Strona główna» Szukaj» świt olbrzymów

świt olbrzymów Zdjęcie tygodnia

Następne zdjęcie: Scania CN113CLL #PS003»

świt olbrzymów

Data zrobienia zdjęcia: 20 lutego 2009 roku (piątek)
Opis: Samochodowce ze Stoczni Gdynia czekają na odbiorcę na redzie gdyńskiego portu
Słowa kluczowe: samochodowiec Gdynia Stocznia_Gdynia port Port_Gdynia reda świt wschód morze
Data dodania zdjęcia: 23.11.2009 11:43, Wyświetleń: 1718, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 140.3 KB
Dodał: Cez-Ary

Ostatnie komentarze

YogY
Administrator

Komentarzy: 705
23.11.2009 13:02
Mocne 😁
Offline YogYyogy at onet.eu
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
23.11.2009 13:15
Chyba to jedne z ostatnich statków ze stoczni w Gdyni 😡 nóż w kieszeni się otwiera patrząc na to wszystko 😕
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Cez-Ary
Użytkownik

Komentarzy: 136
23.11.2009 14:25
Tak, jedne z ostatnich. Po nich był jeszcze jeden samochodowiec i koniec.
Offline Cez-Arycezarysk at gmail.comhttps://www.facebook.com/wejherowskieautobusy
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.11.2009 14:53
Jeśli firma nie jest w stanie zarobić na własnej działalności, to się zwija i już. Na tym polega wolny rynek 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
23.11.2009 15:12
Ciekawe co byś powiedział, jakby ktoś z Twojej rodziny pracował w takiej stoczni i stracił pracę 😡 .
Offline Sudi
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
23.11.2009 15:34
Powiedziałbym, że miał 20 lat na znalezienie nowej, nawet przekwalifikowanie się, jeśli byłoby konieczne. Zła sytuacja w polskich stoczniach nie pokazała się z dnia na dzień, notabene w znacznej mierze była zasługą nie złych duszków, nie szatana, ani też nie promieniowania kosmicznego, tylko związkowców. Ciekawe czemu wtedy gdy upada prywatna firma, nie ma litrów politycznego jadu w telewizji i związkowych nierobów robiących pielgrzymkę do Warszawy? Dlaczego wówczas przedsiębiorca nie może liczyć na rządowe gwarancje, umarzanie długów i temu podobną komunę? Dlaczego mamy dopłacać do przedsiębiorstwa, którego założeniem jest przynosić zyski?

Aha - zdjęcie cudne 🙂
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
23.11.2009 16:23
Dokładnie. Niereformowalność związkowców opieszałość polityków różnych partii rządzących (którzy zasadniczo woleli "rzucić" lekką ręką ciężkie pieniądze bez racjonalnego planu wykorzystania) doprowadziła do takiej, a nie innej sytuacji.
Offline Warwas z Rugii
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
23.11.2009 17:24
Kraj z dostępem do morza, który nie produkuje statków - ciekawostka...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Cez-Ary
Użytkownik

Komentarzy: 136
23.11.2009 17:52
A kto powiedział, że Polska nie produkuje statków? Została Stocznia Gdańska, Stocznia Północna, Stocznia Radunia, Stocznia Nauta (2 ostatnie remontowe, ale produkcja też może się tam odbywać😉 i wiele innych mniejszych.
Offline Cez-Arycezarysk at gmail.comhttps://www.facebook.com/wejherowskieautobusy
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.11.2009 18:37
AndrzejK napisał(a):
Kraj z dostępem do morza, który nie produkuje statków - ciekawostka...


Otwórz firmę i produkuj - mamy wolność gospodarczą
😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.11.2009 18:39
vear napisał(a):
Dlaczego mamy dopłacać do przedsiębiorstwa, którego założeniem jest przynosić zyski?


Otóż to 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
23.11.2009 20:33
vear napisał(a):
Powiedziałbym, że miał 20 lat na znalezienie nowej, nawet przekwalifikowanie się, jeśli byłoby konieczne. Zła sytuacja w polskich stoczniach nie pokazała się z dnia na dzień, notabene w znacznej mierze była zasługą nie złych duszków, nie szatana, ani też nie promieniowania kosmicznego, tylko związkowców. Ciekawe czemu wtedy gdy upada prywatna firma, nie ma litrów politycznego jadu w telewizji i związkowych nierobów robiących pielgrzymkę do Warszawy? Dlaczego wówczas przedsiębiorca nie może liczyć na rządowe gwarancje, umarzanie długów i temu podobną komunę? Dlaczego mamy dopłacać do przedsiębiorstwa, którego założeniem jest przynosić zyski?

Aha - zdjęcie cudne 🙂


Racja, podpisuję się pod tym obiema nogami i rękoma 🙂
Mam nadzieję, że podobny los spotka kopalnie 😏
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
Lioosek
Użytkownik

Komentarzy: 606
23.11.2009 21:29
No nie powiem.. zajeczedowe.. 😏
Offline Lioosek
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
23.11.2009 21:52
Szkoda, że stoczniowcom zaproponowano przekwalifikowanie się na fryzjera psów lub układacza bukietów. Nie dziwcie się, że stoczniowcy, hutnicy i górnicy nie chcą być nawozem historii.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
24.11.2009 00:43
Związki to inna sprawa i nigdy nie będę ich specjalnie bronił ale w tym wypadku chodzi o coś innego. UE zarzucała nam niedozwoloną pomoc państwa tym zakładom i tak na prawde przyczyniła się do ich zamknięcia za zgodą naszych rządzących. Główny konkurent naszych stoczni czyli stocznie niemieckie od lat są dotowane z budżetu i w tym wypadku nie ma problemu i nikt ich nie każe zamykać. To dzięki dotacjom państwowym bodajże w latach 90 tych istnieja i mają się dobrze i będą sie mieć lepiej gdyż odpada im polski konkurent. Papkę podawaną w telewizji i propagandę sukcesu można sobie podetrzeć cztery litery i ktoś kto nie jest w stanie tego zrozumieć nigdy tego nie pojmie. Proponował bym się zastanowić również nad wygłaszaniem tez typu "mam nadzieje że podobny los spotka kopalnie" tylko ciekawe w jaki sposób będziemy pozyskiwać węgiel potrzebny do wytworzenia 90% energii w naszym kraju kupimy w Rosji, a może sprowadzimy z Chin Typowo polskie myślenie zniszczyć wszystko co się da (czyt. sprywatyzować😉 i bedzie po problemie 😕 tylko czym będą później łatać dziury w budżecie
Przytoczę taki jeden mały fakt żeby uzmysłowić co poniektórym za jaką cenę chciano sprzedać stocznie w Gdyni i Szczecinie jest to równowartość w przybliżeniu 40 tramwajów niskopodłogowych 😡
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.11.2009 11:56
Akurat kopalnie węgla w większości zarabiają na siebie, więc nie bardzo rozumiem po co ten przykład przytaczacie. A polskie stocznie nie miałyby problemów finansowych, gdyby się we właściwym momencie zrestrukturyzowały. I nie może być tak, że pieniądze z podatków uczciwych obywateli są marnowane na fanaberie zwiącholi-nierobów, którym się wg nich wszystko należy. Twierdzą, że walczyli o wolną Polskę - no to ją mają, teraz każdy odpowiada za swoje decyzje i ponosi ich konsekwencje.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.11.2009 14:35
sarzek napisał(a):
(...) sprywatyzować😉 i bedzie po problemie (...)

To jest dobry pomysł. Prywatny właściciel nie przejmie się demonstracjami, zwolni wszystkich zbędnych, zostaną ci co faktycznie coś robili i będą zyski. Tak pokazuje praktyka.
Tymczasem w państwowych jest tak że jak im się chce zabrać albo częściej nie chce dać więcej to ładują się w wynajęte autobusy i jadą do warszawy. Tam machają kilofami i już mają co chcieli. Tymczasem ani policjanci ani służba zdrowia nie mogą sobie pozwolić na taka akcję bo kto będzie pilnował porządku albo chorych doglądał? Górnik po zawodówce nie mający prawie żadnej odpowiedzialności ma lepsze warunki niż lekarz który wiele lat poświęcił na naukę, a w jego rękach może być życie każdego z nas. To samo pielęgniarki. Będzie ich coraz mniej. Bo to żadna frajda za marne grosze myć chorych, podstawiać baseny czy potem to sprzątać.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
24.11.2009 14:40
Już widzę, jak stoczniowiec mówi: "rozumiem, że realia gospodarcze się zmieniły, potrzebna jest restrukturyzacja, dlatego zgadzam się na zwolnienie mnie. Mam dopiero 45 lat i jako spawacz bez trudu znajdę nową pracę".
Nikt nie chce ponosić kosztów transformacji. I ja również nie uważam, aby robotnicy mieli szczególnie dostać po dupie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.11.2009 15:03
Utrzymywanie takich skansenów poprzedniego ustroju daje po dupie wszystkim podatnikom. Albo firma na siebie zarabia, albo upada.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.11.2009 15:24
Już chyba lepiej inwestować pieniądze w nierentowną kolej niż w te stocznie.
Na temat stoczni w sumie nie wiem zbyt wiele. Nie wiem czy produkowali nowoczesne statki. Nie wiem czy były solidnie zbudowane. Czy budowali je terminowo? Za to wiem że strajkowali tak mocno że zmienił się ustrój w Polsce, a w konsekwencji runął mur berliński i upadł Związek Radziecki. Piękna karta historii, ale nie koniecznie dobra karta przetargowa. Kto kupi zakład z takim sprawnym związkiem zawodowym?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
24.11.2009 16:27
Absolutnie się zgadzam, że nie ma miejsca na takie zakłady rodem z poprzedniego systemu. Ale tu dochodzi do marnowania majątku trwałego i wykwalifikowanej siły roboczej (nie mówię tu o związkowcach, tylko szeregowych pracownikach, którzy czegoś się tam przez lata nauczyli). A restrukturyzacja u nas oznacza zamknięcie i zwolnienie bez alternatywy dla pracowników. I powiedzenie "sorry, ale nie jesteś już potrzebny" nie załatwia sprawy (mimo, że naprawdę już nie jest potrzebny).
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl