Strona główna» Komunikacja w Polsce» Poznań» Poznań - Tramwaje» Solaris Tramino S105P #515

Solaris Tramino S105P #515

«Poprzednie zdjęcie: Moderus Beta #416
Następne zdjęcie: Duewag GT8S #3065»

Solaris Tramino S105P #515

Data zrobienia zdjęcia: 18 lipca 2011 roku (poniedziałek)
Opis: Poznań, ulica Kórnicka/Jana Pawła II

W trakcie jazd próbnych, na tydzień przed powrotem do producenta.
Słowa kluczowe: Solaris Tramino S105P #515 Poznań MPK_Poznań Kórnicka Jana_Pawła_II jazda_próbna 990px
Data dodania zdjęcia: 26.07.2011 12:46, Wyświetleń: 2924, Pobrań: 11, Wielkość pliku: 336.9 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/500 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 18.07.2011 15:24:07
Długość ogniskowej: 53mm

Ostatnie komentarze

Max998
Użytkownik

Komentarzy: 778
26.07.2011 18:29
Bardziej niż tramwaj zainteresowała mnie dziewczyna po lewej stronie 😛
Offline Max998
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
26.07.2011 18:43
To znaczy że jesteś jeszcze normalny 😛
Offline Wypalacz Rafał
Max998
Użytkownik

Komentarzy: 778
26.07.2011 18:53
Uff, całe szczęście 😛
Offline Max998
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
26.07.2011 18:59
Dopiero teraz zauważyłem dziewczynę, źle ze mną 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
26.07.2011 19:14
mnie prócz kobitki w oczy rzuciła się wiocha jaką zafundowali sobie z tym wyświetlaczem nr linii...
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
26.07.2011 19:17
Nie wiocha, tylko tradycja 😉
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
26.07.2011 19:22
Tradycja to może być w E1 gdzie zamienili blachy na wyświetlacz 😛 to ani trochu tu nie pasuje 🙁
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
26.07.2011 19:24
Tak samo jak okrągłe tarcze dachowe nie pasowały do stodwójek czy stopiątek, a jednak w Poznaniu je wprowadzili...
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
26.07.2011 20:04
Poznaniacy mówią że te tarcze to zaleta, bo w zimie jak zaparuje szyba przed wyświetlaczem z kierunkiem to przynajmniej widać co to za linia 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
26.07.2011 20:08
Poznaniacy z porażki z GT8S i kupna GT8 też próbowali zrobić medialny sukces. 😛
Offline busik105
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
26.07.2011 20:20
Obojętnie jak to wygląda to nie zmienia to faktu, że Poznań kupił 45 nowych wagonów, a Krk mocno przepłacił za swoje 24 szt... 😛 😕
Offline szubak
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
26.07.2011 20:21
Ale nie wiadomo jak Tramino sprawdzi się w eksploatacji, a Bombardier to sprawdzona i porządna konstrukcja.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
26.07.2011 20:31
Trzeba ryzykować....
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
26.07.2011 20:42
A Kraków ma Bombardierów już 50 do tego 25 EU8N, 28 GT8, 24 NGT8 i 11 N8. 😛 Ich Bet raczej nie można porównywać do ww. 😛
Offline busik105
rodan
Gość


Komentarzy: 68
26.07.2011 20:45
szubak napisał(a):
Obojętnie jak to wygląda to nie zmienia to faktu, że Poznań kupił 45 nowych wagonów, a Krk mocno przepłacił za swoje 24 szt... 😛 😕

To co Poznań zaoszczędził na Tramino marnotrawi na Betach oraz Duewagach, z czego te drugie będą pewnie wycofywane przed zmodernizowanymi składami...
Offline rodanhttp://flickr.com/fgkm
Maciej12991
Gość

26.07.2011 21:13
busik105 napisał(a):
A Kraków ma Bombardierów już 50 do tego 25 EU8N, 28 GT8, 24 NGT8 i 11 N8. 😛 Ich Bet raczej nie można porównywać do ww. 😛

