EN57-1772

EN57-1772
|
|
Ostatnie komentarze
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 16.12.2014 10:43 |
||
![]() ![]() ![]() |
||
pilot1123 Użytkownik Komentarzy: 622 16.12.2014 11:26 |
Pendolino ma szansę osiągnąć sensowniejszy czas na tej trasie. Tam są jakieś ograniczenia w długości/masie składu, dziobak nie jest za duży?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 16.12.2014 12:15 |
Tutaj czytałem że max na Zakopane to 10 wagonów. Wagony mają po 24,5m czyli 245m + lokomotywa. Ważą po ~33-40t czyli jakieś 330-400t + lokomotywa. Pendolino (za Wiki) łącznie 187,4m i 387-421t.
Jak nie ma innych przeszkód (ostre łuki, podjazdy, skrajnia) a IC nie bały by się śniegu, zima w górach bywa śnieżna, żeby go umieszczać w rozkładzie to może byśmy go tam zobaczyli kiedyś. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 16.12.2014 13:12 |
Sensowny pociąg do Zakopanego, z miejscami na narty, gazetką pokładową z reklamami noclegów i wyciągów, skomunikowany z autobusem Zakopane-Białka-Bukowina-inne podobne, pokonujący trasę w rozsądnym czasie mógłby na siebie zarobić, ale...
Pytanie, czy komukolwiek zaryzykowanie takiego pomysłu się opłaca. |
|
![]() ![]() |
||
pilot1123 Użytkownik Komentarzy: 622 16.12.2014 13:21 |
Jeżdżenie pociągiem na narty? Kiepsko to widzę. Na narty do Białki jedzie się na jeden dzień.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 16.12.2014 13:56 |
pilot1123 napisał(a): Na narty do Białki jedzie się na jeden dzień. Do Białki nie jedzie się pociągiem. Do Zakopanego (na narty na Kasprowy lub Nosal) jedzie się na jeden dzień ale z Krakowa. Na tej trasie i tak pociąg się nie opłaca (wolniej i drożej niż autobusem). Pociągiem jedzie się z Warszawy lub Trójmiasta, bo podróż i tak długa a w pociągu wygodniej i pewniej. Nikt na jeden dzień z Warszawy nie przyjeżdża. Myślę że nie jeden pensjonat, nawet z Białki byłby gotów podesłać busa po gości dojeżdżających pociągiem do Nowego Targu czy Poronina. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 16.12.2014 14:27 |
Unrealgod napisał(a): Tutaj czytałem że max na Zakopane to 10 wagonów. Wagony mają po 24,5m czyli 245m + lokomotywa. Ale nie zapominaj że spora już część wagonów jest dłuższa - 26,4 m. |
|
![]() ![]() |
||
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 16.12.2014 15:32 |
W tej chwili pociąg do Zakopanego to faktycznie zły pomysł. Gdyby jednak (wiem, gdyby...) był sensowny - czyt. szybki, nie za drogi, będący rzeczywistą alternatywą do stania w korkach na Zakopiance - to niewykluczone, że i ludzie jeżdżący na jeden dzień mogliby z niego skorzystać.
|
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 16.12.2014 15:43 |
Żeby pociągi z Krakowa do Zakopanego jeździły szybciej potrzebne są te nieszczęsne łącznice - przynajmniej w Suchej i w Krakowie.
Jak na razie został wyłoniony wykonawca łącznicy w Suchej - jej budowa ma potwać do końca 2016 roku |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 16.12.2014 15:46 |
Smiem twierdzic, ze pociag jest bezwzglednie najtanszy, 14 zl w nowej ofercie i do tego ulgi.
Tylko ze sa trzy regio na dzien, dojezdzajace po 11, 16 i 20, z czasem ok. 3:50. Oferta taka miesci w okolicach zerowej plus minus błąd pomiaru. Generalnie zawracanie dupy i wiecej strat niz jakiegokolwiekznaczenia spolecznego. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
pilot1123 Użytkownik Komentarzy: 622 16.12.2014 15:51 |
Kiedyś jechałem PKS Ostrowiec za 12 zł, szkoda tylko, że się zepsuł w Naprawie 😁
Pociąg jest bezwzględnie najtańszy bo autobusy są po 15 i trzeba czasem walczyć o miejsce, no ale sorry, moje 1,5h kosztuje więcej niż 1 zł 😁 Wypalacz Rafał, EZT z pół godziny zaoszczędzi względem lokomotywy. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 16.12.2014 16:00 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Żeby pociągi z Krakowa do Zakopanego jeździły szybciej potrzebne są te nieszczęsne łącznice - przynajmniej w Suchej i w Krakowie. [/URL] Właśnie dlatego swoją wizję póki co traktuję jako pieśń przyszłości - ale mam nadzieję, że kiedyś się uda coś takiego urzeczywistnić. |
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 16.12.2014 16:17 |
AndrzejK napisał(a): Tylko ze sa trzy regio na dzien, dojezdzajace po 11, 16 i 20, z czasem ok. 3:50. W Czechach na lokalnych liniach zwykle jest takt dwugodzinny... Cóż wiecej można dodać 🙁 |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 16.12.2014 16:22 |
Ale na tych gorszych lokalnych, na takich jak zakopianka (przenosząc skalę) jest 1-godzinny 😛
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 16.12.2014 16:31 |
Owszem, tyle że dość często jest rozbijany na takty dwugodzinne dla pociągów naprawdę lokalnych i rychlików 😉
|
|
![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 16.12.2014 19:47 |
Unrealgod napisał(a): No właśnie pytanie, jak poradziłby sobie z podjazdem na przełęcz SieniawskąJak nie ma innych przeszkód (ostre łuki, podjazdy, skrajnia) |
|
![]() ![]() |
||
mouset Użytkownik Komentarzy: 1103 16.12.2014 22:41 |
Na narty jedzie się autem, wystarczy że złamana kolej podstawi KKA i zwyczajnie się nie zmieszczą. 😡
|
|
![]() ![]() ![]() |
Na tym nowym odcinku nowe składy ładnie by wyglądały, na reszcie trasy to tak raczej egzotycznie, chociaż między Pyzówką a Laskiem, z Tatrami w tle...