Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Bombardier NGT6» Bombardier NGT6 #2037

Bombardier NGT6 #2037

«Poprzednie zdjęcie: Bombardier NGT6 #2005
Następne zdjęcie: Bombardier NGT6 #2037»

Bombardier NGT6 #2037

Data zrobienia zdjęcia: 27 sierpnia 2011 roku (sobota)
Opis: Bombardier w drodze do Borku Fałęckiego. Na tym łuku postawiono ograniczenie 10km/h. Jak widać, każdy remont przynosi spadek prędkości.
Słowa kluczowe: Bombardier NGT6 #2037 MPK_Kraków Kraków Kapelanka Brożka linia_8 zmiana_trasy NGT6MPK 1024px
Data dodania zdjęcia: 27.08.2011 18:11, Wyświetleń: 2088, Pobrań: 14, Wielkość pliku: 356.1 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: Tomasz Bielecki
Object name:
Date created: 27.08.2011
City: Kraków
Country: Poland
Copyright Notice: Tomasz Bielecki
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 40D
Czas ekspozycji: 1/800 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 27.08.2011 14:56:09
Długość ogniskowej: 22mm

Ostatnie komentarze

czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
27.08.2011 18:24
To jest teraz normalne skrzyżowanie z krzyżakami, więc się nie dziwię aż tak że dali 10-tkę.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Coffee
Gość

27.08.2011 18:29
Wyjściowa z łuku została taka sama do tego doszła zwrotnica, dlatego powieszono tu "10".
 
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
27.08.2011 21:01
Na Rondzie Grzegórzeckim też jest powieszone ograniczenie do 10?
Offline thomas_
Coffee
Gość

27.08.2011 21:22
Tego Ci nie powiem. Nie zwróciłem na to uwagi jeszcze 😛
 
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
27.08.2011 21:24
Nie. Ale na krzyżakach zawsze jest 15 km/h bez tabliczki, tylko na Mogilskim, wiaduktach i wylocie z tunelu masz 30-tkę.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
27.08.2011 21:50
Na Mogilskim masz 25 km/h prosto i 20 km/h na łukach.

Poza tym mimo, że nie ma ograniczenia to nie możesz tam pojechać 50 km/h gdyż tak jak mówi czatowiec są odgórnie przydzielone liczby km, które są maksymalne w przypadku rozjazdów/krzyżaków itp. W przypadku złego stanu torowiska można to zawsze obniżyć, np. tak jak na wyjeździe z pętli Wzgórza Krzesławickie (5km/h)
Offline busik105
reenii
Użytkownik

Komentarzy: 45
27.08.2011 22:04
Każdy # to 10, r.mog. jak napisano wyżej to 25 w przypadku jazdy prosto, i 20 na łukach.
Offline reenii
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
27.08.2011 22:23
No właśnie. Każda zwrotnica czy krzyżak to ograniczenie prędkości i nie trzeba stawiać żadnych znaków. A tu jest ograniczenie prędkości na całym łuku.
Wcześniej tam chyba nie było 10 na tym łuku?
Offline thomas_
Coffee
Gość

27.08.2011 22:34
thomas_ napisał(a):
Wcześniej tam chyba nie było 10 na tym łuku?

Chyba było. Pamiętam, że jakieś ograniczenie prędkości zastosowali, jak na drugi dzień po remoncie się wiedeńczyk wykoleił... I było to chyba 10km/h.

EDIT: Znalazłem fotkę. Jednak było 20km/h.
 
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
27.08.2011 22:46
Jak dla mnie i tak tu nie ma sensu jechać szybciej, bo wagon zjedzie z jednych rozjazdów, przyśpieszy i od razu musi zwolnić by nie wywalić się na zwrotnicy zjazdowej.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
27.08.2011 22:47
Tomek- zrozum jednak, że mimo iż nie trzeba stawiać to powszechne jest wieszanie tabliczek, co zresztą można zauważyć na 3/4 zwrotnic, skrzyżowań. Tak duże ograniczenie prędkości na tym łuku polega, logicznie rzecz biorąc nie tyle co z jego dużego promienia (co oweszm ma znaczenie), a zwrotnic, które są po jednej i po drugiej stronie. Gdyby ograniczenia nie postawić i przejechać skrzyżowanie na 'Jupi' po czym wylądować na krzyżakach i zwrotnicy zjazdowej nie byłoby wesoło. Przecież na Rondzie Czyżyńskim też masz ograniczenia, na Placu Centralnym masz ograniczenia- na wjeździe i na zjeździe- tam również nie chodzi o łuki, a o... zwrotnice.
Offline busik105
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
27.08.2011 22:54
O łuki chyba też chodzi bo na nich szyny się szybciej zużywają i przy jeździe z większą prędkością jest większe ryzyko wykolejenia. Przykład: łuk pod Wawelem. Tam rozjazdów nie ma a jest mimo to 10 km/h.
Offline Słońce
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
27.08.2011 23:19
Wydaje mi się jednak, że powinno się wykorzystać technologi pozwalające tramwajowi poruszać się szybciej niż 10 km/h. Takie technologie są w świecie znane.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
27.08.2011 23:25
To fakt- w Dreźnie, na przykład potrafią przejechać rozjazdy NGTD12DD co najmniej 30/40km/h i bynajmniej nie robią tego tylko najlepsi motorowi.
Offline busik105
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
27.08.2011 23:49
Pewnie jeszcze długie lata miną, nim takie rzeczy wkroczą do Polski...
Offline Butelka
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
27.08.2011 23:51
Patrząc na inne miasta w Polsce, Kraków jest bardzo restrykcyjny pod względem ograniczeń prędkości na łukach i zwrotnicach. W Warszawie tramwaje o wiele szybciej poruszają się przez wszelkiego rodzaju skrzyżowania szyn, nawet we Wrocławiu, który ma wg mnie torowiska bardziej zdezelowane wydaje się, że tramwaje jeżdżą szybciej na skrzyżowaniach.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
27.08.2011 23:55
Fakt, u nas po łuku na np. placu Dominikańskim, czy placu Bema jedzie się ~ 20-25 km/h. Jednak nadal nie jest to jakiś porządny standard, jak wspomniany wyżej.
Offline Butelka
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
28.08.2011 08:58
Coffee napisał(a):
Chyba było. Pamiętam, że jakieś ograniczenie prędkości zastosowali, jak na drugi dzień po remoncie się wiedeńczyk wykoleił...


GT6 #174+544
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
28.08.2011 09:15
@hurricane - z tego co byłem w Warszawie, to wydaje mi się że większość ich motorniczych (nie wszyscy) zna tylko 2 pozycje nastawnika - gaz do dechy i szynowe 😛 A efekt takiej jazdy po 40 km/h przez łuki i krzyżownice jest taki, że co chwile je muszą napawać bo się zużywają momentalnie.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl