Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Tramwaje / Duewag GT8S / Duewag GT8S #RF305

Duewag GT8S #RF305

«Poprzednie zdjęcie: Duewag GT8N #RF325
Następne zdjęcie: Duewag GT8S #RF317+RF315»

Duewag GT8S #RF305

Data zrobienia zdjęcia: 19 lutego 2018 roku (poniedziałek)
Opis: Kraków, Hala Targowa.

Bardzo sprawnie poszedł demontaż rusztowań i deskowań służących budowniczym sklepienia nowej części zabytkowego wiaduktu kolejowego przy Hali Targowej - tramwaje na Grzegórzecką wróciły już wczoraj. Ale że wczoraj pogoda była pochmurna...
Słowa kluczowe: Duewag Düwag GT8S #RF305 linia_1 MPK_Kraków Kraków Hala_Targowa Grzegórzecka Dietla D29-91 remont_linii_D29-91 Przebudowa_linii_średnicowej
Data dodania zdjęcia: 19.02.2018 23:04, Wyświetleń: 1348, Pobrań: 13, Wielkość pliku: 519.7 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: RICOH IMAGING COMPANY, LTD.
Model aparatu: PENTAX K-3 II
Czas ekspozycji: 1/200 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 19.02.2018 09:51:07
Długość ogniskowej: 40mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4476
19.02.2018 23:14
Ale podpór to już chyba nie obłożą kamieniem, bo są lico na równo ze starym...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3342
19.02.2018 23:34
Kiedy sieć trakcyjna wróci na normalną wysokość?
Offline Sudi
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
19.02.2018 23:45
Sudi napisał(a):
Kiedy sieć trakcyjna wróci na normalną wysokość?

Ja bym na to nie liczył :P
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4830
19.02.2018 23:52
AndrzejK napisał(a):
Ale podpór to już chyba nie obłożą kamieniem, bo są lico na równo ze starym...


Oczywiście że obłożą, po to część betonowa jest "cofnięta" w porównaniu z oryginałem.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4476
20.02.2018 11:26
Ok, przeglądnąłem dokładniej zdjęcia na Sky. Po prostu ten "skok" jest nieduży, przewidziany pod raczej płyty niż bloki kamienne, jak w oryginale.

W sumie łuk też jest "oszukany" - z jednej (?) warstwy cegieł. Ale i tak miło widzieć takie świeżo ukończone ceglane "sklepienie", nie ma zbyt wielu na to okazji w dzisiejszych czasach :)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4830
20.02.2018 11:33
Łuk jest z jednej warstwy cegieł, ale po co by miało być więcej? Obciążeń przenosić nie będzie żadnych, będzie pełnił funkcję wyłącznie ozdobną.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4476
20.02.2018 11:48
Mi się wszystko podoba, jak na razie ;) Bardzo ciekawe przedsięwzięcie, a to dopiero początek.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2401
20.02.2018 15:14
No nie ma się co obrażać na to że w XXI wieku nie buduje się jak w XIX w. Z zewnątrz wyglądać będzie klasycznie i po staremu, więc to że w środku jest żelbet w środku nie powinno raczej nikogo martwić ;)
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5512
22.02.2018 18:32
Nie przestaje mnie dziwić że konserwator pozwolił na takie zabudowanie tego zabytkowego mostu. Tym bardziej że ten dobudowany wiadukt będzie taki doklejony.
Online Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1526
22.02.2018 19:24
Pół na pół, to będzie hybryda taka. Stara cała okładzina kamienna i ceglana z frontu budowli będzie fragment po fragmencie zdemontowana, skatalogowana, poddana konserwacji i zamontowana na nowej połówce wiaduktu. Tutaj akurat wyjątkowo nie za bardzo było inaczej to rozwiązać, a postawienie nowego wiaduktu niezależnie tym bardziej by szpeciło obiekt i okolicę ;) Wydaje mi się, że całkiem porządnie podeszli do tematu. Jedyne co, to początkowo z mediów można było zrozumieć, że stricte nad Grzegórzecką poszerzenie wiaduktu będzie wykonane dokładnie w tej samej XIX-wiecznej technologii co oryginał, a nie będzie to żelbetowa konstrukcja obłożona jedynie z zewnątrz tymi samymi materiałami.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5512
22.02.2018 22:03
Ja bym po prostu do mostu dostawił wiadukt, w powiedzmy 1m odstępie, i ucharakteryzował żeby wyglądał tak samo (tylko datę dał współczesną). Wtedy w razie jakiejś zmiany koncepcji by się wiadukt rozebrało a most by został jak stał, nienaruszony. W końcu to zabytek dużo ciekawszy od chociażby Hotelu Cracovia.
Online Unrealgoddeocentro at gmail.com
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 622
23.02.2018 16:58
Serio myślisz, że w ramach 'zmiany koncepcji' ktoś będzie rozbierał wiadukt?
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl