Strona główna» Różne» Reporterskie» Uciekając przed kasacją

Uciekając przed kasacją

«Poprzednie zdjęcie: Smoczysko Wawelskie
Następne zdjęcie: Przyzmat»

Uciekając przed kasacją

Data zrobienia zdjęcia: 30 sierpnia 2010 roku (poniedziałek)
Opis: #480+481 sunie al. Solidarności. Tu wagon #481 Na linii 21. Ucieka przed coraz szybciej nadchodzącą kasacją. Trzy miesiące później popełnił samobójstwo, zapaliła się w nim instalacja elektryczna. Kolega prowadzący wytrzymał do marca. Szkoda, to był mój ulubieniec.
Słowa kluczowe: Konstal 105Na #481 B&W Kraków
Data dodania zdjęcia: 14.08.2011 09:37, Wyświetleń: 1716, Pobrań: 10, Wielkość pliku: 301.7 KB
Dodał: Sudi
EXIF Info
Nazwa aparatu: EASTMAN KODAK COMPANY
Model aparatu: KODAK EASYSHARE Z1012 IS Digital Camera
Czas ekspozycji: 1/25 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.2
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 30.08.2010 18:31:00
Długość ogniskowej: 17.6mm

Ostatnie komentarze

vear
Administrator

Komentarzy: 2470
14.08.2011 10:04
480 to był jakiś dramat, nie wagon 😛
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
14.08.2011 10:39
Fajny był. Przynajmniej zobaczyłeś jak się jeździło z mniejszą kabiną 🙂 .
Offline Sudi
Omar Sharif
Użytkownik

Komentarzy: 353
14.08.2011 20:42
Ja pamiętam jak #480 rozładowywali na DT.
Offline Omar Sharif
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
14.08.2011 20:47
Ale tą #480 (ex. podgórską #899) czy oryginalną #480 (późniejszą podgórską #706)?
Offline Słońce
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
14.08.2011 21:01
Sudi napisał(a):
Fajny był. Przynajmniej zobaczyłeś jak się jeździło z mniejszą kabiną 🙂 .

Przeważnie jeździł na piętnastce, podczas 20 minut postoju na Pleszowie robił się w wagonie (siłą rzeczy w kabinie też) mega wypizd, do tego nie było na pulpicie kontroli przystanku na żądanie (żądać trzeba było alarmem, o czym oczywiście mało kto już dziś wie), więc w zasadzie trzeba było się zatrzymywać na każdym przystanku. Wystarczyło, żebym miał go dość.
Co do samego działania wozu, czyli de facto rozrusznika, ciężko oceniać, bo to dzisiaj już potrafi się zmieniać praktycznie z dnia na dzień i wóz jednego dnia miodny jest następnego szarpiącą karykaturą tramwaju 😉
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Coffee
Gość

14.08.2011 21:23
#454 był fajny😛 Przynajmniej jako solówka.
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.08.2011 05:44
vear napisał(a):
w zasadzie trzeba było się zatrzymywać na każdym przystanku


"Uwielbiam" takich prowadzących, którzy zatrzymują się na wszystkich przystankach na żądanie mimo, że nikt nie zgłasza takiej potrzeby.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
15.08.2011 18:58
Prowadzący kalkuluje, czy większe jest prawdopodobieństwo spotkania malkontenta, któremu się nie spodoba fakt niepotrzebnego zatrzymania, czy pasażera, któremu nie spodoba się fakt niezatrzymania 😛
A akurat na 15 czas nie jest na tyle napięty, żeby to komukolwiek realnie szkodziło. Biorąc pod uwagę, że w tym składzie już chyba jako jedynym trzeba było zgłaszać żądanie przez alarm, trudno się dziwić, że pasażerowie już do tego nie byli przyzwyczajeni.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.08.2011 07:23
Problem w tym, że nie tylko na 15 tacy osobnicy się zdarzają i nie tylko podczas jazdy zgodnie z rozkładem. A przyciski były ztcp wyraźnie opisane.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
16.08.2011 09:07
kuba203 napisał(a):
Problem w tym, że nie tylko na 15 tacy osobnicy się zdarzają i nie tylko podczas jazdy zgodnie z rozkładem. A przyciski były ztcp wyraźnie opisane.

Może i były ale ludzie są przyzwyczajeni, że przycisk otwierania drzwi jest jednocześnie zgłoszeniem chęci zatrzymania na przystanku na żądanie.
Dwa lata temu, kiedy w ramach KLM na "15" wyjechał 102Na (w którym również żąda się alarmem) ktoś z pasażerów chciał wysiadać na Koksochemii i naciskał przycisk otwierania drzwi. Po przejechaniu przystanku motorniczemu się oberwało.
Offline Słońce
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.08.2011 11:46
Umiejętność czytania napisów informacyjnych przydaje się w codziennym życiu, a ja nie mam ochoty przez analfabetów jechać dłużej.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
16.08.2011 12:39
Tylko Kuba weź pod uwagę że ludzi nie czytających takich informacji jest niestaty cała masa, na poziom myslenia narodu nie mamy wpływu, wiec chcac czy niechcac trzeba sie zatrzymac niz pózniej miec problemy i awanture ( w tej konretnej sytuacji tego wagonu) teraz łatwo jest nam mówic że jesteśmy niezadowoleni z sytuacji ze wagon staje, ale gdyby ktos zaatakował motorniczego z tego powodu że nikt się nie zatrzymał, to jestem pewny że nikt by mu nie udzielił pomocy.
Offline Kasztann44
Coffee
Gość

16.08.2011 13:00
kuba203 napisał(a):
Umiejętność czytania napisów informacyjnych przydaje się w codziennym życiu, a ja nie mam ochoty przez analfabetów jechać dłużej.

Tylko zauważ, iż w we wszystkich stozłomkach (w tym #480+481) na poręczach na przyciskami programatora były żółte nalepki z napisani "przystanek na żądanie", a właściwy przycisk przystanku, jest oznaczony na czerwono, jako dzwonek alarmowy (nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze do stycznia na 100% tak było)...
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.08.2011 14:18
I tak się nie dam przekonać 😈 Zresztą, nie sprowadzajcie problemu tylko do jednego nieistniejącego już składu, bo zwłaszcza w autobusach dość często się z tego typu sytuacjami spotykam, a tam system sygnalizowania chęci wysiadania na takim przystanku jest typowy do bólu.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl