Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» MAN T4+B4» MAN T4 #119+519

MAN T4 #119+519

«Poprzednie zdjęcie: MAN T4 #107+507
Następne zdjęcie: MAN T4 #103+509»

MAN T4 #119+519

Data zrobienia zdjęcia: 24 września 1991 roku (wtorek)
Opis: Czerwony skład T4+B4 na pętli os. XXX-lecia PRL.
Zdjęcie od pana Jacka Kołodzieja.
Słowa kluczowe: MAN T4+B4 #119+519 MPK_Kraków Kraków os_XXX-lecia_PRL Krowodrza_Górka linia_5 archiwum_90
Data dodania zdjęcia: 15.01.2015 15:38, Wyświetleń: 3755, Pobrań: 71, Wielkość pliku: 264.6 KB
Dodał: thomas_
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: CanoScan 5400F/5200F

Ostatnie komentarze

Dioniz
Użytkownik

Komentarzy: 56
16.01.2015 10:51
Przeglądając swoje notatki jak i zdjęcia 119 kursował z doczepą 519.
Offline Dionizdioniz1 at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.01.2015 11:21
Dioniz napisał(a):
Przeglądając swoje notatki jak i zdjęcia 119 kursował z doczepą 519.


To było trochę inaczej - 119 kursował przez cały okres eksploatacji w Krakowie z tą samą przyczepą, ale początkowo nosiła ona numer 509. A numeracja składów T4+B4 wyglądała następująco:
111+501, 112+502 i tak dalej.

Zaś 509 później przenumerowano na 519

EDIT:

Po kolejnej konsultacji ze swoimi notatkami przyznaję Dionizowi rację o tyle że na zdjęciu jest już skład 119+519 - zmiana numeru przyczepy nastąpiła jeszcze w pierwszej połowie 1991 roku 😉

EDIT2:

Tak wiec Tomku dziękuję za lajka, ale jednak tytuł i kluczowe musisz poprawić 😉
Offline Wypalacz Rafał
Dioniz
Użytkownik

Komentarzy: 56
16.01.2015 14:24
Rafał może jedna wypadało by spytać Pana Jacka o dokładny numer tego składu zapewne wyjaśni kiedy było dokładnie prze-numerowanie, ja sam już mam wątpliwości osobiście byłem przekonany że 509 był przez dwa lata 1989-1990.
Offline Dionizdioniz1 at wp.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
16.01.2015 16:02
Zmiana zwrotnicy w 1991 roku następowała już tak jak obecnie?, bo w kabinie motorowego widzę "pilota" na podczerwień
Offline TOMAS8112
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
16.01.2015 16:07
Były 2 wagony 509 i jeden został przenumerowany na 519 w momencie pojawienia się drugiego 509.
Więc jeśli @Wypalacz twierdzi, że wagon 119 jeździł cały czas z tą samą doczepką to wychodziłoby na to, że w momencie robienia zdjęcia była to już doczepa 519.

Poczekajmy, aż się pan Jacek wypowie.
Offline thomas_
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
16.01.2015 17:01
TOMAS8112 napisał(a):
Zmiana zwrotnicy w 1991 roku następowała już tak jak obecnie?, bo w kabinie motorowego widzę "pilota" na podczerwień

W 1989 roku wprowadzono obecny system sterowania podczerwienią 😉 Wcześniej zwrotnice były manualne lub sterowane sankami.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
19.01.2015 11:10
Pan Jacek potwierdza, że Rafał ma rację co do numeracji. Zatem poprawiam 😉
Offline thomas_
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
19.01.2015 13:21
Pan Jacek ma też w swoich zbiorach jakieś autobusy z tego okresu ?
Najbardziej w tej galerii brakuje zdjęć czerwonych: MIGów i Ikarusów "solówek".
Offline Wolf673