Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Remonty/Inwestycje» Budowa łącznika Wielicka - Lipska» Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-12-14

Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-12-14

«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-12-27
Następne zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-12-04»

Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-12-14

Data zrobienia zdjęcia: 14 grudnia 2014 roku (niedziela)
Opis: Kraków Płaszów.

I kolejny segment więcej - co za tym idzie, oba tory przy peronie drugim są już przejezdne
Słowa kluczowe: Tramwaj_Lipska-Wielicka linia_tramwajowa budowa Kraków_Płaszów Kraków Przewozy_Regionalne EN71 ED72A D29-91
Data dodania zdjęcia: 14.12.2014 14:53, Wyświetleń: 2347, Pobrań: 7, Wielkość pliku: 321.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/50 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 14.12.2014 09:32:59
Długość ogniskowej: 11mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
14.12.2014 15:01
w sumie to piękna inwestycja, jak już zaczyna nabierać kształtu 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.12.2014 06:08
Tak, tylko czy potrzebna? W sytuacji, gdy nie umiemy zadbać o już istniejące torowiska, a niektóre dzielnice nie mogą się doczekać tramwaju już od ponad 100 lat?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.12.2014 09:15
Myślę że mimo wszystko potrzebna - choćby ze względu na sytuacje sprzed dwóch i więcej lat na Wielickiej i Limanowskiego (wynikające oczywiście z braku dbałości o istniejącą infrastrukturę...)
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.12.2014 09:42
Powinna powstac, jako stworzenie trasy alternatywnej i skracanie polaczen miedzydzielnicowych. Zaraz po Pradniku, Mistrzejowicach, Azorach, Gorce Nar.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
15.12.2014 12:18
AndrzejK, ale trasy alternatywne są potrzebne. Więcej tramwajów pod dworcem się nie zmieści.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.12.2014 16:44
napisałem, że są. buduje się je, jak się już w miarę uda stworzyć sieć podstawową.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
15.12.2014 19:06
Trasa na Mistrzejowice przez Prądnik Czerwony jest jednocześnie trasą "podstawową" jak i trasą alternatywną. Trasy na Azory i Górkę Narodową włączą się w ciąg krowoderski - jedyny ciąg który rozgałęzia się na aż 3 alternatywne połączenia z resztą miasta: Długą, Pawią i Tunel.

A szukając miejsca dla większej ilości tramwajów pod Dworcem, należałoby w pierwszej kolejności przyjrzeć się linii "2" która jedynie robi sztuczny tłok w ścisłym centrum.
Offline Cukier
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
15.12.2014 20:13
Przede wszystkim należałoby się przyjrzeć przekraczającemu granice zdrowego rozsądku ruchowi samochodów na I obwodnicy.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
15.12.2014 21:17
To jest jak dla mnie najoczywistsza oczywistość, chodziło mi natomiast o rozwiązania stricte dotyczące linii tramwajowych.
Offline Cukier
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.12.2014 07:37
vear napisał(a):
Przede wszystkim należałoby się przyjrzeć przekraczającemu granice zdrowego rozsądku ruchowi samochodów na I obwodnicy.


Należałoby - ale myślę że doskonale zdajesz sobie sprawę że tak się nie stanie? 🙁
Offline Wypalacz Rafał
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
16.12.2014 10:47
Przy przyglądaniu się ruchowi pojazdów na I obwodnicy wskazane byłoby przyjrzenie się, gdzie kończą bieg 105, 129 i 130. Bo wyrzucając auta z centrum dobrze byłoby je zastąpić zbiorkomem zwłaszcza dla rejonów pozbawionych tramwaju. Rozwiązanie typu 154 jest pokazówką, która w żaden sposób nie służy ludziom. Ponadto brak jakiejkolwiek drogi na zachód od Alej przenoszącej ruch między dzielnicami skutkuje jazdą obok Wawelu, no ale budujmy Trasę Łagiewnicką.
Offline mousetklub428 at wp.pl
Coffee
Gość

16.12.2014 10:50
mouset napisał(a):
Alej przenoszącej ruch między dzielnicami skutkuje jazdą obok Wawelu, no ale budujmy Trasę Łagiewnicką.

Na dobrą sprawę Trasa Łagiewnicka jeszcze bardziej dopcha cały ruch z autostrady/obwodnicy (z węzła Łagiewnickiego) pod sam Wawel.
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
16.12.2014 13:02
Coffee napisał(a):
Na dobrą sprawę Trasa Łagiewnicka jeszcze bardziej dopcha cały ruch z autostrady/obwodnicy (z węzła Łagiewnickiego) pod sam Wawel.

Hmm, czyli wyrzućmy całkiem samochody z miasta i jeździjmy tylko obwodnicami?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
16.12.2014 22:25
Nie, zbudujmy na wzór Powstania Warszawskiego drogę po zachodniej stronie centrum
Offline mousetklub428 at wp.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
17.12.2014 15:36
mouset napisał(a):
Nie, zbudujmy na wzór Powstania Warszawskiego drogę po zachodniej stronie centrum

Z najgorszym rondem w Krakowie? 😁
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
17.12.2014 16:49
Jeśli masz na myśli Grzegórzeckie to tam kierowcy są sami sobie winni generując zatory swoim cwaniactwem
Offline mousetklub428 at wp.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
17.12.2014 18:57
Taaa a miś koala je banany... To nie jest normalne rondo.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
17.12.2014 20:22
A jakiś pomysł? Więcej pasów? Więcej lewoskrętow?
Offline mousetklub428 at wp.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
17.12.2014 21:00
mouset napisał(a):
A jakiś pomysł? Więcej pasów? Więcej lewoskrętow?

Priorytet dla tramwajów, wystarczy?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
17.12.2014 21:46
Wystarczy żeby zablokować ruch samochodów.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
17.12.2014 22:37
mouset napisał(a):
Nie, zbudujmy na wzór Powstania Warszawskiego drogę po zachodniej stronie centrum

Przecież mamy i to od dawna - Aleje Trzech Wieszczów. Zarówno ATW jak i APW wchodzą w skład drugiej obwodnicy. Zapewne chodziło Ci o trzecią obwodnicę, więc tu po stronie wschodniej mamy ciąg Stella-Sawickiego - Nowohucka, ewentualnie Młyńska - Meissnera - Lema - al. Pokoju - Ofiar Dąbia - Stoczniowców. Zachodnia część trzeciej obwodnicy to z kolei głównie tunel pod wzgórzem św. Bronisławy i przedłużenie Armii Krajowej na południe - pełna zgoda, że jest to inwestycja potrzebna.

Niemniej jednak nie widzę większego związku między trzecią obwodnicą a ruchem samochodowym w ramach pierwszej obwodnicy, tuż przy Plantach. Brak zachodniej III obwodnicy można potraktować jako usprawiedliwienie dla tego, że ATW są ściekiem komunikacyjnym, miejscem nieprzyjaznym do życia i jednym z najbardziej zanieczyszczonych rejonów w mieście. Natomiast bynajmniej nie usprawiedliwia podróżowania samochodów przez Westerplatte, Basztową, Długą czy Karmelicką...
Offline Cukier
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
17.12.2014 23:19
Dopóki nie będzie całego ringu wokół Krakowa i nie powstaną bariery ruchome przy wjeździe do ścisłego centrum będziemy dywagować w nieskończoność 🙂
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/