Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Wypadki/Zatrzymania» Wybrzuszenie szyny na Wielickiej 07.06.2010

Wybrzuszenie szyny na Wielickiej 07.06.2010

«Poprzednie zdjęcie: Wybrzuszenie szyny na Wielickiej 07.06.2010
Następne zdjęcie: Wybrzuszenie szyny na Wielickiej 07.06.2010»

Wybrzuszenie szyny na Wielickiej 07.06.2010

Data zrobienia zdjęcia: 7 czerwca 2010 roku (poniedziałek)
Opis: ul Wielicka.
Słowa kluczowe: Wybrzuszenie_szyny_na_Wielickiej_07.06.2010 Kraków MPK_Kraków Wielicka
Data dodania zdjęcia: 07.06.2010 16:56, Wyświetleń: 2366, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 230.3 KB
Dodał: I.G.I

Ostatnie komentarze

ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
07.06.2010 17:24
Wycieli by po jednym calu szyny co kilkanaście metrów, a odcinki połączyli stalową liną żeby prąd nie korodował innej infrastruktury. Może by się udało przetrzymać najbliższe ciepłe dni (bo upalne to dopiero będą).
Offline ABSOLWE_NT
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.06.2010 00:16
Co te szyny tak zaczęły w tym roku szaleć? W ubiegłych latach jakoś tego nie było chyba w takiej ilości. A teraz ani wyjątkowo ciepło nie jest ani też zima jakoś mega ekstremalna nie była...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
08.06.2010 05:57
Starość nie radość - 14 lat od remontu minęło 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.06.2010 17:27
No OK, ale w zeszłym roku były tylko rok młodsze a upały bywały chyba większe? Jakoś je ta "wyjątkowo sroga" zima uszkodziła?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
08.06.2010 17:42
Podejrzewam że jedną z przyczyn nasilenia się takich sytuacji może być coraz gorszy stan tych gumowych uszczelek trzymających szyny w rowku. A że nie ma żadnej dylatacji to rozszerzająca szyna musi znaleźć ujście - "praw fizyki pan nie zmienisz, więc nie bądź pan głąb" (z czego to cytat? 😉 )
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.06.2010 18:51
Z czego by nie był (cytat) to jakoś w latach ubiegłych mimo wyższych temperatur szyny trzymały się swoich rowków. Jak dla mnie to przyczyną może być utlenienie, erozja czy inne zużycie się tego czym te szyny są do podłoża przytwierdzone. Chociaż to ciekawe bo w zeszłym roku chyba takich przypadków nie było... Przynajmniej sądząc po zdjęciach które tu oglądam. Tymczasem teraz to istna lawina. Może to świadczyć o wyjątkowej precyzji wykonania elementów które zużyły się dokładnie w takim samym czasie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
08.06.2010 19:53
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
08.06.2010 20:35
Unrealgod napisał(a):
przyczyną może być utlenienie, erozja czy inne zużycie się tego czym te szyny są do podłoża przytwierdzone.


Na temat możliwych przyczyn się nie wypowiadam, bo brakuje mi wiedzy z tego zakresu, niemniej jednak erozja jest procesem geologicznym, a Tobie chodziło o korozję zapewne 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
08.06.2010 21:15
Erozja jest procesem geomorfologicznym 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.06.2010 23:05
Utlenianie to korozja (w przypadku metalu). Erozja w mojej wypowiedzi miała dotyczyć betonu. Nie jestem pewien czy jego zużycie się tak fachowo określa ale na pewno beton nie koroduje.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
08.06.2010 23:10
Beton to sie może wykruszać co najwyżej w skutek rezonansu jaki wywołują tramwaje. Erozja to jest gleby, a nie betonu. 🙂
Mam nadzieje, że zaraz nie zobaczę sławnego komentarza z cytatem...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
08.06.2010 23:17
Beton jak najbardziej ulega korozji.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
08.06.2010 23:20
Temu nie zaprzeczyłem 🙂
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Michał Mrowiński
Użytkownik

Komentarzy: 153
09.06.2010 00:09
Mylicie pojęcia. Beton ulega przede wszystkim wietrzeniu. Może być to spowodowane przykładowo wyżej wymienionym rezonansem, na skutek którego struktura betonu ulega rozluźnieniu. Powstają malutkie szczeliny, które dodatkowo ulegają rozszerzaniu przez działanie wysokich temperatur lub też dostaje się w nie woda, która w ujemnych temperaturach zamarza i zwiększa swoją objętość, rozsadzając beton.
Offline Michał Mrowińskimrowinski.michal at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
09.06.2010 00:24
Coś podobnego miałem na myśli tylko nie wiedziałem jak to powiedzieć to nic nie mówiłem. Jestem zielony jeżeli chodzi o technikę wykonywania podkładów.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/