Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Pesa 2014N» Pesa 2014N #RG901 wnętrze

Pesa 2014N #RG901 wnętrze

«Poprzednie zdjęcie: Pesa 2014N #RG901
Następne zdjęcie: Pesa 2014N #RG901 wnętrze»

Pesa 2014N #RG901 wnętrze

Data zrobienia zdjęcia: 29 czerwca 2015 roku (poniedziałek)
Opis: Zajezdnia Podgórze. Miejsce na bagaż w Krakowiaku.
Słowa kluczowe: Pesa 2014N Krakowiak #RG901 MPK_Kraków Kraków zajezdnia_Podgórze wnętrze
Data dodania zdjęcia: 29.06.2015 16:29, Wyświetleń: 3199, Pobrań: 3, Wielkość pliku: 270.4 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Caption: tramwaj Pesa Krakowiak 2014N
Headline: Pesa Krakowiak 2014N
Byline: Tomasz Bielecki
Object name: Pesa Krakowiak 2014N
Date created: 29.06.2015
Keywords: MPK, Krakow, Polska, tramwaj, Pesa, Krakowiak, 2014N, niskopodlogowy
Copyright Notice: All Rights Reserved
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 70D
Czas ekspozycji: 1/160 sec(s)
Wartość przysłony: F/2
Wartość ISO: 400
Data utworzenia: 29.06.2015 14:25:17
Długość ogniskowej: 19mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
29.06.2015 18:25
Kardynalne pytanie: ile miejsc siedzących 😛 ?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
bombardiowiec
Użytkownik

Komentarzy: 33
29.06.2015 20:37
Ok 100
Offline bombardiowiec
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
29.06.2015 20:43
Jeśli to prawda, to bardzo dobry wynik jeśli porównujemy do NGT6/NGT8 i próbujemy proporcjonalnie wyliczyć ile NGT10/NGT12 miałoby siedzeń, a w porównaniu do innych produktów Pesy jest wręcz kosmiczny. Szczególnie, że upchnęli stojaki rowerowe i półki bagażowe.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
29.06.2015 21:27
Gdyby zastosować proporcje z NGT6 to byłoby to około 120 miejsc. A nawet według proporcji z NGT8 wychodzi ponad 100.
Natomiast fakt - jak na Pesę to jest ilość kosmiczna. Wymóg 2x2 nad wózkami plus brak skosów zrobiły swoje 🙂
Półki na bagaż? Jak dla mnie żadna zaleta, a jedynie zmarnowanie miejsca na dodatkowe miejsca siedzące.

I jeszcze jedno - na profilu FB MPK jest zdjęcie innych miejsc, gdzie przed fotelem - ale nie tak, jak z przodu NGT8 - do ściany przyklejony jest jakiś element konstrukcyjny:
https://www.facebook.com/mpkkrakow/photos/pcb.1002963186383410/1002962776383451
Część fotela jest schowana za nim - wygląda jak wstawione na siłę, byle tylko odhaczyć: 2x2? Checked!
Offline gs
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
29.06.2015 22:23
Trochę się najeździłem z torbami i walizkami. Muszę stwierdzić, że jeśli takie rozwiązanie nie zabiera dużej liczby miejsc siedzących, to nie jest głupie. Kładziesz na tym walizkę i spokojnie sobie jedziesz, a nie, że torba lata, kotłujesz ją między nogami itp.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
29.06.2015 22:37
Nad tym wózkiem zabiera osiem miejsc, czy to dużo, czy mało? Zawsze o osiem miejsc siedzących mniej. Razy ewentualnie ilość takich pomysłów w całym wagonie.
I zgadza się - dla kogoś, kto jedzie z torba czy walizką takie miejsce może być wygodne. Pytanie ile takich osób jeździ (z obserwacji raczej nie za wiele) i ile z nich będzie wiedziało, gdzie jest półka. A półki na bagaże np. w autobusach rzadko kiedy widziałem wykorzystywane (sam z nich korzystam bo prawie zawsze jadę z laptopem w plecaku). Prędzej ktoś na nich siedzi, niż leży bagaż.
Offline gs
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
30.06.2015 08:03
Eh, projektant chyba myślał że robią pociąg 😛
Jakoś ludzie nie mają problemu z położeniem bagażu na siedzenie, a jak tramwaj będzie przepełniony to i tak ktoś usiądzie.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
30.06.2015 11:17
100 siedzących? Chyba nie bardzo.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Coffee
Gość

30.06.2015 12:01
Pewnie, że tak. Komplet siedzeń nad wózkami (16 x 5 = 80) + 20 foteli wzdłuż ścian daje 100 miejsc siedzących + dwie duże rzeźnie.
 
Łukasz W.
Użytkownik

Komentarzy: 126
30.06.2015 12:14
Pierwszy człon - 16 nad wózkiem, 3 po lewej stronie za rzeźnią, 1 miedzy drzwiami - razem: 20
Drugi człon - 32 nad wózkami, 2 naprzeciw drzwi - razem: 34
Trzeci człon - 8 przy ładowarkach, 3 między drzwiami - razem: 11
Czwarty człon - 24 nad wózkami, 4? miejsca z tyłu - razem: 28

W sumie 93 miejsca udało mi się zauważyć na zdjęciach, jeśli coś przeoczyłem poprawcie mnie.
Niestety żadne zdjęcie nie pokazuje czy są jakieś siedzenia pomiędzy ostatnimi wózkami (jeśli są, to góra 2), a także ile miejsc dokładnie jest na samym tyle.
Raczej nie ma szans aby było 100 miejsc.
Offline Łukasz W.
Coffee
Gość

30.06.2015 12:20
Łukasz W. napisał(a):

Niestety żadne zdjęcie nie pokazuje czy są jakieś siedzenia pomiędzy ostatnimi wózkami (jeśli są, to góra 2), a także ile miejsc dokładnie jest na samym tyle.
Raczej nie ma szans aby było 100 miejsc.

Pewnie, że są szanse. Wystarczy doliczyć w miejsce półek po dwa siedzenia na półkę (w sumie osiem siedzeń) i Ci wychodzi 101 miejsc siedzących, nawet przy obecnym układzie. Do tego wywalamy jedno siedzenie na przeciwko trzecich drzwi i stojaki rowerowe, mając 100 miejsc siedzących + duże rzeźnie 🙂
 
Łukasz W.
Użytkownik

Komentarzy: 126
30.06.2015 12:27
Chodziło mi raczej, że nie ma szans aby 7 miejsc schowało się gdzieś na zdjęciach.
Gdyby zrobić tak jak piszesz to oczywiście byłoby ponad 100 i byłby to najrozsądniejszy układ.
Jedna marna rzeźnia na tak długi tramwaj to trochę za mało, a 8 miejsc siedzących przeznaczonych na bagaże to nawet nie chce mi się komentować...
Offline Łukasz W.
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
30.06.2015 16:40
Boże, nawet jak masz niecałe 100 miejsc, to w obecnym 105Na+105Na+105NaD po NG jest maksymalnie miejsc ~65-70... Przy takim skoku z ilością miejsc naprawdę można sobie pozwolić na kilka "bajerów", które pewnym grupom podróżnym się przydadzą. Nawet nie widzicie, jakie MPK wystawiło wymagania wykonawcy, że nie zrobili tramwaju analogicznego do tych z innych miast. Nie dość, że wzrasta ilość miejsc siedzących, to wzrasta przestrzeń stojąca, bo nie ma kabin i sprzegów między wagonami. Jedyne co, to można by zrobić rzadsze te stojaki rowerowe (nie likwidować), ale zobaczymy jak to będzie wyglądać w trakcie eksploatacji.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
30.06.2015 22:08
czatowiec napisał(a):
Jedyne co, to można by zrobić rzadsze te stojaki rowerowe (nie likwidować)

Nie wiem za bardzo po co je w ogóle dawali, w końcu to obowiązuje:
PRZEPISY PORZĄDKOWE DOTYCZĄCE PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU POJAZDAMI KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W KRAKOWIE napisał(a):
Przewóz rowerów jest dopuszczony:
- w pojazdach wyposażonych w bagażnik zewnętrzny przystosowany do takiego przewozu ? wyłącznie na bagażniku zewnętrznym. W takiej sytuacji przewoźnik jest zobowiązany, aby podczas jednego kursu o każdej godzinie od godziny 9.00 do godziny 19.59 we wszystkie dni tygodnia możliwe było umieszczenie i zdjęcie roweru z bagażnika zewnętrznego na dowolnym przystanku wskazanym przez pasażera,
- w pojazdach nie wyposażonych w tego rodzaju bagażnik ? wewnątrz pojazdu, o ile nie zachodzą szczególne okoliczności uniemożliwiające wniesienie roweru np. znaczna ilość pasażerów w pojeździe nie pozwalająca na swobodne wprowadzenie i ustawienie roweru.

Raczej trudno będzie nie spotkać "pogrubionej" sytuacji na linii 4, a na 50 dość rzadko.
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
30.06.2015 22:41
Zamiast robić miejsca na bagaż w miejsce siedzeń mogli zrobić miejsca pod sufitem znane z komunikacji międzymiastowej, nie wiem czy nie lepiej by było 🙄
Offline TOMAS8112
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
01.07.2015 21:18
Nie dramatyzowałbym z tym tłokiem na 4. Obecnie bardzo często tłok jest w pierwszym wagonie, a w trzecim pustawo. Tu będzie jeden długi wagon, więc ludzie powinni się rozmieścić bardziej równomiernie 🙂
Offline szubak