Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» SGP/Lohner E1+c3» E1 #163

E1 #163

«Poprzednie zdjęcie: E1 #163
Następne zdjęcie: E1 #111»

E1 #163

Data zrobienia zdjęcia: 18 marca 2009 roku (środa)
Opis: Oryginalny wiedeński E1 wyrusza z pętli na Mistrzejowicach w kolejny kurs.
Słowa kluczowe: E1 #163 MPK_Kraków Kraków Mistrzejowice
Data dodania zdjęcia: 18.03.2009 18:53, Wyświetleń: 2532, Pobrań: 7, Wielkość pliku: 185.2 KB
Dodał: Michał Wojtaszek

Ostatnie komentarze

Lioosek
Użytkownik

Komentarzy: 606
18.03.2009 19:15
Czemu nie ma wyświetlaczy odeszli od tego, czy braki w wozach?
Offline Lioosek
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
18.03.2009 19:19
Ten wagon tydzień temu przyjechał do Krakowa 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
18.03.2009 19:24
Nowa jakość w MPK, kryzys zapukał do drzwi 😛
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
18.03.2009 19:27
Szkoda ze wraz z wagonem nie ściągnęli kompletu okrągłych tablic. No i ciekawe jak długo pojeździ w tym wydaniu.
Offline Wypalacz Rafał
Lioosek
Użytkownik

Komentarzy: 606
18.03.2009 19:38
A ja wam powiem że mi się ono podoba 😛
Offline Lioosek
wojtaskrknh
Gość

18.03.2009 19:40
Fajny, ale dlaczego nie #154.
 
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
18.03.2009 19:46
Bo taki numer będzie nosił inny wagon.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
18.03.2009 19:54
sarzek napisał(a):
Nowa jakość w MPK, kryzys zapukał do drzwi 😛

A tu drzwi nie ma. Drzwi od kabiny...
Offline YogYyogy at onet.eu
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
18.03.2009 20:59
dramat...
Offline szubak
Lioosek
Użytkownik

Komentarzy: 606
18.03.2009 21:04
Na przemalowaniu wozu też oszczędzają? 😏
Offline Lioosek
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
18.03.2009 21:07
fajnie że macie takiego oryginała
Offline wmmediawmmedia at onet.eu
solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 367
18.03.2009 21:15
Nawet krzeseł nie wymienili
Offline solarisbus
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
18.03.2009 22:17
wmmedia napisał(a):
fajnie że macie takiego oryginała

Ale to tylko przez jakiś czas.
Offline thomas_
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
18.03.2009 22:58
Rumunia normalnie...
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
18.03.2009 23:01
Rzeczywiście "super" wygląda wnętrze, a już szczególnie ta szmata za kabiną motorowego, co przypomina swoim wyglądem kabiny rodem z autosanów H9-21 PKS-ów kursujących po największych zadupiach. Poza tym motorowy w tak "zabezpieczonej" kabinie jest narażony na ataki z każdej strony, a nawet, na przykład na dźgnięcie nożem. Nowa Huta nie jest zbyt bezpieczna, a trasa linii 20 przebiega m. in. przez rejony wyludnione zwłaszcza wieczorami.
Offline jarek_m
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
18.03.2009 23:07
Mógłby jeździć nawet wóz drabiniasty. Osobiście wolałbym, żeby 20 nie jeździła minutę po 16 (są takie kwiatki w rozkładzie), niż żeby jeździły na niej Bombardiery. A to ma przynajmniej więcej siedzeń niż pojedyncza stopiątka 😛

@ jarek_m, nie przesadzaj, w Nowej Hucie nie jest niebezpieczniej niż na Bieżanowie, Krowodrzy czy Prądniku.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
18.03.2009 23:25
Wszak w razie potrzeby sięgnięcia po rezerwę najlepiej rozmnożyć stopiątki przez rozpięcie składów; np. solówka na 5 sprawdziłaby się idealnie... 🙄
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
18.03.2009 23:26
@ jarek_m, do tego co napisał powyżej Andrzej dodam, że tramwaje linii 20 nie kursują wieczorami. Nie ma więc obaw. Skoro zaistniała możliwość wypuszczenia tego tramwaju za solową stopiątkę, to cieszę się, że z tego skorzystano.
Offline tophie
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
18.03.2009 23:40
vear napisał(a):
Wszak w razie potrzeby sięgnięcia po rezerwę najlepiej rozmnożyć stopiątki przez rozpięcie składów; np. solówka na 5 sprawdziłaby się idealnie... 🙄


Jakby nie pozbywano się stopiątek, to by teraz nie było takiego problemu. Trzeba przewidywać, że ilość brygad może ulec zmianie i zachować jednak rezerwę taborową na taką okoliczność (do tego też weź pod uwagę ewentualne wypadki i kolizje).

tophie: istotnie, zapędziłem się z tą 20, ale przyznasz, że tak, czy inaczej, to praca w takiej kabinie nie jest ani bezpieczna, ani komfortowa.
Offline jarek_m
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
18.03.2009 23:50
dajcie wnętrze, bo póki pomiary są to nie prędko się wybiorę na tą 20... 😛
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 00:25
vear napisał(a):
Wszak w razie potrzeby sięgnięcia po rezerwę najlepiej rozmnożyć stopiątki przez rozpięcie składów; np. solówka na 5 sprawdziłaby się idealnie... 🙄

Nikt nie kazal MPK wypuszczac az o tyle wiecej skladow. Sami chcieli, to teraz maja 😛 Tak samo nikt im nie kazal kasowac na potege stopiatek 😛
Offline szubak
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
19.03.2009 01:27
Biorąc pod uwagę, że do 2013 na więcej niż 24 nowe wagony + modernizowany szrot nie mamy co liczyć, to po prostu rewelacja 😈
Offline Filimer
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
19.03.2009 06:29
jarek_m napisał(a):
Jakby nie pozbywano się stopiątek, to by teraz nie było takiego problemu. Trzeba przewidywać, że ilość brygad może ulec zmianie i zachować jednak rezerwę taborową na taką okoliczność (do tego też weź pod uwagę ewentualne wypadki i kolizje).

Zwłaszcza, że ZDiT przez cały czas swojego istnienia szedł w zaparte, że absolutnie żadnego zwiększenia ilości wozokilometrów nie będzie... zresztą zachowania radnych ze stycznia chyba jasno pokazują, że w tym mieście przewidzieć nie da się niczego...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
19.03.2009 06:54
Myślę, że już od chwili, gdy uruchomienie tunelu stało się kwestią w miarę przewidywalnej przyszłości większość miłośników się spodziewała, że ostatecznie niejedna linia tam pojedzie. A MPK się nie spodziewało?

PS Nie siej demagogii, bo akurat gdzie jak gdzie, ale na 20 solówka wystarcza z powodzeniem.

PS2 A gdzie zakładowe czoło? 😈
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
19.03.2009 09:44
kuba203 napisał(a):
Myślę, że już od chwili, gdy uruchomienie tunelu stało się kwestią w miarę przewidywalnej przyszłości większość miłośników się spodziewała, że ostatecznie niejedna linia tam pojedzie. A MPK się nie spodziewało?

Jeżeli ZDiT dopóki istniał, zapowiadał, że wszelakie zmiany idące z otwarcia tunelu mają się mieścić w ówczesnej puli wozokilometrów, nie bardzo były podstawy by się tego spodziewać.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.03.2009 09:56
Pula wozokilometrów specjalnie się nie zmieniła, ale za to tramwajów jest więcej na mieście 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 10:18
vear napisał(a):

Jeżeli ZDiT dopóki istniał, zapowiadał, że wszelakie zmiany idące z otwarcia tunelu mają się mieścić w ówczesnej puli wozokilometrów, nie bardzo były podstawy by się tego spodziewać.

No i bardzo dobrze. Bo nie powinno sie juz zwiekszac ilosc wzkm. Powinno sie zwiekszac tabor tam, gdzie jest taka potrzeba. Zwiekszanie ilosci wzkm, wraz z pozostawieniem obecnego taboru albo wrecz jego zmniejszeniem, do czego dazy mpk prowadzi jedynie do zapychania sie centrum coraz wieksza iloscia pociagow...:/
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
19.03.2009 10:27
Powiększając sieć jednak wypadałoby dodać parę kursów, a nie stawiać na tunel, niemal wycinając w pień Długą i Pawią 😛
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
19.03.2009 10:53
@jarek_m - wiedeniec solo jest bezpieczny. Natomiast solówka 105 przy zaniku ładowania to śmierć na kółkach 😡
Offline YogYyogy at onet.eu
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
19.03.2009 11:27
kuba203 napisał(a):
PS Nie siej demagogii, bo akurat gdzie jak gdzie, ale na 20 solówka wystarcza z powodzeniem.

PS2 A gdzie zakładowe czoło? 😈


Wiadomo, że solówka wystarcza. Może się mylę, ale myślę że po prostu brakuje Ufoków w rezerwie, bo skądś te solówki musieli wziąć 😛
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
19.03.2009 13:06
Vear, ale wiadomo było, że te zapowiedzi ZDiTu są niedorzeczne i na szczęście szybko zostały zweryfikowane. Dziwne, że ludzie, którzy się tym zawodowo zajmują okazali się mniej przewidujący od półamatorów.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.03.2009 13:44
A co Wy mi tu będziecie o wozokilometrach gadać... 🙄 Przed chwilą znowu widziałem jak 16 jedzie dwie minuty za 20. Wozokilometrów niby dwa razy więcej, kursów dwa razy więcej a zmiana w jakości transportu żadna. 😈
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.03.2009 13:56
Bo to taka krakowska wersja pociągu ukrotnionego😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 14:06
vear napisał(a):
Powiększając sieć jednak wypadałoby dodać parę kursów, a nie stawiać na tunel, niemal wycinając w pień Długą i Pawią 😛

Z Pawia i Dluga tak. Ale juz na takim Kurdwanowie spokojnie wystarczylyby dwie linie z f-10, ale wiekszym taborem, zamiast trzech. I ulozyc to ladnie w takcie. Tak samo trasa na Bronowice, tez jest za duzo pociagow/h, lepszym rozwiazaniem bylaby mniejsza ich ilosc, ale wiekszy tabor.
Offline szubak
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 16:39
Michał Wojtaszek napisał(a):
Pula wozokilometrów specjalnie się nie zmieniła, ale za to tramwajów jest więcej na mieście 😛


to w takim razie, gdzie utknęło owe 24,5 mln zł? a może cena wozokilometra się podniosła? a może pozwolono, żeby MPK spokojnie gromadziło wkład własny na linię tramwajową na Płaszów (co akurat popieram)? a może po intensywnym liczeniu pasażerów na Ruczaju nagle zmartwychwstanie linia 119 w nowej relacji DGZG - Ruczaj?

druga sprawa rozkłady - faktycznie, może niech ZIKIT się tym zajmuje, bo stadne kursowanie autobusów w jednym kierunku mnie skrajnie czasem drażni
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
19.03.2009 16:49
szubak napisał(a):
vear napisał(a):
Powiększając sieć jednak wypadałoby dodać parę kursów, a nie stawiać na tunel, niemal wycinając w pień Długą i Pawią 😛

Z Pawia i Dluga tak. Ale juz na takim Kurdwanowie spokojnie wystarczylyby dwie linie z f-10, ale wiekszym taborem, zamiast trzech. I ulozyc to ladnie w takcie. Tak samo trasa na Bronowice, tez jest za duzo pociagow/h, lepszym rozwiazaniem bylaby mniejsza ich ilosc, ale wiekszy tabor.

Na to wpadli dopiero teraz przebudowując E6 na 33 metrowe wagony i planując zamówienie dłuższych tramwajów (210 mln zł na 24 wagony) - niestety to jedyne dobre wieści - mimo budowy dwóch nowych linii nic ponadto nie będzie zamawiane do 2013 roku.
Offline Filimer
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.03.2009 16:55
hurricane napisał(a):
Michał Wojtaszek napisał(a):
Pula wozokilometrów specjalnie się nie zmieniła, ale za to tramwajów jest więcej na mieście 😛


to w takim razie, gdzie utknęło owe 24,5 mln zł? a może cena wozokilometra się podniosła? a może pozwolono, żeby MPK spokojnie gromadziło wkład własny na linię tramwajową na Płaszów (co akurat popieram)? a może po intensywnym liczeniu pasażerów na Ruczaju nagle zmartwychwstanie linia 119 w nowej relacji DGZG - Ruczaj?
Cena wozokilometra wzrosła.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 16:58
czyli tak jak się spodziewałem :/
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
wojtaskrknh
Gość

19.03.2009 17:01
tu też jest 2x E1
 
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
19.03.2009 17:03
szubak napisał(a):
Z Pawia i Dluga tak. Ale juz na takim Kurdwanowie spokojnie wystarczylyby dwie linie z f-10, ale wiekszym taborem, zamiast trzech. I ulozyc to ladnie w takcie. Tak samo trasa na Bronowice, tez jest za duzo pociagow/h, lepszym rozwiazaniem bylaby mniejsza ich ilosc, ale wiekszy tabor.

No to z tym jak najbardziej się zgadzam, zwłaszcza że powielone na całe miasto mogłoby to rozwiązać problem stad (zresztą - już o tym kiedyś rozmawialiśmy 😛). Ale to już wymaga perspektywicznego myślenia, dobrze ułożonej współpracy między organizatorem a przewoźnikiem i egzekwowania polityki transportowej miasta... wszystkiego, czego prędko nie doczekamy 😐
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.03.2009 17:03
hurricane napisał(a):
czyli tak jak się spodziewałem :/
Jeśli przewoźnik ma wymieniać tabor na nowy, to skądś te pieniądze musi mieć. Myślicie, że za co Warszawa kupuje 186 tramwajów Z pieniędzy z cacy foli
😈
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 17:05
Filimer napisał(a):

Na to wpadli dopiero teraz przebudowując E6 na 33 metrowe wagony i planując zamówienie dłuższych tramwajów (210 mln zł na 24 wagony) - niestety to jedyne dobre wieści - mimo budowy dwóch nowych linii nic ponadto nie będzie zamawiane do 2013 roku.

33m to akurat beda odpowiedniki 2x105Na, wiec wcale lepiej nie bedzie....
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.03.2009 17:15
33m to jest odpowiedni składu GT6+B4, skład stozłom ma 27 metrów 😏
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 17:15
Michał Wojtaszek napisał(a):
Jeśli przewoźnik ma wymieniać tabor na nowy, to skądś te pieniądze musi mieć. Myślicie, że za co Warszawa kupuje 186 tramwajów Z pieniędzy z cacy foli
😈


ale ja nie mówię, że musi być z folii od razu choć to byłby dość spory zastrzyk pieniędzy... wiadomo, że najważniejszy powinien być komfort pasażerów a oczywiste jest, że w niektórych rejonach aż prosi się o więcej kursów i stąd mnie to zmartwiło trochę...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.03.2009 17:49
vear napisał(a):
Ale to już wymaga perspektywicznego myślenia, dobrze ułożonej współpracy między organizatorem a przewoźnikiem i egzekwowania polityki transportowej miasta... wszystkiego, czego prędko nie doczekamy 😐

Samo zroznicowanie wysokosci stawki za wzkm ze wzgledu na pojemnosc taboru zapewne rozwiazaloby wiekszosc problemow.
😉
Offline szubak