Ja myślę, że przystanek jest potrzebny - KA, muzeum w fabryce Schindlera, nowa mieszkaniówka (Lofty i nowy apartamentowiec obok, a to pewnie jeszcze nie koniec 🙂)
Tak jest bardzo potrzebny zwłaszcza że kolejny przystanek będzie 200 metrów dalej przy skrzyżowaniu z Dekerta 😡 a w loftach to na pewno będą mieszkać ludzie korzystający z KM 🤣
W loftach może niekoniecznie, ale do muzeum na Lipowej już prędzej...
Voith - tak z ciekawości: ciekawe gdzie ty widzisz miejsce na przejście podziemne w tym miejscu?
Pomijając wszystko inne zawsze wydawało mi się że to KM powinna być dla ludzi (mieszkańców, turystów, studentów - pasażerów) a nie na odwrót, jakby niektórzy chcieli 😈
Voith - tak z ciekawości: ciekawe gdzie ty widzisz miejsce na przejście podziemne w tym miejscu?
No jak to gdzie, wszak zarówno za ekranami jak i obok ogrodzenia jest miejsce na wyjście, Pan M. równiez by mogł kawałek parkplatzu oddać, w końcu do Jego szkoły będzie największy ruch
Wypalacz Rafał napisał(a):
Pomijając wszystko inne zawsze wydawało mi się że to KM powinna być dla ludzi (mieszkańców, turystów, studentów - pasażerów) a nie na odwrót, jakby niektórzy chcieli 😈
Nie mam nic przeciwko przystankowi, tylko dlaczego z powodu 200 metów do przejścia ma się zatrzymywać zarówno tramwaj, jak i cały ruch kołowy?
Przejście podziemne to jakiś większy problem? to kładeczka, proszę bardzo, mejsce się znajdzie 😈
No jak to gdzie, wszak zarówno za ekranami jak i obok ogrodzenia jest miejsce na wyjście, Pan M. równiez by mogł kawałek parkplatzu oddać, w końcu do Jego szkoły będzie największy ruch
No zgoda - jakby nie patrzeć KSW mogła by oddać trochę miejsca (oczywiście tylko teoretycznie - wszak jak wszyscy doskonale wiemy: "miejsca postojowe są najważniejsze" ), ale za ekranami akustycznymi za bardzo nie ma miejsca - jezdnia i chodnik, a za nimi już tereny prywatne które należałoby wykupić...
No i najważniejsze gdzie na pasie między jezdniami chciałbyś zmieścić wyjścia z tego przejścia?
I obowiązkowo (wymóg UE) windę dla niepełnosprawnych?
Voith napisał(a):
Nie mam nic przeciwko przystankowi, tylko dlaczego z powodu 200 metów do przejścia ma się zatrzymywać zarówno tramwaj, jak i cały ruch kołowy?
Acha, czyli znów okazuje się że najważniejsze jest to by można było sobie swobodnie pędzić samochodem przez miasto,a kto nie ma samochodu nie za****** kilkaset metrów dookoła, pod ziemię, na kładkę...
Voith napisał(a):
Przejście podziemne to jakiś większy problem? to kładeczka, proszę bardzo, mejsce się znajdzie 😈
I znów pytanie: gdzie miejsce na podpory dla tej kładki, na schody, windy (rampy)?
No zgoda - jakby nie patrzeć KSW mogła by oddać trochę miejsca (oczywiście tylko teoretycznie - wszak jak wszyscy doskonale wiemy: "miejsca postojowe są najważniejsze" ), ale za ekranami akustycznymi za bardzo nie ma miejsca - jezdnia i chodnik, a za nimi już tereny prywatne które należałoby wykupić...
No i najważniejsze gdzie na pasie między jezdniami chciałbyś zmieścić wyjścia z tego przejścia?
I obowiązkowo (wymóg UE) windę dla niepełnosprawnych?
Patrząc na spacerniaki pod krzyżówką RakowickaxLubomirskiego wcale nie potrzeba bardzo dużo miejsca
Wypalacz Rafał napisał(a):
Acha, czyli znów okazuje się że najważniejsze jest to by można było sobie swobodnie pędzić samochodem przez miasto,a kto nie ma samochodu nie za****** kilkaset metrów dookoła, pod ziemię, na kładkę...
Nie najważniejsze. Tylko dlaczego ma się pogarszać komfort podatników w samochodem oraz tych, którzy jadą w inne miejsca docelowe z powodu grupy, która ma wysiaść tu, a nie może, jak sarzek zauważył 200 metrów dalej?
Wypalacz Rafał napisał(a):
I znów pytanie: gdzie miejsce na podpory dla tej kładki, na schody, windy (rampy)?
Jeśli teraz faktycznie miejsca jest zbyt mało (nie wiem, nie znam się na pomiarach, przepisów budowlanych też w głowie nie mam, w tym siedzi moja żona), to dlaczego nie wzięto tego pod uwagę wcześniej?
Narzekasz, że dostosowuje się miasto to zwiększenia przepustowości ruchu kołowego, a nie rozumiesz, że każde zatrzymanie tego ruchu pogarsza warunki dla pieszych, którzy muszą wdychać o wiele więcej szkodliwych substancji? To zagrozenie już nie istnieje, w zakorkowanym mieście wszak mamy czystsze powietrze...
Nie najważniejsze. Tylko dlaczego ma się pogarszać komfort podatników w samochodem oraz tych, którzy jadą w inne miejsca docelowe z powodu grupy, która ma wysiaść tu, a nie może, jak sarzek zauważył 200 metrów dalej?
Może po to by choć część z nich zniechęcić do dojeżdżania samochodem zawsze i wszędzie?
Tak, zdaję sobie sprawę że brzmi to cholernie naiwnie, zwłaszcza w kontekście podejścia naszych władz miasta (z radnym O. na czele) promujących usilnie transport samochodowy kosztem publicznego...
Ale mam nadzieję że prędzej czy później to podejście się zmieni, tak jak to sie dzieje w innych wyżej od Polski rozwiniętych krajach.
Czy choćby we Wrocławiu, gdzie również wybudowano autostradę przez środek miasta - ulica Kazimierza Wielkiego i olbrzymie skrzyżowanie z estakadami 300 metrów od Rynku (Plac Społeczny), a teraz planuje sie w ciągu najbliższych lat wyburzyć te estakady i zwęzić ulice a ruch kołowy wywalić na obwodnicę
Voith napisał(a):
Jeśli teraz faktycznie miejsca jest zbyt mało (nie wiem, nie znam się na pomiarach, przepisów budowlanych też w głowie nie mam, w tym siedzi moja żona), to dlaczego nie wzięto tego pod uwagę wcześniej?
Bo wcześniej nie planowano tam przystanku. Ani przejścia dla pieszych. Kampusu KSW chyba też nie planowano
Voith napisał(a):
Narzekasz, że dostosowuje się miasto to zwiększenia przepustowości ruchu kołowego, a nie rozumiesz, że każde zatrzymanie tego ruchu pogarsza warunki dla pieszych, którzy muszą wdychać o wiele więcej szkodliwych substancji? To zagrozenie już nie istnieje, w zakorkowanym mieście wszak mamy czystsze powietrze...
Podobnie jak przy bezkolizyjnej autostradzie...
Poza tym każde ułatwienie dla ruchu kołowego ma jeden zasadniczy feler - po krótkim czasie ten ruch wzrasta. A wraz z nim zanieczyszczenie. I błędne koło się zamyka...
Bo wcześniej nie planowano tam przystanku. Ani przejścia dla pieszych. Kampusu KSW chyba też nie planowano
I nie dało się wprowadzić żadnej modyfikacji, chociażby przed rozpoczęciem aktualnych prac? Cieżko.
Tak swoją drogą to studencji KSW mogliby sie przesiadać przystanek wcześniej na linie, któe mają pod bramę (sic!) i zdecydowana większosc pasażerów z powyższego przystanku by odpadła.
I nie dało się wprowadzić żadnej modyfikacji, chociażby przed rozpoczęciem aktualnych prac? Cieżko.
Tak swoją drogą to studencji KSW mogliby sie przesiadać przystanek wcześniej na linie, któe mają pod bramę (sic!) i zdecydowana większosc pasażerów z powyższego przystanku by odpadła.
Dać by się pewnie dało wprowadzić modyfikacje. Tyle że trzeba by wydać na to dodatkowe (zapewne niemałe) pieniądze...
Studenci pewnie by mogli, ale znów: bez przystanku nie powstało by przejście dla pieszych. Bez przejścia dla pieszych byłoby trudniej (lub niebezpieczniej) przejść na drugą stronę widocznej ulicy, gdzie powoli zaczynają się lokować sklepy i usługi których klientami są ww. studenci.
Studenci pewnie by mogli, ale znów: bez przystanku nie powstało by przejście dla pieszych. Bez przejścia dla pieszych byłoby trudniej (lub niebezpieczniej) przejść na drugą stronę widocznej ulicy, gdzie powoli zaczynają się lokować sklepy i usługi których klientami są ww. studenci.
a dołem jak autobus to już nie łaska? i tak chyba nie ma dziury w płocie z tej strony.
A coś Ty się tak uczepił tych samochodów?
Samochodami nie ludzie jadą? autobusami nie ludzie jadą? tramwajami nie ludzie jadą?
Tu ludzie i tu ludzie.
Mi to tam lotto, ja mogę co 100 metrów się zatrzymywać, byle były światła dla pieszych i policjant, żeby karać daltonistów. Lepsze to niż pastwisko pod tytułem WesterplattexKopernika czy przejścia przez Pawią, które blokują 1 obwodnicę, bo ludzie jak te święte krowy każdy 10 metrów od innego, no ale tam świateł nikt nie postawi, bo to zły pomysł, a i tak krasule będą biegać miedzy autami.
edit: poza tym do tej pory pieszy miał czas a teraz ma nie mieć?
Studenci pewnie by mogli, ale znów: bez przystanku nie powstało by przejście dla pieszych. Bez przejścia dla pieszych byłoby trudniej (lub niebezpieczniej) przejść na drugą stronę widocznej ulicy, gdzie powoli zaczynają się lokować sklepy i usługi których klientami są ww. studenci.
W tym miejscu kategorycznie przejscia dla pieszych nie powinno być. Jeżeli uczelnia (prywatna) ma taki kaprys to niech sama zafunduje swoim studentom bezpieczne dojście do swoich budynków. Tutaj bądź bliżej mostu powinna powstać jak już jedynie kładka dla pieszych/przejscie podziemne tak by ruch pieszy nie powodował kolizji z kołowym. Nie po to usprawnia się ruch przy Nowohuckiej budując estakadę by tutaj wszystko spowalniać :/ wystarczą już debilne światła przy Dekerta kolejnych nie trzeba.
Wypalacz Rafał napisał(a):
Bo wcześniej nie planowano tam przystanku. Ani przejścia dla pieszych.
No właśnie nikt tam wcześniej przystanku nie planował, bo miał być tylko przy Dekerta ale nagle okazało się że KSW chce i dziwnym trafem się dało. Tak więc skoro dało się zaplanować sam przystanek to kładkę bądź przejście podziemne też by się dało. Dziwne, że już dalej w okolicach Lipskiej ludzie też chcieli mieć dodatkowy przystanek ale tam już się nie da. Robi się z nich idiotów tłumacząc że to linia szybkiego tramwaju tak więc przystanki blisko siebie być nie mogą 😡