ED72-011

ED72-011
|
|
Ostatnie komentarze
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 08.01.2012 12:00 |
No, mieliśmy tu właśnie iść w sobotę, w to miejsce, ale nam się odechciało 🙂 .
|
|
![]() ![]() |
||
Czeskee Użytkownik Komentarzy: 374 08.01.2012 12:51 |
Szkoda, liczyłem że kogoś tu spotkam 😉. Ja zachęcony pojawiającym się słoneczkiem postanowiłem się wybrać. Niestety jakieś 5 min. przed przyjazdem pociągu schowało się w chmurach, i nie było już takiego cacy światełka 😡 .
|
|
![]() ![]() |
||
aster Użytkownik Komentarzy: 437 08.01.2012 21:52 |
hehe a ja stałem jakiś kilometr wcześniej 😁
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 08.01.2012 22:06 |
Gdzie się czaiłeś? Tam przy tym przyczółku ( w zasadzie do czego on służył, to była Kocmyrzówka? ) w wąwozie?
|
|
![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 08.01.2012 22:58 |
Jedyne miejsce, w którym Kocmyrzówka przecinała Huciankę, to obecnie tramwajowy wiadukt przy węźle Wiadukty.
Nie bardzo kojarzę o jakie przyczółki Ci chodzi - przybliżysz? 😉 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Czeskee Użytkownik Komentarzy: 374 09.01.2012 10:42 |
Sudiemu pewnie chodzi i takie betonowe pozostałości po czymś, w miejscu gdzie Hucianka rozchodzi się z D29-8.
|
|
![]() ![]() |
||
aster Użytkownik Komentarzy: 437 09.01.2012 17:30 |
Czaiłem się właśnie na tym betonowym przyczółku i też nie wiem po czym jest to pozostałość, w każdym razie na pewno nie po Kocmyrzówce.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 09.01.2012 22:46 |
Skoro już jesteśmy przy dziwnych konstrukcjach na tej linii - ktoś ma pojęcie co TO jest?
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 09.01.2012 22:49 |
Wygląda na nieukończony wiadukt nad torami
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 09.01.2012 22:56 |
Prawie na pewno. Często się trafiają wiadukty w takim systemie, gdy górą i dołem idzie tor. http://maps.google.com/maps?q=katowice&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.283022,18.934153&spn=0.001827,0.004823&sll=50.339873,18.219109&sspn=0.058395,0.154324&vpsrc=6&hnear=Katowice,+%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&t=h&z=18
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 10.01.2012 00:05 |
Takie samo jest jak się wjeżdża do Krakowa, zaraz za wiaduktem nad Armii Krajowej 😉
A to betonowe coś to moim zdaniem przyczółki pod jakąś kładkę, która nigdy nie powstała. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 10.01.2012 00:48 |
Albo była prowizoryczna i istniała krótko.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 10.01.2012 09:14 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Wygląda na nieukończony wiadukt nad torami Tego to nietrudno się domyślić 😉 Bardziej ciekaw jestem czy ktoś nie wie jakie miało być jego zastosowanie. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 10.01.2012 09:35 |
Lokalizacja i kierunek sugerowałby wyjazd z kombinatu na pola na północ od niego - być może docelowo miały być tam wywożone odpady na hałdy?
|
|
![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 10.01.2012 10:17 |
Kawałek dalej na wschód są jakieś resztki nasypu idącego na północ, to może ma z tym wiaduktem związek...
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kmk Użytkownik Komentarzy: 607 10.01.2012 12:34 |
vear napisał(a): Skoro już jesteśmy przy dziwnych konstrukcjach na tej linii - ktoś ma pojęcie co TO jest? Jak dla mnie planowano tam przeprowadzić bocznicę, która kiedyś nieopodal istniała. Zresztą na tej mapie widać jak dawnej przebiegała - przecinała ul. Wadowską i prowadziła do ... stacji trafo? Nawet jadąc w/w ulicą przejeżdża się przez małe wzniesienie /dawny nasyp/. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 10.01.2012 13:27 |
Jak popatrzycie na zdjęcie satelitarne tego TRAFO to tam ciągle są tory o tej bocznicy.
Ale nie wiem czy tor z tego wiaduktu by się miał z nią łączyć. Może więc być to pozostałość po jakimś planowanym "bezkolizyjnym" torze wyjazdowym z innej grupy torów stacji Nowa Huta Towarowa? Zresztą w Krakowie sporo jest innych reliktów infrastruktury kolejowej. Na przykład mosty i nasypy kolejowe w rejonie Złocieniowej, |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 10.01.2012 16:50 |
Pogrzebałem sobie na mapach google i nawet nie wiedziałem, że na stacji Kraków Nowa Huta jest obrotnica 😲 . I ogólnie szkoda, że to wszystko tak powoli ulega degradacji. Tyle torów, a żadnego loka nie widać.
|
|
![]() ![]() |
||
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 10.01.2012 18:50 |
Ja z kolei na jednej z imprez kolejowych zasłyszałem wersję, że miał to być wiadukt drogowy - miała po nim biec droga dojazdowa do kombinatu od północnej strony. Ile w tym prawdy - nie wiem.
Natomiast jeśli chodzi o stację trafo, to rzeczywiście jeszcze kilka lat temu na jej terenie był zachowany fragment torowiska. Być może nadal tam jest, jednak zaglądałem tam jakiś czas temu. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 10.01.2012 21:14 |
Tory doprowadzili do stacji trafo, bo tak najłatwiej przewozić ciężkie transformatory. Natomiast ten wiadukt bardziej pasi mi na bezkolizyjny wyjazd z grupy towarowej na linię w kierunku Batowic. Zauważcie, że teraz tylko z 1/3 torów można wyjechać bezpośrednio w tym kierunku, natomiast z pozostałych trzeba jechać przez pętlę nawrotową.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Dominik Jaworski Użytkownik Komentarzy: 54 12.01.2012 22:12 |
A czemu jeżdżą tu pasażerskie ?
|
|
![]() ![]() |