Podsumujmy 50 nowych tramwajów, na 24 Kraków oczekuje, reszta to szrot. Czyli pod względem taboru w przyszłym roku różnica będzie niewielka. Poznań NF 45+14+10 Kraków NF 50+24. Przykro mi ale i Beta i jakieś EU coś tam to zwyczajne g...o w złotku imitujące cukierka, dlatego chwalenie się posiadaniem czegoś takiego, to mydlenie oczu społeczeństwu na oficjalne marnowanie publicznych pieniędzy.
😈
 
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
26.07.2011 21:17
Wolisz jeździć wysokopodłogową stozłomą po NG 5 lat temu, czy jednak zrobić komunikację nieco bardziej przyjazną pasażerom? W cenie zrobienia wszystkich 25 EU8N (według MPK jeden wagon łącznie ze sprowadzeniem i remontem to było około ~500 tys zł) można by kupić ledwo dwa Bombardiery. Kasy miasto ma teraz tyle, że te 24 NGT8 to sukces.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Maciej12991
Gość

26.07.2011 21:27
No więc pozwólmy robić małe sukcesy na jakie nas stać, a nie wielkie porażki, które do niczego nie prowadzą. 😉
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
26.07.2011 21:41
Maciej- niestety nie zgodzę się z tym co piszesz. Nie mówię, że Tramino są złe, bo wydają się lepiej wykonane niż Pesa. O ich właściwościach eksploatacyjnych się nie wypowiadam, bo nie byłem w stanie się nim przejechać. Jednak nasz EU8N, GT8S i N8S-NF mają nie dość, że kawałek niskiej podłogi, jeżdżą znacznie lepiej niż stozłomki, to ich żywotność przewyższa zdecydowanie żywotność i tak już często naprawianego Konstala. Niestety, ale reanimowanie trupa po raz enty jest bezsensowne. Do tego bezpieczeństwo pasażerów też ma swoje znaczenie. A 'szroty' zapewniają je w większym stopniu niż poczciwa stopiątka. Nie chcę wywoływać kolejnej dyskusji pt. wad czy zalet ww. tramwajów. Chodzi mi tylko o to aby zaznaczyć, że Poznań i Kraków prowadzą jak widać troszkę inną politykę taborową, która jednak sprowadza się ku dobremu.. Różnica polega jedynie na tym, że my sprowadzamy tabor zachodni i go modernizujemy. Nie liczę wiedeńców, bo to rozwiązanie przejściowe. Wy natomiast kupujecie Moderusy, które są nie dość, że wysokopodłogowe to jedynie powielają delikatnie unowocześnioną konstrukcję stozłomki. One pojeżdżą przez kolejne 20-30 lat, kiedy to my zastąpimy wiedeńce kolejnymi 24/50/74 bombardierami i częściowo niskopodlogowym taborem zachodnim.

Chociaż Maciej- jedno muszę przyznać. Nawet Kraków teraz pragnie zainwestować w stozłomki. 😛 405N-Kr. Jednak jest to jedyne logiczne rozwiązanie patrząc na potoki pasażerskie '4' i '13'.
Offline busik105
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
26.07.2011 21:43
czatowiec napisał(a):
Ale nie wiadomo jak Tramino sprawdzi się w eksploatacji, a Bombardier to sprawdzona i porządna konstrukcja.

Szkoda, że kupiona za cenę wyższą, niż zachodni odbiorcy płacili w tym samym czasie za o wiele nowsze 100% niskopodłogowe konstrukcje...

busik1-5 napisał(a):
A Kraków ma Bombardierów już 50 do tego 25 EU8N, 28 GT8, 24 NGT8 i 11 N8. 😛 Ich Bet raczej nie można porównywać do ww. 😛

Bety do bombardiera nie ma co porównywać, tak samo jak EU8N czy N8 do combino czy tramino. Ale bety z EU8N czy N8 to już porównać jak najbardziej można.

Generalnie Poznań zrobił spory krok do przodu i ma szanse wyprzedzić Kraków. A kolejna sprawa to to, czy po następnych 4 latach rządów "sprawdzonego prezydenta" i jego świty, będzie po czym jeździć w okolicach kolejnych wyborów. Jak widać zaczyna się odbijać czkawką wydawanie pieniędzy jedynie na nową infrastrukturę i brak dbałości o starszą. A także utopienie pieniędzy w kilku szlagierowych inwestycjach, ze stadionem Wisły na czele. Mamy wyskakujące szyny na Limanowskiego, wyskakujące szyny na Basztowej, katastrofalny stan torowiska na Dunajewskiego, Dietla-Krakowska czy pod Bagatelą, nienajlepszy stan na Bieńczyckiej i trasie na Borek, a nawet nie tak dawno remontowane odcinki już zaczynają o sobie dawać znać:/
Offline szubak
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
26.07.2011 21:47
szubak- nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Infrastruktura Krakowa w ostatnim czasie pozostawia wiele do życzenia. Jednak mowa o taborze, bo obecnie MPK jedynie na niego ma wpływ. Kupno Bombardierów za tak wysoką cenę to inna bajka, jednak widać, że postawili na konstrukcje sprawdzone, a nie na taniochę w postaci Pesy, czy nie przetestowanego Solarisa, który wbrew renomie zawsze może stwarzać problemy.
Offline busik105
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
26.07.2011 21:50
Ja do samych bombardierów nic nie mam. Niemniej producent poczuł się w tym przetargu już zbyt pewnie i jak widać udało mu się sporo ugrać... 😉

Generalnie jestem jak najbardziej za kupowaniem sprawdzonych konstrukcji i unifikacją taboru, ale jednak wszystko ma swoje granice i nie powinno to być robione za wszelką cenę.
Offline szubak
Maciej12991
Gość

26.07.2011 21:51
Nie zrozumieliśmy się mówiąc o szrocie myślę o KAŻDYM szrocie, którego wiek wskazuje na wymianę nie modernizację. Bez względu na kraj pochodzenia takiego szrotu. Póki co próbujesz mnie przekonać, że napisałem o wyższości stopiątki nad zachodnimi konstrukcjami. Nie.
PS. A jeśli mówisz o reanimowaniu trupów to Polska niczym nie odbiega od zachodu. Tyle, że tam robiono to dwadzieścia lat temu (patrz Niemcy, ale Włosi robią to do dziś, Lizbona również 🤣 ). Myślę, że znajdzie się jeszcze wiele innych przykładów, ale nie znam taboru na całym świecie. Niestety.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
26.07.2011 21:52
Maciej12991 napisał(a):
Poznań NF 45+14+10


A odnośnie remontów RT6N w Modetransie - jak wyglądają szanse na zwiększenie ilostanu Tatr w oparciu o "nadmiarowe" pudła sprowadzone z Czech?
Offline Wypalacz Rafał
Maciej12991
Gość

26.07.2011 21:54
Póki co nie ma mowy o tym. Przyszła po remoncie #405 i będzie testowana około 3-4 miesiące. Później ma zapaść decyzja co z dalszymi remontami. Dopiero na koniec mowa będzie o kupnie dodatkowych czterech sztuk.
 
Krakowiak
Użytkownik

Komentarzy: 76
26.07.2011 22:04
Cytat:
Jednak nasz EU8N, GT8S i N8S-NF mają nie dość, że kawałek niskiej podłogi
Busik mam pytanie gdzieś Ty widział w GT8S kawałek niskiej podłogi
Offline Krakowiakhttp://mkphotography.cba.pl/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
26.07.2011 22:07
Krakowiak napisał(a):
Cytat:
Jednak nasz EU8N, GT8S i N8S-NF mają nie dość, że kawałek niskiej podłogi
Busik mam pytanie gdzieś Ty widział w GT8S kawałek niskiej podłogi

Jest ogłoszony od chyba 2 tygodni przetarg na uniskopodłogowienie i montaż rozruchu chopperowego 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
26.07.2011 22:07
Patrzę w przyszłość, w końcu dziś otwarto koperty z przetargiem na modernizację GT8S.
Offline busik105
Krakowiak
Użytkownik

Komentarzy: 76
26.07.2011 22:11
No tak, tylko że jak na razie to ten przetarg ma obejmować projekt modernizacji GT8S wraz ze stworzeniem prototypu i nie jest powiedziane że się zdecydują wszystkie modernizować.
Offline Krakowiakhttp://mkphotography.cba.pl/
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
26.07.2011 22:29
Nie było mowy o stworzeniu prototypu, a jedynie o nadzorze nad pracami w MPK, dostarczeniu dokumentacji itp. Poza tym o modernizacji wszystkich GT8S mówi się od dawna, a projekt dla jednego wozu nie byłby opłacalny.
Offline busik105
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
27.07.2011 09:13
Wypalacz Rafał napisał(a):
Tak samo jak okrągłe tarcze dachowe nie pasowały do stodwójek czy stopiątek, a jednak w Poznaniu je wprowadzili...

