytuacja sprzed około tygodnia: podjeżdża E1 na 15, ludzie wsiadają, jest tłok. I okazuje się, że trzecie drzwi nie mogą się zamknąć. Wysiada motorowy i z mordą na ludzi, że mają wysiadać, bo nie zamknie drzwi. Nie wiem z jakiej racji, ktoś kto skasował bilet za 2,50 i ma jechać w tłoku, ma jeszcze wysłuchiwać pyskowania pracownika MPK i wysiadać z wagonu. Ostatecznie ludzie się upchnęli, ale drzwi i tak się nie zamknęły. Skończyło się na tym, że "kulturalny" motorowy zatrzasnął je chamsko i pojechaliśmy. Tyle, że potem już te drzwi się nie otwierały, co powodowało trudności z wymiana pasażerów. Te wagony się NIE NADAJĄ na krakowskie warunki. Wąskie, ciasne , szarpiące, do tego fotokomórki w drzwiach , które nieustannie sprawiają problemy. W stopiątkach tych problemów nie ma.
Offline jarek_m
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.11.2009 12:17
@ jarek_m
Nie są za ciasne tylko upycha się do nich za dużo ludzi 😛 A fotokomórka w tramwaju jest standardem cywilizowanego świata. Jak się psują to znaczy, że są źle użytkowane. A że drzwi się nie zamykają, bo ludzie w nich stoją - patrz pierwsze zdanie w tej wypowiedzi.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
15.11.2009 12:27
Jarku, widzę że znów wylewasz żale na tej galerii. Ja jakos Wiedeńców nie lubię, ale nie oznajmiam tego całemu światu. To jest moja sprawa co lubię, a czego nie lubię. Nie rozumiem dlaczego cały czas wałkujesz w kółko to samo. To już staje się nudne. Nie potrafisz również zrozumieć tego, że zawsze na trasie może się coś zespsuć, więc pierwszy tramwaj podjeżdżający na przystanek po zatrzymaniu czy wypadku musi być pełny. Ja nie miałbym pretensji do motorowego, tylko do ludzi, w szczególności osób starszych, który siadają sobie na podwójnych siedzeniach, na siedzeniu pod oknem kładą sobię siatkę z zakupami, a sami siadaja po wewnętrznej stronie. Takie zachowanie generuje tłok, a więc nie zwiniaj wszystkiego na wagony.
Offline Sudi
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
15.11.2009 12:31
Co do motorowego, to się nie wypowiadam. Każdy odpowiada za siebie. Ja rozwiązuje ten problem inaczej, zwykle nagłośnienie w E1 działa. A drzwi zamknięte jak piszesz chamsko, po takim zamknięciu działają. Tyle że przy pierwszym otwarciu (po ręcznym zamknięciu), mechanizm musi ustawić się z powrotem do właściwej pozycji, więc po przyciśnięciu przycisku, odczekaniu kilku sekund w czasie których drzwi pobuczą, przycisk należy nacisnąć po raz drugi, wówczas drzwi powinny się już otworzyć.

I tu się w 100% zgadzam. Na warunki krakowskie, w tym wydaniu, wagony z Wiednia się NIE NADAJĄ. Pomijam powolny rozruch. Zbawiennym byłoby zainstalowanie wymuszania zamykania drzwi z pominięciem fotokomórki. Przy sile z jaką zamykają się drzwi w E1(c3) i czujniku ciśnieniowym nie ma możliwości wyrządzenia komuś krzywdy w razie "przytrzaśnięcia". Już teraz, mimo fotokomórek starsi ludzie są notorycznie "łapani" przez drzwi. Fotokomórki ustawione są tak, że obwód przerywany jest w momencie gdy ktoś postawi nogę na stopniu. Starsi ludzie zwykle najpierw chwytają się rękami czego tylko mogą, żeby wdrapać się do wagonu, zwykle zajmuje im to chwile. Te chwile wykorzystuje automat i drzwi się zamykają. Oczywiście pretensje do motorniczego chama, który zrobił to zapewne celowo i złośliwie. No ale wymuszenia zamykania, jak i wymuszenia ponownego otwarcia, które w wielu sytuacjach by się przydało, niestety za montować się nie da. Koronnym jest tutaj niezbywalny, niezaprzeczalny, nie podlegający dyskusji pod żadnym względem argument: NIE DA SIĘ.

