Pozwolę ...
... sobie zauważyć, że w Moderusach nie występują grzejniki, które w 105-kach znajdują się wzdłuż ścian bocznych wagonu. Tutaj zastąpiono je kilkoma (chyba 4 lub 6) nagrzewnicam(?)i umiesznonymi pod siedzeniami. Mimo, ze zima nie jest tęga, to w wagonie jednak jest zimno.
Ale tak wogole wagony prezentują się ekstra i z tego co wiem budowane są prawie od nowa.
Panowie...
... proponuje iść do zarządu MPK Poznań 😏 Może modernizacja tych wagonów nie miała na celu usprawniania ich technicznie tylko wzbudzeniu u pasażera złudzenia, że jedzie nowym tramwajem dzięki czemu polepsza się wizerunek MPK, za stosunkowo małe nakłady finansowe.
@Dawid
A co przeciętnemu pasażerowi potrzeba więcej? Nie można patrzeć wyłąćznie z punktu widzenia miłośnika. To tak jak miłośnikowi samochodu marki, powiedzmy sobie X, noż się otwiera w kieszeni jak widzi sprowadzone z zachodu auta po "lekkiej" stłuczce (czasem złożone z dwóch "lekko stukniętych" pojazdów) i odbudowane przez złote rączki a właściciel takiego auta się cieszy jak dziecko, bo przesiadł się ze starego grata na auto o kilka klas wyższe.
Jakoś mało siedzonek w tym wagonie jak i w doczepce 😕 Wnętrze prezentuje się schludnie ale poza tym to żadnych rewelacji ja tu nie widzę. W krakowski 105-kach już od dawna wagony po NG pozbawiane są grzejników wzdłuż ścian bocznych w zamian dostają mało skuteczne 2-3 nagrzewnice.
No ale te wagony mają 3 rzędy siedzeń i a nie 2 jak ten. Mnie szlag trafia jak trafiam na jeden z naszych 16 czy 17-miejscowych wynalazków pijanego projektanta 😕
@wmmedia
To o czym Ty piszesz to praktyczne i logiczne myślenie prawie każdego Polaka, osobiście też bym się cieszył. Jeżeli chodzi o tramwaje... nie przepadam za nimi, w mojej ocenie zwykły złom na torach. Ja, czy Ty wiemy, że to jest złom, ale czy pasażer to wie? Nie, o to chodzi żeby wyglądało na nowe. PS: Nie patrze tylko i wyłącznie z punktu widzenia miłośnika, bo nie jestem miłośnikiem tramwajów jak i całej KM. Jestem hobbystą pojazdów samochodowych.
No i efekt jest taki, że wydaje się setki tysięcy złotych na grę pozorów, a chyba lepiej byłoby zainwestować te pieniądze w modernizację elektryki tych wagonów? To by przyniosło konkretne zyski w przyszłości.
aktualnie
w Poznaniu jeżdzą składy #150+151, #140+141, #272+273, #226+225... więcej nie pamiętam 😏 a napewno będa nastepne i chyba do bólu, aż się uda zmodernizować pewnie wszystkie 105-tki, bo taki jest teraz program modernizacji 105-tek w firmie córce MPK Poznań Modertrans