Solaris Tramino S105P #515
«Poprzednie zdjęcie: Moderus Beta #416
Następne zdjęcie: Duewag GT8S #3065»

Solaris Tramino S105P #515
|
|
Ostatnie komentarze
Max998 Użytkownik Komentarzy: 778 26.07.2011 18:29 |
Bardziej niż tramwaj zainteresowała mnie dziewczyna po lewej stronie 😛
|
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 26.07.2011 18:43 |
To znaczy że jesteś jeszcze normalny 😛
|
|
![]() ![]() |
||
Max998 Użytkownik Komentarzy: 778 26.07.2011 18:53 |
Uff, całe szczęście 😛
|
|
![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 26.07.2011 18:59 |
Dopiero teraz zauważyłem dziewczynę, źle ze mną 😛
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 26.07.2011 19:14 |
mnie prócz kobitki w oczy rzuciła się wiocha jaką zafundowali sobie z tym wyświetlaczem nr linii...
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 26.07.2011 19:17 |
Nie wiocha, tylko tradycja 😉
|
|
![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 26.07.2011 19:22 |
Tradycja to może być w E1 gdzie zamienili blachy na wyświetlacz 😛 to ani trochu tu nie pasuje 🙁
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 26.07.2011 19:24 |
Tak samo jak okrągłe tarcze dachowe nie pasowały do stodwójek czy stopiątek, a jednak w Poznaniu je wprowadzili...
|
|
![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 26.07.2011 20:04 |
Poznaniacy mówią że te tarcze to zaleta, bo w zimie jak zaparuje szyba przed wyświetlaczem z kierunkiem to przynajmniej widać co to za linia 😛
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 26.07.2011 20:08 |
Poznaniacy z porażki z GT8S i kupna GT8 też próbowali zrobić medialny sukces. 😛
|
|
![]() ![]() |
||
szubak Administrator Komentarzy: 1694 26.07.2011 20:20 |
Obojętnie jak to wygląda to nie zmienia to faktu, że Poznań kupił 45 nowych wagonów, a Krk mocno przepłacił za swoje 24 szt... 😛 😕
|
|
![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 26.07.2011 20:21 |
Ale nie wiadomo jak Tramino sprawdzi się w eksploatacji, a Bombardier to sprawdzona i porządna konstrukcja.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
B4 Użytkownik Komentarzy: 364 26.07.2011 20:31 |
Trzeba ryzykować....
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 26.07.2011 20:42 |
A Kraków ma Bombardierów już 50 do tego 25 EU8N, 28 GT8, 24 NGT8 i 11 N8. 😛 Ich Bet raczej nie można porównywać do ww. 😛
|
|
![]() ![]() |
||
rodan Gość Komentarzy: 68 26.07.2011 20:45 |
szubak napisał(a): Obojętnie jak to wygląda to nie zmienia to faktu, że Poznań kupił 45 nowych wagonów, a Krk mocno przepłacił za swoje 24 szt... 😛 😕 To co Poznań zaoszczędził na Tramino marnotrawi na Betach oraz Duewagach, z czego te drugie będą pewnie wycofywane przed zmodernizowanymi składami... |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Maciej12991 Gość 26.07.2011 21:13 |
busik105 napisał(a): A Kraków ma Bombardierów już 50 do tego 25 EU8N, 28 GT8, 24 NGT8 i 11 N8. 😛 Ich Bet raczej nie można porównywać do ww. 😛 Podsumujmy 50 nowych tramwajów, na 24 Kraków oczekuje, reszta to szrot. Czyli pod względem taboru w przyszłym roku różnica będzie niewielka. Poznań NF 45+14+10 Kraków NF 50+24. Przykro mi ale i Beta i jakieś EU coś tam to zwyczajne g...o w złotku imitujące cukierka, dlatego chwalenie się posiadaniem czegoś takiego, to mydlenie oczu społeczeństwu na oficjalne marnowanie publicznych pieniędzy. 😈 |
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 26.07.2011 21:17 |
Wolisz jeździć wysokopodłogową stozłomą po NG 5 lat temu, czy jednak zrobić komunikację nieco bardziej przyjazną pasażerom? W cenie zrobienia wszystkich 25 EU8N (według MPK jeden wagon łącznie ze sprowadzeniem i remontem to było około ~500 tys zł) można by kupić ledwo dwa Bombardiery. Kasy miasto ma teraz tyle, że te 24 NGT8 to sukces.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Maciej12991 Gość 26.07.2011 21:27 |
No więc pozwólmy robić małe sukcesy na jakie nas stać, a nie wielkie porażki, które do niczego nie prowadzą. 😉
|
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 26.07.2011 21:41 |
Maciej- niestety nie zgodzę się z tym co piszesz. Nie mówię, że Tramino są złe, bo wydają się lepiej wykonane niż Pesa. O ich właściwościach eksploatacyjnych się nie wypowiadam, bo nie byłem w stanie się nim przejechać. Jednak nasz EU8N, GT8S i N8S-NF mają nie dość, że kawałek niskiej podłogi, jeżdżą znacznie lepiej niż stozłomki, to ich żywotność przewyższa zdecydowanie żywotność i tak już często naprawianego Konstala. Niestety, ale reanimowanie trupa po raz enty jest bezsensowne. Do tego bezpieczeństwo pasażerów też ma swoje znaczenie. A 'szroty' zapewniają je w większym stopniu niż poczciwa stopiątka. Nie chcę wywoływać kolejnej dyskusji pt. wad czy zalet ww. tramwajów. Chodzi mi tylko o to aby zaznaczyć, że Poznań i Kraków prowadzą jak widać troszkę inną politykę taborową, która jednak sprowadza się ku dobremu.. Różnica polega jedynie na tym, że my sprowadzamy tabor zachodni i go modernizujemy. Nie liczę wiedeńców, bo to rozwiązanie przejściowe. Wy natomiast kupujecie Moderusy, które są nie dość, że wysokopodłogowe to jedynie powielają delikatnie unowocześnioną konstrukcję stozłomki. One pojeżdżą przez kolejne 20-30 lat, kiedy to my zastąpimy wiedeńce kolejnymi 24/50/74 bombardierami i częściowo niskopodlogowym taborem zachodnim.
Chociaż Maciej- jedno muszę przyznać. Nawet Kraków teraz pragnie zainwestować w stozłomki. 😛 405N-Kr. Jednak jest to jedyne logiczne rozwiązanie patrząc na potoki pasażerskie '4' i '13'. |
|
![]() ![]() |
||
szubak Administrator Komentarzy: 1694 26.07.2011 21:43 |
czatowiec napisał(a): Ale nie wiadomo jak Tramino sprawdzi się w eksploatacji, a Bombardier to sprawdzona i porządna konstrukcja. Szkoda, że kupiona za cenę wyższą, niż zachodni odbiorcy płacili w tym samym czasie za o wiele nowsze 100% niskopodłogowe konstrukcje... busik1-5 napisał(a): A Kraków ma Bombardierów już 50 do tego 25 EU8N, 28 GT8, 24 NGT8 i 11 N8. 😛 Ich Bet raczej nie można porównywać do ww. 😛 Bety do bombardiera nie ma co porównywać, tak samo jak EU8N czy N8 do combino czy tramino. Ale bety z EU8N czy N8 to już porównać jak najbardziej można. Generalnie Poznań zrobił spory krok do przodu i ma szanse wyprzedzić Kraków. A kolejna sprawa to to, czy po następnych 4 latach rządów "sprawdzonego prezydenta" i jego świty, będzie po czym jeździć w okolicach kolejnych wyborów. Jak widać zaczyna się odbijać czkawką wydawanie pieniędzy jedynie na nową infrastrukturę i brak dbałości o starszą. A także utopienie pieniędzy w kilku szlagierowych inwestycjach, ze stadionem Wisły na czele. Mamy wyskakujące szyny na Limanowskiego, wyskakujące szyny na Basztowej, katastrofalny stan torowiska na Dunajewskiego, Dietla-Krakowska czy pod Bagatelą, nienajlepszy stan na Bieńczyckiej i trasie na Borek, a nawet nie tak dawno remontowane odcinki już zaczynają o sobie dawać znać:/ |
|
![]() ![]() |
||
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 26.07.2011 21:47 |
szubak- nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Infrastruktura Krakowa w ostatnim czasie pozostawia wiele do życzenia. Jednak mowa o taborze, bo obecnie MPK jedynie na niego ma wpływ. Kupno Bombardierów za tak wysoką cenę to inna bajka, jednak widać, że postawili na konstrukcje sprawdzone, a nie na taniochę w postaci Pesy, czy nie przetestowanego Solarisa, który wbrew renomie zawsze może stwarzać problemy.
|
|
![]() ![]() |
||
szubak Administrator Komentarzy: 1694 26.07.2011 21:50 |
Ja do samych bombardierów nic nie mam. Niemniej producent poczuł się w tym przetargu już zbyt pewnie i jak widać udało mu się sporo ugrać... 😉
Generalnie jestem jak najbardziej za kupowaniem sprawdzonych konstrukcji i unifikacją taboru, ale jednak wszystko ma swoje granice i nie powinno to być robione za wszelką cenę. |
|
![]() ![]() |
||
Maciej12991 Gość 26.07.2011 21:51 |
Nie zrozumieliśmy się mówiąc o szrocie myślę o KAŻDYM szrocie, którego wiek wskazuje na wymianę nie modernizację. Bez względu na kraj pochodzenia takiego szrotu. Póki co próbujesz mnie przekonać, że napisałem o wyższości stopiątki nad zachodnimi konstrukcjami. Nie.
PS. A jeśli mówisz o reanimowaniu trupów to Polska niczym nie odbiega od zachodu. Tyle, że tam robiono to dwadzieścia lat temu (patrz Niemcy, ale Włosi robią to do dziś, Lizbona również 🤣 ). Myślę, że znajdzie się jeszcze wiele innych przykładów, ale nie znam taboru na całym świecie. Niestety. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 26.07.2011 21:52 |
Maciej12991 napisał(a): Poznań NF 45+14+10 A odnośnie remontów RT6N w Modetransie - jak wyglądają szanse na zwiększenie ilostanu Tatr w oparciu o "nadmiarowe" pudła sprowadzone z Czech? |
|
![]() ![]() |
||
Maciej12991 Gość 26.07.2011 21:54 |
Póki co nie ma mowy o tym. Przyszła po remoncie #405 i będzie testowana około 3-4 miesiące. Później ma zapaść decyzja co z dalszymi remontami. Dopiero na koniec mowa będzie o kupnie dodatkowych czterech sztuk.
|
|
Krakowiak Użytkownik Komentarzy: 76 26.07.2011 22:04 |
Cytat: Busik mam pytanie gdzieś Ty widział w GT8S kawałek niskiej podłogi❓Jednak nasz EU8N, GT8S i N8S-NF mają nie dość, że kawałek niskiej podłogi |
|
![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 26.07.2011 22:07 |
Krakowiak napisał(a): Cytat: Busik mam pytanie gdzieś Ty widział w GT8S kawałek niskiej podłogi❓Jednak nasz EU8N, GT8S i N8S-NF mają nie dość, że kawałek niskiej podłogi Jest ogłoszony od chyba 2 tygodni przetarg na uniskopodłogowienie i montaż rozruchu chopperowego 😛 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 26.07.2011 22:07 |
Patrzę w przyszłość, w końcu dziś otwarto koperty z przetargiem na modernizację GT8S.
|
|
![]() ![]() |
||
Krakowiak Użytkownik Komentarzy: 76 26.07.2011 22:11 |
No tak, tylko że jak na razie to ten przetarg ma obejmować projekt modernizacji GT8S wraz ze stworzeniem prototypu i nie jest powiedziane że się zdecydują wszystkie modernizować.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 26.07.2011 22:29 |
Nie było mowy o stworzeniu prototypu, a jedynie o nadzorze nad pracami w MPK, dostarczeniu dokumentacji itp. Poza tym o modernizacji wszystkich GT8S mówi się od dawna, a projekt dla jednego wozu nie byłby opłacalny.
|
|
![]() ![]() |
||
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 27.07.2011 09:13 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Tak samo jak okrągłe tarcze dachowe nie pasowały do stodwójek czy stopiątek, a jednak w Poznaniu je wprowadzili... Tam to przynajmniej miało sens - jeżeli chodziło o widoczność numeru. A w tramino przecież wyświetlacz jest umiejscowiony w widocznym miejscu 😛 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 27.07.2011 09:29 |
M_Szymkowiak napisał(a): Tam to przynajmniej miało sens - jeżeli chodziło o widoczność numeru. A w tramino przecież wyświetlacz jest umiejscowiony w widocznym miejscu 😛 Tu będzie miało dokładnie taki sam sens - numer na osobnym, okrągłym wyświetlaczu będzie większy. A na wyświetlaczu poniżej będzie można wyświetlić nazwę pętli większą czcionką. |
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 27.07.2011 09:42 |
Ależ macie problem. Ktoś chce się takiego tradycyjnego rozwiązania trzymać, żeby wszystkie pojazdy u przewoźnika miały jakiś wspólny element i OK. Lepiej widoczny numer linii na wyświetlaczu na pewno poprawia funkcjonalność i według mnie jest dużo lepszym patentem niż czoła pojazdów w zakładowych barwach swojego czasu u nas w Krakowie.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Butelka Użytkownik Komentarzy: 492 27.07.2011 17:21 |
Tramino wyglądają jakby naprawdę były jamnikami na torach... 😛
|
|
![]() ![]() |
||
Wiroos Administrator Komentarzy: 3794 27.07.2011 21:26 |
szubak napisał(a): Niemniej producent poczuł się w tym przetargu już zbyt pewnie i jak widać udało mu się sporo ugrać... 😉 Dlatego należy od czasu do czasu rozpisać przetarg pod inny typ taboru, tak by monopolista nie czuł się monopolistą i nie dyktował cen. Tak było w autobusach, tak pewnie będzie i w tramwajach... |
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 27.07.2011 21:39 |
W pewnym sensie już tak jest - oczywiście o ile wypali przedsięwzięcie pt. 405N-Kr...
A jeszcze na rynek tramwajowy chce wejść NEWAG. |
|
![]() ![]() |
||
Wiroos Administrator Komentarzy: 3794 27.07.2011 22:03 |
Modernizacja stozłom to inna bajka. Myślałem bardziej o jakimś przetargu na Solarisa/Pesę.
|
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 27.07.2011 22:36 |
Za PESĘ chyba lepiej podziękować... Zresztą co to są przetargi pisane pod kogoś? Przetarg jest pisany pod miasto, jego potrzeby i możliwości. A nie pod producenta...
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Butelka Użytkownik Komentarzy: 492 28.07.2011 00:44 |
W Polsce od lat praktykuje się pisanie przetargów pod producentów... A te, które są rozpisywane dla "dobra miasta" - tak naprawdę jako jedyne kryterium mają cenę, bo "dobrem miasta" jest kieszeń urzędu.
|
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 11.08.2011 23:56 |
No i nadeszła wiekopomna chwila - zaczął wozić pasażerów (choć chyba to nie ten ze zdjęcia):
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1087653&page=39 (od postu #777) |
|
![]() ![]() |
||
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 12.08.2011 03:13 |
Na zdjęciach wnętrza widac ze nie ma wyświetlaczy LCD w środku, szkoda bo ten pierwszy prototyp jak dobrze pamiętam, to takowe posiadał. Ale generalnie wnętrze bardzo przyjemne.
|
|
![]() ![]() |
||
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 12.08.2011 03:16 |
||
![]() ![]() |
||
szypa Użytkownik Komentarzy: 52 22.10.2011 20:46 |
Ja myślę sobie tak. Jedno i drugie miasto inwestuje w tabor. Jedno i drugie miasto mimo wszystko inwestuje w infrastrukturę. Kraków jednak ma większy potencjał od Poznania (choćby patrząc na liczbę ludności czy dorobek kulturowy) więc niech nikogo nie dziwi większa ilośc nowoczesnego taboru w Krakowie. I pozdrawiam z ukochanego Poznania przepiękny Kraków 🙂
|
|
![]() ![]() |