Strona główna» Komunikacja w Polsce» Bydgoszcz» Bydgoszcz - Tramwaje» PESA 121NbT

PESA 121NbT

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 805Na #358
Następne zdjęcie: Tramwaj Fordon»

PESA 121NbT

Data zrobienia zdjęcia: 18 lutego 2015 roku (środa)
Opis: Dziś na chwilkę oderwałem się od Tramicusa aby sfotografować stojący kilkanaście minut pierwszy "króciec"dla MZK Toruń. Na razie typu nie piszę ponieważ oficjalnie nie wiem jakie oznaczenie będzie miał trójczłonowy Swing.
Słowa kluczowe: Bydgoszcz PESA_Bydgoszcz Rycerska PESA 121NbT
Data dodania zdjęcia: 19.02.2015 07:33, Wyświetleń: 5266, Pobrań: 4, Wielkość pliku: 289.4 KB
Dodał: Michał76
IPTC Info
Byline: Picasa
EXIF Info
Nazwa aparatu: SONY
Model aparatu: DSLR-A390
Czas ekspozycji: 1/80 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 18.02.2015 12:37:36
Długość ogniskowej: 45mm

Ostatnie komentarze

Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
19.02.2015 18:10
Ile to ma metrów? Bo jakoś tak dziwnie wygląda (w sensie, że taki krótki)
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
19.02.2015 19:10
A tam w tle to jakiś tajny projekt schowany pod folią?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Michał76
Użytkownik

Komentarzy: 515
19.02.2015 19:35
Długość może być zbliżona do elbląskich tramicusów a pod folią często są szkielety nowych konstrukcji żeby nie rdzewiały jak stoją na zewnątrz.
Offline Michał76michu168 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.02.2015 19:55
A tak na marginesie - skoro już wspomniałeś o nowych konstrukcjach - nie zauważyłeś może gdzieś tam jakiegoś ponad 40-metrowego tramwaju?

Wszak termin dostawy pierwszego egzemplarza jest zapowiedziany na koniec lutego/początek marca. Czyli jakby nie patrzeć w kalendarz - już niebawem...
Offline Wypalacz Rafał
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
19.02.2015 20:10
Wypalacz Rafał napisał(a):
nie zauważyłeś może gdzieś tam jakiegoś ponad 40-metrowego tramwaju?


TransportPubliczny napisał(a):
Pierwszy z pojazdów dla krakowskiego MPK jest na etapie budowy konstrukcji.

Chyba powinien już być w hali montażu końcowego. Ten artykuł jest z 11-tego.
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
19.02.2015 22:38
Widziałbym takiego skubańca na 16, 21 .... (na powrót też na 15 i 17! ) 😁 bo wierzę że te linie kiedyś wrócą!
Offline Kasztann44
Michał76
Użytkownik

Komentarzy: 515
20.02.2015 08:58
Raczej nie bo widziałbym szkielet a póki co nic nie widziałem.
Offline Michał76michu168 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
20.02.2015 09:30
Może się spóźnią z realizacją a za pieniądze z kary będzie można kupić więcej nowych tramwajów albo wyremontować torowisko na Straszewskiego?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
20.02.2015 13:13
Zastanawia mnie, czy takie krótkie tramwaje mają sens ekonomiczny. Pojazdy szynowe wydajniejsze sa przy dużych potokach, ale jeśli tramwaj ma pojemność autobusu to chyba eksploatacja tego drugiego jest znacznie tańsza.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Michał76
Użytkownik

Komentarzy: 515
20.02.2015 15:45
No chyba nie ponieważ jest w nich mało miejsca. Dziwię się że Warszawa takie zamówiła. Jeden szkielet już z blachami stoi.
Offline Michał76michu168 at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
20.02.2015 18:12
Jeśli jakieś miasto eksploatuje stopiątki solówki, to czemu ma nie kupić takiego małego.

W Wawie na 27 w sam raz.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
20.02.2015 19:43
pilot1123 napisał(a):
Zastanawia mnie, czy takie krótkie tramwaje mają sens ekonomiczny. Pojazdy szynowe wydajniejsze sa przy dużych potokach, ale jeśli tramwaj ma pojemność autobusu to chyba eksploatacja tego drugiego jest znacznie tańsza.

Komunikacja miejska w ogóle nie ma sensu ekonomicznego, patrząc wprost. Ale nie po to się buduje tramwaje, by zarabiały pieniądze, tylko spełniały przede wszystkim rolę społeczną. Nawet mały tramwaj ma większe szanse na przyciągnięcie pasażera z uwagi na wartość dodaną (atrakcyjność) niewystępującą w autobusach. Do tego dochodzi jeszcze aspekt kosztów zewnętrznych, a także fakt, że czasami warto wykorzystać nieadekwatny środek transportu, by zapewnić większą stałość kursowania (pasażer chętniej będzie podróżował tramwajem w ogóle, gdy będzie wiedział, że zawsze może na niego liczyć, albo chętniej dalszy etap podróży odbędzie tramwajem, jeśli ten zabiera go od razu spod domu).
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
21.02.2015 08:49
Wszystko to pięknie brzmi w teorii i mogłoby mieć znaczenie w rzeczywistości, w której specjalnie nie musimy się przejmować środkami finansowymi by przyciągnąć ludzi do KM.
Niestety, realną sytuację mamy "troszkę" inną. Sądzę, że większe znaczenie od "atrakcyjności" czy "stałości kursowania" (btw nie do końca rozumiem ten argument) ma to ile na autobus/tramwaj trzeba czekać oraz w jakich warunkach odbędziemy podróż.
Jeśli z jakiś wydumanych powodów będziemy wydawać więcej środków niż to konieczne (choćby obsługując mało obciążone relacje tramwajami, zamiast kilkukrotnie tańszymi autobusami) to gdzieś tych pieniędzy zabraknie.
A jeśli przyjdzie mi czekać 20 minut na pojazd, do którego w dodatku nie wiadomo czy się zmieszczę, to choćby podjechało takie cudo jak na zdjęciu, to jego atrakcyjność nie przekona mnie do tego, by zostawić samochód w garażu.
Wiadomo, że KM nigdy nie będzie zarabiać na siebie, ale niestety aspekt ekonomiczny jest bardzo ważnym, o ile nie najważniejszym czynnikiem jaki trzeba brać pod uwagę przy jej planowaniu.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
21.02.2015 11:02
A co dopiero, jakby z jakichś wydumanych powodów obsługiwać mało obciążone relacje metrem zamiast tramwajami...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał76
Użytkownik

Komentarzy: 515
21.02.2015 12:42
Obsługiwanie linii autobusami zamiast tramwajami przerabianie było już pod koniec lat 60-tych (patrz np. OLSZTYN). Efekt: to co bezmyślnie likwkidowano teraz buduje się od nowa.
Offline Michał76michu168 at interia.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
21.02.2015 22:40
AndrzejK napisał(a):
A co dopiero, jakby z jakichś wydumanych powodów obsługiwać mało obciążone relacje metrem zamiast tramwajami...
Kiedyś liczyłem, że gdyby wszyscy pasażerowie jeżdżący wszystkimi liniami kursującymi Mogilską i to przy założeniu, że wszystkie one obsługiwane są 3x105 przesiedli się do wybudowanego na tej trasie metra to wystarczyłby aby "normalny" jego skład (6 wagonów) kursował w godzinach szczytu co 15 minut.
Offline gs
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
22.02.2015 12:40
Metro w godzinach szczytu co 15 min?
Ambitny plan!
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
22.02.2015 16:30
Tak właśnie wyglądałoby metro w Krakowie, biorąc pod uwagę obecne potrzeby.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl