Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Autobusy / Jelcz 021

Jelcz 021

«Poprzednie zdjęcie: MAN SL223 #KR 229VJ
Następne zdjęcie: MAN SL200 #16603»

Jelcz 021

Data zrobienia zdjęcia: (brak poprawnej daty)
Opis: Prawdopodobnie lata 70. Dawne osiedle XXX lecia PRL, ze starą pętlą i jakimi perełkami na niej.
Zdjęcie zostało zrobione z ona bloku mieszczącego się przy ul. Opolskiej, aparatem Smiena 8M.

Ocenianie zdjęcia wyłączone, ze względu na fakt, że zdjęcie nie jest moje.
Autorem zdjęcia jest Pan Maciej Majewski, któremu bardzo dziękuję za zgodę na dodanie tego zdjęcia na fz.
Słowa kluczowe: Kraków os_XXX_Lecia_PRL Krowodrza_Górka pętla MPK_Kraków archiwum_70 Jelcz 021 Nysa N-522 linia_114
Data dodania zdjęcia: 16.11.2015 20:14, Wyświetleń: 3153, Pobrań: 47, Wielkość pliku: 90.1 KB
Dodał: krzychos
IPTC Info
Original transmission reference: VgTEbiBIWIcK8Z85itjD
Special instructions: FBMD01000a960d0000182b0000ef6000001a6100006e6100008f780000ccca00009cd20000ecd2000000d4000087680100

Ostatnie komentarze

thomas_
Administrator

Komentarzy: 6557
16.11.2015 20:17
Piękny widok.
Pętla nazywała się os XXX-lecia PRL.
W Nowej Hucie za to było osiedle XX-lecia PRL.
Osiedla XL-PRL już nie doczekaliśmy :P
Offline thomas_
Majster
Użytkownik

Komentarzy: 185
16.11.2015 20:48
Jelcz 021, Nyski... Kawał historii. Piękne zdjęcie. :)
Offline Majsterj.wol at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4160
16.11.2015 21:12
Zapewne linia_114... ;)
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6557
16.11.2015 21:27
Na pewno 114. Co ciekawe, jak tak przepatruję stare rozdziały taboru to pętla nazywa się Krowodrza.
Z kolei w tym samym rozdziale są linie D (Borek Fałęcki - os. XXX-lecia PRL) i 144 (Os. Podwawelskie - os. XXX-lecia PRL). Tyle, że te są obsługiwane przez Bieńczyce krótkimi ogórkami.
Czy ktoś starszy jest mi w stanie wyjaśnić, czy tam były 2 końcówki?
Offline thomas_
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
16.11.2015 22:08
Te dwie Nyski to na jakich liniach mogły być? Zupełnie nie kojarzę tego miejsca, w którym to miejscu może być, i co to za rondo przy pętli?
Offline TOMAS8112
krzychos
Użytkownik

Komentarzy: 332
16.11.2015 22:15
To jest łuk na ul. Krowoderskich Zuchów.
A pętla obecnie jest parkingiem, tuż koło przedszkola.
Offline krzychoshttp://krzychosphotography.wordpress.com/
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
16.11.2015 22:24
To jest to miejsce?
https://www.google.pl/maps/@50.0899649,19.9288407,288m/data=!3m1!1e3?hl=pl
a zdjęcie wykonano pewnie z tego długiego bloku za tym żłobkiem nr24.
Offline TOMAS8112
krzychos
Użytkownik

Komentarzy: 332
16.11.2015 22:26
Tak, to jest to miejsce, przy czym wtedy jeszcze nie było tego żłobka.
Offline krzychoshttp://krzychosphotography.wordpress.com/
krzychos
Użytkownik

Komentarzy: 332
16.11.2015 22:28
Jako ciekawostkę mogę jeszcze dodać, że te widoczne wykopy były związane z budową kanału CO.
Offline krzychoshttp://krzychosphotography.wordpress.com/
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 112
16.11.2015 22:33
TOMAS8112 napisał(a):
Te dwie Nyski to na jakich liniach mogły być?

M2 - Rondo Mogilskie - Os. XXX-lecia PRL. To był czas eksperymentalnej próby wprowadzenia mikrobusów (w stylu radzieckich Marszrutnoje Taksi) jako uzupełnienia komunikacji.

Przy okazji ich występowanie w tym miejscu może wskazywać na lata 1975-1980.
Offline Lipien20
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
17.11.2015 14:24
Ogólnie tak patrząc na to zdjęcie, to można odnieść wrażenie, że jest tam tak czysto i pusto. Tam w oddali jeszcze chyba SAN`a widać
Offline TOMAS8112
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4896
17.11.2015 15:39
Cytat:
Cmena 8M


Smiena 8M ;)
Offline Wypalacz Rafał
ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 546
17.11.2015 16:09
TOMAS8112 napisał(a):
Tam w oddali jeszcze chyba SAN`a widać

Jeżeli w ogóle to San, to na pewno nie MPK.
Offline ALBertalbertf at interia.pl
Pietrek
Użytkownik

Komentarzy: 177
18.11.2015 22:50
Super latarnie.. w 80 latach takie (a raczej co po nich pozostało) można było zobaczyć w parku Białoprądnickim. Żłobek prawdopodobnie już stał bo z niego nawiałem...
Offline Pietrekfaur at gazeta.pl