Solaris Urbino 8.9LE Electric
«Poprzednie zdjęcie: Autosan Tramp FL
Następne zdjęcie: Mercedes O530G»
Solaris Urbino 8.9LE Electric
|
|
Ostatnie komentarze
Coffee Gość 20.09.2011 20:05 |
Solaris Urbino 8.9LE Electric
|
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 20.09.2011 21:04 |
Poprawione. 🙂
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 20.09.2011 23:53 |
Ciekawe tylko jak to się będzie sprawowało w codziennej eksploatacji - oczywiście chodzi mi o takie kwestie jak zasięg, czas ładowania baterii (i przy okazji jej żywotność)...
Choć kierunek niewątpliwie ciekawy |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 21.09.2011 00:11 |
Zanim zapytamy jak się będzie sprawowało, spytajmy kto to kupi 😉
|
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 21.09.2011 00:27 |
No jak to kto... MPK Kraków kupi 😛 , puszczą na jakiejś linii Aglo, i gdzieś na wiosce braknie prądu 🤣
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 21.09.2011 01:33 |
Elektryczne autobusy jeżdżą w wielu europejskich miastach. W Rzymie czy Paryżu na liniach w centrum miast, tam gdzie istotna jest cisza i niska emisja spalin a nie ma dużych przebiegów. Nie wiem jak sprawdzało by się to u nas ze względu na dużo zimniejszy klimat (zwłaszcza mroźne zimy) Akumulatory poniżej 5*c bardzo tracą na żywotności. Na mrozie to już całkiem porażka. Gdyby nie ta wada (która być może jakoś rozwiązano?) to widział bym taki autobus na przykład na trasie do krakowskiego ZOO, w Zakopanem z centrum do Kuźnic czy w warszawie dla linii z Krakowskiego Przedmieścia. Cicho i ekologicznie, chociaż wolno i blisko.
|
|
Wojtek-MKM Użytkownik Komentarzy: 230 21.09.2011 15:12 |
W sam raz na "522" 😛
|
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 21.09.2011 20:24 |
Chwalili się, że 6 firm z Polski jest już zainteresowanych tym autobusem 😛
|
|
Coffee Gość 21.09.2011 20:32 |
O Plug-in-ie tez tak mówili i jakoś nikt go jeszcze nie testował 😛
|
|
Butelka Użytkownik Komentarzy: 492 21.09.2011 21:37 |
Założę się że to kolejny wóz którym po pół roku nie będzie się dało jeździć, a napęd (przede wszystkim akumulatory) będzie sprawiał spore problemy.
Solaris tylko ładnie wygląda, jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. A z różnych przykładów wiem, że napędy "ekologiczne" to raczej działka promocji firmy. Słowem - ciastko dla mediów. ("ekologiczne" w cudzysłowiu - bo dopóki Polska nie przejdzie w dużym stopniu na energetykę atomową, wiatrową i solarną, to nie ma co mówić o ekologii takiego pojazdu) |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 21.09.2011 21:55 |
Myślę, że za wcześnie na takie wnioski.
|
|
Coffee Gość 21.09.2011 22:25 |
Dominiak napisał(a): Myślę, że za wcześnie na takie wnioski. Możesz mieć rację, ale podobnież było przy Plug-in, do czego nawiązałem wcześniej. Też był taką nowinką technologiczną, jak ten wóz, po czym słuch o nim zaginął. |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 21.09.2011 23:04 |
Sądzę, że o nim słuch nie zaginie bo jest na tapecie ministerstwa środowiska.
|
|
Profesor Użytkownik Komentarzy: 278 22.09.2011 00:26 |
Z danych producenta które nie są jeszcze zweryfikowane:
Zasięg: 100-150km na pełnym ładowaniu Czas ładowania baterii: ok. 4h. Autobus dopiero zaczyna długą drogę testów i podróży po świecie, zostało złożone na przełomie sierpnia i września. |
|
szubak Administrator Komentarzy: 1694 22.09.2011 00:34 |
W obecnym momencie szansę dla tego autobusu upatrywałbym raczej w kwestiach prestiżowych i wizerunkowych. Być może jest to przyszłość, ale raczej nikt się nie nastawia na to jako na produkt masowy w obecnym momencie...
Z punktu widzenia prestiżu i wizerunku miasta mogą zakupić po kilka sztuk tych autobusów, pokażą jakie to nie są nowoczesne, ekologiczne oraz podążające za nowymi trendami. A może i przy okazji również zwykli pasażerowie na tym zyskają, bo KZ może wejść w rejony, gdzie do tej pory była nieobecna (np. stare centra miast). |
|
Butelka Użytkownik Komentarzy: 492 22.09.2011 17:54 |
Dominiak napisał(a): Myślę, że za wcześnie na takie wnioski. Samochody z napędem hybrydowym, elektrycznym czy nawet wodorowym, czy też autobusy - np. takie wozy jak Toyota Prius, Smart ED, MB Citaro BlueTec Hybrid, Citaro FuelCell, SU18 Hybrid, a jest ich wiele razy więcej - nie są wystarczającym dowodem na mały popyt na takie rozwiązania i ich przydatność? |
|
Coffee Gość 22.09.2011 18:21 |
Butelka napisał(a): nie są wystarczającym dowodem na mały popyt na takie rozwiązania i ich przydatność? Są, są... Do tego dodałbym wysokie koszty utrzymania i eksploatacji (a i nieraz naprawy). |
|