Jadnak przez zastosowane zabezpieczenia i mimo niedogodności, niezaprzeczalnym jest, iż wagony te są po prostu bezpieczniejsze od 105. I tu rodzi się dylemat: jechać szybko i niebezpiecznie, czy wolno i bezpiecznie. Gdyby połączyć zalety 105 i szrotu (E1 i GT6), to dostaniemy N8, lub NGT6. Uwierz mi Jarek, że jazda 105 w deszczu, po zmroku, jest dość dużą dawką adrenaliny. Weź pod uwagę to, że wsiadając do wagonu, Twoje bezpieczeństwo zależy od zabrudzonego lusterka, w którym motorniczy niewiele nie widzi. Zamyka drzwi na czuja i patrzy na kontrolkę. Gdy ta zaświeci rusza i upewnia się, czy aby kogoś drzwi nie chwyciły. Bo mimo świecącej kontrolki zamknięcia drzwi istnieje możliwość przytrzaśnięcia. Kiedyś kobieta tak całą Karmelicką przebiegła z jedną ręką w wagonie, a całą resztą poza.
Do tego dodaj fakt, że ogrzewania lusterka (by zeszła z niego para lub woda) nie ma, bo po co.

Wg mnie, w kontekście uwarunkowań panujących w Krakowie, nie da się jednoznacznie i bezapelacyjnie stwierdzić, że szrot, czy też 105 nie nadają się totalnie do jazdy i powinny zostać jak najszybciej wycofane. Wagony te mają różne wady i różne zalety, które odgrywają większą lub mniejszą rolę, w zależności od sytuacji. Można próbować to jakoś wyważyć - zestawić wady i zalety w kontekście różnych sytuacji, które mogą wystąpić w czasie jazdy. Niemniej jak dotąd nikt nawet nie spróbował. Wszyscy ograniczają się raczej do kilku selektywnie wybranych argumentów wokół tego budują swoje elaboraty 😛 W ten sposób do niczego nie dojdziemy, a już na pewno nie do konsensusu.
Offline YogYyogy at onet.eu
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
15.11.2009 12:32
Rozumiem Jarku, że twoje deklaracje o nie pisaniu komentarzy w dziale tramwaje można sobie wsadzić gdzieś.
Offline thomas_
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
15.11.2009 12:33
Tego typu problemy dałoby się rozwiazać i to w sumie prosto:

1) Pozbawić część wiedeńców podwójnych rzędów siedzeń i właśnie te wagony wysyłać na bardziej obciążone linie - rozwiązanie nie do końca będące poprawą komfortu pasażera, a raczej wyborem "mniejszego zła";

2) Zwiększenie ilości kursów danej linii;

3) Rzucenie na "piętnastkę" wagonów z doczepami, ale a) to może nie zadziałać, ludzie najbardziej tłoczą się w pierwszym wagonie składu b) na 15 tak pojemny tabor nie jest potrzebny, raczej coś "pomiędzy", co wraca nad do punktu 1 albo 2.

4) Zmiana taboru na szersze GT6 - te jednak powoli odchodzą do krainy wiecznych kursów.
Offline Warwas z Rugii
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
15.11.2009 12:35
thomas_ napisał(a):
Rozumiem Jarku, że twoje deklaracje o nie pisaniu komentarzy w dziale tramwaje można sobie wsadzić gdzieś.


Moje deklaracje dotyczyły komentarzy do zdjęć tramwajów, a na tym zdjęciu jest kawałek drzwi jedynie.
Offline jarek_m
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
15.11.2009 12:36
Co zaś dotyczy przeładowanych pojazdów i faktu, że ktoś musi wysiąść z wagonu, by jechać mógł ktoś, to na problem patrzysz Jarku dość "wąsko". Popatrz na to w szerszym kontekście - jak zorganizowana jest komunikacja, jaki tabor wysyła się gdzie itp. Choć nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, wydaje mi się, że przy zachowaniu obecnych nakładów zreorganizowanie zbiorkomu celem zwiększenia wydajności, nie jest niemożliwe. Koronnym przykładem niech będzie komunikacja nocna, której przez lata nie dało się przeorganizować, BO NIE.
Offline YogYyogy at onet.eu
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.11.2009 12:36
UIC60 napisał(a):
R.W.-w Dortmundzie nie uzywali,bo wszystkie N8C tam eksploatowane,pozbawione byly czesci niskopodlogowej...Byl jednak przypadek,ze w pierwszym zmodernizowanym N8C-NF # 1113/ nie widzialem tego osobiscie / samoistnie zaczely otwierac sie drzwi w czesci niskopodlogowej,stad takie zabezpieczenie jak na Waszych zdjeciach bylo by przydatne.Co do stanu technicznego i czystosci podzielam Twoj poglad,a z uslug ZKM korzystam ....codziennie.


Ale mi nie chodziło o blokadę w części niskopodłogowej, tylko o taką jak na niniejszym komentowanym zdjęciu, w części wysokopodłogowej - chyba że Dortmundzie nie mają pętli, to wtedy inna sprawa.
Offline Wypalacz Rafał
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 12:39
Warwas z Rugii napisał(a):
Hmm, chciałbym rzec "mój dziadek nie ma piasecznic", [...]


Z demagogii celujący, z logiki pała. Odpowiedź na moje pytanie brzmiała - "różni się wiekiem".

Ja nigdzie i nigdy nie pisałem że 105tka jest nowoczesna lub nowocześniejsza niż E1, tylko że jest nowsza.
Czy niektórym z Was naprawdę odnalezienie różnicy semantycznej między "nowy" a "nowoczesny" sprawia trudność czy tylko sobie jaja robicie?
To raz, a dwa. "Nie-nowe" (czyt. stare) nie może być nowoczesne.
Dlatego starszy od 105tki wiedeńczyk nie może być jednocześnie nowoczesny.

Kwestia logiki. A poza dyskusją, to mam nadzieję, że Twój dziadek jednak nie jest tramwajem 😛
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.11.2009 12:41
YogY napisał(a):
(...)Fotokomórki ustawione są tak, że obwód przerywany jest w momencie gdy ktoś postawi nogę na stopniu. Starsi ludzie zwykle najpierw chwytają się rękami czego tylko mogą, żeby wdrapać się do wagonu, zwykle zajmuje im to chwile. Te chwile wykorzystuje automat i drzwi się zamykają (...)


Pod tym względem lepsze są GT6 które mają fotokomórkę na tej pionowej poręczy pośrodku drzwi...

Swoją drogą (skoro już robimy w komentarzach pod tym zdjęciem OT na wszelkie możliwe tematy 😛 ) ciekawe czy GT8S ma (mają ) również podobne jak na zdjęciu zaślepki na nieużywane przez dłuższy czas drzwi?
Offline Wypalacz Rafał
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
15.11.2009 12:47
za PWN.pl:
nowoczesny: właściwy nowym czasom"
właściwy:taki, jaki być powinien"

105 nowym czasom właściwa nie jest, bo jest właściwa 3 dekadzie ubiegłego stulecia 😛 😛 😛 😛 😉
Offline YogYyogy at onet.eu
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 12:50
ej Yogy, jak na przyszłego prawnika to coś interpretacja Ci szwankuje 😛
Jeśli już to 4rtą dekadę a nie 3cią (lata 30ste chyba miałeś na myśli w ramach aluzji do PCC). Tyle że tak czy śmak - kula w płot. Bo nowy był w latach 70tych czy 80tych kiedy go wyprodukowano. (Nowy! Po raz kolejny podkreślam)
A i tak dochodzimy do sedna - E1 jest właściwy dekadzie lat 60tych ubiegłego wieku. Szczęsliwie prawie pół wieku temu. Faktycznie nowość ! 😛
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.11.2009 12:51
o jejku, w Krakowie nic prócz bombardiera nie jest nowoczesne... ani stopiątka, ani wiedeńczyk.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
15.11.2009 12:51
Yogy: To w takim razie co powiesz o E1 😈 ?
Offline Sudi
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
15.11.2009 12:56
Mnie chodzi o zastosowaną technologię 😛 A nowy nie zawsze = nowoczesny 😛
Offline YogYyogy at onet.eu
XeeRooX
Użytkownik

Komentarzy: 1706
15.11.2009 13:08
Miło mi poinformować iż to zdjęcie znajduje się na 1 miejscu w TOP 10 najlepiej komentowanych. Ciekawe zjawisko społeczne - zdjęcie drzwi potrafi wywołać ożywioną dyskusję 🙂

Co do tytułowego #3006 z każdym "nowym" wagonem idzie im coraz lepiej. Żeby tylko pozostałe tak samo odpicowali i jak dla mnie będzie super.
Offline XeeRooXtomasz.k at fotozajezdnia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.11.2009 13:13
taaaa, ale pod pięcioma najczęściej komentowanymi zdjęciami w galerii to była ta sama dyskusja co tu 😈
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
15.11.2009 13:20
MisiekK napisał(a):


Z demagogii celujący, z logiki pała. Odpowiedź na moje pytanie brzmiała - "różni się wiekiem".



Jak można mówić o logice, skoro dobierasz zupełnie nieodpowiedni przykład? Ludzie konstrukcyjnie są tacy sam (z małymi różnicami, coś jak podwójne/pojedyncze rzędy krzeseł😉i, więc liczy się wiek. Tramwaje nie...

Cytat:

A poza dyskusją, to mam nadzieję, że Twój dziadek jednak nie jest tramwajem 😛


Nie jest, choć może gdyby był, to mielibyśmy interesujący głos w dyskusji 😛
Offline Warwas z Rugii
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 13:26
Warwas z Rugii napisał(a):
MisiekK napisał(a):


Z demagogii celujący, z logiki pała. Odpowiedź na moje pytanie brzmiała - "różni się wiekiem".



Jak można mówić o logice, skoro dobierasz zupełnie nieodpowiedni przykład? Ludzie konstrukcyjnie są tacy sam (z małymi różnicami, coś jak podwójne/pojedyncze rzędy krzeseł😉i, więc liczy się wiek. Tramwaje nie...


No właśnie o to mi chodzi. Pytałeś czym różni się 105tka z 1980 od 105tki z 1989 roku - konstrukcyjnie niczym, tak jak dwoje ludzi. Natomiast wiekiem jak najbardziej.
Jejku, czy naprawdę trzeba to tak łopatologicznie rozkładać?

A wiek także jest wyznacznikiem dla maszyny co byście nie twierdzili. Czterdziestoletnia maszyna nie może być nowocześniejsza a tym bardziej nowsza niż dwudziestoletnia.
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
15.11.2009 13:26
"Dyskusje MKM okiem najzwyklejszego tramwaju" 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 13:27
AndrzejK napisał(a):
taaaa, ale pod pięcioma najczęściej komentowanymi zdjęciami w galerii to była ta sama dyskusja co tu 😈

Następnym razem podyskutujemy o dzięciołach 🙂
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
15.11.2009 13:28
MisiekK napisał(a):

A wiek także jest wyznacznikiem dla maszyny co byście nie twierdzili. Czterdziestoletnia maszyna nie może być nowocześniejsza a tym bardziej nowsza niż dwudziestoletnia.


Tak? To porównaj GT6 i 102Na - konstrukcyjnie prawie identyczne tramwaje - a technologia i komfort jazdy w GT6 wyższy pomimo bardziej podeszłego wieku.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.11.2009 13:31
chodzi o to, że ta dyskusja jest bardzo-bardzo ta sama 😎
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
15.11.2009 13:43
Jeszcze ja wtrące swoje 3 grosze do dyskusji nt. szrotów i fotokomórek. Będę tutaj bronić Yogyego ponieważ jeżdżę codzienne E1 na 15 ze szkoły i w drugą stronę i widzę co się dzieje. Przeważnie rano panuje spory tłok, co skutkuje tym, że przy 2 drzwiach tłoczą się ludzie i stoją w drzwiach. Motorowy czeka chwile potem odzywa się dzwonek ew. sam motorowy(nie pyskując) tak jak to Jarek określił. Jeżeli to nie pomaga to ludzie się sami przesuwają. To to jest nic. Gorsze sytuacje były kiedy wsiadali tzw. krokodyle(ludzie bez mózgów) lat ok.19. Mówi się do takiego, że się drzwi nie zamkną ale co tam on woli szpan, że postoi w drzwiach czy siądzie sobie na schodach. Zamontowanie wymuszania zamykania, żeby takiego bezmózgiego nauczyć było by najlepsze no ale cóż, NIE DA SIĘ 😕
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 13:52
czatowiec napisał(a):
Tak? To porównaj GT6 i 102Na - konstrukcyjnie prawie identyczne tramwaje - a technologia i komfort jazdy w GT6 wyższy pomimo bardziej podeszłego wieku.


Yyy, nie chcę być niegrzeczny czy coś, ale ile miałeś lat jak wycofano 102jki z ruchu liniowego ? 😎
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
15.11.2009 14:20
MisiekK napisał(a):
Czterdziestoletnia maszyna nie może być nowocześniejsza a tym bardziej nowsza niż dwudziestoletnia.


Nie chcę tu sięgać po ekstremalne przykłady (typu: a gdyby ktoś po coś wyprodukował dziś tramwaj typu N, nowy), bo są bardziej życiowe przykłady przeczące Twojej tezie.
Porównaj dwudziestoletniego Volkswagena, czy Audi, z sześcioletnim WAZem Żiguli. Okaże się, że Żiguli to przepakowany FIAT 124. Podobnie jest z wieloma innymi maszynami z krajów rozwijających się, będącymi wariacjami nt. licencji z bogatszych krajów.
Polskie tramwaje również pasują do schematu - 105N to tylko ładnie zapakowane 13N z lat 60tych, które z kolei jest polską wariacją na temat Tatry T1 z lat pięćdziesiątych, będącej rozwinięciem amerykańskiego PCC z lat 30tych 😉

W sumie to myślę, że do niczego i tak nie dojdziemy - jedni wiedzą swoje, drudzy swoje, miło przynajmniej widzieć, że jeszcze nikt nikogo nie obraził 🙂
Offline Warwas z Rugii
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
15.11.2009 14:24
MisiekK napisał(a):
czatowiec napisał(a):
Tak? To porównaj GT6 i 102Na - konstrukcyjnie prawie identyczne tramwaje - a technologia i komfort jazdy w GT6 wyższy pomimo bardziej podeszłego wieku.


Yyy, nie chcę być niegrzeczny czy coś, ale ile miałeś lat jak wycofano 102jki z ruchu liniowego ? 😎


6 lat 😎 Stodwójki to dobre maszyny, ale próbuję uświadomić coś tym, co wolą popełnić samobójstwo niż jechać szrotem...

P.S. - setny komentarz pod tym zdjęciem...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
15.11.2009 15:38
Warwas a mając np. nowego Poloneza, który owszem małonowoczesny ale zdatny do jazdy i niewymagający jakiś niewyobrażalnych nakładów, zamieniłbyś się na 20 letniego VW Golfa którego nie wiesz tak naprawdę kto i jak zajeżdżał ?
Ja nie. I o to cały czas mi chodzi. Faktycznie zdania nie zmienię i nie zamierzam nikogo ani zmuszać do zmiany jego poglądów ani tym bardziej obrażać.

Czatowiec -> To Ci powiem, że się najeździłeś tymi 102jkami liniowo, że możesz takie zdanie wygłaszać ... 😏
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
15.11.2009 15:46
MisiekK napisał(a):
Czatowiec -> To Ci powiem, że się najeździłeś tymi 102jkami liniowo, że możesz takie zdanie wygłaszać ... 😏

A od czego jest KLM 😛 Dla mnie 102Na jeździ się jak stopiątką bez NG, tyle że bardziej telepie (przegub) i jęczy (rozruch). Drzwi ciszej się zamykają niż w 105Na (nie strzelają).

Koniec! Napisze ktoś jeszcze pod tym zdjęciem jakikolwiek komentarz w stylu "który wagon jest lepszy", "którym mu się lepiej jeździ" etc. to taki wpis od razu wyleci. Fota ma ponad 100 komentarzy, myślę, że każdy zdążył już wyrazić swoje zdanie na ten temat... / sz
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.11.2009 15:53
XeeRooX napisał(a):
(...)Ciekawe zjawisko społeczne - zdjęcie drzwi potrafi wywołać ożywioną dyskusję 🙂

Co do tytułowego #3006 z każdym "nowym" wagonem idzie im coraz lepiej. Żeby tylko pozostałe tak samo odpicowali i jak dla mnie będzie super.


Tym bardziej ciekawe że po pochmurnym i deszczowym poranku zaświeciło słońce i można było wyjść na spacer, przewietrzyć się, zrobić kilka zdjęć...
A nie tkwić bez przerwy przed komputerem przekomarzając się na najróżniejsze tematy (bo też i tematów w tej dyskusji poruszono sporo) 😛
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
15.11.2009 17:10
Co do zdjęcia - to to zaślepienie schodów ma małe wycięcia na gumowe osłony przegubu drzwi? Jak nie to po paru miesiącach się okaże, że są przecięte w tym miejscu.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
15.11.2009 17:19
czatowiec napisał(a):
Co do zdjęcia - to to zaślepienie schodów ma małe wycięcia na gumowe osłony przegubu drzwi? Jak nie to po paru miesiącach się okaże, że są przecięte w tym miejscu.

Ponawiam pytanie 😈
Jak nie przestaniesz spamować, to dostaniesz bana na komentarze. Pod innym zdjęciem już Ci to pisałem, być może tutaj wyraziłem się bardziej jasno. /sz
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.11.2009 18:04
W związku z dużym zainteresowaniem tematem pogodowym założyliśmy odpowiedni wątek na forum. Dalszą dyskusję proszę prowadzić tutaj: http://www.funthomas.info/forum/viewtopic.php?p=14304#14304 Tam też zostały przeniesione wpisy spod zdjęcia 🙂
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.11.2009 18:12
Rozumiem, że proponowany przez MiśkaK temat dzięciołów też nie przejdzie? 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.11.2009 18:13
Na forum przejdzie 😉
Offline szubak
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
15.11.2009 18:18
AndrzejK napisał(a):
Rozumiem, że proponowany przez MiśkaK temat dzięciołów też nie przejdzie? 😉

Jak wrzucisz zdjęcie dzięcioła to sobie możesz porozmawiać o nim pod jego zdjęciem 🙂
Offline thomas_
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.11.2009 19:26
W sumie to są już dwa zdjęcia dzięciołów na galerii 😉
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
17.11.2009 18:31
kuba203 napisał(a):

Zabiera się niskopodłogowce tym razem z Bieżanowa, ale przypomnę, że wcześniej podobnie potraktowano pasażerów linii 2 i 5. Potem się okazuje, że te zniknięte skunksy trafiają, a jakże, do obsługi Kurdwanowa, którego mieszkańcy najwyraźniej są tak ważni, że nawet na jednej szczytowej linii nie mogą mieć stopiątek.


Jednak muszę odwołać wieszanie psów na MPK, bo w zamian za tego jednego skunksa na 51 są co najmniej dwa na 3. Oczywiście to nie rozwiązuje wszystkich problemów z rozdziałem taboru, ale niniejszym przepraszam wszystkich zainteresowanych za zamieszanie
🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
grand_leone
Użytkownik

Komentarzy: 57
27.01.2010 12:40
czatowiec napisał(a):
Cóż, ja byłbym spokojny dopóty go nie dadzą na jakąś linię do Nowej Huty...

Nie zauważyłem, żeby nowohuckie tramwaje były bardziej zdewastowane od tych lepszych, podgórskich.
Offline grand_leone