Strona główna» Kolej» Elektryczne zespoły trakcyjne» EN57» EN57-1772

EN57-1772

«Poprzednie zdjęcie: EN57-1732
Następne zdjęcie: EN57-1815»

EN57-1772

Data zrobienia zdjęcia: 14 grudnia 2014 roku (niedziela)
Opis: Od wczoraj otwarto też nowy przebieg linii 97 na odcinku Stryszów- Zembrzyce, omijający budowany zbiornik wodny na Skawie. Na zdjęciu odcinek ten pokonuje pociąg regio "Gubałówka" z Zakopanego do Krakowa.
Słowa kluczowe: EN57 EN57-1772 Zembrzyce Stryszów D29-97 osobowy regio Gubałówka Przewozy_Regionalne
Data dodania zdjęcia: 16.12.2014 09:57, Wyświetleń: 2969, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 228.0 KB
Dodał: aster
IPTC Info
Date created: 14.12.2014
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G16
Czas ekspozycji: 1/1250 sec(s)
Wartość przysłony: F/2.8
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 14.12.2014 11:24:15
Długość ogniskowej: 12.472mm

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.12.2014 10:43
Zastanawiam się czy będziemy mieli okazję podziwiać Pendolino w tym miejscu. Jest to w końcu podstawowy szlak do Zakopanego, kierunek dość popularny, tym bardziej dla dalekobieżnych pociągów a pasażerom "premium" ciężko proponować przesiadkę na autobus w Krakowie.
Na tym nowym odcinku nowe składy ładnie by wyglądały, na reszcie trasy to tak raczej egzotycznie, chociaż między Pyzówką a Laskiem, z Tatrami w tle...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
16.12.2014 11:26
Pendolino ma szansę osiągnąć sensowniejszy czas na tej trasie. Tam są jakieś ograniczenia w długości/masie składu, dziobak nie jest za duży?
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.12.2014 12:15
Tutaj czytałem że max na Zakopane to 10 wagonów. Wagony mają po 24,5m czyli 245m + lokomotywa. Ważą po ~33-40t czyli jakieś 330-400t + lokomotywa. Pendolino (za Wiki) łącznie 187,4m i 387-421t.
Jak nie ma innych przeszkód (ostre łuki, podjazdy, skrajnia) a IC nie bały by się śniegu, zima w górach bywa śnieżna, żeby go umieszczać w rozkładzie to może byśmy go tam zobaczyli kiedyś.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
16.12.2014 13:12
Sensowny pociąg do Zakopanego, z miejscami na narty, gazetką pokładową z reklamami noclegów i wyciągów, skomunikowany z autobusem Zakopane-Białka-Bukowina-inne podobne, pokonujący trasę w rozsądnym czasie mógłby na siebie zarobić, ale...

Pytanie, czy komukolwiek zaryzykowanie takiego pomysłu się opłaca.
Offline Warwas z Rugii
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
16.12.2014 13:21
Jeżdżenie pociągiem na narty? Kiepsko to widzę. Na narty do Białki jedzie się na jeden dzień.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.12.2014 13:56
pilot1123 napisał(a):
Na narty do Białki jedzie się na jeden dzień.

Do Białki nie jedzie się pociągiem.
Do Zakopanego (na narty na Kasprowy lub Nosal) jedzie się na jeden dzień ale z Krakowa. Na tej trasie i tak pociąg się nie opłaca (wolniej i drożej niż autobusem).
Pociągiem jedzie się z Warszawy lub Trójmiasta, bo podróż i tak długa a w pociągu wygodniej i pewniej. Nikt na jeden dzień z Warszawy nie przyjeżdża.
Myślę że nie jeden pensjonat, nawet z Białki byłby gotów podesłać busa po gości dojeżdżających pociągiem do Nowego Targu czy Poronina.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.12.2014 14:27
Unrealgod napisał(a):
Tutaj czytałem że max na Zakopane to 10 wagonów. Wagony mają po 24,5m czyli 245m + lokomotywa.


Ale nie zapominaj że spora już część wagonów jest dłuższa - 26,4 m.
Offline Wypalacz Rafał
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
16.12.2014 15:32
W tej chwili pociąg do Zakopanego to faktycznie zły pomysł. Gdyby jednak (wiem, gdyby...) był sensowny - czyt. szybki, nie za drogi, będący rzeczywistą alternatywą do stania w korkach na Zakopiance - to niewykluczone, że i ludzie jeżdżący na jeden dzień mogliby z niego skorzystać.
Offline Warwas z Rugii
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.12.2014 15:43
Żeby pociągi z Krakowa do Zakopanego jeździły szybciej potrzebne są te nieszczęsne łącznice - przynajmniej w Suchej i w Krakowie.

Jak na razie został wyłoniony wykonawca łącznicy w Suchej - jej budowa ma potwać do końca 2016 roku
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
16.12.2014 15:46
Smiem twierdzic, ze pociag jest bezwzglednie najtanszy, 14 zl w nowej ofercie i do tego ulgi.

Tylko ze sa trzy regio na dzien, dojezdzajace po 11, 16 i 20, z czasem ok. 3:50. Oferta taka miesci w okolicach zerowej plus minus błąd pomiaru. Generalnie zawracanie dupy i wiecej strat niz jakiegokolwiekznaczenia spolecznego.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
16.12.2014 15:51
Kiedyś jechałem PKS Ostrowiec za 12 zł, szkoda tylko, że się zepsuł w Naprawie 😁
Pociąg jest bezwzględnie najtańszy bo autobusy są po 15 i trzeba czasem walczyć o miejsce, no ale sorry, moje 1,5h kosztuje więcej niż 1 zł 😁
Wypalacz Rafał, EZT z pół godziny zaoszczędzi względem lokomotywy.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
16.12.2014 16:00
Wypalacz Rafał napisał(a):
Żeby pociągi z Krakowa do Zakopanego jeździły szybciej potrzebne są te nieszczęsne łącznice - przynajmniej w Suchej i w Krakowie.
[/URL]


Właśnie dlatego swoją wizję póki co traktuję jako pieśń przyszłości - ale mam nadzieję, że kiedyś się uda coś takiego urzeczywistnić.
Offline Warwas z Rugii
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.12.2014 16:17
AndrzejK napisał(a):
Tylko ze sa trzy regio na dzien, dojezdzajace po 11, 16 i 20, z czasem ok. 3:50.


W Czechach na lokalnych liniach zwykle jest takt dwugodzinny...

Cóż wiecej można dodać 🙁
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
16.12.2014 16:22
Ale na tych gorszych lokalnych, na takich jak zakopianka (przenosząc skalę) jest 1-godzinny 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.12.2014 16:31
Owszem, tyle że dość często jest rozbijany na takty dwugodzinne dla pociągów naprawdę lokalnych i rychlików 😉
Offline Wypalacz Rafał
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
16.12.2014 19:47
Unrealgod napisał(a):
Jak nie ma innych przeszkód (ostre łuki, podjazdy, skrajnia)
No właśnie pytanie, jak poradziłby sobie z podjazdem na przełęcz Sieniawską
Offline gs
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
16.12.2014 22:41
Na narty jedzie się autem, wystarczy że złamana kolej podstawi KKA i zwyczajnie się nie zmieszczą. 😡
Offline mousetklub428 at wp.pl