Strona główna» Imprezy komunikacyjne i kolejowe» VI Międzynarodowy Zlot Ogórków» Berliet PR100MI #3873

Berliet PR100MI #3873

«Poprzednie zdjęcie: Jelcz 272 MEX+P01 #341+608

Berliet PR100MI #3873

Data zrobienia zdjęcia: 14 maja 2011 roku (sobota)
Opis: Plac Bankowy. Prezentacja autobusów przed paradą.
Słowa kluczowe: Berliet PR100MI #3873 KMKM_Warszawa VI_Międzynarodowy_Zlot_Ogórków Noc_Muzeów Warszawa plac_Bankowy
Data dodania zdjęcia: 16.05.2011 16:59, Wyświetleń: 2830, Pobrań: 34, Wielkość pliku: 230.1 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Copyright Notice: Tomasz Bielecki

Ostatnie komentarze

TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
16.05.2011 19:51
Świetnie odrestaurowany, normalnie jak nowy 😲
Offline TOMAS8112
Coffee
Gość

16.05.2011 20:01
A gdzie się podział "Licencja Berliet"?
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
16.05.2011 20:08
Nie czepiaj sie.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Johnny
Gość

16.05.2011 20:08
Możesz jeszcze dodać "błękitny wieżowiec" do kluczowych 😉
 
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
16.05.2011 20:09
Zniknął tylko napis Berliet.
Offline Sudi
sloma_p
Gość

17.05.2011 20:43
Zdjęcie fajne 🙂

Taki mały off-top:

Jak korygujesz perspektywę, nie rób tego do samego końca (nie wyrównuj linii pionowych w budynku tak, aby były idealnie pionowe), tylko zostaw korekcję na 80-90% (nie wiem jakiego programu użyłeś, w moim mogę wpisywać wartości, ale generalnie zawsze da się "nie dociągać"😉 - będzie wyglądać lepiej i unikniesz efektu "rozszerzania" się budynku u góry 😉

Tutaj -> link jest to świetnie wytłumaczone 🙂
 
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
17.05.2011 21:32
O widzisz, dzięki za linka.
Staram się tak to prostować, żeby cały budynek był prosty, niestety jak widać na załączonym obrazku, nie zawsze mi się to udaje 😉
Offline thomas_
Pietrek
Użytkownik

Komentarzy: 177
17.05.2011 22:12
Szkoda, że to tylko replika, a tym czasem chyba ostatni oryginał (nie licząc zgniłka z Muzeum Techniki) z Ropy k.Gorlic przestał istnieć. 😭
Offline Pietrekfaur at gazeta.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
17.05.2011 22:24
Co Ty to gadasz 😲 Przecież to jest oryginalny Berliet który jeździł w Krakowie.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Coffee
Gość

17.05.2011 22:42
Dominiak napisał(a):
Co Ty to gadasz 😲 Przecież to jest oryginalny Berliet który jeździł w Krakowie.

No właśnie Berliet, a nie Jelcz. On "udaje" Jelcza, co widać doskonale we wnętrzu i z tyłu.
 
Pietrek
Użytkownik

Komentarzy: 177
17.05.2011 22:47
A że nie wspomnę o silniku...
Offline Pietrekfaur at gazeta.pl
MeteorKKR
Użytkownik

Komentarzy: 187
18.05.2011 12:26
Nie kłóćcie się 🙂
To jest Renault PR100, który zresztą jeździł w Krakowie. W 1991 roku trafił do KPPU Kraków, gdzie otrzymał numer taborowy 825 (nr rej. KRE 469C, następnie KVA 2704. W roku 2003 zakupił go PKS Kraków (nr tab. K00080, nr rej. KR 1910L). W PKS-ie służył jako darmobus do CH "Zakopianka" i Carrefoura. Tu wytrzymał zaledwie rok i w 2004 został wycofany z ruchu. W roku 2005 ów Berliet PR100MI został zakupiony przez Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie.
Całą jego historia jest tutajtutaj
Offline MeteorKKRmeteorkkr at wp.plhttp://www.meteorfoto.prv.pl
Coffee
Gość

18.05.2011 12:37
MeteorKKR napisał(a):
To jest Renault PR100

I Tu się mylisz. Jest to oryginalny Berliet (nie Renault). Stricte Renówkami były tylko PR180.
 
MeteorKKR
Użytkownik

Komentarzy: 187
19.05.2011 13:03
Coffee napisał(a):
MeteorKKR napisał(a):
To jest Renault PR100

I Tu się mylisz. Jest to oryginalny Berliet (nie Renault). Stricte Renówkami były tylko PR180.

Masz rację, źle wpisałem (miało być Berliet) 😉
Choć pamiętam z linii 238 z Wrocławskiej, że tak jak większość wozów z KPPU miał napis na masce już Renault, natomiast napis Berliet widniał z tyłu. Foto z tyłu
Kolejne informacje i zdjęcia
Cytat:
"Na początku lat 90. wśród sprowadzanych do Polski z Zachodniej Europy używanych autobusów znalazło się też kilka francuskich autobusów Berliet PR100 i Renault PR100 będących oryginalnym pierwowzorem Jelcza PR100. Niestety były to egzemplarze PR100MI z końca lat 70-tych, a więc już z 6-cylindrowym silnikiem Renault montowanym w miejsce pierwotnie używanego silinika Berliet V8. Egzemplarze wyprodukowane po 1980 roku nosiły już oznaczenie Renault PR100 od koncernu który w 1977 roku wykupił firmę Berliet."

I to co pisał Pietrek, niestety silnik już jest nie ten...
A na marginesie szkoda że nasze MPK nie zachowało żadnego egzemplarza 🙁
Offline MeteorKKRmeteorkkr at wp.plhttp://www.meteorfoto.prv.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
21.05.2011 19:27
No z tego co pamiętam to do naszego MPK też kilka tych wozów trafiło, jakoś na początku lat 90-tych, kilka razy widziałem taką PRkę na Nowym Kleparzu na linii 227. W Krakowie nie zachował się ani jeden taki autobus?
Offline TOMAS8112
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
21.05.2011 19:57
Ten Berliet należał do MPK Kraków.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
21.05.2011 20:17
Dominiak jesteś pewny że #825 z KPPU był wcześniej w posiadaniu MPK?
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
21.05.2011 20:36
Z Orleanu miało przyjść 25 sztuk i wszystkie miały trafić do MPK, niestety tylko pięć chwilę pojeździło, a potem tak jak reszta zostały oddanie do KPTS (KPPU), więc nie wiadomo, czy widoczny Berliet ma korzenie krakowskie.
Offline busik105
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
21.05.2011 21:48
Korzenie krakowskie ma bo jeździł w KPPU, pytanie czy ma "empekowskie".
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
21.05.2011 22:17
O to mi chodzilo. 😉
Offline busik105
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
22.05.2011 06:01
TOMAS8112 napisał(a):
No z tego co pamiętam to do naszego MPK też kilka tych wozów trafiło, jakoś na początku lat 90-tych, kilka razy widziałem taką PRkę na Nowym Kleparzu na linii 227


Kilka sztuk owszem trafiło do MPK, ale akurat linię 227 obsługiwało przez pewien czas KPPU 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
22.05.2011 10:21
Ja tak może trochę nie na temat, ale dlaczego ta firma KPPU znikła?. Z tego co pamiętam to ta firma miała być taką konkurencją w komunikacji dla MPK. Gdyby do dzisiaj istniała i się rozwijała, to może by wystartowała w ostatnim przetargu na obsługę komunikacji autobusowej w Krakowie, i dzisiaj min na 105,122,153,174 mielibyśmy KPPU 😉
Offline TOMAS8112
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
22.05.2011 12:34
Firma istnieje, tylko nie zajmuje się już przewozem osób, pewnie się nie opłacało.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl