E6 #4925
Następne zdjęcie: E6 #4926»

E6 #4925
|
|
Ostatnie komentarze
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 06.06.2015 20:53 |
Na zdjęciu są same E6 czy E6 i c6?
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 07.06.2015 11:56 |
O co chodzi ze "Spitstram"? To spółka czy może jakaś osobna usługa w ramach sieci?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 07.06.2015 12:33 |
To przewoźnik z Utrechtu skąd te wagony przyjechały do Krakowa.
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 07.06.2015 12:37 |
A możesz mi to jakoś "udowodnić", bo nie znajduję w internetach takiego operatora/firmy i stąd właśnie wątpliwości. Jakieś dane, adres...
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 07.06.2015 12:43 |
Spitstram to chyba raczej określenie w stylu "szybki tramwaj" albo "super tramwaj" 😛
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
MKazik Użytkownik Komentarzy: 101 07.06.2015 12:45 |
Przewoźnik to Bestuur Regio. Spitstram dokładnie oznacza "szczytowy tramwaj".
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 07.06.2015 12:47 |
A nie, wygooglałem że to się nazywa "szczytowy tramwaj" 😛
Cytat: Jest to pospieszna, szczytowa wersja 60-tki, omijająca większość przystanków. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 07.06.2015 12:59 |
Przetłumaczyłem sobie, że to "szczytówka". Natomiast na czym to polega, nie mogłem wygooglować w żadnym znanym mi języku.
edit: ale o omijaniu przystanków przez tramwaj, to bym się chętnie coś więcej dowiedział... |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 07.06.2015 13:09 |
Pytanie czy chodzi o omijanie czy raczej o przejazd bez zatrzymania, bo na TWB na zdjęciach z tamtejszej sieci raczej nie widać zbyt rozbudowanej infrastruktury torowej - przynajmniej w rejonie przystanków:
http://phototrans.eu/1014,14580,1241.html http://phototrans.eu/1014,14580,1777.html Nie to co w Lyonie: http://phototrans.eu/14,494172,0.html http://phototrans.eu/14,637510,0,Tango_1.html |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 07.06.2015 13:20 |
Tu jakiś kawałek odpowiedzi
http://www.fransmensonides.nl/foto/weensehalte.jpg Nie zatrzymuje się na przystankach. Ale możliwości omijania, jak na foto z Lyonu nie ma. Więc dochodzimy do pytań: Jak to możliwe, że równolegle funkcjonują na jednym torze tramwaje pospieszne i zwykłe? Czy zwykły nie jeździ w szczycie? Czy rozkład jazdy jest tak ustawiony, że nie mają szansy się dogonić? Czy to ma sens, by szybki tramwaj miał tak mało przystanków? |
|
![]() ![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 07.06.2015 13:34 |
Obczaj sobie rozkład jazdy. Ja próbowałem szukać, ale skubańcy mają stronę tylko po holendersku...
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 07.06.2015 13:57 |
Tu rozkład linii 60 i 61, które są szybkim tramwajem. Jadą sobie na przemian w takcie 7/8 min., zatrzymując się przez cały dzień na każdym przystanku. Po południowej stronie miast się rozdzielają i jadą do swoich końcówek.
http://u-ov.info/files/7614/1729/3819/lijn_60-61_tram_website.pdf http://www.mappi.net/img/utrecht/carte_tram_utrecht.gif O przyspieszonym nic nie widzę. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 07.06.2015 13:59 |
To może zrezygnowali z tego rozwiązania i z tego powodu sprzedali nam te wagony?
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 07.06.2015 14:14 |
Zdaje się, że kluczowe zdanie:
In de spits reed tot december 2012 spitstram lijn 260 een onregelmatige 15/45 minutendienst tussen een beperkt aantal haltes van Utrecht naar Nieuwegein Zuid. Z translatora google + moja interpretacja można coś wykombinować 😉 Podczas szczytu jeździła do grudnia 2012 linia tramwajowa szczytowa 260 nieregularnie co 15/45 minut z ograniczoną liczbą przystanków. Czyli mogło być tak, że po 45 minutach od zwykłego kursu wyruszał na trasę przyspieszony i już tego wolnej nie zdążył dogonić, ale było by to nieco głupie. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
thomas_ Administrator Komentarzy: 6594 07.06.2015 14:50 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Na zdjęciu są same E6 czy E6 i c6? Same E6. 4925,4947,4948,4943,4905. |
|
![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 07.06.2015 15:57 |
Gdyby tramwaje na niektórych przystankach miały możliwość omijania się, to takie kursy omijające niektóre przystanki, albo traktujące je jako n/ż nie byłyby głupie. Wystarczy porównać jak przyjemnie się jedzie 501, 502 czy 572 w porównaniu do zwykłych linii na ich trasach 😉
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 07.06.2015 16:00 |
czatowiec napisał(a): Gdyby tramwaje na niektórych przystankach miały możliwość omijania się, to takie kursy omijające niektóre przystanki, albo traktujące je jako n/ż nie byłyby głupie. Owszem, pod jednym zasadniczym warunkiem - przy zachowaniu należytego stanu technicznego infrastruktury torowej. Bo przy tym z czym mamy do czynienia w Krakowie to byłaby parodia/tragedia/dramat (niepotrzebne skreślić...) |
|
![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 07.06.2015 17:01 |
Nawet stan techniczny nie jest największym problemem, skoro na świeżo zbudowanych za grube pieniądze rozjazdach też stawia się ograniczenia do 10 km/h. Problem leży w głowach.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 07.06.2015 18:51 |
Ponoć problemem jest technologia krzyżaków stosowana w Polsce. Z racji tego, że są płytkie i wagon jedzie po nich na obręczach, to są bardziej trwałe, ale w tym celu wymagają ograniczenia prędkości. W Niemczech i Czechach można spotkać głębokie krzyżownice na których spokojnie można jechać 30 do skrętu i 50 na wprost, ale trzeba je częściej konserwować i wymieniać.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Klimueres Użytkownik Komentarzy: 245 07.06.2015 22:17 |
To dlaczego w takim razie w Warszawie tramwaje po krzyżakach, zwrotnicach jakoś jeżdżą w miarę szybko, a w Krakowie po 5/10 km/h?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 08.06.2015 00:33 |
Bo mają tam powalone system płac, motorowi jadą na złamanie karku by mieć punktualność 90% w miesiącu i premii nie stracić, niejednokrotnie apelowali do ZTM, że ich rozkłady jazdy są nierealne zakładając jazdę przepisową, więc spora część ma przepisy w poważaniu. Pomijając kwestię tego, że liczna grupa zdaje się znać tylko dwie pozycje nastawnika jazdy, ale jest to też pewnie spowodowane powyższym. Płytki krzyżak powinien być eksploatowany przy niskich prędkościach ze względu na zasadę działania która przy szybkiej jeździe grozi szybkim zużywaniem się i wypadaniem wozów. Same zwrotnice na spokojnie mogłyby obsługiwać szybszy ruch.
Właśnie w Olsztynie ludzie obczajający budowę linii tramwajowej bardzo żałują, że budując nową sieć od podstaw, nie poszli w kierunku powiększonych (kolejowych) obręczy kół i glęborowkowych krzyżownic, bo pozwoliło by to na szybszą jazdę, tylko w dalszym ciągu stosuje się technologie będące pamiątką po wagonach dwuosiowych. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 08.06.2015 08:12 |
W Warszawie tramwaje jeżdżą niezwykle dynamicznie. Jakoś mi to nie przeszkadza.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 08.06.2015 16:34 |
Ale zatrzymują się na długie postoje na światłach.
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 08.06.2015 16:46 |
Średnia prędkość handlowa jest porównywalna w obu miastach, przy czym w Warszawie przystanki są o 11% gęściej.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 08.06.2015 17:07 |
Ale z drugiej strony w Warszawie masz zdecydowanie więcej odcinków prostych i wydzielonych, gdzie dajesz nastawnik do oporu i jedziesz 😉 A u nas masz co chwilę łuki, przejazdy i rozjazdy.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |