Strona główna / Kolej / Elektryczne zespoły trakcyjne / ED72 / ED72-014

ED72-014

«Poprzednie zdjęcie: ED72-013
Następne zdjęcie: ED72-013»

ED72-014

Data zrobienia zdjęcia: 6 czerwca 2009 roku (sobota)
Opis: Krakowski kibel na Centralnym w Warszawie jako jeden z pierwszych pociągów InterRegio. Przytulający się do jednostki Grzesiek i Krzysiek są na zdjęciu, ponieważ "chcieli być na funthomas.info" ;]
Słowa kluczowe: ED72-014 ED72 Warszawa_Centralna InterRegio PR Przewozy_Regionalne D29-1 SITK_Kraków Grzegorz Krzysztof
Data dodania zdjęcia: 14.06.2009 21:17, Wyświetleń: 2469, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 150.8 KB
Dodał: Michał Wojtaszek

Ostatnie komentarze

Lioosek
Użytkownik

Komentarzy: 606
14.06.2009 21:36
Ta we środe tym jadziemy :D :lol: KIBEL na CMK trzeba to przeżyć!! :] :twisted:
Offline Lioosek
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
14.06.2009 21:38
Ponoc jest calkiem "rodzinna atmosfera" w srodku :twisted:
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
14.06.2009 21:43
No w tym na zdjęciu nie było jeszcze najgorzej. Inna rzecz, że jechałem dzisiaj IC 2h55 z Warszawy do Krakowa i wyświetlacz we wnętrzu praktycznie cały czas pokazywał prędkość 130km/h, podczas gdy taki kibel jedzie 110km/h...
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1665
14.06.2009 21:51
PKP PLK tak nadęła rezerwy na CMK ICkom że hej, chociaż pewnie w obliczu konkurencji PKP Intercity położy nacisk na przyspieszenie ICków i ekspresów od nowego rozkładu, poza tym ED72 wyciągnie 120 km/h :), a i ponoć nawet ED72 potrafią tę trasę przejechać szybciej niż planowe 3h25min
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
14.06.2009 21:52
?
Od kiedy ED72 wyciąga 120km/h? 8o
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
14.06.2009 21:55
Może i wygląda hardkorowo, ale to najlepszy pomysł w dziejach PKP PR :)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
14.06.2009 22:01
Michał Wojtaszek napisał(a):
Od kiedy ED72 wyciąga 120km/h? 8o


Według: http://pl.wikipedia.org/wiki/ED72
ED72 ma v konstr. = 120 km/h :p Podobnie jak jedyny ED73. :]
Offline jarek_m
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
14.06.2009 22:02
AndrzejK napisał(a):
Może i wygląda hardkorowo, ale to najlepszy pomysł w dziejach PKP PR :)

Nooo, tyle ze mam wrazenie, ze na tej trasie i podwojne jednostki by nie jezdzily puste;)
Offline szubak
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1665
14.06.2009 22:02
Michał Wojtaszek napisał(a):
Od kiedy ED72 wyciąga 120km/h? 8o


racja, dałem się ponieść różnym informacjom prasowym nt. InterRegio, to ED73 może wykręcić 120 km/h po doborze innej przekładni niż w ED72
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
14.06.2009 22:06
Tylko ED73 wyciąga 120km/h dzięki zmianie przełożenia. Zresztą w "Atlasie lokomotyw 2007", na który powołuje się autor tego tekstu z Wikipedii, napisane jest wyraźnie, że ED72 ma prędkość konstrukcyjną 110km/h. ;]
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1665
14.06.2009 22:14
szubak napisał(a):
Nooo, tyle ze mam wrazenie, ze na tej trasie i podwojne jednostki by nie jezdzily puste;)


Ja bym jednak na IR W-wa-Kraków dał EU07 z czterema bohunami na haku, OIDP bohunów jest sporo ponad setka, więc na pewno trochę da się wygospodarować na IR.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
14.06.2009 22:16
Biorąc pod uwagę fakt, że taki skład z bohunami byłby pewnie krótszy od składu IC, można by osiągnąć bardzo zbliżony czas do Intercity.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
mseifer
Użytkownik

Komentarzy: 463
14.06.2009 22:23
Podobno pierwszy kurs był znacznie szybszy niż w rozkładzie a ścisk był taki że było przytulanie ;]
Offline mseifer
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
14.06.2009 22:28
Jak dla mnie to chora jest sytuacja, iz PRka bardziej dba o czas przejazdu niz IC..... Zreszta patrzac sie na te IR widac, jak IC nie majac jakiejkolwiek konkurencji mialo wszystko gleboko w d... ;)
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
14.06.2009 22:36
IC przecież nie wydłużyło przejazdu :P
A nie skrócono go m.in. dlatego, że na odcinku Kraków - Miechów wprawdzie częściowo podniesiono szlakową i polikwidowano sierżanty, ale nadal trwają remonty i w razie jakiegoś zamknięcia zaczęłyby się cyrki.
A tak swoją drogą, to tylko pokazuje, że znaczną poprawę na PKP przyniosłoby już przywrócenie szlakowej rzędu 120 km/h, a dopiero później możnaby się bawić w wyższe prędkości.
No ale i tak bardzo dobrze, że IR powstało i chyba ma się nieźle ;)
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
14.06.2009 22:37
IC wiedziało, że nawet jakby bilety kosztowały 200 zeta to i tak by ludzie jeździli. A tu niemiła niespodzianka w postaci konkurencji :twisted:
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1665
14.06.2009 22:47
vear napisał(a):
No ale i tak bardzo dobrze, że IR powstało i chyba ma się nieźle ;)


Chyba ma się dobrze, odkąd jeżdżą IR zawsze w piątek i niedzielę korzystam z tego bohunowego IR Rzeszów-Wrocław-Rzeszów i zawsze frekwencja jest 100% miejsc siedzących, dziś od Tarnowa to już wiele osób stało, a w Krakowie masakra, tłum uderzył na ten pociąg...

i bardzo dobrze, bo PKP Intercity do reszty zwariowało puszczając na niedzielny posp. Bieszczady z Przemyśla zestawienie A 4B, bywało, że w już Tarnowie drużyna pakowała ludzi do pociągu kilkanaście minut...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.06.2009 08:26
Ciekawe tylko, które lokalne połączenie znikną jako pierwsze aby zwolnić tabor dla IR :?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
15.06.2009 16:15
No właśnie szkoda, że PR nie walczy o klienta na polu połączeń lokalnych. Bo teraz zachowuje się dosłownie jak busiarz. Nie ważne, w jakich warunkach, ważne by podebrać IC jak najwięcej pasażerów.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.06.2009 16:41
No i dobrze, bo inaczej IC nie mialoby zadnej konkurencji. A te IR nie tyle sciagna czesc pasazerow z IC, co rowniez zacheca czesc osob do skorzystania z kolei.
Sorry, ale przejazd 300km Krk - Wawa w 3h za ponad 100zl to jest lekkie nieporozumienie.... W porownywalnej cenie pokonasz te trase samochodem, jak jedzie wiecej osob to autem bedzie juz duzo taniej. A gdyby byly normalne drogi, to byloby jeszcze zdecydowanie szybciej....

A jesli chodzi o konkurencje IC, to predzej czy pozniej ktos na te trasy musial wejsc. Lepiej ze to zrobila PR, niz zeby mialo to zrobic np. DB...
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
15.06.2009 16:43
Połączeń lokalnych już nie ma (prawie w ogóle). Możemy co najwyżej mówić o resztkach połączeń regionalnych.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
15.06.2009 16:53
Nie wiem co to za zachęta, przejedzie się taki pasażer raz w bydlęcych warunkach i więcej nie będzie chciał wracać do PKP. A efekt tego będzie taki, że za kilka laty w Polsce zostanie CMK, E20 i może E30, po których kible będą się gonić z IC z identyczną prędkością, a kolej lokalna w ogóle przestanie istnieć. Przecież identyczna sytuacja była w kontekście PKS vs busy. Skutkiem tego teraz na działkę w weekend mogę dostać się tylko autem, bo PKS-u już nie ma, a busiarz jeździ od poniedziałku do piątku.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.06.2009 16:59
No i dlatego ze warunki sa gorsze niz w IC, duzego odplywu klientow z tej firmy raczej nie bedzie. Te pociagi zacheca tych, ktorzy dotad jezdzili autem, tudziez jakimis PKSami, tudziez.... ni ejezdzili wcale:)
Offline szubak
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1665
15.06.2009 17:26
Michał Wojtaszek napisał(a):
Nie wiem co to za zachęta, przejedzie się taki pasażer raz w bydlęcych warunkach i


Intercity też wozi w bydlęcych warunkach, chcieli pospieszne to mają, a zamiast wyciągnąć z krzaków i dołożyć po wagonie skraca się składy pospiesznych, według mnie dobrze, że ta konkurencja w postaci IR powstała, nie sądzę też by jeszcze bardziej zwinęli połączenia regionalne, bo marszałkowie ci bardziej przychylni kolei zadbają o to, by pociągi jeździły, tam gdzie są nieprzychylni kolei poc. regionalnych prawie już teraz nie ma vide Lubelszczyzna...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
15.06.2009 17:34
Trudno oczekiwać, żeby PR zajęło się teraz promocją połączeń lokalnych, skoro one same balansują na granicy opłacalności, a prawdziwe pieniądze z nich idące dostanie... IC, bo osobówki zapewnią pasażerów pośpiechom, TLK, Exom itd. Zawdzięczamy to idiotycznemu podziałowi na spółeczki wprowadzonemu zamiast najzwyklejszych reform wewnątrz starego, dużego PKP... teraz każdy próbuje coś uskrobać w miarę swoich możliwości. A że osobówką na ogół nie uskrobie nic, to na tym rynku pasażer dostanie tylko to, co sfinansuje samorząd.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4901
15.06.2009 18:32
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
15.06.2009 18:54
szubak napisał(a):

Sorry, ale przejazd 300km Krk - Wawa w 3h za ponad 100zl to jest lekkie nieporozumienie.... W porownywalnej cenie pokonasz te trase samochodem, jak jedzie wiecej osob to autem bedzie juz duzo taniej. A gdyby byly normalne drogi, to byloby jeszcze zdecydowanie szybciej....


Już się zaczyna robić szybciej autem. Niedługo całość trasy Warszawa Radom będzie dwujezdniową drogą expresową, obwodnica Kielc się rozbudowuje... Na razie uzyskanie czasu przejazdu krótszego od IC wymaga deptania po gazie i jazda dla jednej osoby wychodzi taniej w IC (wystarczy wziąć pasażera i kolej odpada).
Tyle że jest to jedyna taka flagowa wręcz linia naszych kolei. Drugą trasą którą się szybciej przejeżdża się koleją jest Kraków Rzeszów. Głównie przez nie kończące się remonty w okolicach Tarnowa. Poza tym kolej nie ma z samochodami szans. Kraków Wrocław samochodem 2 godziny, pociągiem 5. Kraków Gdańsk Samochodem 5 do 7 godzin, pociągiem 9 do 14. Kraków Łódź samochodem 2 do 3 godziny, pociągiem... 4:40 2 bezpośrednie, reszta 4:30 przez wawę i drogim IC.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
15.06.2009 20:25
Do Wrocławia w 2h to chyba 150-180km/h byś musiał ciągnąć cały czas. Do Gdańska IC jedzie się 8h, za to nie widzę takiego czasu samochodem, gdzie samą Łódź omija się godzinę. W każdym razie do Wrocławia czy Łodzi lepiej jest autem, do Warszawy czy Poznania jest problematycznie, a dalej wciąż pociąg wygrywa.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.06.2009 21:06
Michał Wojtaszek napisał(a):
A efekt tego będzie taki, że za kilka laty w Polsce zostanie CMK, E20 i może E30, po których kible będą się gonić z IC z identyczną prędkością, a kolej lokalna w ogóle przestanie istnieć. Przecież identyczna sytuacja była w kontekście PKS vs busy


Otóż to, zapewne tak to się skończy :?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
15.06.2009 21:50
Michał Wojtaszek napisał(a):
Do Wrocławia w 2h to chyba 150-180km/h byś musiał ciągnąć cały czas. Do Gdańska IC jedzie się 8h, za to nie widzę takiego czasu samochodem, gdzie samą Łódź omija się godzinę. W każdym razie do Wrocławia czy Łodzi lepiej jest autem, do Warszawy czy Poznania jest problematycznie, a dalej wciąż pociąg wygrywa.


A4 do Wrocławia nie ma problemu żeby jechać 180-210 i tak się jeździ. Jak się skończą na płatnym odcinku remonty to będzie jeszcze szybciej. Do Gdańska mój rekord to 5h. Wystartowałem o 00 a o 05 była tabliczka Gdańsk. Fakt że największym problemem jest przejazd przez Łódź, bo tam nie ma obwodnicy i jak się wjedzie w korki to koniec jazdy.
Zdecydowanie prawdą jest że gdyby doprowadzić tory do stanu w którym nie było by co i rusz ograniczeń do 60 czy 40 a pociąg mógłby uzyskać średnią prędkość powiedzmy 80km/h na całej trasie (wliczając w to postoje na stacjach i zwalnianie na zwrotnicach/czekanie pod semaforem) to samochody nie miały by szans.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
15.06.2009 21:54
No wiesz, normalni ludzie nie jadą do Wrocławia 180-210km/h. Nawet ja tak nie jeżdżę!! :]
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.06.2009 22:12
Michał Wojtaszek napisał(a):
No wiesz, normalni ludzie nie jadą do Wrocławia 180-210km/h. Nawet ja tak nie jeżdżę!! :]

No 210 nie, ale duzo ponizej 180kmh to na autostradzie juz nie schodzisz :p

Co do promocji IC to juz przeciez sa... Tyle, ze musisz to kupic duzo wczesniej, jechac o jakiejs chorej godzinie, trafic w ogole na jakas promocje no i miec nadzieje, ze tych promocyjnych biletow bedzie wiecej niz kilka szt.... Promocja, z ktorej w 99% przypadkow nie da sie skorzystac raczej dla przewoznika dobra nie jest, bo budzi jedynie frustracje wsrod niedoszlych pasazerow. Probowalem kilka razy kupic jakis 'promocyjny' bilet i nigdy nie bylo.

Zreszta z IC sama cena nie jest jakims problemem. Problemem jest stosunek ceny do jakosci oraz czasu przejazdu. Z checia zaplace 100zl za przejazd Krk - Wawa, pod warunkiem ze bede jechal w normalnych warunkach i nie bedzie to ok 3h, ktore 'moze ulec wydluzeniu'......
Offline szubak
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
15.06.2009 22:30
szubak napisał(a):
Michał Wojtaszek napisał(a):
No wiesz, normalni ludzie nie jadą do Wrocławia 180-210km/h. Nawet ja tak nie jeżdżę!! :]

No 210 nie, ale duzo ponizej 180kmh to na autostradzie juz nie schodzisz :p
.


Widzę Szubak, że masz dużo kasy na mandaty :p Ale z punktami nie jest tak łatwo
:twisted:
Offline jarek_m
Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
15.06.2009 23:03
Unrealgod napisał(a):
Kraków Wrocław samochodem 2 godziny


A to akurat dużo zależy od pory dnia, bo często Kraków-Katowice to godzina z kawałkiem przez korki na pseudo-autostradzie.
Offline Owsik
Lioosek
Użytkownik

Komentarzy: 606
15.06.2009 23:17
Cytat:



Uwielbiam kapitalizm.. konkurencja robi swoje.. IC przeliczyło się.. Polaków bardziej interesuje cena niż wygoda.. jeszcze długo będziemy patrzeć na cenę..
Offline Lioosek
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
16.06.2009 00:58
jarek_m napisał(a):
Widzę Szubak, że masz dużo kasy na mandaty :p Ale z punktami nie jest tak łatwo
:twisted:

Czytaj ze zrozumieniem, nie pisalem o sobie :p Zreszta moj peugeot to sie ropedza do ok max 160kmh i taka tez predkosc utrzymuje na autostradzie :p
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
16.06.2009 07:09
szubak napisał(a):
Michał Wojtaszek napisał(a):
No wiesz, normalni ludzie nie jadą do Wrocławia 180-210km/h. Nawet ja tak nie jeżdżę!! :]

No 210 nie, ale duzo ponizej 180kmh to na autostradzie juz nie schodzisz :p
Przecież wiesz, że licznik mi trochę zawyża :p
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
18.06.2009 14:21
Liczniki zawsze trochę zawyżają. Zwłaszcza jak się daje tak powyżej 150.
Odnośnie dojazdu do Gdańska w 5h to jest to trochę nieaktualny czas. Teraz jak A1 sięga już do Grudziądza to myślę że można ten czas znacznie poprawić. Dzisiaj się jadę przejechać, niestety dość wolnym autem, które nie osiąga nawet 200km/h. No ale nic. Mam ciągle wolne miejsca. W planie kąpiel w Bałtyku, spacer po starym mieście, przejazd po Warszawie, po Lublinie i powrót do Krakowa.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 366
05.07.2009 10:39
Jechałem IR do Rzeszowa z Krakowa, to jechał zwykły skład z piętrowymi wagonami. Typu lokomotywy nie pamiętam. (Pociąg z Wrocławia do Rzeszowa lub Przemyśla, z Krk 19:11).
Offline solarisbus