Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Wypadki/Zatrzymania» Awaria torowiska na ul. Pawiej - 13 czerwca 2010

Awaria torowiska na ul. Pawiej - 13 czerwca 2010

«Poprzednie zdjęcie: Star 266 #43 - Awaria torowiska na ul. Pawiej
Następne zdjęcie: Torowisko w rejonie Politechniki. #2»

Awaria torowiska na ul. Pawiej - 13 czerwca 2010

Data zrobienia zdjęcia: 13 czerwca 2010 roku (niedziela)
Opis: Czyszczenie torowiska po piątkowym wylaniu asfaltu.
Słowa kluczowe: torowisko upały_2010 Kraków Pawia ZUE czyszczenie
Data dodania zdjęcia: 13.06.2010 19:14, Wyświetleń: 2220, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 141.3 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.06.2010 20:34
Przydała by się może jakaś maszyna do czyszczenia. Bo upały na pewno jeszcze w tym roku będą.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Voith
Gość

13.06.2010 20:42
Jakieś pomysły jak to robić mechanicznie? Bo ja nie widzę.
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
13.06.2010 20:47
Przydałoby się używać lepszej jakosci materiałów do budowy torowisk. Oraz lepszej jakosci pracowników ZIKiTu 😕
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Voith
Gość

13.06.2010 20:58
Trzebaby zmienić proces wyboru ofert i cały tryb zamówień publicznych😛
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.06.2010 21:24
Voith napisał(a):
Jakieś pomysły jak to robić mechanicznie?


Nie posiadam takiej fachowej, akademickiej wiedzy jak wielu z pośród użytkowników. Gdybym jednak miał projektować jakieś urządzenie które miało by czyścić tory ze smoły to pewnie posiadało by ono blachę twardą i sprężystą, ściśle dopasowaną do kształtu główki szyny, dociśniętą z dużą siłą (do szyny) pod małym kątem tak żeby usuwać jak najwięcej smoły. Jak szpachla tylko dużo mocniej dociśnięta. Zamontowana na początku wózka maszyny, przed pierwszą osią. Do tego można by tą smołę chłodzić żeby się tak nie lepiła i była gęstsza. Optymalna była by maszyna która mroziła by smołę (czy to rozprężanym dwutlenkiem węgla czy też azotem). Pytanie czy nie szkodziło by to szynom. Zamrożona smoła powinna być krucha (jak guma do żucia usuwana z włosów). W tym wypadku niestety smoła jest przystosowana do naszego klimatu i ma pewnie wyższą odporność na niskie temperatury (no i dlatego topi się przy upałach). Ale jej ochłodzenie i tak powinno pomóc. Dalej maszyna mogła by wciągać usuniętą smołę (jak maszyny do czyszczenia ulic), dodatkowo czyścić rowek a na koniec myć szynę z resztek jakimś chemicznym rozpuszczalnikiem czy delikatnie szlifować.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Voith
Gość

13.06.2010 21:30
Nie potrafię sobie wyobrazić tak precyzyjnej maszyny do szyn, która by była skuteczna przy naszym stanie torowisk.
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.06.2010 22:04
Dało by się ją pewnie stosować tylko na nowym torowisku, które jest (jeszcze) równe i gładkie. Z drugiej strony to nie problem, bo stare torowiska nie mają problemu z tą smołą.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
spex
Gość

14.06.2010 06:02
A zwykła szlifierka torowa by tu nie starczyła? Tylko z zamienioną końcówką.
 
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
14.06.2010 15:49
Offline thomas_