Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-07-05
«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-07-05
Następne zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-06-29»
Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-07-05
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 05.07.2014 23:54 |
Nie wbrew 'tendencjom', tylko logice i najbardziej podstawowym zasadom 😉 No chyba, że nigdy nie będzie żadnego tramwaju jadącego z Płaszowa w kierunku centrum.
|
|
Tomasz Flaga Użytkownik Komentarzy: 216 06.07.2014 00:30 |
A co ma do rzeczy tramwaj z Płaszowa do Centrum? Przecież to jest przy Dworcowej.
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 06.07.2014 01:45 |
z Małego Płaszowa nową trasą do Wielickiej i dalej w stronę Starego Podgórza. Tramwaje tej linii zatrzymają się na innym przystanku pomimo wspólnego kierunku.
|
|
mortimer Użytkownik Komentarzy: 14 06.07.2014 01:56 |
Ale przecież tramwaje jadące z Płaszowa będą włączały się do torowiska przy Wielickiej trochę wcześniej, nie przy Dworcowej 😛
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 06.07.2014 06:04 |
AndrzejK napisał(a): Tramwaje tej linii zatrzymają się na innym przystanku pomimo wspólnego kierunku. Zapewne będzie jeszcze gorzej - zatrzymają się dwa razy. Ale ogólnie popieram lokalizowanie przystanków przed skrzyżowaniami, zwłaszcza takimi ze światłami. |
|
Kuba Cieszynski Użytkownik Komentarzy: 33 06.07.2014 10:15 |
Ja uwazam ze jest to dobre rozwiazanie. W ten spos?b tramwaje wykorzystaja czerwone swiatlo na wymiane pasazerow.
|
|
Słońce Użytkownik Komentarzy: 493 06.07.2014 11:24 |
W kluczowych masz literówkę w słowie "Wiel(i)cka". 😉
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 06.07.2014 12:06 |
Chciałem zhejtować i napisałem całkowitą bzdurę 😳
Na szczęście mogę dodać, że jak jest sygnalizator "wypuszczający" z przystanku, to pozioma szczelina zawsze zapala się w momencie, gdy wymiana pasażerów dobiega końca 😉 |
|
Coffee Gość 06.07.2014 15:13 |
Z jednej strony źle, bo przesiadka tramwaj-autobus (na Wielickiej) będzie kijowa, a z drugiej dobrze, bo można w razie nawracania tramwajów na Dworcowej wypuszczać bezpiecznie ludzi z autobusu na tory, a nie zatrzymywać ich w środku, by potem musieli się przeciskać między ulicą i samochodami, a ruszającym tramwajem.
|
|
adamp55kr Użytkownik Komentarzy: 3 06.07.2014 15:51 |
Jest to związane z budową ścieżki rowerowej wzdłuż Wielickiej.
http://zikit.krakow.pl/audyty-rowerowe/planowane-audyty-rowerowe/projekty-do-opiniowania/5056-przebudowa-pasa-drogowego-w-cigu-ul-wielickiej-na-odcinku-od-ul-prokocimskiej-do-ul-wodnej |
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 06.07.2014 16:09 |
Lokalizowanie przystanków za skrzyżowaniami jest o tyle dobre, że od razu mamy do dyspozycji z jednego przystanku wszystkie linie mające jechać danym odcinkiem trasy - a nie, że skaczemy między przystankami patrząc, czy pierwszy będzie tramwaj z lewej, czy może z prawej. Ale to wymaga perfekcyjnie działającej sygnalizacji - czyli, że puszcza tramwaj od razu, tak że hamuje tylko w związku ze zbliżającym się przystankiem, a nie dwukrotnie.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 06.07.2014 17:18 |
czatowiec napisał(a): Ale to wymaga perfekcyjnie działającej sygnalizacji - czyli, że puszcza tramwaj od razu, tak że hamuje tylko w związku ze zbliżającym się przystankiem, a nie dwukrotnie. Ano własnie. A jak to w Krakowie bywa - wiadomo. Choć ostatnio na trasie do Czerwonych Maków nastąpiła poprawa (choć trochę strach o tym pisać...) |
|
Coffee Gość 06.07.2014 17:34 |
czatowiec napisał(a): Lokalizowanie przystanków za skrzyżowaniami jest o tyle dobre, że od razu mamy do dyspozycji z jednego przystanku wszystkie linie mające jechać danym odcinkiem trasy [...] Tylko ma to też swoją wadę. Jeżeli chcemy się przesiąść w linię w innym kierunku (a zazwyczaj taki mamy zamiar na węzłach przesiadkowych) dreptamy nieraz przez całe rondo/węzeł na około, a to nie sprzyja przesiadkom. Zwłaszcza przy tym, co sam wspomniałeś o sygnalizacji i do tego przy niezbyt atrakcyjnym rozkładzie daje efekt odwrotny od zamierzonego. |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 06.07.2014 17:50 |
czatowiec napisał(a): Lokalizowanie przystanków za skrzyżowaniami jest o tyle dobre, że od razu mamy do dyspozycji z jednego przystanku wszystkie linie mające jechać danym odcinkiem trasy Tak, zwłaszcza że przystanek na zdjęciu nie jest węzłowy. Po drugie, jakie ewentualnie przesiadki tu mogą być realizowane? Z tramwajów jadących od centrum przez Kuklińskiego na tramwaje jadące do centrum przez Wielicką - nonsens, wątpię, by wiele osób tak się przesiadało, a nawet gdyby, to w tym układzie będą mieć łatwiej. Z 301 na tramwaje też będzie łatwiej. Ze 107/143/243 będzie gorzej, ale zawsze można się przesiąść przystanek wcześniej. |
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 06.07.2014 19:57 |
W tym konkretnym przypadku masz jak najbardziej rację, mówię o ogólnej tendencji budowy przystanków od jakiegoś czasu 😉 Za to jestem zdania, że bezsensem są przystanki za światłami stricte w trasie, między węzłami 😉
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 06.07.2014 20:00 |
kuba203 napisał(a): Tak, zwłaszcza że przystanek na zdjęciu nie jest węzłowy. Wbrew pozorom też warto wtedy lokować przystanek za skrzyżowaniem - bo wymiana pasażerska przebiega bez presji ze strony sygnalizacji świetlnej. O ile - jak już powiedziano - ta przepuszcza tramwaj w miarę sprawnie (vide Rzebika). Coffee napisał(a): Tylko ma to też swoją wadę. Jeżeli chcemy się przesiąść w linię w innym kierunku (a zazwyczaj taki mamy zamiar na węzłach przesiadkowych) dreptamy nieraz przez całe rondo/węzeł na około, a to nie sprzyja przesiadkom. Zwłaszcza przy tym, co sam wspomniałeś o sygnalizacji i do tego przy niezbyt atrakcyjnym rozkładzie daje efekt odwrotny od zamierzonego. No a jeśli akurat dana linia odjeżdża z innego przystanku, to też dreptamy naokoło, tyle że przy okazji możemy przegapić inną. Natomiast jeśli korzysta z tego samego przystanku, to równie dobrze można się było na nią przesiąść wcześniej. |
|