Strona główna» Szukaj» Moderus Alfa #272+273

Moderus Alfa #272+273

Moderus Alfa #272+273

Data zrobienia zdjęcia: 12 grudnia 2008 roku (piątek)
Opis: "Nowy" nabytek MPK Poznań, trzeci z kolei po #150+151 i #140+141; wygląda nawet nawet, a co sodzą koleżanki i koledzy z Polski, bo w Poznaniu zdania są podzielone; Ja akurat uważam, że dobrze, że coś się dzieje w materii unowocześniania taboru, choć kierunki może wyznaczałbym inne...
ps. mój ulubiony przystanek w Poznaniu 🙂
Słowa kluczowe: Poznań MPK_Poznań Konstal 105Na+105NaD Moderus Alfa #271+272 Modertrans Sołacz Małopolska wieczór
Data dodania zdjęcia: 13.12.2008 12:33, Wyświetleń: 2026, Pobrań: 17, Wielkość pliku: 239.3 KB
Dodał: lyngby
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D300
Czas ekspozycji: 8 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.7
Data utworzenia: 12.12.2008 21:15:10
Długość ogniskowej: 18mm

Ostatnie komentarze

kaczor
Użytkownik

Komentarzy: 586
13.12.2008 13:08
W słowach kluczowych to nie powinna być Wielkopolska? 😉
Offline kaczormmkaczor at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
13.12.2008 13:23
Skoro to jest na ulicy Małopolskiej, to dlaczego ma być Wielkopolska? 😛

Zaś jeśli chodzi o moje zdanie o tej modernizacji - są to pieniądze zmarnowane w żałosnym stylu. Mam na myśli tą część, która poszła na nową obudowę, bo sensu modernizacji "bebechów" nie podaję w wątpliwość.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
13.12.2008 13:32
Od strony wizualnej wyszło to bardzo fajnie. Ale sensu w głębokiej modernizacji stopiątki nie widzę żadnego. Wolę 1 niskopodłogowca kupić, niż zmodernizować tak nawet całą zajezdnię stopiątek. W Krakowie robi się dużo mądrzej nie inwestując dużych pieniędzy w stopiątki. Są dostosowane do współczesnych standardów (dostają nowe fotele, poręcze, wykładziny, okładzine wew., ciche drzwi) ale nie ładuje się w nie tyle kasy. Poznań się rozdrabnia idąc w takie plastiki.

ps Mój ulubiony przystanek w Poznaniu też 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kaczor
Użytkownik

Komentarzy: 586
13.12.2008 13:46
Ahhh, kierowałem się nazwą regionu😛
Offline kaczormmkaczor at gmail.com
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
13.12.2008 14:02
jesteś w stanie zaprezentować wnętrze (przód i tył)?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
lyngby
Użytkownik

Komentarzy: 341
13.12.2008 14:30
@kaczor
to nazwa ulicy 😉
@M_Szymkowiak
w najbliższym czasie spróbuje coś wiecej wrzucić
Offline lyngbylyngby at o2.plhttp://www.piotrradomski-fotografia.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
13.12.2008 15:26
no tak, to jest chyba najlepsza modernizacja 105 i najbardziej zaawansowana i kompleksowa, osobiści mi sie podoba, ładniejsze są przynajmniej od Bulw i Protramów i innych tym podobnych wynalazków 🙂 ale faktycznie wiele osób podważy sens takich modernizacji ze względu na duży koszt i jednak wysoką podłogę, no cóż, ciężko znaleść złoty środek 😉
Offline Kasztann44
Maniek
Użytkownik

Komentarzy: 118
13.12.2008 15:48
Nie ma takiego składu jak 271+272 to jest 272+273.
Offline Maniek
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
13.12.2008 16:09
Jak to ciężko, Kraków go znalazł 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
13.12.2008 16:17
Otóż to
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
14.12.2008 10:37
Sens takich czy innych działań zależy od polityki taborowej jaką zakłada dany przewoźnik. MPK Kraków nie inwestuje zbyt wielkich pieniędzy w modernizacje 105 i jest to zrozumiałe skoro jest tendencja do stopniowego wycofywania się z tego typu taboru. Dokonując gruntownej modernizacji jak w przypadku Poznania nie sądzę by zakładano w przeciągu, powiedzmy 10 lat, wycofać się ze 105. Tak więc różnica jest zasadnicza. Z kolei za cenę niskopodłogowca można mieć 4-6 zmodernizowanych 105 jak w Poznaniu. Zawsze będą zwolennicy i przeciwnicy i na to się już nic nie poradzi.
Offline wmmediawmmedia at onet.eu
lyngby
Użytkownik

Komentarzy: 341
14.12.2008 11:28
tyle
co się orientuje z prasy bo nie pracuje w betonowym MPK Poznań (ze wzgl. na niektóre decyzje) to za dniach robiony jest przetarg na 40 szt. niskopodłogowców a najlepszym przypadku 60 szt. nie gorszych jak to mówią niż jeżdzące Siememnse. Czyli nie jest najgorzej. Czyli z modernizacją 105-tek też inwestują w tabor niskopodłogowy. Chyba nie skromnie powiem, że MPK Poznań córka spółka miasta Poznania wydaje troszke więcej kasy na tabor niż Kraków 😛 jak na razie. Wiem, że trochę kasy na niskopodlogowce wywalczyli z Unii ze wzgledu na zbizajace sie Euro 2012.
Offline lyngbylyngby at o2.plhttp://www.piotrradomski-fotografia.pl
Maciej12991
Gość

14.12.2008 12:05
To wrzucę swoje pięć groszy.
Po pierwsze należy rozgraniczyć modernizację wagonu #150+151 i wagonów #140+141 #272+273. Chociaż wygląd zewnętrzny jest prawie identyczny to obie wersje są kompletnie różne.
Skład #150+151 został zmodernizowany nie tylko mechanicznie ale przede wszystkim elektrycznie. Zastosowano w nim silniki prądu przemiennego oraz układ sterowania za pomocą technologii IGBT. Wagon jest bardzo przyjazny w prowadzeniu co mówię z własnego doświadczenia w pracy na tym wozie. Skład ten posiada wiele detali których nie posiadają pozostałe Alfiki jak: elektryczne lusterko, pantograf ze ściągaczem elektromechanicznym itp.
Pozostałe składy to zwykła stopiątka wsadzona w pudło o nowej stylistyce. Ja je nazywam zubożoną wersją Alfika 🤣
W pełnej wersji modernizacji niedługo wyjdzie #152+153 (inaczej pomalowany), pozostałe będą robione w wersji zubożonej. Plany są takie, że jeśli aparatura elektryczna się sprawdzi i nie będzie z nią większych problemów to ma być standardem modernizacji składów 105Na/NaD
 
Coffee
Gość

14.12.2008 12:14
A co z pomysłem zrobienia dwukierunkowego Moderusa !? Z tego co było wiadomo miała być wersja a'la 111N i a'la 15NaDK i oczywiście cacy Beta N8C-NF
 
lyngby
Użytkownik

Komentarzy: 341
14.12.2008 12:30
Na tych
nowych planformach przystankowych z tymi zabudowanymi wózkami wyglada nawet dynamicznie, jak niskopodłogowiec 😛
Offline lyngbylyngby at o2.plhttp://www.piotrradomski-fotografia.pl
Maciej12991
Gość

14.12.2008 15:56
@Coffee
Co do dwukierunków sprawa ucichła. Słyszałem, że mają powstać po przetestowaniu aparatury w N8C. Ale jak wiele legend i ta może dostać się między bajki, dlatego nie podaje tego jako oficjalnej wersji tylko jako ciekawostkę.
 
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
14.12.2008 20:24
jednego nie można odmówić temu tramwajowi 😉 bardzo ladnie wychodzi na zdjęciach 😈 😏 no albo po prostu fotograf taki dobry 🙂 a tak poważnie to b.ładne zdjęcie i przystanek faktycznie klimatyczny
Offline Kasztann44
lyngby
Użytkownik

Komentarzy: 341
14.12.2008 21:59
dziekuję
bardzo 😏
Offline lyngbylyngby at o2.plhttp://www.piotrradomski-fotografia.pl