Strona główna / Komunikacja na Świecie / Czechy / Ostrava / Tatra T1 #528

Tatra T1 #528

«Poprzednie zdjęcie: Škoda 706 RTO+Karosa B40 #247+141
Następne zdjęcie: Tatra T400 #26»

Tatra T1 #528

Data zrobienia zdjęcia: 12 czerwca 2010 roku (sobota)
Opis: Ostrava, Ústřední dílny Martinov.
Tatra T1 #528 była jednym z zabytkowych tramwajów obsługujących linię specjalną...
Słowa kluczowe: Tatra T1 #528 Dopravní_podnik_Ostrava DP_Ostrava Ostrava Ústřední_dílny_Martinov Den_otevřených_dveří_v_DPO dzień_otwarty Czechy Republika_Czeska Česká_republika
Data dodania zdjęcia: 24.06.2010 21:25, Wyświetleń: 1108, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 300.8 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/9.5
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 12.06.2010 15:56:16
Długość ogniskowej: 200mm

Ostatnie komentarze

Maciej12991
Gość

24.06.2010 23:21
Urocza :D
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4902
25.06.2010 04:24
Ano :) I ten kształt znajomy, zwłaszcza z tyłu ;)
Offline Wypalacz Rafał
snaczu
Użytkownik

Komentarzy: 72
25.06.2010 15:42
z przodu przypomina 102Na :)
Offline snaczu
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 581
25.06.2010 16:41
z tyłu tym bardziej :)
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
26.06.2010 15:53
Trudno, żeby kopia nie przypominała oryginału.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4902
26.06.2010 18:08
No, przód się różni - inna tablica kierunkowa.
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1530
26.06.2010 18:18
Do tego dzielona przednia szyba.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4902
26.06.2010 18:27
Akurat pierwsze 11N i 13N miały dzielone szyby.
Offline Wypalacz Rafał
mzk804
Użytkownik

Komentarzy: 519
26.06.2010 19:18
11N? Przecież to nigdy nie powstało. Chyba że piszesz o projektach.
Offline mzk804peczek804 at gmail.comhttp://phototrans.pl/autobusy.php?s=5014&autor_id=232&send_data=S
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4902
26.06.2010 19:58
Poważnie? No to mamy ciekawą rozbieżność, bo w "Parowoziku" 1/1991 w artykule o wagonach 13N jest informacja że pierwsze 25 sztuk było wyposażonych w belgijską aparaturę i oznaczonych właśnie jako 11N.
No, chyba że Tomek Igielski (autor artykułu) dysponował wówczas jakimiś błędnymi/nieprecyzyjnymi informacjami.
Offline Wypalacz Rafał
mzk804
Użytkownik

Komentarzy: 519
26.06.2010 20:50
Ciekawe. Ja zawsze się spotykałem że 11N i 12N zakończyły swoją eksploatację na desce kreślarskiej. Belgijską aparaturę miały pierwsze parówki, ale ponoć były to już 13-tki. Żebym nie pożyczył monografii Konstalu to bym sprawdził w spisie co i jak...

EDIT:
Znalezione na tramwarze:
Po kilku miesiącach eksploatacji wagon 502 trafił do Centralnego Biura Konstrukcyjnego PTK w Poznaniu gdzie odwzorowano poszczególne elementy. Na podstawie "badań" powstał projekt tramwaju oznaczony 11N (jednocześnie rozpoczęto prace nad tramwajem 12N, o uproszczonym układzie elektrycznym, planowanym do jazd z doczepką i przeznaczonym dla innych miast polskich). Okazało się jednak że polski przemysł nie będzie w stanie szybko uruchomić produkcji odpowiedniej aparatury trakcyjnej, stąd zdecydowano się na zakup tejże w Belgii. W czerwcu 1957r. podpisano kontrakt z belgijską firmą ACEC (Ateliers de constructions électriques de Charleroi) na zakup 25 kompletów aparatury. Ze względu na odmienność belgijskiej aparatury (napięcie pokładowe 40V zamiast 24V, inna charakterystyka silników) należało zmodyfikować wcześniejszy projekt - zestrojenie aparatury z polskimi silnikami powierzono belgijskiemu dostawcy. Przy okazji przeprojektowano przekładnię (dostosowując do możliwości przemysłu) i konstrukcję kół (dzięki czemu ominięto opatentowane rozwiązania). Przeprojektowany tramwaj otrzymał oznaczenie 13N i został wdrożony do produkcji.
Offline mzk804peczek804 at gmail.comhttp://phototrans.pl/autobusy.php?s=5014&autor_id=232&send_data=S