Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Scania CN113CLL» Scania CN113CLB #TKA J992

Scania CN113CLB #TKA J992

«Poprzednie zdjęcie: Scania CN113CLL #PS009
Następne zdjęcie: Scania CN113CLB #TKA G438»

Scania CN113CLB #TKA J992

Data zrobienia zdjęcia: 27 grudnia 2010 roku (poniedziałek)
Opis: Kraków, dworzec Czyżyny.
Słowa kluczowe: Scania CN113CLB #TKA_J992 #TKA_M551 CB_Dobiesławice Kraków dworzec_Czyżyny
Data dodania zdjęcia: 02.01.2011 15:37, Wyświetleń: 2532, Pobrań: 7, Wielkość pliku: 199.3 KB
Dodał: Omar Sharif
EXIF Info
Nazwa aparatu: Panasonic
Model aparatu: DMC-LZ6
Czas ekspozycji: 1/500 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.3
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 27.12.2010 12:29:21
Długość ogniskowej: 12.9mm

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.01.2011 19:05
Żal na nie patrzeć, ale z drugiej strony to na prawdę dzielne i twarde maszyny.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Omar Sharif
Użytkownik

Komentarzy: 353
02.01.2011 19:53
Wiedzą co kupować 🙂
Offline Omar Sharif
adek
Gość

02.01.2011 22:54
@Unrealgod Fakt, wozy wytrzymałe, ale w sumie jak się na patrzy to aż strach do tego wsiąść bez obaw o bezpieczeństwo 😕
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.01.2011 23:20
Ci, którzy nie muszą, nie korzystają z tego przewoźnika. Niestety wiele osób nie ma alternatywy bo CB ma praktycznie monopol w swoim rejonie działania. Pewnie po części dlatego te autobusy tak wyglądają. Na liniach gdzie jest konkurencja, przewoźnicy wyglądają inaczej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
krzysiekz
Użytkownik

Komentarzy: 31
03.01.2011 20:00
Twarde sztuki, może technicznie prezentują wyższy poziom niż wizualny.
Offline krzysiekzhttp://www.krzysiekz.host22.com/
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
03.01.2011 20:14
Ja bym polemizował, wystarczy popatrzeć jak ruszają z miejsca.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
krzysiekz
Użytkownik

Komentarzy: 31
03.01.2011 20:20
Nie było mi dane tego zobaczyć. 😉 Mam w planach w drugiej połowie miesiąca podjechać na Czyżyny i przyjrzeć im się dokładniej, może nawet przejechać.
Offline krzysiekzhttp://www.krzysiekz.host22.com/
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
03.01.2011 20:37
Patrząc na te autobusy chyba bałbym się do tego wsiąść:/
Offline szubak
Marcin_FTŚ
Gość

03.01.2011 20:57
Osz kurna, tak zapuszczonych Scanii to chyba nawet Meteor nie ma... 😐
 
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
03.01.2011 21:36
Jeżdze nimi od czasu do czasu i nie polecam, wnetrze w jeszcze gorszym stanie niz z zewnatrz, fotele smierdzące, przepocone i brudem oblepione, smierdzi spalinami, czesto niestety jezdzi tez niezły element który pali papierosy, spożywa alkohol i jest agresywny. Kilka miesiecy temu byla głosna sprawa, w autobusie CB pobili ze skutkiem smiertelnym jednego chłopaczka.
Offline Kasztann44
Marcin_FTŚ
Gość

03.01.2011 21:50
To tak samo jak na linii 954 w Mysłowicach, typowy bydłowóz którym jeżdżą podchmielone typy... Już nie raz pobili tam pasażera czy kierowcę.
 
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
04.01.2011 11:13
A ja jestem ciekaw dlaczego nikt się tym przewoznikiem nie zainteresuje np: ITD, faktycznie stan tych pojazdów jest opłakany, przecież gdyby zrobili nagonkę na tę firmę to z miejsca by pozabierali wszystkie dowody rejestracyjne już na sam stan wizualny autobusów. Może wtedy zmusili by przewoznika do większej dbałości o tabor 😡
Offline TOMAS8112
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
04.01.2011 11:50
Po pierwsze to za stan wizualny nie można zabrać dowodu. Może autobusy spełniają wszystkie normy (z czasów kiedy wyjechały z fabryki) na tyle że mogą jeździć?
Po drugie to nawet ITD nie działa w próżni. Owszem można zabrać wszystkie dowody i zmusić przewoźnika żeby kupił nowiutkie autobusy/zakończył działalność. Ale kto wtedy tych wszystkich ludzi zawiezie do pracy i do domu?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
04.01.2011 12:34
Piszesz, że ITD nie działa w próżni, ale tak samo w próżni nie działa CB. Firma padnie, to lukę wypełni inna. A wątpię, żeby standard podróży był gorszy niż w CB...

Jak było z busami? "Jeżdżą zatłoczone, bo czym ludzie mieliby dojechać do pracy". "Muszę wziąć tych ludzi, bo czym dojadą" etc. ITD i policja wzięły się za kontrolę busów i nagle przewoźnicy zaczęli wprowadzać do ruchu dodatkowe pojazdy. Da się? Da się. Tylko wcześniej nikt na to nie zwracał uwagi, więc po co robić cokolwiek w tym kierunku. Pasażerowie zadowoleni, bo wsiedli, nieważne, czy jechali na miejscu siedzącym, czy leżąc na przedniej szybie. Przewoźnik zadowolony, bo z jednego pojazdu miał większy zysk. A bezpieczeństwo? Skoro pasażerom "odpowiadało", to po co firma ma coś z tym robić...

Niech sobie busy jeżdżą. Ale niech funkcjonują w ramach istniejących przepisów. Nie mam nic do firm, które podstawiają tabor w dobrym stanie (niekoniecznie przecież nowy), mają rozkłady na przystankach, biorą ludzi tyle, ile pojazd ma w dowodzie. Ale jazda na zasadzie: podstawię starego rzęcha, a do środka zamiast 9 osób wepcham 20, bo się tyle w ścisku zmieści, to już nie jest normalna działalność tylko nieuczciwa konkurencja, do tego niebezpieczna dla pasażerów. Jasne, że przejazd jest tańszy, tylko nie bierze się to z dobrego zarządzania, tylko z obejścia obowiązujących przepisów. Równie dobrze możemy zacząć legalizować sprzedaż chrzczonej benzyny na stacjach. Towar niepełnowartościowy, ale przecież tańszy...
Offline szubak
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
04.01.2011 13:57
Unrealgod@ to prawda że za stan wizualny dowodu zabrać nie można, ale za stan techniczny już tak. Miałem okazję korzystać z usług tego przewoznika na trasie z Krakowa do Koszyc i przeciekający dach oraz dziurawa/przerdzewiała podłoga w autobusach tej firmy do rzadkości nie należy, nie wspominając już o wyciekających ze wszystkich stron z pojazdu płynach technicznych np: olej. Podejrzewam że taki autobus raczej nie spełnia minimalnych norm aby w ogóle wyjechać na drogę publiczną. Ale tak jak tu wcześniej było pisane, ta firma niema na swoim terenie działania porządnego konkurenta, więc po co ma dbać o tabor i podnosić standard usług skoro pasażer i tak jest skazany na usługę tej firmy, bo innego przewoznika tam nie ma. A tabor? ważne aby jakoś jezdził a komfort podróży i bezpieczeństwo się nie liczy 😡 A tak swoją drogą, czy ta firma ma oficjalną stronę internetową dotyczącą działalności, gdzie można znalezć np: rozkłady jazdy itp, tak jak MPK ? bo Google nic na ten temat nie wie 🙄
Offline TOMAS8112
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
04.01.2011 14:26
szubak napisał(a):
Nie mam nic do firm, które (...) biorą ludzi tyle, ile pojazd ma w dowodzie


Oo, to MPK nie lubisz 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
04.01.2011 14:34
Albo PKP
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
04.01.2011 14:45
kuba203 napisał(a):
Oo, to MPK nie lubisz 😛

Patrząc po danych jakie ma ZIKIT to sądzę, że tyle osób, ile się teoretycznie mieści w autobusie jednak tam w praktyce nie wejdzie😉
Offline szubak
krzysiekz
Użytkownik

Komentarzy: 31
04.01.2011 15:01
Czyli CB to po prostu firma pokroju Henzago. Jeździ dla czystego zysku, nie dokładając ani pół złamanego grosza do utrzymania taboru, nawet jeśli w grę wchodzi bezpieczeństwo i komfort podróży pasażerów. Dla mnie takie firmy nie powinny istnieć.
Offline krzysiekzhttp://www.krzysiekz.host22.com/
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
04.01.2011 15:10
szubak napisał(a):
kuba203 napisał(a):
Oo, to MPK nie lubisz 😛

Patrząc po danych jakie ma ZIKIT to sądzę, że tyle osób, ile się teoretycznie mieści w autobusie jednak tam w praktyce nie wejdzie😉


Ale pisałeś o danych w dowodzie, a nie danych, jakie ma ZIKiT 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
04.01.2011 15:39
@krzysiekz: Większość firm istnieje dla czystego zysku.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
04.01.2011 15:40
Poczytaj sobie o czymś takim jak odpowiedzialność społeczna.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
krzysiekz
Użytkownik

Komentarzy: 31
04.01.2011 15:53
Unrealgod napisał(a):
@krzysiekz: Większość firm istnieje dla czystego zysku.


I według Ciebie to jest dobre? Ameryki nie odkryłeś. Takie firmy należy tępić i nie pozwolić na to, żeby zajmowały się przewozem osób, skoro interes i bezpieczeństwo pasażerów mają głęboko w poważaniu.
Offline krzysiekzhttp://www.krzysiekz.host22.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
04.01.2011 16:22
Jak mieliśmy ustrój w którym nie maiło być zysku tylko ogólny dobrobyt i wszystko miało być dla ludu i do ludu należeć to ludziom się nie podobało i ten system padł. Teraz na świecie jest kapitalizm. No na prawie całym świecie. System nie doskonały jednak chyba najlepszy z możliwych.

@krzysiekz: Jakie metody konkretnie proponujesz?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
04.01.2011 16:28
@ vear. Odpowiedzialność społeczna to tylko teoria. Nikt jej nie zapisał w prawie, nikt jej nie egzekwuje. Więc jej nie ma i nie należy od nikogo oczekiwać.
Edit: podobnie nie należy oczekiwać uczciwej konkurencji jeśli nie ma żadnych narzędzi do jej egzekwowania, lub narzędzia nie są stosowane. Jeśli busiarstwo się panoszy, to tylko dlatego, że w aktualnych warunkach może się panoszyć. Większość ludzi się panoszy, jeśli im pozwolić.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
04.01.2011 16:36
Jakby ktoś zapisał w prawie, to nie byłaby już odpowiedzialnością społeczną 🙂 A w tej branży myślę że jednak pasażerowie egzekwują. Tyle, że jak widać CB jest zadowolone ze status quo i więcej nie potrzebuje.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
04.01.2011 16:43
To prawda, bo z definicji jest dobrowolna 😉 Więc nie liczyłbym na nią u przedsiębiorstw, którym "nie zależy". I właśnie tak - jeśli przewoźnik jest zadowolony ze status quo, to nie zrobi nic, do czego państwo go nie zmusi. Na drogach nie dzieje się nic co "wykracza poza prawo i poziom jego egzekwowania" - cytuję samego siebie z shoutboxa z 12.2010
😛 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
krzysiekz
Użytkownik

Komentarzy: 31
04.01.2011 17:21
Unrealgod napisał(a):
@krzysiekz: Jakie metody konkretnie proponujesz?


A jakie mogę zaproponować? Skoro zajmują się przewozem ludzi, nie ziemniaków, buraków i pochodnych, to należałoby się trochę bardziej przyłożyć do dbałości o tabor. Przede wszystkim należy zaostrzyć warunki dopuszczania pojazdów do ruchu, czyli przyłożyć jeszcze większą wagę do sprawności technicznej autobusów. Wzmożyć kontrole ITD, aby eliminowały takie pojazdy z ruchu, żeby zaczęli regularnie kontrolować autobusy komunikacji miejskiej, a nie skupiać się na międzymiastowych, ciężarówkach, czy minibusach. Klikanaście zabranych dowodów rejestracyjnych na pewno dałoby do myślenia przewoźnikowi i może zacząłby sobie uświadamiać pewne kwestie, a na pewno wymusiłoby to na nim inwestycję we właściwą sprawność autobusów.
Offline krzysiekzhttp://www.krzysiekz.host22.com/
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
04.01.2011 22:19
kuba203 napisał(a):
Ale pisałeś o danych w dowodzie, a nie danych, jakie ma ZIKiT 😛

Nie mam pojęcia ile który autobus ma w dowodzie 😛
Offline szubak
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
05.01.2011 05:20
Zazwyczaj gdzieś nad kabiną jest to napisane. I niestety, te wartości są przekraczane.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl