Skocz do menu

czatowiec

Data przyłączenia:09.10.2009
Komentarzy:1529
Strona WWW:http://shift.org.pl

Ulubione

Jelcz 120M #11002 Scania CN113ALB #38004 Scania CN113CLL #49001 Konstal 105Na #472+473 Konstal 102Na #243+153 Scania CR112 #49805 Konstal 102NaD #155 Jelcz 120ME #3316 SM42-896 PESA 120Na

Ostatnie komentarze

Konstal 4N1 #202+253 13.03.2019 22:19
To jest o tyle ciekawa wersja, że wagony są jednokierunkowe, ale dalej są z drzwiami manualnymi. Nie wiem, czy mamy jeszcze jakiś skład zabytkowy w takiej konfiguracji. Szczególnie, że doczepa to nie 4ND, tylko zmodernizowana ND - więc i tak wymagała znaczącej modernizacji pudła, większej od wozu silnikowego.
730-XXX 03.01.2019 22:40
Ciekawe, a u nas gigantyczną innowacją ma być dołączany agregat spalinowy do EZT ;) Ale i tak, 2 pracujące człony na 10 wagonów pasażerskich to jest sporo, nie licząc szczególnych przypadków takich jak linia w terenie bardzo górzystym (np. trasa do Zakopanego). No chyba, że bardziej należy to rozpatrywać jako konstrukcję EZT taką jak Impuls czy Pendolino, to rzeczywiście rozłożenie napędu na (przynajmniej) 2 człony nie jest niczym dziwnym.
Jelcz 120M #BF254 21.12.2018 16:13
Oczywiście, to w pełni normalne ;) To tak jak my się jaramy Scaniami na przykład, a dla starszego pokolenia nawet teraz ALB to auto jak auto, za to ogórek rulez ;) A dla jeszcze starszych taki ogórek to to pospolity rzęch PRL, ale za to już Durancik to jest coś ;) Więc wczuwając się w mimo wszystko w skórę innych, to jak najbardziej za 10 lat (być może) będzie "Kurde, te elektryczne Solarisy V generacji z ogniwami wodorowymi to takie zwykłe są, a #BU820 to był sprzęt!" :P
Remodelado #581 11.10.2018 21:45
Czy ktoś może się orientuje, skąd wynika zróżnicowanie systemów zasilania wagonów w Lizbonie? To, że odbierak rolkowy nie może jeździć po sieci trakcyjnej dostosowanej pod pantografy/liry to sprawa jasna. Ale w drugą stronę, po odcinkach dostosowanych pod rolki widzę, że wagony czasem jeżdżą na pantografach, a czasem na pałąkach. Ma to jakieś uzasadnienie, że utrzymują dwa osobne systemy, zamiast przejść na jeden tam gdzie to jest tylko możliwe? ;)
Škoda 26Tr #3731 04.09.2018 22:07
A Melexy? :P Poza tym, trolejbusy jednak są dosyć mało liczną grupą taboru, eksploatowaną przez bardzo konkretnych przewoźników, więc ewidencję takich pojazdów można spokojnie prowadzić na podstawie ich numerów taborowych ;)