Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Remonty/Inwestycje» Budowa łącznika Wielicka - Lipska» Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-07-05

Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-07-05

«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-07-05
Następne zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-06-29»

Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-07-05

Data zrobienia zdjęcia: 5 lipca 2014 roku (sobota)
Opis: Kraków, ulica Wielicka/Dworcowa.

Przystanek "Dworcowa" dla tramwajów jadących w kierunku centrum wbrew obowiązującym tendencjom zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie.
Słowa kluczowe: Tramwaj_Lipska-Wielicka linia_tramwajowa budowa Wielicka Dworcowa
Data dodania zdjęcia: 05.07.2014 23:42, Wyświetleń: 1780, Pobrań: 4, Wielkość pliku: 290.2 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/400 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 05.07.2014 16:10:22
Długość ogniskowej: 45mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
05.07.2014 23:54
Nie wbrew 'tendencjom', tylko logice i najbardziej podstawowym zasadom 😉 No chyba, że nigdy nie będzie żadnego tramwaju jadącego z Płaszowa w kierunku centrum.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Tomasz Flaga
Użytkownik

Komentarzy: 216
06.07.2014 00:30
A co ma do rzeczy tramwaj z Płaszowa do Centrum? Przecież to jest przy Dworcowej.
Offline Tomasz Flaga
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
06.07.2014 01:45
z Małego Płaszowa nową trasą do Wielickiej i dalej w stronę Starego Podgórza. Tramwaje tej linii zatrzymają się na innym przystanku pomimo wspólnego kierunku.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
mortimer
Użytkownik

Komentarzy: 14
06.07.2014 01:56
Ale przecież tramwaje jadące z Płaszowa będą włączały się do torowiska przy Wielickiej trochę wcześniej, nie przy Dworcowej 😛
Offline mortimer
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
06.07.2014 06:04
AndrzejK napisał(a):
Tramwaje tej linii zatrzymają się na innym przystanku pomimo wspólnego kierunku.


Zapewne będzie jeszcze gorzej - zatrzymają się dwa razy. Ale ogólnie popieram lokalizowanie przystanków przed skrzyżowaniami, zwłaszcza takimi ze światłami.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Kuba Cieszynski
Użytkownik

Komentarzy: 33
06.07.2014 10:15
Ja uwazam ze jest to dobre rozwiazanie. W ten spos?b tramwaje wykorzystaja czerwone swiatlo na wymiane pasazerow.
Offline Kuba Cieszynski
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 493
06.07.2014 11:24
W kluczowych masz literówkę w słowie "Wiel(i)cka". 😉
Offline Słońce
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
06.07.2014 12:06
Chciałem zhejtować i napisałem całkowitą bzdurę 😳

Na szczęście mogę dodać, że jak jest sygnalizator "wypuszczający" z przystanku, to pozioma szczelina zawsze zapala się w momencie, gdy wymiana pasażerów dobiega końca 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Coffee
Gość

06.07.2014 15:13
Z jednej strony źle, bo przesiadka tramwaj-autobus (na Wielickiej) będzie kijowa, a z drugiej dobrze, bo można w razie nawracania tramwajów na Dworcowej wypuszczać bezpiecznie ludzi z autobusu na tory, a nie zatrzymywać ich w środku, by potem musieli się przeciskać między ulicą i samochodami, a ruszającym tramwajem.
 
adamp55kr
Użytkownik

Komentarzy: 3
06.07.2014 15:51
Offline adamp55kr
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
06.07.2014 16:09
Lokalizowanie przystanków za skrzyżowaniami jest o tyle dobre, że od razu mamy do dyspozycji z jednego przystanku wszystkie linie mające jechać danym odcinkiem trasy - a nie, że skaczemy między przystankami patrząc, czy pierwszy będzie tramwaj z lewej, czy może z prawej. Ale to wymaga perfekcyjnie działającej sygnalizacji - czyli, że puszcza tramwaj od razu, tak że hamuje tylko w związku ze zbliżającym się przystankiem, a nie dwukrotnie.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.07.2014 17:18
czatowiec napisał(a):
Ale to wymaga perfekcyjnie działającej sygnalizacji - czyli, że puszcza tramwaj od razu, tak że hamuje tylko w związku ze zbliżającym się przystankiem, a nie dwukrotnie.


Ano własnie. A jak to w Krakowie bywa - wiadomo. Choć ostatnio na trasie do Czerwonych Maków nastąpiła poprawa (choć trochę strach o tym pisać...)
Offline Wypalacz Rafał
Coffee
Gość

06.07.2014 17:34
czatowiec napisał(a):
Lokalizowanie przystanków za skrzyżowaniami jest o tyle dobre, że od razu mamy do dyspozycji z jednego przystanku wszystkie linie mające jechać danym odcinkiem trasy [...]

Tylko ma to też swoją wadę. Jeżeli chcemy się przesiąść w linię w innym kierunku (a zazwyczaj taki mamy zamiar na węzłach przesiadkowych) dreptamy nieraz przez całe rondo/węzeł na około, a to nie sprzyja przesiadkom. Zwłaszcza przy tym, co sam wspomniałeś o sygnalizacji i do tego przy niezbyt atrakcyjnym rozkładzie daje efekt odwrotny od zamierzonego.
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
06.07.2014 17:50
czatowiec napisał(a):
Lokalizowanie przystanków za skrzyżowaniami jest o tyle dobre, że od razu mamy do dyspozycji z jednego przystanku wszystkie linie mające jechać danym odcinkiem trasy


Tak, zwłaszcza że przystanek na zdjęciu nie jest węzłowy. Po drugie, jakie ewentualnie przesiadki tu mogą być realizowane? Z tramwajów jadących od centrum przez Kuklińskiego na tramwaje jadące do centrum przez Wielicką - nonsens, wątpię, by wiele osób tak się przesiadało, a nawet gdyby, to w tym układzie będą mieć łatwiej. Z 301 na tramwaje też będzie łatwiej. Ze 107/143/243 będzie gorzej, ale zawsze można się przesiąść przystanek wcześniej.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
06.07.2014 19:57
W tym konkretnym przypadku masz jak najbardziej rację, mówię o ogólnej tendencji budowy przystanków od jakiegoś czasu 😉 Za to jestem zdania, że bezsensem są przystanki za światłami stricte w trasie, między węzłami 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
06.07.2014 20:00
kuba203 napisał(a):
Tak, zwłaszcza że przystanek na zdjęciu nie jest węzłowy.

Wbrew pozorom też warto wtedy lokować przystanek za skrzyżowaniem - bo wymiana pasażerska przebiega bez presji ze strony sygnalizacji świetlnej. O ile - jak już powiedziano - ta przepuszcza tramwaj w miarę sprawnie (vide Rzebika).
Coffee napisał(a):
Tylko ma to też swoją wadę. Jeżeli chcemy się przesiąść w linię w innym kierunku (a zazwyczaj taki mamy zamiar na węzłach przesiadkowych) dreptamy nieraz przez całe rondo/węzeł na około, a to nie sprzyja przesiadkom. Zwłaszcza przy tym, co sam wspomniałeś o sygnalizacji i do tego przy niezbyt atrakcyjnym rozkładzie daje efekt odwrotny od zamierzonego.

No a jeśli akurat dana linia odjeżdża z innego przystanku, to też dreptamy naokoło, tyle że przy okazji możemy przegapić inną. Natomiast jeśli korzysta z tego samego przystanku, to równie dobrze można się było na nią przesiąść wcześniej.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info