Tam to przynajmniej miało sens - jeżeli chodziło o widoczność numeru. A w tramino przecież wyświetlacz jest umiejscowiony w widocznym miejscu 😛
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
27.07.2011 09:29
M_Szymkowiak napisał(a):
Tam to przynajmniej miało sens - jeżeli chodziło o widoczność numeru. A w tramino przecież wyświetlacz jest umiejscowiony w widocznym miejscu 😛


Tu będzie miało dokładnie taki sam sens - numer na osobnym, okrągłym wyświetlaczu będzie większy. A na wyświetlaczu poniżej będzie można wyświetlić nazwę pętli większą czcionką.
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.07.2011 09:42
Ależ macie problem. Ktoś chce się takiego tradycyjnego rozwiązania trzymać, żeby wszystkie pojazdy u przewoźnika miały jakiś wspólny element i OK. Lepiej widoczny numer linii na wyświetlaczu na pewno poprawia funkcjonalność i według mnie jest dużo lepszym patentem niż czoła pojazdów w zakładowych barwach swojego czasu u nas w Krakowie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
27.07.2011 17:21
Tramino wyglądają jakby naprawdę były jamnikami na torach... 😛
Offline Butelka
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
27.07.2011 21:26
szubak napisał(a):
Niemniej producent poczuł się w tym przetargu już zbyt pewnie i jak widać udało mu się sporo ugrać... 😉

Dlatego należy od czasu do czasu rozpisać przetarg pod inny typ taboru, tak by monopolista nie czuł się monopolistą i nie dyktował cen. Tak było w autobusach, tak pewnie będzie i w tramwajach...
Offline Wiroos
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
27.07.2011 21:39
W pewnym sensie już tak jest - oczywiście o ile wypali przedsięwzięcie pt. 405N-Kr...

A jeszcze na rynek tramwajowy chce wejść NEWAG.
Offline Wypalacz Rafał
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
27.07.2011 22:03
Modernizacja stozłom to inna bajka. Myślałem bardziej o jakimś przetargu na Solarisa/Pesę.
Offline Wiroos
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.07.2011 22:36
Za PESĘ chyba lepiej podziękować... Zresztą co to są przetargi pisane pod kogoś? Przetarg jest pisany pod miasto, jego potrzeby i możliwości. A nie pod producenta...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
28.07.2011 00:44
W Polsce od lat praktykuje się pisanie przetargów pod producentów... A te, które są rozpisywane dla "dobra miasta" - tak naprawdę jako jedyne kryterium mają cenę, bo "dobrem miasta" jest kieszeń urzędu.
Offline Butelka
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
11.08.2011 23:56
No i nadeszła wiekopomna chwila - zaczął wozić pasażerów (choć chyba to nie ten ze zdjęcia):
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1087653&page=39 (od postu #777)
Offline Wypalacz Rafał
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
12.08.2011 03:13
Na zdjęciach wnętrza widac ze nie ma wyświetlaczy LCD w środku, szkoda bo ten pierwszy prototyp jak dobrze pamiętam, to takowe posiadał. Ale generalnie wnętrze bardzo przyjemne.
Offline Kasztann44
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
12.08.2011 03:16
Offline Kasztann44
szypa
Użytkownik

Komentarzy: 52
22.10.2011 20:46
Ja myślę sobie tak. Jedno i drugie miasto inwestuje w tabor. Jedno i drugie miasto mimo wszystko inwestuje w infrastrukturę. Kraków jednak ma większy potencjał od Poznania (choćby patrząc na liczbę ludności czy dorobek kulturowy) więc niech nikogo nie dziwi większa ilośc nowoczesnego taboru w Krakowie. I pozdrawiam z ukochanego Poznania przepiękny Kraków 🙂
Offline szypa