Strona główna / Imprezy komunikacyjne i kolejowe / TRANSEXPO 2011 / Solaris Urbino 8.9LE Electric

Solaris Urbino 8.9LE Electric

«Poprzednie zdjęcie: Autosan Tramp FL
Następne zdjęcie: Mercedes O530G»

Solaris Urbino 8.9LE Electric

Data zrobienia zdjęcia: 20 września 2011 roku (wtorek)
Opis: Tuż po premierze najnowszego dziecka Solarisa. W tym miejscu nalezy powiedzieć, że Solaris po raz kolejny pokazał klasę. Serdeczne gratulacje oraz powodzenia na dalszej drodze rozwojowej firmy!
Słowa kluczowe: Solaris Urbino_8.9LE_Electric Kielce Transexpo_2011 Solaris_Bus&Coach
Data dodania zdjęcia: 20.09.2011 19:19, Wyświetleń: 2471, Pobrań: 32, Wielkość pliku: 233.8 KB
Dodał: busik105
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D5000
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/4
Wartość ISO: 640
Data utworzenia: 20.09.2011 13:50:54
Długość ogniskowej: 18mm

Ostatnie komentarze

Coffee
Gość

20.09.2011 20:05
Solaris Urbino 8.9LE Electric
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
20.09.2011 21:04
Poprawione. :)
Offline busik105
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4884
20.09.2011 23:53
Ciekawe tylko jak to się będzie sprawowało w codziennej eksploatacji - oczywiście chodzi mi o takie kwestie jak zasięg, czas ładowania baterii (i przy okazji jej żywotność)...

Choć kierunek niewątpliwie ciekawy
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4502
21.09.2011 00:11
Zanim zapytamy jak się będzie sprawowało, spytajmy kto to kupi ;)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
21.09.2011 00:27
No jak to kto... MPK Kraków kupi :p , puszczą na jakiejś linii Aglo, i gdzieś na wiosce braknie prądu :lol:
Offline TOMAS8112
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
21.09.2011 01:33
Elektryczne autobusy jeżdżą w wielu europejskich miastach. W Rzymie czy Paryżu na liniach w centrum miast, tam gdzie istotna jest cisza i niska emisja spalin a nie ma dużych przebiegów. Nie wiem jak sprawdzało by się to u nas ze względu na dużo zimniejszy klimat (zwłaszcza mroźne zimy) Akumulatory poniżej 5*c bardzo tracą na żywotności. Na mrozie to już całkiem porażka. Gdyby nie ta wada (która być może jakoś rozwiązano?) to widział bym taki autobus na przykład na trasie do krakowskiego ZOO, w Zakopanem z centrum do Kuźnic czy w warszawie dla linii z Krakowskiego Przedmieścia. Cicho i ekologicznie, chociaż wolno i blisko.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wojtek-MKM
Użytkownik

Komentarzy: 230
21.09.2011 15:12
W sam raz na "522" :p
Offline Wojtek-MKM
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
21.09.2011 20:24
Chwalili się, że 6 firm z Polski jest już zainteresowanych tym autobusem :P
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Coffee
Gość

21.09.2011 20:32
O Plug-in-ie tez tak mówili i jakoś nikt go jeszcze nie testował :P
 
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
21.09.2011 21:37
Założę się że to kolejny wóz którym po pół roku nie będzie się dało jeździć, a napęd (przede wszystkim akumulatory) będzie sprawiał spore problemy.

Solaris tylko ładnie wygląda, jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. A z różnych przykładów wiem, że napędy "ekologiczne" to raczej działka promocji firmy. Słowem - ciastko dla mediów.

("ekologiczne" w cudzysłowiu - bo dopóki Polska nie przejdzie w dużym stopniu na energetykę atomową, wiatrową i solarną, to nie ma co mówić o ekologii takiego pojazdu)
Offline Butelka
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3750
21.09.2011 21:55
Myślę, że za wcześnie na takie wnioski.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Coffee
Gość

21.09.2011 22:25
Dominiak napisał(a):
Myślę, że za wcześnie na takie wnioski.

Możesz mieć rację, ale podobnież było przy Plug-in, do czego nawiązałem wcześniej. Też był taką nowinką technologiczną, jak ten wóz, po czym słuch o nim zaginął.
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3750
21.09.2011 23:04
Sądzę, że o nim słuch nie zaginie bo jest na tapecie ministerstwa środowiska.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Profesor
Użytkownik

Komentarzy: 278
22.09.2011 00:26
Z danych producenta które nie są jeszcze zweryfikowane:

Zasięg: 100-150km na pełnym ładowaniu
Czas ładowania baterii: ok. 4h.


Autobus dopiero zaczyna długą drogę testów i podróży po świecie, zostało złożone na przełomie sierpnia i września.
Offline Profesorprofex.cd at gmail.comhttp://www.nadruki-cd.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
22.09.2011 00:34
W obecnym momencie szansę dla tego autobusu upatrywałbym raczej w kwestiach prestiżowych i wizerunkowych. Być może jest to przyszłość, ale raczej nikt się nie nastawia na to jako na produkt masowy w obecnym momencie...

Z punktu widzenia prestiżu i wizerunku miasta mogą zakupić po kilka sztuk tych autobusów, pokażą jakie to nie są nowoczesne, ekologiczne oraz podążające za nowymi trendami. A może i przy okazji również zwykli pasażerowie na tym zyskają, bo KZ może wejść w rejony, gdzie do tej pory była nieobecna (np. stare centra miast).
Offline szubak
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
22.09.2011 17:54
Dominiak napisał(a):
Myślę, że za wcześnie na takie wnioski.

Samochody z napędem hybrydowym, elektrycznym czy nawet wodorowym, czy też autobusy - np. takie wozy jak Toyota Prius, Smart ED, MB Citaro BlueTec Hybrid, Citaro FuelCell, SU18 Hybrid, a jest ich wiele razy więcej - nie są wystarczającym dowodem na mały popyt na takie rozwiązania i ich przydatność?
Offline Butelka
Coffee
Gość

22.09.2011 18:21
Butelka napisał(a):
nie są wystarczającym dowodem na mały popyt na takie rozwiązania i ich przydatność?

Są, są... Do tego dodałbym wysokie koszty utrzymania i eksploatacji (a i nieraz naprawy).