Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Konstal 105Na» Konstal 105Na #454+455

Konstal 105Na #454+455

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105Na #493+494+495
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #460+485»

Konstal 105Na #454+455

Data zrobienia zdjęcia: 21 maja 1996 roku (wtorek)
Opis: Kraków, pętla Wieczysta.
Jako że już niemal na pewno #455 nie wróci na ulice Krakowa, wrzucam takie sobie niekoszerne zdjęcie z (niemal) początków jego eksploatacji. W składzie z #454, który w odróżnieniu od pozostałych trzech dostarczonych w 1992 roku składów, miał inny jaśniejszy odcień niebieskiego. Nie licząc oczywiście łaty na #455...
Słowa kluczowe: Konstal 105Na #454+455 linia_12 MPK_Kraków Kraków Wieczysta pętla archiwum90 1996
Data dodania zdjęcia: 18.02.2010 23:26, Wyświetleń: 3269, Pobrań: 16, Wielkość pliku: 257.8 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
19.02.2010 00:16
wtedy 4lettni skład...
co to za okazja że 12 na Wieczystej?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
19.02.2010 00:41
Pewnie ta sama okazja co w czasach dzisiejszych, czyli źle zaparkowany samochód na Rakowickiej 😈
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.02.2010 04:19
Nie, jakiś remont. Na tyle krótkotrwały że tramwaje miały żółte jedynie tablice boczne i kierunkowe.
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
19.02.2010 07:56
M_Szymkowiak napisał(a):
wtedy 4lettni skład...


Dziś 18-letni i wymieniany na 40-kilkuletnie barachło 😡
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Dioniz
Użytkownik

Komentarzy: 56
19.02.2010 11:17
Nawiązując do opisu, #455 już na pewno nie zobaczymy.
Offline Dionizdioniz1 at wp.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.02.2010 12:23
kuba203 napisał(a):
Dziś 18-letni i wymieniany na 40-kilkuletnie barachło 😡

No tak, bardzo dobrze świadczy to o tych wagonach, że opłaca się je wymieniać na 2x starsze 😛
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 12:33
Hurra! Znowu będzie 60 komentarzy pod zdjęciem. A zdjęcie takie fajne, choć niekoszerne.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
19.02.2010 12:47
szubak napisał(a):

No tak, bardzo dobrze świadczy to o tych wagonach, że opłaca się je wymieniać na 2x starsze 😛


Przynajmniej dzięki za napisanie prawdy, bo do tej pory bredziliście coś o tym, że niedasię go naprawić, teraz widzę, że przyczyną kasacji jest wyłącznie juliańska ekonomia, która notabene źle świadczy wyłącznie o tych, którzy ją stosują. Przedmioty tu nie są niczemu winne.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 12:55
Oczywiście, wagony na dobrą sprawę nie mają tu nic do rzeczy. Julek liczy, liczy i wychodzi mu, że sprowadzanie i eksploatowanie E1 wychodzi taniej. A ja nie wiem czy dobrze liczy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
19.02.2010 12:59
Tak patrząc na ten skład to w życiu bym nie powiedział że ona miał w momencie robienia zdjęcia dopiero 4 lata 😛
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 13:25
Nie ma co dyskutować, dopóki ktoś nie przedstawi paru liczb. I nie ma to być liczba lat, bo jak tu porównywać Polskę z Austrią. To mają być złotówki 😏
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.02.2010 13:58
Liczby już były przedstawiane tysiąc razy na różnych forach, tylko zazwyczaj wygląda to tak, że według niektórych są nieobiektywne, bo nie wychodzi z nich to, co dana osoba chce udowodnić 😛

A co do tego składu, to tylko pogratulować, że w 92' kupowano nadal tego typu wagony jako NOWE.
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 14:09
No to nie pogadamy. Mnie interesowałaby przede wszystkim relacja kosztów (np. miesięcznych) eksploatacji E1+c3 oraz 2x105Na wykonujących identyczną pracę przewozową.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.02.2010 14:27
Wstawiałem na któreś forum artykuł, w którym było porównanie kosztów eksploatacji stopiątek, GT6 oraz NGT6. 😉
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 14:35
Kto był jego autorem? Od tego zależy, czy będę go szukał 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.02.2010 14:46
A żebym ja to pamiętał 😛
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 14:50
Bo jak ktoś z MPK to rzeczywiście mógł napisać w celu uzasadnienia polityki taborowej. Jakiemuś pracownikowi naukowemu z politechniki może bym uwierzył 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.02.2010 17:32
Tekst był o sposobach oszczędzania energii w transporcie. W artykule podawano, ile kosztuje rozpędzenie składu 105Na, GT6+B4 i NGT6. Problem polegał na tym, że dane o poborze mocy podał bodajże Marian Lesiak, który zdaniem niektórych oczywiście musi być nieobiektywny.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.02.2010 17:39
No i co jest - miało być 60 komentarzy, a jest dopiero 18... 😛

Tekst był na starym forum KWK, ale jeśli się nie mylę ktoś go również wrzucił na Forum Polskich Wieżowców.
Offline Wypalacz Rafał
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.02.2010 18:17
No ja go na SSC wygrzebałem i wrzuciłem linka chyba na trambusa 😛
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 18:29
znalazłem go w cytowanych fragmentach, np. tu: http://www.gigawat.info/archiwum/article/articleview/567/1/55/index.html

Ale E1 nie ma.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.02.2010 18:34
Nie ma, bo ich wtedy nie było 😛
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.02.2010 19:02
Mniejsza o powód, dalej nie wiadomo 😏
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
19.02.2010 19:08
Oczywiście, że wiadomo, bo nikt by się nie bawił w sprowadzanie używanego taboru, gdyby się to nie opłacało.
Jasne, jest prawdopodobne, że od 20 lat panuje w tej sprawie niegospodarność, której jakimś dziwnym trafem nikt nikomu nie zarzucił (skoro tylu oświeconych internetowych ekspertów zdaje sobie z tego sprawę, to czemu żaden z nich nie działa? toż to niemal współudział!). Jest też prawdopodobne, że w Roswell rozbił się statek kosmiczny, a fakty zostały zatuszowane.
Tyle ode mnie w tym temacie, bo sami dobrze wiecie, że ta dyskusja jest bez sensu 😛
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info