Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Konstal 105Na» Konstal 105Na #814+815+816

Konstal 105Na #814+815+816

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105Na #465+466
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #373»

Konstal 105Na #814+815+816

Data zrobienia zdjęcia: 10 listopada 2014 roku (poniedziałek)
Opis: Kraków, al. Jana Pawła II.

Mijanka dwóch "czwórek" w jesiennej scenerii parku Lotników Polskich
Słowa kluczowe: Konstal 105Na #814+815+816 #408+409+406 linia_4 zmiana_trasy remont MPK_Kraków Kraków al_Jana_Pawła_II Park_lotników_Polskich jesień 1024px
Data dodania zdjęcia: 29.11.2014 19:21, Wyświetleń: 3242, Pobrań: 8, Wielkość pliku: 321.7 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 10.11.2014 10:08:39
Długość ogniskowej: 45mm

Ostatnie komentarze

mkm3
Użytkownik

Komentarzy: 13
01.12.2014 20:08
I po co ten kamień? Nie mogli ziemią przysypać? Byłoby ładniej 😉
Offline mkm3
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
01.12.2014 20:27
To nie jest takie proste, "zielony tor" to zupełnie inna technologia, zapewne sporo droższa.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
01.12.2014 21:03
No i co z tego, że droższa? Czy w przypadku Małego Płaszowa bądź Ruczaju ktoś skąpił pieniędzy na solidne i zarazem w pełni zielone torowisko? Nie. Ale al. Jana Pawła II to przecież trasa do Huty, więc można zrobić byle jak, ciemny lud i tak wychwali, że robi się cokolwiek..

Poza tym... To, że 86% remontowanego odcinka wykonano przestarzałą, ale szybką technologią, zapewne jest w sporej mierze efektem tego, że z 14% wykonanymi solidnie guzdrano się zbyt długo i w tym tempie nie było szans by zrobić cały odcinek tą technologią do czasu ostatecznego rozliczenia.

Inna sprawa, że na Mogilskiej wcale nie musiano bawić się w technologię o wdzięcznej nazwie CDM-QTrack-JIG - wystarczyłoby użyć prefabrykowanych bloków żelbetowych jak to miało miejsce w przypadku trasy na Ruczaj. Dzięki temu prace szły by znacznie szybciej, więc czasowo zapewne dałoby się ułożyć całą trasę do Placu Centralnego w tej technologii. Jak by to się miało cenowo - trudno mi ocenić.
Offline Cukier
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
01.12.2014 21:50
Z tego co mi wiadomo to nie jest tłuczeń tylko kliniec. Podobno to lepiej tłumi hałas, ale wiadomo trawa najlepsza. Inna sprawa, że jak jest trawa to jest większy koszt utrzymania, bo trzeba to kosić... Tak czy siak projekt zakładał trawę, a wyszło jak zwykle po zikitowemu.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 547
01.12.2014 21:57
Mnie bardziej martwią i denerwują zarazem światła widoczne na zdjęciu tj. przy przystanku "Muzeum Lotnictwa". Nie dość, że powodują one stratę jakichś 3 minut w obie strony, to jeszcze na samym przystanku prawie nikt nie wsiada/wysiada...
Offline ALBertalbertf at interia.pl
Wiedeńczyk
Użytkownik

Komentarzy: 399
01.12.2014 22:04
W ogóle ten przystanek to niezwykle głupi pomysł. Ale jak już jest, to powinien być na żądanie i bez żadnych świateł. I według mnie światła na przejściu dla pieszych przez torowisko tramwajowe to rzecz bezsensowna, spowalnia i tramwaje, i ludzi. A większość ludzi i tak przechodzi na czerwonym...
Offline Wiedeńczyk
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
01.12.2014 22:29
Wiedeńczyk napisał(a):
W ogóle ten przystanek to niezwykle głupi pomysł. Ale jak już jest, to powinien być na żądanie i bez żadnych świateł. I według mnie światła na przejściu dla pieszych przez torowisko tramwajowe to rzecz bezsensowna, spowalnia i tramwaje, i ludzi. A większość ludzi i tak przechodzi na czerwonym...

Do godz 16 lub 17 jako normalny przystanek, po tych godzinach NŻ. To by było najbardziej optymalne.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
02.12.2014 03:04
Dominiak, w dni parzyste do 17 a nieparzyste do 16.
Ten przystanek jest bezsensu. Powinien zostać zlikwidowany przystanek AWF, a nowy powstać przy skrzyżowaniu do sse. Niedługo jeszcze zrobią przystanek przy Ułanów i będzie szybki tramwaj pierwsza klasa.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 547
02.12.2014 09:51
Przystanek zrobić na żądanie, sygnalizację przestawić na wzbudzaną i powinno być znośnie.
Offline ALBertalbertf at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.12.2014 20:23
Dominiak napisał(a):
Tak czy siak projekt zakładał trawę, a wyszło jak zwykle po zikitowemu.

Jeżeli projekt zakładał zielony tor, to nie należało takiej realizacji odbierać. Jak jakiś urzędnik odebrał taki projekt, mimo jego niezgodności z planem, trzeba pociągnąć urzędnika do odpowiedzialności i postarać się o anulowanie odbioru realizacji inwestycji.

