Skocz do menu Strona główna / Komentarze wysłane przez czatowiec

Panel kontrolny

[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »
Remodelado #581 dodał: czatowiec, 11.10.2018 21:45
Czy ktoś może się orientuje, skąd wynika zróżnicowanie systemów zasilania wagonów w Lizbonie? To, że odbierak rolkowy nie może jeździć po sieci trakcyjnej dostosowanej pod pantografy/liry to sprawa jasna. Ale w drugą stronę, po odcinkach dostosowanych pod rolki widzę, że wagony czasem jeżdżą na pantografach, a czasem na pałąkach. Ma to jakieś uzasadnienie, że utrzymują dwa osobne systemy, zamiast przejść na jeden tam gdzie to jest tylko możliwe? ;)
Škoda 26Tr #3731 dodał: czatowiec, 04.09.2018 22:07
A Melexy? :P Poza tym, trolejbusy jednak są dosyć mało liczną grupą taboru, eksploatowaną przez bardzo konkretnych przewoźników, więc ewidencję takich pojazdów można spokojnie prowadzić na podstawie ich numerów taborowych ;)
Škoda 26Tr #3731 dodał: czatowiec, 01.09.2018 17:27
Orientuje się ktoś, czy w przypadku naszych elektryków istnieje możliwość ładowania ich w trakcie wymiany pasażerskiej na pętli, czy muszą być wyłączone? Bo w porównaniu do klasycznych autobusów wydawałoby się, że idealne byłoby ładowanie ich na standardowym przystanku początkowym, z utrzymaniem działania ogrzewania/klimatyzacji, które w normalnym autobusie muszą być z wiadomych względów wyłączone :)
Konstal 102Na #210 dodał: czatowiec, 24.07.2018 00:17
Opis zdjęcia to majstersztyk :p Można było się nieźle zdziwić, jak fotografowało się ten wagon zjeżdżający w dół ul. Lubicz, a po 20 minutach się odwróciło do tyłu zobaczyć czemu Protram się zatrzymał, a tam 102Na dalej jest :D
EN71-001 dodał: czatowiec, 11.05.2018 15:31
AndrzejK napisał(a):
@mouset. Ja tam widzę przede wszystkim, że doszliśmy do tego, że trzeba ludziom tłumaczyć, że przesiadka to nie dramat. Strasznych pasażerów sobie wychowaliśmy w Polsce.

To jest związane z tym, że 3/4 ludzi wyznaje filozofię, że nawet w najbardziej hard-core'owych lepiej nawet dłużej, drożej, bardziej naokoło, ale siedząc w jednym miejscu we własnym aucie, gdzie nie trzeba obcować z otoczeniem więcej niż na trasie drzwi samochodu <> drzwi budynku.
Duewag Pt-8 #912 dodał: czatowiec, 22.04.2018 18:03
Ile zostało w GOP niezmodernizowanych Pt? Wszystkie zostaną "multiplami". czy coś się ma szansę ostać w oryginalnej wersji? Nie wiem czemu, pomimo masywnego i topornego wyglądu, strasznie urokliwe dla mnie są te wagony w barwach TŚ :)
Solaris Urbino 12 #BU806 dodał: czatowiec, 17.04.2018 14:35
Akurat byłoby to dosyć praktyczne rozwiązanie. O wiele sprawniej dałoby się zorganizować ładowanie pod galerią, gdyby 154 i 304 mogły sobie po prostu rozłożyć pantograf w trakcie rozkładowej przerwy na przystanku i się doładowywać co kółko, w trakcie standardowej wymiany pasażerskiej ;)
Konstal N #1118 dodał: czatowiec, 26.03.2018 21:23
Wypalacz Rafał napisał(a):
Trójczłonowe Bety to jednak zdecydowanie za dużo na tę linię - poza tym czy na nią nie mają być te dwie dwukierunkowe solówki zamówione niedawno w Modertransie?

No i co ważniejsze - kiedy w końcu zostanie przeprowadzony remont ulicy i toru, będącego jednak w kiepskim stanie...


No właśnie chodziło mi o te dwie dwukierunkowe solówki ;) To będzie mutant, bo to formalnie rodzina Moderus Beta, wielkościowo to Moderus Alfa, ale z designu to będzie mieć design wzorowany na Moderusie Gamma :P Co do remontu ulicy, to gdzieś mi się obił o oczy projekt modernizacji całości trasy nr 38 od galerii handlowej do samej końcówki ul. Piekarskiej ;)
Konstal N #1118 dodał: czatowiec, 26.03.2018 11:38
No niestety dla klimatu i unikalności, ale stety dla pasażerów korzystających na codzień, niedługo eNki odejdą tutaj w zapomnienie na rzecz dwukierunkowych Bet ze strefą niskopodłogową ;) Aczkolwiek ponoć trwają pertraktacje, żeby przynajmniej w weekendy pozostawić regularne kursy obsługiwane eNką ;)
Sanok SN2+PN2 #87+524 dodał: czatowiec, 19.03.2018 15:03
#87+524 jeździł tego dnia ;)
Scania CN113CLL #PS001 dodał: czatowiec, 03.03.2018 16:26
Krzysad91 napisał(a):
Pierwsza Scania tego typu została dostarczona w 1994 roku. Kiedy mogły rozpocząć eksploatację pojazdy z rocznika 1994 które zaczęły kursować w 1995 roku i jak wyglądały dostawy późniejsze?

#PS001 (wówczas #49001) była jedyną Scanią z rocznika 1994 eksploatowaną w Krakowie i została wyprodukowana w Szwecji, #PS002 i każda kolejna krakowska Scania były już z lat 1995 i kolejnych, a wyprodukowane zostały w Słupsku ;)
Duewag GT8S #RF305 dodał: czatowiec, 22.02.2018 19:24
Pół na pół, to będzie hybryda taka. Stara cała okładzina kamienna i ceglana z frontu budowli będzie fragment po fragmencie zdemontowana, skatalogowana, poddana konserwacji i zamontowana na nowej połówce wiaduktu. Tutaj akurat wyjątkowo nie za bardzo było inaczej to rozwiązać, a postawienie nowego wiaduktu niezależnie tym bardziej by szpeciło obiekt i okolicę ;) Wydaje mi się, że całkiem porządnie podeszli do tematu. Jedyne co, to początkowo z mediów można było zrozumieć, że stricte nad Grzegórzecką poszerzenie wiaduktu będzie wykonane dokładnie w tej samej XIX-wiecznej technologii co oryginał, a nie będzie to żelbetowa konstrukcja obłożona jedynie z zewnątrz tymi samymi materiałami.
Konstal 102Na+102NaD #210+155 dodał: czatowiec, 11.02.2018 20:44
Wypalacz Rafał napisał(a):
czatowiec napisał(a):

Co do kierunkowskazów w 102Na, to jest kwestia tego, że 102NaD oddaje koniec eksploatacji stodwójek swoim stanem, a #210 została "odmłodzona" przynajmniej w pewnych detalach do lat '80, więc oświetlenie zewnętrzne zostało wymienione na takie, jakie występowało oryginalnie w 102Na, przed zamontowaniem stopiątkowych lampek. Fajny pomysł kiedyś zasunął tutaj Wypalacz Rafał, w postaci składanego uchwytu na tarczę dachową - wtedy wóz w zależności od dekoracji liniowej oraz jego rozłożenia, mógłby bardziej udawać lata '80, bądź bardziej '90 ;)


Sęk w tym że na dobrą sprawę w #210 jedynym detalem mogącym nawiązywać do stanu z lat 80-tych stały się te kierunkowskazy i lampy z tyłu. Bo nie pasują na przykład żaluzje na wlotach powietrza do wentylatorów (są takie jak w stopiątkach, powinny być jak w #203 czy #155), szyba w oknie na tablicę kierunkową nad kabiną motorniczego. Tablica z numerem linii na dachu pozwoliłaby z kolei zasłonić niepasującą do jakiegokolwiek okresu faktycznej eksploatacji osłonę anteny - no i uchwyt na nią powinien być stały, nie składany :p

I jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jeszcze numer taborowy, wówczas stosowano ten sam krój cyfr co po dziś dzień we Wrocławiu. I napis ZAKŁAD NOWA HUTA nad pierwszym wózkiem - choć nie pamiętam czy wówczas był umieszczany jako naklejka czy raczej był malowany od szablonu. Słowo "zakład" zostało wyeliminowane z początkiem lat 90-tych, parę lat później zrezygnowano z umieszczania nazw zajezdni w ogóle.

Generalnie to się z Tobą zgodzę w ocenie obecnego stanu #210, że w sumie ani w jedną, ani w drugą się nie do końca to zgadza i tkwi w zawieszeniu gdzieś pomiędzy tymi latami '80 które były w zamyśle, a '90 które mocniej przypomina. No, poza kierunkowskazami jeszcze fotele dostał bardziej oryginalne, a nie te co były.

Jednym z najgorszych dylematów w "dekorowaniu" zabytków, a w szczególności tramwajów, jest to, że bardzo zmieniały się z wyglądu w zależności od dekady. Każdy z nas by chciał pewnie pokazać jak największe spectrum wersji wyglądu, żeby także można było formować jak najwięcej w miarę spójnych wizualnie składów, a ilość wozów niestety jest ograniczona. Żeby sam temat "stodwójek" w różnych wersjach zamknąć z grubsza (ale i tak pobieżnie) to pewnie z dwa 102N, dwie 102Na i jedna przyczepa by się przydały - a gdzie tutaj cała reszta wozów... ;)

Szczególnie lata '80 i '90 tu namodziły, bo takie "ogórki" czy "sany" to z grubsza wyglądały dosyć podobnie przez większą część swojego żywota, w większości różniąc się tylko detalami, a takich Ikarusów 260/280 czy Jelczy M11 to najlepiej po 3 egzemplarze z każdego by się przydały, żeby same wersje malowania zademonstrować :P
Konstal 102Na+102NaD #210+155 dodał: czatowiec, 11.02.2018 18:49
kmk napisał(a):
To są detale, które z biegiem czasu można sukcesywnie uzupełniać. Skład wygląda przepięknie i cieszy bardzo fakt, że zdecydowano się na remont nie tylko 102Na ale też 102NaD. Zastanawia mnie jednak skąd wzięły się te dziwne kierunkowskazy w 102Na, powinny być takie jak w 102NaD.


Owszem, jest to jedna z dużych niespodzianek i naprawdę czapki z głów, że jednak wóz nie wylądował na żyletkach :) Najbardziej rzeczywiście w przypadku 102NaD jak chcemy sobie pogdybać, to brakuje trochę detali które wymienili przedmówcy, ale to w większości naklejki lub rzeczy proste do uzupełnienia - może kiedyś się na to MPK zdecyduje, byłoby fajnie i oddałoby klimat końcówki eksploatacji tego typu wozów. Fajnymi detalami przed remontem były jeszcze lampka doświetlająca IV drzwi oraz wspominane pod innym zdjęciem schodki na dach ;)

Co do kierunkowskazów w 102Na, to jest kwestia tego, że 102NaD oddaje koniec eksploatacji stodwójek swoim stanem, a #210 została "odmłodzona" przynajmniej w pewnych detalach do lat '80, więc oświetlenie zewnętrzne zostało wymienione na takie, jakie występowało oryginalnie w 102Na, przed zamontowaniem stopiątkowych lampek. Fajny pomysł kiedyś zasunął tutaj Wypalacz Rafał, w postaci składanego uchwytu na tarczę dachową - wtedy wóz w zależności od dekoracji liniowej oraz jego rozłożenia, mógłby bardziej udawać lata '80, bądź bardziej '90 ;)
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 11.02.2018 18:43
Wypalacz Rafał napisał(a):
Tak na marginesie, to choć #155 nie miał tych węższych drzwi typowych dla 102Nd, to miał jeszcze inną charakterystyczną dla tych wagonów cechę, poniekąd związaną z drzwiami ;)

Choć z tego co widzę, to dziś jest odtworzona tylko częściowo - jak przypuszczam podyktowane jest to względami bezpieczeństwa, ze stopiątek ten element też przed laty zniknął.

O czym piszę? :)

Małą podpowiedź - widać to dobrze na zdjęciu z Wrocławia, które ostatnio wrzuciłem:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=58790


Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków". Czy w wozie zabytkowym to wina względów bezpieczeństwa? Nie wiem, nie wydaje mi się - ale warto by się było kiedyś zapytać osób kompetentnych w tej sprawie. #210 chyba ma te stopnie, podobnie jak większość zabytków które takie posiadała ;) #155 przed obecnym NG też posiadała te schodki.
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 11.02.2018 16:48
Właśnie swego czasu się zastanawiałem, czy dobrze widzę na tym zdjęciu , że #151 ma drzwi jak 102Nd ;) Bardzo cenne, że mamy ludzi, którzy pamiętają jeszcze tak wiele, ciekawych rzeczy :D
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 10.02.2018 14:17
#222 był chyba po pożarze, więc w tym momencie ten 102Nd mógł posłużyć do rekonstrukcji pudła jako-takiego, a #222 mógł dać konkretne części, które się do czegokolwiek nadawały - np. ścianę tylną, która wylądowała na przodzie przyczepy, wąskie drzwi 4-płatowe czy wózki. To ostatnie teoretycznie można by sprawdzić, ponieważ wszystkie wózki produkowane w Chorzowie powinny mieć wybite swoje numery seryjne, niezależnie od numerów fabrycznych całych wagonów ;) Najbardziej szkoda, że trudno ustalić numer tego 102Nd, bo we wrocławskich spisach taboru (przynajmniej tych dostępnych publicznie) nie widać żadnego wozu, który byłby zdjęty ze stanu w okolicach 1985 roku, ale może kiedyś uda się coś znaleźć na ten temat ;)
Duewag N8C-NF #3082 dodał: czatowiec, 06.02.2018 23:12
Sorry za odkop, ale znajome zdjęcie, trzecie od lewej... ;)

http://www.ec-engineering.pl/produkcja/Zak%C5%82ad_Produkcyjny-Krak%C3%B3w/Pantograf_tramwajowy/

Wypalacz Rafał, udostępniałeś zdjęcie, czy niezależnie od Twojej woli stałeś się sławny? ;)
Duewag GT8S #RF317+RF315 dodał: czatowiec, 20.01.2018 18:34
O, to dostosowali je do łączenia kablem? To nawet jeszcze ciekawiej i tym bardziej zdjęcie poglądowe byłoby interesujące ;) Bo pod poprzednim zdjęciem pisałeś, że jechały ukrotnione, stąd wnioskowałem zmianę sprzęgów. W przypadku chociażby GT6+B4 podmieniano je, zamiast przerabiać połączenie ;)
Duewag GT8S #RF317+RF315 dodał: czatowiec, 20.01.2018 15:46
Super :) Masz może Tomku zdjęcia, na których byłoby widać sprzęgi Scharfenberga między wagonami? ;)
[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »