Strona główna» Różne» Reporterskie» Przerzucenie kładki przez Wisłę #1

Przerzucenie kładki przez Wisłę #1

«Poprzednie zdjęcie: Przerzucenie kładki przez Wisłę #2
Następne zdjęcie: Pasażerowie»

Przerzucenie kładki przez Wisłę #1

Data zrobienia zdjęcia: 19 czerwca 2010 roku (sobota)
Opis: Przerzucona już kładka pieszo-rowerowa na drugą stronę Wisły.
Słowa kluczowe: Kraków Wisła budowa kładka most_Piłsudskiego przerzucenie barki
Data dodania zdjęcia: 19.06.2010 18:52, Wyświetleń: 1728, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 296.6 KB
Dodał: Creative

Ostatnie komentarze

gregg8
Użytkownik

Komentarzy: 54
20.06.2010 14:24
Tak na pierwszy rzut oka to nie za piękna ta kładka, ale może mi się wydaje.
Offline gregg8
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
20.06.2010 14:32
Brzydka czy piękna, ale zasłoni mi most Piłsudskiego, jak będe chciał na niego spojrzeć jadąc tramwajem przez most powstańców śląskich...
Offline YogYyogy at onet.eu
Voith
Gość

20.06.2010 14:35
Coraz więcej głosów słyszę na temat jej zasadonści w tym miejscu. A na wysokości Forum by była jak znalazł... i tam byłaby typowo rekreacyjno-spacerowa. A nie dwa kroki od mostu <ściana>
 
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
20.06.2010 14:41
YogY napisał(a):
Brzydka czy piękna, ale zasłoni mi most Piłsudskiego, jak będe chciał na niego spojrzeć jadąc tramwajem przez most powstańców śląskich...

Teraz jadąc mostem Powstańców Śląskich będziesz mógł za to spojrzeć na kładkę 😛

Kładka w tym miejscu nie jest głupim pomysłem, ale faktycznie, wcześniej mogła powstac ta w rejonie forum...
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
20.06.2010 17:41
Bałem się, że zagraci trochę przestrzeń, ale nie jest "narzucająca się".

Oczywiście z punktu widzenia komunikacji jest bez sensu, ale jej celem jest raczej aktywizacja przyległych części Kazimierza i Podgórza. Zresztą po podgórskiej stronie już teraz robi się miły zakątek.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
marcao
Gość

21.06.2010 22:14
Oczywiście ta kładka jest najpotrzebniejszą inicjatywą komunikacyjną w naszym mieście. Również pod względem estetycznym nie mamy w Krakowie pilniejszych potrzeb. Widać wszystkie zabytki już zostały odrestaurowane, wszystkie dziury w drogach załatane, możemy zatem pozwolić sobie na ekstrawagancję.

Chodniki na mostach w Krakowie są już na granicy przepustowości i aby rozładować panujące na nich korki nasze miasto uznało, że ważniejsze jest dostawienie kolejnej przeprawy w odległości paru metrów od istniejącego mostu. A ile kilometrów trzeba zasuwać przykładowo z Kostrza aby przeprawić się przez Wisłę np. do Przegorzał?

Rozumiem: będzie fajna miejscówka do robienia fotek tramwajom i autobusom na mostach. Tylko czy naprawdę to jest racjonalne gospodarowanie budżetem miejskim, w którym jak słyszę od lat brakuje pieniędzy.

Ciekaw jestem dlaczego miłośnicy KM nie podnoszą larum, że tnie się z powodów finansowych autobusy i tramwaje w Krakowie a gmina ma pieniądze aby wyrzucać je w błoto na pieszo-rowerową kładkę położoną kilka kroków od istniejącego mostu.
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
21.06.2010 22:52
Prawda, choć przy bzdetnym tunelu kładka wymięka.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
21.06.2010 23:27
Pewnie zrobią kładke ale kasy na infrastrukture rowerową w postaci doprowadzenia tam sensownej scieżki rowerowej juz nie starczy.
Offline Kasztann44
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
21.06.2010 23:49
Kładka jest po to żeby imprezowicze z modnego i obleganego obecnie Kazimierza przechodzili na drugą stronę i tam też wydawali pieniądze. Dzięki kładce będą mieli bliżej. Poza tym to kładka w tym miejscu i tak jest myślę dość tania bo jest cała infrastruktura do niej z obu stron. Wszędzie indziej pewnie było by sporo drożej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
22.06.2010 05:58
marcao napisał(a):
Ciekaw jestem dlaczego miłośnicy KM nie podnoszą larum, że tnie się z powodów finansowych autobusy i tramwaje w Krakowie


Nie no, wcale, afera o 502 mi się przysniła 🙄
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
marcao
Gość

22.06.2010 21:34
@kuba203: Mógłbyś nie wyrywać fragmentów moich zdań z całości? Jeśli już coś cytujesz to cytuj całość zdania, które brzmiało tak:

"Ciekaw jestem dlaczego miłośnicy KM nie podnoszą larum, że tnie się z powodów finansowych autobusy i tramwaje w Krakowie a gmina ma pieniądze aby wyrzucać je w błoto na pieszo-rowerową kładkę położoną kilka kroków od istniejącego mostu."
 
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
22.06.2010 21:56
Ta kładka i tak ma o wiele większy sens niż trzydziestoośmiopoziomowe Rondo Ofiar Katynia.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
marcao
Gość

22.06.2010 22:14
vear napisał(a):
Ta kładka i tak ma o wiele większy sens niż trzydziestoośmiopoziomowe Rondo Ofiar Katynia.

Ja myślałem, że będzie trzypoziomowe, ale może masz jakąś wiedzę, której inni nie posiadają. Porównaj sobie zatłoczenie chodników na Moście Piłsudskiego z korkami na Rondzie Ofiar Katynia a potem wyciągnij wnioski z tego porównania, co jest bardziej potrzebne.
 
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
22.06.2010 22:21
Nie zwykłem "posiadać wiedzy", specjalizują się w tym politycy przepytywani w komisjach śledczych (czy raczej, w jej nieposiadaniu). Ja zazwyczaj po prostu o czymś wiem, lub nie. Wiem na przykład czym jest sarkazm. Albo ironia. Wiem nawet czym jest argument o zakorkowaniu na tle rozbudowy infrastruktury drogowej. A jest demagogią, najogólniej rzecz biorąc.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
marcao
Gość

22.06.2010 22:25
Przynajmniej jest argumentem, w Twojej tezie o sensowności zabrakło jakiegokolwiek.

A wiesz chociaż co to jest demagogia? Skoro dla Ciebie nie jest uzasadnieniem rozbudowy infrastruktury drogowej niewydolność istniejącej, to chyba nie mamy po co kontynuować dyskusji.
 
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
22.06.2010 22:30
Przepustowość to jedno, zasadność jej podwyższania to drugie, kluczowe kryterium. Ba, nawet nie ostatnie. Perspektywiczne myślenie też ma swoje zastosowanie.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
marcao
Gość

22.06.2010 22:44
(proszę administrację o usunięcie tego wpisu, niestety mój post dodał się dwukrotnie, za utrudnienia przepraszam 🙂 )

Przez przypadek usunąłem nie ten komentarz co trzeba. Za utrudnienia przepraszam 🙂 - Wiroos
 
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
22.06.2010 22:55
vear napisał(a):
Ta kładka i tak ma o wiele większy sens niż trzydziestoośmiopoziomowe Rondo Ofiar Katynia.

Ta kładka ma o wiele większy sens niż 502 w obecnym wydaniu 😈 😛
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
22.06.2010 22:57
To swoją drogą 😉
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
22.06.2010 23:24
Zawsze znajdzie się jakaś inwestycja, która zdaje się być bardziej potrzebna, aniżeli aktualnie realizowana. W związku z czym lepiej nie inwestować w ogóle.
Równie dobrze możemy powiedzieć - nie dofinansowujmy z kasy miejskiej kultury, bo to jest dobro, bez którego można się obejść, tak jak kładka. Dofinansujmy infrastrukturę i komunikację.
Równie dobrze ktoś może zapytać - po co nam taki plac Szczepański, z fontanną i efektowną posadzką? Można było zwykłą kostkę zrobić.

Różne inwestycje często nie dają wymiernego i bezpośredniego efektu, a pośredni. Ot głupia kładka może rzeczywiście przyczynić się do "zaktywizowania się" przyległych jej części podgórza, choć komunikacja wiele na tym nie zyska (a kładkę buduję się w celu usprawnienia komunikacji).

A czy w obecnej sytuacji ta budowa była rzeczywiście celowa? To już temat do dyskusji. Administracja sprawdza tylko legalność 😛
Offline YogYyogy at onet.eu
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
22.06.2010 23:44
Się zastanawiacie czy kładka w dobrym miejscu (znaczy narzekacie że w złym i że wszędzie indziej bardziej potrzebne). A ja powiem że miejsce dobrze dobrane bo w miejscu gdzie kiedyś istniał most. Więc chcąc więc chcąc zwiedzać miasto o pięknej i długiej historii jakim jest Kraków turyści będą mogli przejść z Kazimierza do Podgórza w miejscach gdzie się to pierwotnie odbywało. Po drugie będzie można podziwiać most Piłsudskiego ze znacznie mniejszej odległości niż z mostu Powstańców Śląskich. Będzie się dało zrobić zdjęcie zwykłym aparatem, bez teleobiektywu. A to się liczy dla turystów.
marcao napisał(a):
(...)A ile kilometrów trzeba zasuwać przykładowo z Kostrza aby przeprawić się przez Wisłę np. do Przegorzał?(...)
To nie jest złe pytanie. Tylko trzeba pamiętać jak szeroka jest Wisła na wysokości Przegorzał. Znaczy jak duża odległość jest od wału do wału. Jak długa musiała by być ta kładka i ile kosztować.
A tak mamy w miarę tanią (w porównaniu do opcji Przegorzalskiej na przykład) kładkę w centrum, która pokazuje że miasto się rozwija, inwestuje w ekologię (kładka rowerowa), jest w miejscu historycznej przeprawy i ma się przyczynić do rozwoju Podgórza. Może to demagogia ale radnym którzy głosowali za pewnie się takie argumenty spodobały.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
22.06.2010 23:48
Dobrze Unreal napisał, dac mu piwa 🙂 A tak serio to podobnie uwazam że takie inwestycje też są potrzebne, dodają miastu pewnych smaczków i urokliwych zakątków z klimatem i staje sie ono małymi kroczkami coraz bardziej atrakcyjne dla turystów, a jak wiadomo w naszym miescie turystyka sie liczy. A myśle ze mieszkancom ta kładka też życie troche ułatwi. Ja uważam ze inwestycja trafiona i za niewielką kase - 30 mln to nie dużo. Ostatnio czytałem, że modernizacja Dębnickiego pochłoneła by 320 mln zł ! (sic!) Dodam tylko jeszcze że nie można wszystkiego przeliczac na inwestycje drogowe, bo nie tylko tym miasto żyje. Drogi to nie pępek świata.
Offline Kasztann44
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.06.2010 06:18
szubak napisał(a):

Ta kładka ma o wiele większy sens niż 502 w obecnym wydaniu 😈 😛


Wreszcie dobrze gadasz - skoro więc się zgadzamy, proponuję 502 w obecnym wydaniu zlikwidować, a wolne autobusy przerzucić na 522 😈

@marcao - problem jest o wiele szerszy, niż go przedstawiasz, natomiast kładka nie jest jego elementem z powodów, o których pisał Unrealgod. Po prostu - to jest inwestycja w turystykę, jestem przekonany, że trafiona.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
marcao
Gość

23.06.2010 09:18
YogY napisał(a):
Zawsze znajdzie się jakaś inwestycja, która zdaje się być bardziej potrzebna, aniżeli aktualnie realizowana. W związku z czym lepiej nie inwestować w ogóle.

Oczywiście mówisz słusznie, że zawsze mamy do czynienia z kolizją pewnych dóbr i wartości przy miejskich inwestycjach i każdą z takich kolizji trzeba umieć rozstrzygnąć.
YogY napisał(a):
Równie dobrze możemy powiedzieć - nie dofinansowujmy z kasy miejskiej kultury, bo to jest dobro, bez którego można się obejść, tak jak kładka. Dofinansujmy infrastrukturę i komunikację.
Równie dobrze ktoś może zapytać - po co nam taki plac Szczepański, z fontanną i efektowną posadzką? Można było zwykłą kostkę zrobić.

Rozstrzygnięcie problemu zależy od zadania sobie pytania "Bez czego nie jest w stanie funkcjonować największa grupa mieszkańców?" Inwestycje, które znajdują się w grupie najbardziej mieszczących się w tym kryterium uznaję za najpilniejsze. A te, które się w niej nie mieszczą realizowałbym po zrealizowaniu tych, które się w niej zawierają. Poczytaj np. o budżecie partycypacyjnym, całkiem niegłupi pomysł wdrożony już od kilku ładnych lat w Porto Alegre w Brazylii, eksperymentowano z tym też bodaj w Zabierzowie.

Co do celowości ja uważam, że budowa tej jest celowa w stopniu najwyżej znikomym.

@argumenty o aktywizacji Podgórza: Jestem zdania, że jeżeli istniejący w odległości metrów od nowej kładki zabytkowy piękny most nie zdołał zaktywizować Podgórza to nie zrobi tego również kładka tylko np. poprawa wyglądu dzielnicy, skasowanie meneli, którzy tam na każdym kroku funkcjonują i żulą pieniądze od przechodniów albo młodzieży, która raczy przechodzących np. przejściem podziemnym na Placu Zgody pytaniami w stylu "za kim k... jestes?" To jest dla mnie podstawa aktywizacji Podgórza. Poza tym wyeksponować nieco miejsca atrakcyjne w Podgórzu. Duża część historii Podgórza to byłe getto. A tablica o tym informująca jest wciśnięta w ścianę Pizzerii, ludzie nie rozumieją o co chodzi z krzesłami na placu, bo skąd mają wiedzieć - instalacja jest tak głęboka w swoim znaczeniu, że toną w nim chyba nawet ci, którzy ją zaprojektowali. Szary turysta nie ma zielonego pojęcia o co z tym chodzi i bez przewodnika się nie dowie. Może warto w ten sposób aktywizować Podgórze, że będziemy obnosić się z jego historią, zarówno chwalebną jak i tragiczną.

Nie neguję potrzeby inwestowania ani w turystykę ani w kładki. Neguję sens budowy kładki kilka kroków od istniejącego zabytkowego mostu o dość szerokich chodnikach. A na zasadzie takiej, że da się zrobić foto mostu bez teleobiektywu to zadaję pytanie dlaczego nie zdecydowano się na budowę jakiegokolowiek miejsca, z którego można obserwować mural przy Powstańców Śląskich, bo kładka pieszo-rowerowa nad tą arterią nie jest do tego dogodnym miejscem - nie da się go oglądać przy normalnym wzroku bez lornetki.

Ta kładka to imo nie jest to inwestycja pierwszej potrzeby nawet jeśli dajemy priorytet turystyce.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.06.2010 18:45
Unrealgod napisał(a):
(...)Po drugie będzie można podziwiać most Piłsudskiego ze znacznie mniejszej odległości niż z mostu Powstańców Śląskich. Będzie się dało zrobić zdjęcie zwykłym aparatem, bez teleobiektywu. A to się liczy dla turystów.


No właśnie nie bardzo - bo ten pomost od strony mostu Piłsudskiego ma być przeznaczony tylko dla rowerzystów. Piesi mają korzystać z tego od strony III mostu 😈
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.06.2010 18:47
I ktokolwiek wierzy że tak się będę do tego ludzie stosować?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.06.2010 18:48
A to inna para kaloszy...
Offline Wypalacz Rafał
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
23.06.2010 19:10
kuba203 napisał(a):
Wreszcie dobrze gadasz - skoro więc się zgadzamy, proponuję 502 w obecnym wydaniu zlikwidować, a wolne autobusy przerzucić na 522 😈

502 w obecnym wydaniu jest o tyle do kitu, że jeździ za rzadko, bo autobusy marnują się na 522, które już sensu nie ma w ogóle 😈
Offline szubak