Przystanek w tym miejscu pewnie nie jest potrzebny ale przejście zdecydowanie tak. Biorąc pod uwagę że na przejściu dla pieszych pierwszeństwo ma... pieszy, dobrze żeby była tam też sygnalizacja świetlna, chociaż tramwaj powinien mieć priorytet.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
02.12.2014 21:22
Unrealgod napisał(a):
Przystanek w tym miejscu pewnie nie jest potrzebny ale przejście zdecydowanie tak. Biorąc pod uwagę że na przejściu dla pieszych pierwszeństwo ma... pieszy, dobrze żeby była tam też sygnalizacja świetlna, chociaż tramwaj powinien mieć priorytet.

Jest potrzebny ale jako nż.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
02.12.2014 22:11
Unrealgod napisał(a):
Jeżeli projekt zakładał zielony tor, to nie należało takiej realizacji odbierać. Jak jakiś urzędnik odebrał taki projekt, mimo jego niezgodności z planem, trzeba pociągnąć urzędnika do odpowiedzialności i postarać się o anulowanie odbioru realizacji inwestycji.

Przystanek w tym miejscu pewnie nie jest potrzebny ale przejście zdecydowanie tak. Biorąc pod uwagę że na przejściu dla pieszych pierwszeństwo ma... pieszy, dobrze żeby była tam też sygnalizacja świetlna, chociaż tramwaj powinien mieć priorytet.


Ponoć to wyglądało tak, że miał być tor odstawczy na Pl. Centralnym oraz całość w technologii zielonego torowiska. Tylko w pewnym momencie się okazało, że wykonawca stwierdził, że nie umie zbudować w tak krótkim czasie takiego torowiska (jedyny zielony odcinek właśnie ponoć najdłużej się budował), oraz, że za te pieniądze nie postawią toru odstawczego. To ZIKiT zamiast kopnąć w d*** brzydko mówiąc wykonawcę i jako zamawiający wymagać, to oni przystali na wszystko co wykonawca im powiedział. Nie wiem, może bali się, że kasa z UE przepadnie jak nie wybudują tego na czas? Ale z drugiej strony jak by przyszła kontrola z UE i stwierdziła niezgodność z projektem złożonym u nich, to mogliby cofnąć dofinansowanie.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Coffee
Gość

02.12.2014 22:36
Akurat tor odstawczy na Centralnym ma aż trzy dna... To, że teoretycznie nie starczyło pieniędzy na ten tor, to tylko część prawdy.
Do braku tego toru przyczynili się też konserwator zabytków i radni, którzy bali się, że ktoś będzie próbował skrócić tam "4".
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
02.12.2014 22:55
Zobaczymy za ile się ten kliniec ubije, do tego stopnia że będzie hałas od nowa. A wtedy postawią cud miód ekrany żeby torom było ciszej 😁
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
02.12.2014 22:59
czatowiec napisał(a):
Ponoć to wyglądało tak, że miał być tor odstawczy na Pl. Centralnym oraz całość w technologii zielonego torowiska. Tylko w pewnym momencie się okazało, że wykonawca stwierdził, że nie umie zbudować w tak krótkim czasie takiego torowiska (jedyny zielony odcinek właśnie ponoć najdłużej się budował)

Bo się bawili w wylewanie betonu na miejscu, a raczej nie ma skutecznego sposobu na zmuszenie zaprawy do tego, by szybciej związała bo terminy gonią 😛

Gdyby od początku zaczęli robić torowisko na prefabrykatach jak na trasie na Ruczaj, to by problemów z czasem nie było.
Offline Cukier
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
02.12.2014 23:04
Z tego, co pamiętam ten odcinek jest realizowany na zasadzie "zaprojektuj i wykonaj". Ale wszystko chyba jest ujęte w jednym przetargu i jednej kwocie. Innymi słowy firma, która robi projekt musi go "dopasować" do kosztów, za jakie zamierza potem wybudować (i którymi wygrała przetarg).
Zapewne więc projekt spełnia minimalne graniczne warunki zapisane w specyfikacji. I nic więcej.
Offline gs
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
02.12.2014 23:57
Tylko pytanie, jak długo jeszcze inwestycje będą się ograniczały do minimum wykonania i lepienia ekranów w każdą dziure
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
04.12.2014 07:56
@Dominiak: Tak długo jak kluczowym kryterium projektu/wykonawcy będzie cena.

Co do wykonania niezgodnego z projektem, napisze jeszcze raz, (o ile było tak faktycznie) to należy wyciągnąć konsekwencje względem realizatora, albo chociaż względem urzędników który taką realizację odebrali. Trawa od tego nie wyrośnie ale może ktoś pomyśli następnym razem...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
04.12.2014 16:34
@Unrealgod, niech sobie będzie najniższa cena, nawet przy tym kryterium urzędnicy mają możliwość pogonić wykonawcę na drzewo. Niestety tego nie robią i wykonawcy sobie bimbają.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000