Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Autobusy / Jelcz M11 / Jelcz M11 #22108

Jelcz M11 #22108

«Poprzednie zdjęcie: Jelcz M11 #12187
Następne zdjęcie: Jelcz M11 #KR 49260»

Jelcz M11 #22108

Data zrobienia zdjęcia: (brak poprawnej daty)
Opis: Pętla Salwator. Nie znam dokładnej daty wykonania zdjęcia.
Zdjęcie pochodzi z archiwum MPK S.A. w Krakowie. Zgoda na publikację jest.
Słowa kluczowe: Jelcz M11 #22108 MPK_Kraków Kraków Salwator linia_259 linia_249 linie_strefowe archiwum_90
Data dodania zdjęcia: 29.05.2014 17:05, Wyświetleń: 3058, Pobrań: 36, Wielkość pliku: 315.3 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4503
29.05.2014 17:08
Grubo. Zaraz spece podadzą datę dzienną ;)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4156
29.05.2014 17:19
to gdzieś początek lat '90
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Komisarz
Użytkownik

Komentarzy: 45
29.05.2014 17:22
Ja wysiadam! 8o
Offline Komisarz
hejho20
Użytkownik

Komentarzy: 510
29.05.2014 17:30
To będzie pomiędzy 1990, a 1993 rokiem.
Offline hejho20mat.hejmo at gmail.com
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6555
29.05.2014 17:31
Może uda mi się dowiedzieć chociaż rok.
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
29.05.2014 17:44
hejho7 napisał(a):
To będzie pomiędzy 1990, a 1993 rokiem.


Po czym tak wnioskujesz? Mnie się wydaje, że w tym czasie stodwójki nie woziły już tarcz z numerem linii na dachu i że to będzie raczej końcówka lat 80-tych.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
hejho20
Użytkownik

Komentarzy: 510
29.05.2014 18:00
Linia 259 kursowała po trasie z Salwatora do Piekar od 1990 roku.
Offline hejho20mat.hejmo at gmail.com
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
29.05.2014 18:41
Tablice państwowe z wyróżnikiem KRE wydawano na początku lat 90. więc najbardziej prawdopodobne lata to 1991-93.
Offline Wolf673
Gajowy110
Użytkownik

Komentarzy: 131
29.05.2014 19:53
Wolf673 napisał(a):
Tablice państwowe z wyróżnikiem KRE wydawano na początku lat 90. więc najbardziej prawdopodobne lata to 1991-93.


KRE wydawano bodajże od początku 1980r.
Offline Gajowy110
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
29.05.2014 20:04
KRE owszem, ale prywatne, nie państwowe.
Offline Wolf673
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
29.05.2014 20:34
Możliwe, że to auto miało taką rejestrację od początku eksploatacji, czyli od 1988 roku. Jeśli dobrze widzę, to KRE 666R. Ten obok też jest z 1988, ale na końcu ma C. Część przegubowych Ikarusów z 1988 roku miało zmieniane blachy z C na R, ale nie wiem dokładnie w którym roku to nastąpiło. Tutaj mogło być podobnie.
Offline tophie
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
29.05.2014 20:46
Możliwe jest, jak mówisz. Ogólnie "państwówki" wydawano w woj. krakowskim do 91r. Kolejne przerejestrowanie, m.in. "migów" i Ikarusów nastąpiło na przełomie 95/96r. kiedy to dostały wyróżnik KVA.
Offline Wolf673
pegaz
Użytkownik

Komentarzy: 149
30.05.2014 02:04
Zupelnie nie kojarze tych tarcz na tramwajach
Offline pegaz
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4889
30.05.2014 09:06
Były w latach 80-tych, na stodwójkach i na pewno na składach 105N. Nie pamiętam czy miały też je 105Na. A zniknęły zaraz na początku lat 90-tych.
Offline Wypalacz Rafał
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 579
30.05.2014 11:07
Tytułowy wóz jest (był) z 1988r. Zastanawia fakt zastosowania flag - czyżby był to 1-3 maj, może inne święto?

@hejho7: 259 kursuje z Salwatora od 1975r., tyle że od `75 do `90 końcówka nosiła nazwę Senatorska.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
30.05.2014 11:10
kmk napisał(a):
Zastanawia fakt zastosowania flag - czyżby był to 1-3 maj, może inne święto?


Prawdopodobnie Dni Krakowa, jak na pierwsze dni maja za dużo dmuchawców :p
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4889
30.05.2014 11:24
Poza tym pierwszego maja byłyby flagi biało-czerwona i czerwona, zaś trzeciego nie byłoby ich w ogóle :p
Offline Wypalacz Rafał
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6555
30.05.2014 14:40
Rozmawiałem z p. Jackiem Kołodziejem i sugeruje nam rok 1989. Te kwadraty na stodwójkach dosyć szybko zniknęły.
Offline thomas_
hejho20
Użytkownik

Komentarzy: 510
30.05.2014 16:37
kmk napisał(a):
@hejho7: 259 kursuje z Salwatora od 1975r., tyle że od `75 do `90 końcówka nosiła nazwę Senatorska.

Na tablicach masz Salwator, więc to był już rok 1990. Mi się wydaje że był to 15 sierpnia, gdyż biało-niebieska flaga to flaga kościelna, a wtedy mamy Święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny oraz Święto Wojska Polskiego, stąd flaga narodowa. Dmuchawce w sierpniu też jeszcze są. Ja obstawiam 15 sierpnia 1990.
Offline hejho20mat.hejmo at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2970
30.05.2014 17:50
Biało-niebieska flaga to przede wszystkim flaga Krakowa ;)
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
hejho20
Użytkownik

Komentarzy: 510
30.05.2014 17:52
A w sumie to też, ale jakieś to święto musiało być,a skoro 1-3 maja i 11 listopada odpadają, to zostaje tylko 15 sierpnia chyba.
Offline hejho20mat.hejmo at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2970
30.05.2014 18:13
22 lipca? :p
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
30.05.2014 18:17
Ale wtedy musiałby to być 1988. :P
Offline tophie
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 579
30.05.2014 21:42
hejho7 napisał(a):
Na tablicach masz Salwator, więc to był już rok 1990. Mi się wydaje że był to 15 sierpnia, gdyż biało-niebieska flaga to flaga kościelna, a wtedy mamy Święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny oraz Święto Wojska Polskiego, stąd flaga narodowa. Dmuchawce w sierpniu też jeszcze są. Ja obstawiam 15 sierpnia 1990.
Zgadza się ale zasugerowałeś w swojej wypowiedzi, że 259 dopiero od 1990r. jeździ na Salwator (owszem na końcówkę o tej nazwie)...
Może racja, pora za wczesna chyba na 1-3 maja ale skoro ma to być po 1990 roku to już wówczas nie stosowano czerwonej flagi...
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
31.05.2014 07:44
Ale kombinujecie z tymi flagami, stan roślinności idealnie pasuje do pierwszej połowy czerwca, kiedy odbywały się Dni Krakowa.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl