Nysa 522 R-ka
«Poprzednie zdjęcie: Škoda 105l
Następne zdjęcie: Potworek»

Nysa 522 R-ka
Data zrobienia zdjęcia: | 5 września 2010 roku (niedziela) |
Opis: | Reanimacyjna Nysa 522 z rodzącą przemierza Czerwińska nad Wisłą. |
Słowa kluczowe: | Nysa 522 R-ka "R" karetka karetka_reanimacyjna Czerwińsk Czerwińska_nad_Wisłą Klasztorna Muzeum_Ratownictwa_medycznego_w_Krakowie Być_jak_Deyna |
Data dodania zdjęcia: 08.09.2010 15:36, Wyświetleń: 2134, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 337.4 KB | |
Dodał: | Unrealgod |
Ostatnie komentarze
Voith Gość 08.09.2010 22:08 |
Czy ona przypadkiem na Siewnej na parkingu na lawecie nie stała dzisiaj?
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 09.09.2010 02:25 |
Jest to bardzo prawdopodobne, ponieważ do Krakowa z tego Czerwińska dojechaliśmy późno w nocy i lawetę planowaliśmy rozładować następnego dnia w (nowej) siedzibie muzeum. Z tego co wiem (bo ja akurat nie mam kluczy od hali) to osobą które miały to robić coś wypadło i Nysa na lawecie pozostała.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Voith Gość 09.09.2010 22:58 |
Co prawda tylko przejeżdżałem ale wyglądała ślicznie. Zakłuło w serduchu... uwielbiam Nyski.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 13.09.2010 21:55 |
To jest pierwsza i jedyna Nysa jaką miałem okazję kiedykolwiek jeździć. Ostatnia wyprodukowana reanimacyjna (bo sanitarki jeszcze później powstały) rocznik 1992. Do Czerwińska musiała jechać lawetą bo nie ma OC, no i to trochę kilometrów dla auta które ponad rok tylko stało. Pojechała zagrać w filmie "Być jak Deyna". Razem z nią grał granatowy Ogórek KMKM i miał zagrać Fiat 125p który niestety w drodze na plan zaliczył zderzenie czołowe. Musiał go zastąpić trochę mniej oryginalny DF pożyczony od Pana kierowcy lokalnego gimbusa.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Voith Gość 13.09.2010 22:49 |
Na Powstańców stoją PF repliki milicyjnego i wpt 1313 🙂
Na Nysie uczyłem się jeździć. Jeszcze 3-biegowej. Klimat ma auto nieziemski. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 13.09.2010 22:58 |
Jeżeli ten WPT 1313 jest czerwony to miałem okazję w nim siedzieć podczas jednego z Krakowskich Midnight Cruisin'. Replikę Fiata MO mieliśmy mieć a naszym muzeum ale nic z tego nie wyszło jak na razie. Za to mamy wiele innych ciekawych eksponatów.
Co do nysy to bezsprzeczny klimat. Wycieraczki rodem z autobusu, silnik tuż przy prawej nodze no i szyby które z czasem się prostują i wyskakują uszczelek. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Voith Gość 13.09.2010 23:03 |
żółty 1313 i MILICJA a nie MO
W Nysie najlepszy jest zapach. |
|
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 13.09.2010 23:07 |
Oprócz 1313 i Milicji mają też karoserię od Garbusa i - chyba - coś jeszcze...
|
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 13.09.2010 23:21 |
MO - Milicja Obywatelska.
Żółty czy "bahama yellow"? A garbus to jak dla mnie tylko samochód Hitlera. Nie wzbudza we mnie żadnego większego zainteresowania. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Voith Gość 14.09.2010 21:08 |
Unrealgod napisał(a): MO - Milicja Obywatelska. Żółty czy "bahama yellow"? A garbus to jak dla mnie tylko samochód Hitlera. Nie wzbudza we mnie żadnego większego zainteresowania. Wiem co to MO, chodzilo mi o to że na drzwiach ma napis milicja a nie MO (bo takie tez były). Co do koloru to aż tak dokładnie go nie oglądałem, żeby odcień sprawdzać. Żółty to żółty a nie niebieski i nie czerwony. Nie oryginal bo ma np. koguta na pałąku. W każdym razie stoją za płotem przy drodze, więc sam możesz sprawdzić. |
|
Bernard Użytkownik Komentarzy: 234 14.09.2010 21:18 |
Mój dziadek miał Nysę 522 z dwoma drzwiami klamkowymi po prawej stronie z 1991r. w stanie oryginalnym, koloru niebieskiego. Eksploatował ją około 10 lat i w 2006r. została sprzedana na chodzie innemu właścicielowi. Miałem dużo jej zdjęć i filmików ale niestety nie przetrwały formatowania dysku 🙁.
|
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 14.09.2010 22:53 |
Wszystkie nyski miały 2 drzwi z prawej strony (w tej na zdjęciu nie ma klamki bo ktoś ją ukradł). Z wyjątkiem tych milicyjnych desantowych z drzwiami odsuwanymi po obu stronach, żeby milicjanci z tyłu mogli wyskakiwać w biegu na obie strony. Natomiast z tyłu była klatka (tak jak w dzisiejszych VW Transporterach). Takie nysy były też w innych służbach (jak ŻW). Normalnie Nysy z tyłu miały drzwi jednoskrzydłowe, karetki i sanitarki miały dzielone na 2 skrzydła. Umożliwiało to jazdę z otwartymi drzwiami ale przede wszystkim otwieranie drzwi z tyłu kiedy auto stało blisko rampy lub innej przeszkody. Oczywiście po okresie swojej służby pojazdy takie trafiały do cywila i tam miały swoje drugie życie. Wiec można i tam spotkać wersje z drzwiami przesuwanymi (prawie zawsze niebieskie lub zielone) czy z dzielonymi drzwiami z tyłu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Voith Gość 16.09.2010 21:18 |
Byly wersje cywilne z odsuwanymi w układzie - otwierane z przodu prawa/lewa, odsuwane wyłacznie z prawej i jednoskrzydłowe z tyłu. Ale nie wiem czy nie było tak tylko w towarówkach. Osobowe i towosy miały na pewno otwierane.
|
|