Strona główna» Kolej» Lokomotywy spalinowe» SM42» SM42-041

SM42-041

«Poprzednie zdjęcie: SM42-758
Następne zdjęcie: SM42-761»

SM42-041

Data zrobienia zdjęcia: 25 czerwca 2010 roku (piątek)
Opis: Wspomnienie objazów przez D29-104
Słowa kluczowe: SM42 SM31 SM42-041 SM42-761 SM31-071 Mszana_Dolna D29-104 towarowy PKP_Cargo
Data dodania zdjęcia: 24.11.2010 18:14, Wyświetleń: 2129, Pobrań: 10, Wielkość pliku: 216.0 KB
Dodał: aster
IPTC Info
Date created: 26.06.2010
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G7
Czas ekspozycji: 1/320 sec(s)
Wartość przysłony: F/4.8
Data utworzenia: 26.06.2010 12:58:53
Długość ogniskowej: 44.4mm

Ostatnie komentarze

czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
24.11.2010 21:03
Tej trumnie zdechły światła końca pociągu, że dali jej tarcze?
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
24.11.2010 21:15
Na rewizję do NEWAGU ją targali na zimno.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
24.11.2010 22:07
Ech, te objazdy to była chyba najlepsza kolejowa ciekawostka w Małopolsce na przestrzeni ostatnich lat. Szkoda, że taka krótka...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
25.11.2010 07:34
Wystarczy jakiś most wysadzić na zwykłej trasie do Nowego Sącza i znowu będzie 104 aktywna.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
25.11.2010 09:59
@Unreal: zdrowy jesteś?
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
25.11.2010 10:02
O co chodzi? Przecież to jedyny sposób na reaktywację 104 🤣
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
25.11.2010 12:34
hurricane napisał(a):
@Unreal: zdrowy jesteś?

@hurric: a masz jakiś lepszy pomysł na przywrócenie ruchu na tej linii?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
25.11.2010 12:58
Tak, oddać prywatnemu zarządcy, odremontować i puścić szynobusy prywatnego operatora raz na godzinę... Tyle, że to Polska, więc to mało realne... Ale na pewno lepsze niż wysadzanie czegokolwiek...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
25.11.2010 13:37
Ale chcesz najpierw wydać kilkadziesiąt milionów na odremontowanie czy liczysz że prywatny przedsiębiorca je wyda po tej linii dało się jeździć szybciej niż rowerzysta po parku? Pasażerów na tej trasie nie ma chyba aż tak wielu. Mieszczą się w busie za kilkanaście tysięcy złotych i nie narzekają.
Dla 104 szansa na życie w innej formie niż bardzo awaryjny objazd do Noweg Sącza to ja widzę tylko jako specjalna linia turystyczna. Może nawet zarządzana przez jakieś stowarzyszenie miłośników. W UK funkcjonują takie linie kolejowe po których jeżdżą tylko retro pociągi obsługiwane przez pasjonatów albo bogaczy których stać żeby w tym topić gruby hajs. Trzeba się dogadać ze skansenem, z PKP PLK, żeby udostępnili linię, znaleźć sponsorów. A później zapraszać bogatych Niemców, Brytyjczyków, Amerykanów itp którzy przyjeżdżają też na inne kolejowe imprezy. W wakacje uruchamiać regularny pociąg parowy do Nowego Sącza, tak jak to robi Wolsztyn + jakieś większe imprezy okolicznościowe. Umożliwić najbogatszym turystom przejażdżki w parowozie, na przykład jako palacz, na mijankach, uczestniczenia w manewrach i obsłudze parowozu. Wreszcie odremontować któryś z tych wirnikowych pługów parowych które są w skansenie jako ekspozycja i przynajmniej raz w roku urządzać zimową imprezę z odśnieżaniem takim pługiem. Myślę że by to przyciągało całkiem sporo zainteresowanych z okolicznych krajów.
Bo jak nie chcesz wysadzać mostów, to na szynobusy na 104 nie masz co liczyć, prędzej zobaczysz na niej rowery, kiedy już ją wyasfaltują.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
25.11.2010 13:49
Bo to jak mówiłem Polska, na zachodzie taka linia miałaby przyszłość, bo nie na takich liniach pociągi jeżdżą tam...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
25.11.2010 18:07
Szynobusy by tam miały sens, bo przecież linia pokrywa się w znacznej mierze z krajówką, po której śmiga sporo lokalnych przewoźników, więc ma potencjał. Tylko najpierw przydałoby się przywrócić vmax do 60-80 km/h. Przy porządnym rozkładzie busiarnia byłaby bez szans. Zimą ta linia zapewniłaby sprawny dojazd z okolicznych miejscowości, albo nawet z Nowego Sącza dla narciarzy (Śnieżnica jest jednym z fajniejszych stoków w rejonie). Ale do tego trzeba włodarzy województwa z łbem na karku, ciekawe jak rejonem pokierują nowi, bo dotychczasowym wybitnie to nie szło, przynajmniej wszędzie poza osią E30...
A, jednocześnie szczerze wątpię, by komukolwiek udało się w najbliższej przyszłości tę linię bezczelnie przerobić na ddr.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
25.11.2010 18:10
Polska kolej powinna wzorować się na czeskiej. Małe szynobusy na lokalnych, nawet zaniedbanych liniach są potęgą ČD...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
25.11.2010 18:11
Na razie to czeskie koleje zaczynają się wzorować na Polsce 😕
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
25.11.2010 19:13
vear napisał(a):
Szynobusy by tam miały sens, bo przecież linia pokrywa się w znacznej mierze z krajówką, po której śmiga sporo lokalnych przewoźników, więc ma potencjał.

Tak jak pisałem powyżej: znasz kogoś kto wyłoży grube miliony na remont tej linii? No i busy masz na krajówce co 15 min w szczycie. To częściej niż Balice Express jeździ. Szynobus może były tańszy, na pewno wolniejszy (nawet po remoncie kapitalnym linii) więc jeździli by nim ci którzy akurat o danej godzinie jechali by do szkoły czy pracy (co jak wiemy w przypadku PR rzadko się zdarza).
Co do narciarzy to na Śnieżnicę głównie przyjeżdżają narciarze z Krakowa bo samochodem jedzie się do 40minut. Pociąg z Krakowa do Chabówki jedzie 2:30 + do Kasiny jechałby jeszcze z 30 minut. Nie wyobrażam sobie żeby kogoś przyciągnięto taka ofertą.
Bardzo mi przykro ale kolej została w tyle za busami jakieś 20 lat temu. Busiarze inwestowali i rozwijali się przez ten czas. A kolej...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Burdzio
Użytkownik

Komentarzy: 98
25.11.2010 21:27
Nowy Sącz - Limanowa obecnie to ma sens co najmniej co 30 minut poza szczytem i co 15 w szczycie, bo nikt nie będzie czekał na pociąg skoro co 5 minut jedzie bus do Limanowej, a do Marcinkowic, Męciny co 10 minut. No i czas jazdy jak najkrótszy (max. 40 minut).
Offline Burdzio
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
25.11.2010 22:31
@ Wypalacz Rafał

Zawsze się zastanawiałem jak możliwy jest fenomen CzD. I spodziewam się, że to nie da rady się tego utrzymać i trochę potną. Ale żeby do nas się upodobnić musieliby naprawdę wyciąć 50% sieci i 60-70% połączeń.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl