Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Bombardier-Rotax E6+c6» E6 #4925

E6 #4925

Następne zdjęcie: E6 #4926»

E6 #4925

Data zrobienia zdjęcia: 3 czerwca 2015 roku (środa)
Opis: Zajezdnia Nowa Huta. E6 czekające na przebudowę na EU8N.
Słowa kluczowe: E6 #4925 MPK_Kraków Kraków Wiener_Linien Bestuur_Regio_Utrecht zajezdnia_Nowa Huta E1+c3 #HW103+HW503
Data dodania zdjęcia: 06.06.2015 14:52, Wyświetleń: 4374, Pobrań: 59, Wielkość pliku: 654.1 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: Tomasz Bielecki
Date created: 03.06.2015
Copyright Notice: Tomasz Bielecki
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 70D
Czas ekspozycji: 1/800 sec(s)
Wartość przysłony: F/5
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 03.06.2015 11:07:25
Długość ogniskowej: 24mm

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.06.2015 20:53
Na zdjęciu są same E6 czy E6 i c6?
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.06.2015 11:56
O co chodzi ze "Spitstram"? To spółka czy może jakaś osobna usługa w ramach sieci?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.06.2015 12:33
To przewoźnik z Utrechtu skąd te wagony przyjechały do Krakowa.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.06.2015 12:37
A możesz mi to jakoś "udowodnić", bo nie znajduję w internetach takiego operatora/firmy i stąd właśnie wątpliwości. Jakieś dane, adres...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
07.06.2015 12:43
Spitstram to chyba raczej określenie w stylu "szybki tramwaj" albo "super tramwaj" 😛
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
MKazik
Użytkownik

Komentarzy: 101
07.06.2015 12:45
Przewoźnik to Bestuur Regio. Spitstram dokładnie oznacza "szczytowy tramwaj".
Offline MKazikm_kazmierczak at ymail.comhttp://mkazmierczak.wordpress.com/
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
07.06.2015 12:47
A nie, wygooglałem że to się nazywa "szczytowy tramwaj" 😛
Cytat:
Jest to pospieszna, szczytowa wersja 60-tki, omijająca większość przystanków.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.06.2015 12:59
Przetłumaczyłem sobie, że to "szczytówka". Natomiast na czym to polega, nie mogłem wygooglować w żadnym znanym mi języku.

edit: ale o omijaniu przystanków przez tramwaj, to bym się chętnie coś więcej dowiedział...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.06.2015 13:09
Pytanie czy chodzi o omijanie czy raczej o przejazd bez zatrzymania, bo na TWB na zdjęciach z tamtejszej sieci raczej nie widać zbyt rozbudowanej infrastruktury torowej - przynajmniej w rejonie przystanków:

http://phototrans.eu/1014,14580,1241.html

http://phototrans.eu/1014,14580,1777.html

Nie to co w Lyonie:

http://phototrans.eu/14,494172,0.html

http://phototrans.eu/14,637510,0,Tango_1.html
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.06.2015 13:20
Tu jakiś kawałek odpowiedzi
http://www.fransmensonides.nl/foto/weensehalte.jpg
Nie zatrzymuje się na przystankach. Ale możliwości omijania, jak na foto z Lyonu nie ma. Więc dochodzimy do pytań:

Jak to możliwe, że równolegle funkcjonują na jednym torze tramwaje pospieszne i zwykłe? Czy zwykły nie jeździ w szczycie? Czy rozkład jazdy jest tak ustawiony, że nie mają szansy się dogonić? Czy to ma sens, by szybki tramwaj miał tak mało przystanków?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
07.06.2015 13:34
Obczaj sobie rozkład jazdy. Ja próbowałem szukać, ale skubańcy mają stronę tylko po holendersku...
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.06.2015 13:57
Tu rozkład linii 60 i 61, które są szybkim tramwajem. Jadą sobie na przemian w takcie 7/8 min., zatrzymując się przez cały dzień na każdym przystanku. Po południowej stronie miast się rozdzielają i jadą do swoich końcówek.

http://u-ov.info/files/7614/1729/3819/lijn_60-61_tram_website.pdf
http://www.mappi.net/img/utrecht/carte_tram_utrecht.gif

O przyspieszonym nic nie widzę.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.06.2015 13:59
To może zrezygnowali z tego rozwiązania i z tego powodu sprzedali nam te wagony?
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.06.2015 14:14
Zdaje się, że kluczowe zdanie:

In de spits reed tot december 2012 spitstram lijn 260 een onregelmatige 15/45 minutendienst tussen een beperkt aantal haltes van Utrecht naar Nieuwegein Zuid.

Z translatora google + moja interpretacja można coś wykombinować 😉

Podczas szczytu jeździła do grudnia 2012 linia tramwajowa szczytowa 260 nieregularnie co 15/45 minut z ograniczoną liczbą przystanków.

Czyli mogło być tak, że po 45 minutach od zwykłego kursu wyruszał na trasę przyspieszony i już tego wolnej nie zdążył dogonić, ale było by to nieco głupie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
07.06.2015 14:50
Wypalacz Rafał napisał(a):
Na zdjęciu są same E6 czy E6 i c6?

Same E6. 4925,4947,4948,4943,4905.
Offline thomas_
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
07.06.2015 15:57
Gdyby tramwaje na niektórych przystankach miały możliwość omijania się, to takie kursy omijające niektóre przystanki, albo traktujące je jako n/ż nie byłyby głupie. Wystarczy porównać jak przyjemnie się jedzie 501, 502 czy 572 w porównaniu do zwykłych linii na ich trasach 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
07.06.2015 16:00
czatowiec napisał(a):
Gdyby tramwaje na niektórych przystankach miały możliwość omijania się, to takie kursy omijające niektóre przystanki, albo traktujące je jako n/ż nie byłyby głupie.


Owszem, pod jednym zasadniczym warunkiem - przy zachowaniu należytego stanu technicznego infrastruktury torowej. Bo przy tym z czym mamy do czynienia w Krakowie to byłaby parodia/tragedia/dramat (niepotrzebne skreślić...)
Offline Wypalacz Rafał
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
07.06.2015 17:01
Nawet stan techniczny nie jest największym problemem, skoro na świeżo zbudowanych za grube pieniądze rozjazdach też stawia się ograniczenia do 10 km/h. Problem leży w głowach.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
07.06.2015 18:51
Ponoć problemem jest technologia krzyżaków stosowana w Polsce. Z racji tego, że są płytkie i wagon jedzie po nich na obręczach, to są bardziej trwałe, ale w tym celu wymagają ograniczenia prędkości. W Niemczech i Czechach można spotkać głębokie krzyżownice na których spokojnie można jechać 30 do skrętu i 50 na wprost, ale trzeba je częściej konserwować i wymieniać.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
07.06.2015 22:17
To dlaczego w takim razie w Warszawie tramwaje po krzyżakach, zwrotnicach jakoś jeżdżą w miarę szybko, a w Krakowie po 5/10 km/h?
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
08.06.2015 00:33
Bo mają tam powalone system płac, motorowi jadą na złamanie karku by mieć punktualność 90% w miesiącu i premii nie stracić, niejednokrotnie apelowali do ZTM, że ich rozkłady jazdy są nierealne zakładając jazdę przepisową, więc spora część ma przepisy w poważaniu. Pomijając kwestię tego, że liczna grupa zdaje się znać tylko dwie pozycje nastawnika jazdy, ale jest to też pewnie spowodowane powyższym. Płytki krzyżak powinien być eksploatowany przy niskich prędkościach ze względu na zasadę działania która przy szybkiej jeździe grozi szybkim zużywaniem się i wypadaniem wozów. Same zwrotnice na spokojnie mogłyby obsługiwać szybszy ruch.

Właśnie w Olsztynie ludzie obczajający budowę linii tramwajowej bardzo żałują, że budując nową sieć od podstaw, nie poszli w kierunku powiększonych (kolejowych) obręczy kół i glęborowkowych krzyżownic, bo pozwoliło by to na szybszą jazdę, tylko w dalszym ciągu stosuje się technologie będące pamiątką po wagonach dwuosiowych.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
08.06.2015 08:12
W Warszawie tramwaje jeżdżą niezwykle dynamicznie. Jakoś mi to nie przeszkadza.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
08.06.2015 16:34
Ale zatrzymują się na długie postoje na światłach.
Offline Sudi
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
08.06.2015 16:46
Średnia prędkość handlowa jest porównywalna w obu miastach, przy czym w Warszawie przystanki są o 11% gęściej.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
08.06.2015 17:07
Ale z drugiej strony w Warszawie masz zdecydowanie więcej odcinków prostych i wydzielonych, gdzie dajesz nastawnik do oporu i jedziesz 😉 A u nas masz co chwilę łuki, przejazdy i rozjazdy.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl