Strona główna» Komunikacja w Polsce» GOP» GOP - Tramwaje» Konstal 105N/105Na» Konstal 105Na #281

Konstal 105Na #281

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105Na #703
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #262+282»

Konstal 105Na #281

Data zrobienia zdjęcia: 20 maja 2009 roku (środa)
Opis: Linia 39 to najnowszy wytwór KZK GOP, ma za zadanie "wspomagać" 19. Linię 19 obsługują w większości składy 2x105Na. Na trzech brygadach kursują jednak solówki, w których momentami jest dość tłoczno. Wychodząc na przeciw wymaganiom pasażerów dziewiętnastki, KZK uruchomił nową linię 39. "Wspomaganie" dziewiętnastki przez linię 39 polega na tym, że wagony linii 39 na odcinku Katowice Plac Miarki- Chorzów Metalowców mają jechać minutę przed solówkowymi 19. Było to bezwzględnym priorytetem przy układaniu rozkładu tej linii. Postoje na końcówkach zeszły na dalszy plan, przez co na ulicy Metalowców w Chorzowie tramwaj stoi średnio po 40 minut. Na zdjęciu ex-krakowski wagon 905 podczas długiego postoju na trójkącie przy ulicy Metalowców w Chorzowie.
Słowa kluczowe: Chorzów Metalowców KZK_GOP Konstal 105Na #281 #905 Tramwaje_Śląskie MPK_Kraków linia_39
Data dodania zdjęcia: 22.05.2009 18:22, Wyświetleń: 1407, Pobrań: 8, Wielkość pliku: 235.9 KB
Dodał: aster
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G7
Czas ekspozycji: 1/800 sec(s)
Wartość przysłony: F/4
Data utworzenia: 20.05.2009 12:11:55
Długość ogniskowej: 16.822mm

Ostatnie komentarze

Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
22.05.2009 20:40
Ale podopinać drugie wagony do pociągów solówkowych to już się nie dało... Takie rzeczy tylko w GOPie.
Offline Wiroos
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
22.05.2009 21:00
Wiroos napisał(a):
Ale podopinać drugie wagony do pociągów solówkowych to już się nie dało... Takie rzeczy tylko w GOPie.

zgodnie z logiką KZK jest to oszczędność bo skład 19 zrobi więcej w/km niż 2xsolo wspólnie tylko na części trasy
Offline wmmediawmmedia at onet.eu
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.05.2009 14:06
A motorniczy pracuje charytatywnie 🙄 Całe KZK GOP.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Coffee
Gość

24.05.2009 22:31
Z jednej strony dobrze, bo dzięki temu nie trzeba zwalniać ludzi (nawet, jak ta linia powstała jako "sztuczny wypełniacz dziur" ), dzięki czemu wiele osób będzie całowało za to TŚ po rączkach.
Z drugiej strony źle, bo łączy się to z dość sporymi kosztami i obcinaniem wydatków z czego popadnie (np. wypłat).
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
25.05.2009 07:27
Dobrze, że nie jesteś politykiem, bo z takim podejściem do gospodarki wpędziłbyś kraj w ruinę 😕 Otóż wyobraź sobie, że zapewne większość podatników nie ma ochoty dofinansowywać nikomu niepotrzebnych miejsc pracy. TŚ nie są spółdzielnią socjalną, żeby zatrudniać ludzi kierując się miłosierdziem dla bezrobotnych.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Coffee
Gość

25.05.2009 09:45
Akurat nie chodziło mi o zatrudnianie nowych, lecz niezwalnianie starych pracowników.
 
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
25.05.2009 10:40
Czyli każdy powinien mieć posadę dożywotnio? Np. kierowcy trolejbusów w Słupsku nadal powinni być zatrudnieni na tych stanowiskach? 😛
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Coffee
Gość

25.05.2009 11:00
vear napisał(a):
Czyli każdy powinien mieć posadę dożywotnio? Np. kierowcy trolejbusów w Słupsku nadal powinni być zatrudnieni na tych stanowiskach? 😛

Nie. To już jest rozumowanie w drugą stronę.

Chodzi mi o to, że jeżeli jest sytuacja, taka jak tu:
Zlikwidowano 12 i porobiono cięcia na wielu innych liniach. Spadło zapotrzebowanie na motorniczych, tak więc szykują się zwolnienia. Utworzenie nowej linii, równa się zapotrzebowaniem na motorniczych, przez co nie zwolni się tamtych (ewentualnie jak już się zwolniło, to szuka się nowych ale to się wiąże z kosztami szkolenia).
Rozumiem, że jedna linia nie zastąpi kilku pociętych/zlikwidowanych, lecz dzięki temu mniej osób straci pracę.
 
MisiekK
Użytkownik

Komentarzy: 246
25.05.2009 13:49
Oj, kadrowcem to Ty Coffee nie będziesz ... I dobrze 😁
Offline MisiekKkraktram at poczta.onet.pl